overschakeling telefonie+VDSL edpnet verloopt rampzalig!
Geplaatst: 02 aug 2010, 11:45
Wil dit niet posten om te 'bashen' op edpnet, maar eens de realiteit weergeven hoe het ook kan.....
na bijna 4 weken zonder vaste telefoon, nu ook sinds 4 dagen zonder internet....
en bij edpnet zien ze het licht aan het einde van de tunnel ook niet meer.....
Oké, bij vorige overschakeling (enkel adsl edpnet) verliep de overschakeling adsl op zelfde adres vlekkeloos.
Bij Belgian Telecom verliep overschakeling ook zonder noemenswaardige problemen, behalve dat bij outgoing calls, mijn nr. niet de juiste toonde+telenet nr.'s konden mij niet bereiken....enkele dagen later was dit ok.
Nu loopt alles in de mist.....
aanvraag overschakeling: begin 4/6/2010
einde contract BTC: 31/7 (eerst edpnet activatie aangevraagd)
activatie edpnet VDSL 29/7
een overzicht:
13/7 18.00 u.: post ticket dat ik al sinds 8 juli niet meer op mijn vast -voipnr.- 050****** bereikbaar ben. outgoing calls (belgian-telecom lukt wél)
m.a.w. ze hebben mijn nr. al 3 weken vóór activatie VDSL geporteerd!
14/07/2010 13 u.:
edpnet stuurt de voip gegevens van hen door (wel nog geen vdsl modem van hen, maar dat maakt natuurlijk niets uit)
ik probeer op alle mogelijke manieren deze actief te zetten, maar op geen enkel platform (x-lite, 3cx, fritzbox 7270, sagem VDSL modem) lukt dit.
Ze helpen mij om in te stellen (alhoewel ik al alles geprobeerd heb, toch al een jaar of 5 ervaring met voip), maar krijg voip edpnet niet 'registered'
15/07/2010 11:49
"Beste,
Het is inderdaad niet normaal dat uw Telephony vroeger dan uw VDSL lijn geactiveerd wordt. Onze collega's van Provisioning zoeken nu naar de oorzaak. "
15/07/2010 14:54:30
"Wij hebben met xlite getest en zijn direct geregistreerd met volgende instellingen. "Hiermee heb ik eens gebeld naar uw gsmnr en ik kwam op uw voicemail blijkbaar en heb dan opgelegd zodat het niets kost."
IK:
15/07/2010 15:10:43
"ik denk dat ik er vandaag de brui aan geef.....
gisteren mij al onnozel gezocht en vandaag.....tevergeefs...."
ik blijf erbij dat het probleem ergens bij de registratie ligt...
15/07/2010 15:45:38
"Met de fritz box hebben wij helaas geen ervaring, dus kunnen wij u hiermee niet verder helpen.
Xlite gebruiken wij zelf ook om te testen en hiermee zou het moeten werken, hier werkt het allesinds. Hopelijk komt morgen de Sagem modem reeds aan en dan kan u deze instellen aan de hand van volgende manual:"
IK:
15/07/2010 23:45:11
"en ik heb een sterk vermoeden, dat het met de sagem ook hetzelfde zal zijn...."
16/07/2010 14:56:09
"We zijn op zoek naar de oplosing voor u. Van een collega van ons hebben we vernomen dat u nu via Dommel surft.
We hebben gecheckt op uw adres en blijkbaar hebt u nu op Netconnect (abbo van Dommel).
U kan met onze logins op de lijn van Dommel inloggen en via EDPnet surfen. U kan de modem als volgt instellen:
Dan moet uw VOIP nummer gaan werken.
Als u een vast IP adres bij Dommel hebt dan kunnen we die laten whitlisten zodat u via Dommel kan surfen en via EDPnet VOIP bellen."
IK:
16/07/2010 15:13:59
"Dan heeft uw collega niet goed geluisterd.....
gisterenmorgen heeft hij dit gevraagd....heb gezegd BELGIAN-TELECOM (=mobistar netwerk), heb trouwens op inschrijving moeten 'andere' aanklikken...."
16/07/2010 15:20:13
"En heeft u miscchien een vast IP bij BELGIAN-TELECOM? Of kan u ons uw huidige WAN IP doorgeven? "
=> nee.
17/07/2010 12:31:57
blijven mij helpen om x-lite in te stellen, tevergeefs met al hun tips.
19/07/2010 20:23:23 VERVROEGEN ACTIVATIEDATUM
"Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers. Het enige alternatief dat nu nog voorhanden is is kijken of we u eerder aan een IP adres van EDPnet kunnen helpen. Ik zal morgenvroeg meteen bij mijn collega's van Provisioning vragen of de oplevering van uw VDSL abonnement naar voren kan worden getrokken. Ik zal u morgen terugbellen om u van feedback te voorzien."
ter info: mijn initiële oplevering was 27/7!
IK:
mail met negatieve ondertoon.....
geen compensaties (vast nr. wordt bijvoorbeeld niet doorgeschakeld naar gsm), dit zou op 'my edpnet' moeten instelbaar zijn, maar ik vind dat ZIJ dat moeten betalen! maar geen reactie op dat voorstel.
20/07/2010 16:41:10
"We zijn ons bewust van de opleveringsproblemen, en wensen uiteraard onze excuses aan te bieden.
Echter kunnen wij alleen maar trachten om u zo snel mogelijk opgeleverd te krijgen. Weet dat wij dit dossier zwaar escaleren.
Wij hopen u snel te kunnen verblijden met een goed werkend abonnement."
30/7 11.00 u. (dus 8 dagen hoor ik ze niet meer!) ik stuur mail met mijn MVO abbo dat ik nu ook géén ADSL meer heb van belgian-telecom! vraag dat ze mij terugbellen....
nu staat adsl downstrem line rate 4640 kbps/UL: 512 kbps
was met belgian telecom (gisteren): 6140 kbps/ul: 384 kbps
krijg hier mailke ipv bellen
30/07/2010 14:25:02
Bedankt voor uw feedback, we stellen dit zeker op prijs. Ondertussen is dit abonnement actief. We beseffen zeer zeker dat de omschakeling in dit dossier niet goed verlopen is. Graag wil ik toch even de tijd nemen om u in te lichten hoe zo'n overzetting werkt om u beter inzicht in de situatie te verschaffen.
EDPnet werkt met twee partijen voor een omschakeling telefonie + dsl.
- De telefonie partij vraagt ons gemm 2 weken voor de omschakeling (zonder garanties te bieden)
- De DSL partij (Belgacom) vraagt voor een oplevering gemmiddeld ook twee weken
EDPnet initieert dus eerst een aanvraag voor DSL omschakeling en pas op het ogenblik dat de DSL omschakeling bevestigd wordt voor uitvoering initieren wij de telefonie-omschakeling (zonder DSL immers geen telefonie). Wat bij dit dossier in de mist gelopen is, is het feit dat nà de telefonie-initiatie pas laattijdig EDPnet op de hoogte gebracht werd door Belgacom dat de timers voor DSL oplevering niet konden gehaald worden. Maw, telefonie-oplevering kan niet meer tegengehouden worden en uw telefonie werkt dus niet meer in afwachting dat we DSL kunnen opleveren. Wij hebben dit dossier heel zwaar geëscaleerd bij Belgacom, doch in de vakantieperiode komen we dit net iets vaker tegen (gebrek aan mensen, verlof, enz...).
Het spijt ons dat u slachtoffer geworden bent hiervan. EDPnet laat het niet na om dit dossier bij te houden voor volgende meetings met Belgacom.
Wij hopen dat de gratis VDSL Modem alsook het kwalitatieve aanbod dat u onderschreven hebt u wel tevreden stellen.
Aarzel niet om ons te contacteren indien u met verdere vragen zit."
=> dat van die gratis VDSL modem vind ik een dooddoender! als ik bij belgacom VDSL vraag, krijg je ook zo'n modem (en niet in bruikleen zoals bij edpnet)....ze komen zelfs alles aansluiten dacht ik.....
oplevering DSL 2 weken?.....begin juni al mijn aanvraag gedaan....opleveringsdag was dus 29/7.....(bij vorige overschakelingen klopte de activatiedatum altijd!), dus nu schuld op BGC schuiven vind ik goedkoop!
natuurlijk zal die nieuwe activatiedatum volgens mij meer problemen leveren....theoretisch 1 dag later (maar de aanvraag voor die datum is pas 1 week voorheen gedaan....dus zullen daar ook wel rekening mee houden bij belgacom qua prioriteiten)
telefonie:
heb op 4/6 een document geüploaded:
een document met goedkeuring tot nummerportering van mijn telefoonnummer (050*****) op 29/07/2010 (beëindiging vorige ISP, belgian-telecom, aka Colt Telecom)
=> dus die nummerportering mocht wel een tijd later aangevraagd worden...
=> staat toch niets van op hun site, dat je 4 weken zonder vaste telefoon kan zitten!
20/7 14.30 u......bel dan zelf naar helpdesk en vraag naar bovenstaande 'chief technische helpdesk'....'in meeting'....."Kan je eens terugbellen", zegt mevrouw aan helpdesk?
Ik zeg: 'mevrouw, heb vanmorgen beleefd gevraagd dat iemand mij zou bellen, daar ik dat h&t tickets sturen beu ben (en de situatie is toch kritisch te nomen + kan niet confronteren en interactie via telefoongesprek) + geen internet'....Ik ga niet om de 30' bellen & weer gans mijn verhaal moeten vertellen à 0,25 €/min. om dan te horen dat die persoon weg is.
persoon belt, maar had net mijn gsm niet gehoord
misschien off-topic, maar dus daar ze enkel mogelijkheid bieden om te voip'en via hun netwerk, zal mobiel voip'en met edpnet niet mogelijk zijn via MVO?
wat mij ook tegen de borst stoot, dat je enkel via hun netwerk kan voip'en met hun gegevens...zou voor mij toch zééér handig geweest zijn, mocht ik kunnen voip'en met mijn vorige isp adsl verbinding en edpnet. Zou ik toch geen maand niet gebeld/kunnen bellen=> klant tevreden).
alleen voor 'de veiligheid'....(lees: dat je het 2000 minuten account niet zou kunnen 'misbruiken' op andere locaties....maar je hebt er toch voor betaald?)
Ik dacht dat bij bestelling edpnet stond....telephony edpnet 10 € of raw copper line à 13 €, tja en voor 5 € extra 2000 minuten bellen is 'geen geld'. Dacht een voordeel alles bij 1 nemen (epdnet ook goede support), dus waarom dan elders zoeken...
kan ik nu als klant van edpnet naar 'onderaannemer' Belgacom technische dienst bellen om de activatieproblemen aan te kaarten? Waarschijnlijk zullen ze eens goed lachen daar? Iemand een rechtstreeks nr.?
Als je belt naar technische helpdesk (080022700) krijg je volgend antwoord:
"We hebben het nr. dat U heeft ingegeven niet herkend, voor een 'gepersonaliseerd' antwoord graag uw nr."
dan naar technische helpdesk gebeld, ze konden dat daar niet zien....moest facturatie bellen....
zij melden mij dat ze belgacom aansluitingen kunnen zien, maar niet van andere maatschappijen....ik moet mijn dienst 'storingen' van mijn maatschappij bellen
ik zei: ik heb geen internet meer
zij: "en nu zit ge met de problemen"
uw maatschappij moet weten wanneer de technieker langskomt, hebben zij geen dienst 'storingen'
ik: het kan niet zijn dat we op andere kabelparen zijn aangesloten? Zij: Wij meldden dat ALTIJD.
Ik wil U helpen met de beste wil in de wereld, maar ik kan niet.....
pff, weer evenver!
na bijna 4 weken zonder vaste telefoon, nu ook sinds 4 dagen zonder internet....
en bij edpnet zien ze het licht aan het einde van de tunnel ook niet meer.....
Oké, bij vorige overschakeling (enkel adsl edpnet) verliep de overschakeling adsl op zelfde adres vlekkeloos.
Bij Belgian Telecom verliep overschakeling ook zonder noemenswaardige problemen, behalve dat bij outgoing calls, mijn nr. niet de juiste toonde+telenet nr.'s konden mij niet bereiken....enkele dagen later was dit ok.
Nu loopt alles in de mist.....
aanvraag overschakeling: begin 4/6/2010
einde contract BTC: 31/7 (eerst edpnet activatie aangevraagd)
activatie edpnet VDSL 29/7
een overzicht:
13/7 18.00 u.: post ticket dat ik al sinds 8 juli niet meer op mijn vast -voipnr.- 050****** bereikbaar ben. outgoing calls (belgian-telecom lukt wél)
m.a.w. ze hebben mijn nr. al 3 weken vóór activatie VDSL geporteerd!
14/07/2010 13 u.:
edpnet stuurt de voip gegevens van hen door (wel nog geen vdsl modem van hen, maar dat maakt natuurlijk niets uit)
ik probeer op alle mogelijke manieren deze actief te zetten, maar op geen enkel platform (x-lite, 3cx, fritzbox 7270, sagem VDSL modem) lukt dit.
Ze helpen mij om in te stellen (alhoewel ik al alles geprobeerd heb, toch al een jaar of 5 ervaring met voip), maar krijg voip edpnet niet 'registered'
15/07/2010 11:49
"Beste,
Het is inderdaad niet normaal dat uw Telephony vroeger dan uw VDSL lijn geactiveerd wordt. Onze collega's van Provisioning zoeken nu naar de oorzaak. "
15/07/2010 14:54:30
"Wij hebben met xlite getest en zijn direct geregistreerd met volgende instellingen. "Hiermee heb ik eens gebeld naar uw gsmnr en ik kwam op uw voicemail blijkbaar en heb dan opgelegd zodat het niets kost."
IK:
15/07/2010 15:10:43
"ik denk dat ik er vandaag de brui aan geef.....
gisteren mij al onnozel gezocht en vandaag.....tevergeefs...."
ik blijf erbij dat het probleem ergens bij de registratie ligt...
15/07/2010 15:45:38
"Met de fritz box hebben wij helaas geen ervaring, dus kunnen wij u hiermee niet verder helpen.
Xlite gebruiken wij zelf ook om te testen en hiermee zou het moeten werken, hier werkt het allesinds. Hopelijk komt morgen de Sagem modem reeds aan en dan kan u deze instellen aan de hand van volgende manual:"
IK:
15/07/2010 23:45:11
"en ik heb een sterk vermoeden, dat het met de sagem ook hetzelfde zal zijn...."
16/07/2010 14:56:09
"We zijn op zoek naar de oplosing voor u. Van een collega van ons hebben we vernomen dat u nu via Dommel surft.
We hebben gecheckt op uw adres en blijkbaar hebt u nu op Netconnect (abbo van Dommel).
U kan met onze logins op de lijn van Dommel inloggen en via EDPnet surfen. U kan de modem als volgt instellen:
Dan moet uw VOIP nummer gaan werken.
Als u een vast IP adres bij Dommel hebt dan kunnen we die laten whitlisten zodat u via Dommel kan surfen en via EDPnet VOIP bellen."
IK:
16/07/2010 15:13:59
"Dan heeft uw collega niet goed geluisterd.....
gisterenmorgen heeft hij dit gevraagd....heb gezegd BELGIAN-TELECOM (=mobistar netwerk), heb trouwens op inschrijving moeten 'andere' aanklikken...."
16/07/2010 15:20:13
"En heeft u miscchien een vast IP bij BELGIAN-TELECOM? Of kan u ons uw huidige WAN IP doorgeven? "
=> nee.
17/07/2010 12:31:57
blijven mij helpen om x-lite in te stellen, tevergeefs met al hun tips.
19/07/2010 20:23:23 VERVROEGEN ACTIVATIEDATUM
"Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers. Het enige alternatief dat nu nog voorhanden is is kijken of we u eerder aan een IP adres van EDPnet kunnen helpen. Ik zal morgenvroeg meteen bij mijn collega's van Provisioning vragen of de oplevering van uw VDSL abonnement naar voren kan worden getrokken. Ik zal u morgen terugbellen om u van feedback te voorzien."
ter info: mijn initiële oplevering was 27/7!
IK:
mail met negatieve ondertoon.....
geen compensaties (vast nr. wordt bijvoorbeeld niet doorgeschakeld naar gsm), dit zou op 'my edpnet' moeten instelbaar zijn, maar ik vind dat ZIJ dat moeten betalen! maar geen reactie op dat voorstel.
20/07/2010 16:41:10
"We zijn ons bewust van de opleveringsproblemen, en wensen uiteraard onze excuses aan te bieden.
Echter kunnen wij alleen maar trachten om u zo snel mogelijk opgeleverd te krijgen. Weet dat wij dit dossier zwaar escaleren.
Wij hopen u snel te kunnen verblijden met een goed werkend abonnement."
30/7 11.00 u. (dus 8 dagen hoor ik ze niet meer!) ik stuur mail met mijn MVO abbo dat ik nu ook géén ADSL meer heb van belgian-telecom! vraag dat ze mij terugbellen....
nu staat adsl downstrem line rate 4640 kbps/UL: 512 kbps
was met belgian telecom (gisteren): 6140 kbps/ul: 384 kbps
krijg hier mailke ipv bellen
30/07/2010 14:25:02
Bedankt voor uw feedback, we stellen dit zeker op prijs. Ondertussen is dit abonnement actief. We beseffen zeer zeker dat de omschakeling in dit dossier niet goed verlopen is. Graag wil ik toch even de tijd nemen om u in te lichten hoe zo'n overzetting werkt om u beter inzicht in de situatie te verschaffen.
EDPnet werkt met twee partijen voor een omschakeling telefonie + dsl.
- De telefonie partij vraagt ons gemm 2 weken voor de omschakeling (zonder garanties te bieden)
- De DSL partij (Belgacom) vraagt voor een oplevering gemmiddeld ook twee weken
EDPnet initieert dus eerst een aanvraag voor DSL omschakeling en pas op het ogenblik dat de DSL omschakeling bevestigd wordt voor uitvoering initieren wij de telefonie-omschakeling (zonder DSL immers geen telefonie). Wat bij dit dossier in de mist gelopen is, is het feit dat nà de telefonie-initiatie pas laattijdig EDPnet op de hoogte gebracht werd door Belgacom dat de timers voor DSL oplevering niet konden gehaald worden. Maw, telefonie-oplevering kan niet meer tegengehouden worden en uw telefonie werkt dus niet meer in afwachting dat we DSL kunnen opleveren. Wij hebben dit dossier heel zwaar geëscaleerd bij Belgacom, doch in de vakantieperiode komen we dit net iets vaker tegen (gebrek aan mensen, verlof, enz...).
Het spijt ons dat u slachtoffer geworden bent hiervan. EDPnet laat het niet na om dit dossier bij te houden voor volgende meetings met Belgacom.
Wij hopen dat de gratis VDSL Modem alsook het kwalitatieve aanbod dat u onderschreven hebt u wel tevreden stellen.
Aarzel niet om ons te contacteren indien u met verdere vragen zit."
=> dat van die gratis VDSL modem vind ik een dooddoender! als ik bij belgacom VDSL vraag, krijg je ook zo'n modem (en niet in bruikleen zoals bij edpnet)....ze komen zelfs alles aansluiten dacht ik.....
oplevering DSL 2 weken?.....begin juni al mijn aanvraag gedaan....opleveringsdag was dus 29/7.....(bij vorige overschakelingen klopte de activatiedatum altijd!), dus nu schuld op BGC schuiven vind ik goedkoop!
natuurlijk zal die nieuwe activatiedatum volgens mij meer problemen leveren....theoretisch 1 dag later (maar de aanvraag voor die datum is pas 1 week voorheen gedaan....dus zullen daar ook wel rekening mee houden bij belgacom qua prioriteiten)
telefonie:
heb op 4/6 een document geüploaded:
een document met goedkeuring tot nummerportering van mijn telefoonnummer (050*****) op 29/07/2010 (beëindiging vorige ISP, belgian-telecom, aka Colt Telecom)
=> dus die nummerportering mocht wel een tijd later aangevraagd worden...
=> staat toch niets van op hun site, dat je 4 weken zonder vaste telefoon kan zitten!
20/7 14.30 u......bel dan zelf naar helpdesk en vraag naar bovenstaande 'chief technische helpdesk'....'in meeting'....."Kan je eens terugbellen", zegt mevrouw aan helpdesk?
Ik zeg: 'mevrouw, heb vanmorgen beleefd gevraagd dat iemand mij zou bellen, daar ik dat h&t tickets sturen beu ben (en de situatie is toch kritisch te nomen + kan niet confronteren en interactie via telefoongesprek) + geen internet'....Ik ga niet om de 30' bellen & weer gans mijn verhaal moeten vertellen à 0,25 €/min. om dan te horen dat die persoon weg is.
persoon belt, maar had net mijn gsm niet gehoord
misschien off-topic, maar dus daar ze enkel mogelijkheid bieden om te voip'en via hun netwerk, zal mobiel voip'en met edpnet niet mogelijk zijn via MVO?
wat mij ook tegen de borst stoot, dat je enkel via hun netwerk kan voip'en met hun gegevens...zou voor mij toch zééér handig geweest zijn, mocht ik kunnen voip'en met mijn vorige isp adsl verbinding en edpnet. Zou ik toch geen maand niet gebeld/kunnen bellen=> klant tevreden).
alleen voor 'de veiligheid'....(lees: dat je het 2000 minuten account niet zou kunnen 'misbruiken' op andere locaties....maar je hebt er toch voor betaald?)
Ik dacht dat bij bestelling edpnet stond....telephony edpnet 10 € of raw copper line à 13 €, tja en voor 5 € extra 2000 minuten bellen is 'geen geld'. Dacht een voordeel alles bij 1 nemen (epdnet ook goede support), dus waarom dan elders zoeken...
kan ik nu als klant van edpnet naar 'onderaannemer' Belgacom technische dienst bellen om de activatieproblemen aan te kaarten? Waarschijnlijk zullen ze eens goed lachen daar? Iemand een rechtstreeks nr.?
Als je belt naar technische helpdesk (080022700) krijg je volgend antwoord:
"We hebben het nr. dat U heeft ingegeven niet herkend, voor een 'gepersonaliseerd' antwoord graag uw nr."
dan naar technische helpdesk gebeld, ze konden dat daar niet zien....moest facturatie bellen....
zij melden mij dat ze belgacom aansluitingen kunnen zien, maar niet van andere maatschappijen....ik moet mijn dienst 'storingen' van mijn maatschappij bellen
ik zei: ik heb geen internet meer
zij: "en nu zit ge met de problemen"
uw maatschappij moet weten wanneer de technieker langskomt, hebben zij geen dienst 'storingen'
ik: het kan niet zijn dat we op andere kabelparen zijn aangesloten? Zij: Wij meldden dat ALTIJD.
Ik wil U helpen met de beste wil in de wereld, maar ik kan niet.....
pff, weer evenver!