Pagina 1 van 1

Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 13:36
door taapo
Hallo,

Totnutoe een zéér tevreden gebruiker van netconnect (ADSL), maar door mijn toenemende volume in het maken van bedrijfsfilms begint de nood zich te ontplooien voor een betere connectie - met een focus op uploadsnelheid.

Ik heb 2 verschillende mogelijkheden (laat me weten of iemand nog redelijke aanbiedingen kent met een betere uploadsnelheid):

* Speedconnect met 2Mbps upload
* Telenet Fibernet 100 met 5Mbps upload

Het probleem is dat ik niet naar Telenet wil overstappen, mijn laatste ervaring was jaren geleden - en toen heb ik gezworen dat ik nooit meer terug zou gaan. Helaas maakt mijn huidige positie het niet meer toe om zo kritisch te zijn, want een versnelling van 4 tot 8 maal aan uploadsnelheid tegenover mijn huidige connectie betekent het verschil tussen een happy client en een superhappy client :)

Mijn vraag: regelmatig hop ik eens binnen op dit forum en merk ik dat er al een heleboel tevreden speedconnect klanten zijn. Maar langs de andere kant kom ik ook berichten tegen die spreken over constante disconnects en onstabiele lijnen. Wat moet ik geloven? Ik ben al een tijdje klant van Dommel en supertevreden van hun aanbod, en elke dag zie je wel een klager op het forum zijn gal spuien over ADSl of service. Als ik nu op ADSL geen problemen heb, ga ik dan bij het overstappen op speedconnect even tevreden zijn?

Of raden jullie aan naar de "duivel" Telenet over te stappen? Iemand die beide kanten kan beoordelen?

Graag een objectieve reactie. En dank alvast voor de reacties!

Groetjes,
Frank

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 13:42
door spacekiek
Ik ben er alvast supertevreden van. Heel stabiel en écht unlimited. Download tikt af op 2,15MB/s en upload rond 150KB/s, zonder tweaken ...

Moet zeggen dat ik ook wel tempted was ivm die Fibernet, vooral omwille van de upload, maar als ik de verhalen er zo op na lees hier op UB ... zie topic 'vrij downloaden' :?

Hopelijk komt er binnenkort nog een snelheidsverhoging op VDSL2

Als ik nadelen moet opnoemen: de verplichte SAGEM modem (die op niet veel trekt IMHO) en de mailserver (ik gebruik GMAIL om m'n mails te versturen, die van Dommel liet teveel afweten)

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 13:55
door taapo
Dag Spacekiek,

Dank je voor de reactie - hoelang zit je al op Speedconnect?

Ik las op het forum ook dat je zelf een BBOX2 of sagem modem kon voorzien. Is dat iets dat de moeite waard is, of is het gewoon makkelijker om met Dommel's modem te werken?

Groetjes,
Frank

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 14:07
door taapo
Halleluja, juist de "vrij downloaden" draad gelezen ... er is blijkbaar nog niets veranderd bij Telenet ... en blijkbaar nog erger geworden.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 14:53
door spacekiek
taapo schreef:Dag Spacekiek,

Dank je voor de reactie - hoelang zit je al op Speedconnect?

Ik las op het forum ook dat je zelf een BBOX2 of sagem modem kon voorzien. Is dat iets dat de moeite waard is, of is het gewoon makkelijker om met Dommel's modem te werken?

Groetjes,
Frank
Die modem van Dommel is een SAGEM.
Ikzelf zit nu zelf al een jaartje op Speedconnect Plus.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 15:00
door Limburg
Hier bijna een jaar op Speedconnnect plus (fixed IP).
Zeer tevreden, altijd maximum snelheid, nooit onderbrekingen gehad tijdens het jaar.
En geen gezeur met glijdende verbruiksmeters oid. :wink:

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 15:01
door iceke
taapo schreef:Halleluja, juist de "vrij downloaden" draad gelezen ... er is blijkbaar nog niets veranderd bij Telenet ... en blijkbaar nog erger geworden.
Er is veel veranderd bij telenet, alleen hun gebruikers hebben het nog niet door. (100% de fout van hun nieuwe telemeter)
Zoals ik daar ook al geschreven heb, kijk eens in het Telenet forum en zoek eens naar echte problemen ivm Telenet internet en vergelijk dat dan eens met de xdsl forums.
Bij telenet geen disconnects, slechte lijnen, wisselvallige downloadsnelheden, installateurs die niet opdagen of providers die hun klanten moeten mailen dat ze afhangen van Belgacom wanneer er weer eens iets mis is met hun lijn.
Ik ben jaren klant geweest bij Dommel en Belgacom en ben daar absoluut niet kwaad weggegaan, maar als je voor het zelfde geld eens stabielere lijn en een snellere dowload & een modem krijgt waar je niet moet naar omkijken, was mijn besluit snel genomen.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 15:16
door xenne
speedconnect is prima product... enig nadeel is de dure activatie/modem... en het feit dat je nog steeds vaste lijn nodig hebt - en ja, dommel mail is natuurlijk onbruikbaar maar dat zal je ondertussen wel weten gezien je al jaren dommelaar bent

persoonlijk heb ik er dan maar de voorkeur aan gegeven hetzelfde product van belgacom af te nemen - komt nu éénmaal goedkoper uit, gratis modem/gratis activatie/ en internet zonder vaste lijn mogelijk - telefonie verliep hier sowieso reeds jaren via voip, maar nu dus zonder discoverylijn....

je kan natuurlijk bij dommel blijven voor de mooie ogen van Sandra.... of voor de newsserver of voor de limiet .... dat laatste is niet meer zo belangrijk voor mij, daar ik ruim toekom met de 200GB die in m'n generation abo zitten. voor mij was de rekening snel gemaakt, voor jou liggen de kaarten misschien anders...

mvg,

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 15:19
door kaise1
Er zijn toch weinig topics over de stabiliteit over het vdsl2 product van dommel dacht ik...
Hier meer dan een jaar het speedconnect abbo en er geen enkel probleem mee had.(voorheen bij dommel een brak 2.2 Mbit adsl lijntje)

Afbeelding

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 15:46
door taapo
iceke schreef:Bij telenet geen disconnects, slechte lijnen, wisselvallige downloadsnelheden, installateurs die niet opdagen of providers die hun klanten moeten mailen dat ze afhangen van Belgacom wanneer er weer eens iets mis is met hun lijn.
Heb je bij Dommel dan zoveel slechte lijnen en downloadsnelheden gehad? In mijn tijd bij Dommel (gewone ADSL over 4 jaar) heb ik misschien een 5-tal keer een downtime van max een 30 minuten gehad, een goeie 3-tal keer echt supertrage downloads en 1 keer een technieker over de vloer gehad die een slecht circuit op de centrale heeft laten vervangen. Bij Telenet heb ik (omdat ik in een kotbuurt woon) mijn snelheid op zondagavond telkens zien vertragen naar een miezerige 10Kb/s omdat alle studenten opeens op hun kot toekwamen, om dan tegen het einde van de week weer een volle snelheid te hebben. Dus het is voor mij moeilijk om te weten te komen waar juist het probleem is in jouw situatie (disconnects, slechte lijnen, etc ...). Is het voor jou dan echt zoveel beter bij TN?

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 16:14
door silencer
Limburg schreef:Hier bijna een jaar op Speedconnnect plus (fixed IP).
Zeer tevreden, altijd maximum snelheid, nooit onderbrekingen gehad tijdens het jaar.
Dat kan (bijna) niet ! Dommel maakt gebruik van het BGC netwerk, BGC netwerk was gedurende min 10-12uur zeer traag/disconnects dit jaar (fout lag niet direct bij bgc btw).

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 16:36
door silencer
xenne schreef:speedconnect is prima product... enig nadeel is de dure activatie/modem... en het feit dat je nog steeds vaste lijn nodig hebt - en ja, dommel mail is natuurlijk onbruikbaar maar dat zal je ondertussen wel weten gezien je al jaren dommelaar bent

persoonlijk heb ik er dan maar de voorkeur aan gegeven hetzelfde product van belgacom af te nemen - komt nu éénmaal goedkoper uit, gratis modem/gratis activatie/ en internet zonder vaste lijn mogelijk - telefonie verliep hier sowieso reeds jaren via voip, maar nu dus zonder discoverylijn....

je kan natuurlijk bij dommel blijven voor de mooie ogen van Sandra.... of voor de newsserver of voor de limiet .... dat laatste is niet meer zo belangrijk voor mij, daar ik ruim toekom met de 200GB die in m'n generation abo zitten. voor mij was de rekening snel gemaakt, voor jou liggen de kaarten misschien anders...

mvg,
newsserver, poorten die open staan, minder last reclame, geen uploadverbruik, nachttarief incl (800-900GB is geen enkel probleem met speedconnect), hogere upload dan bij bgc (tenzij je 60€/maand betaald), het gemak van een discovery line (die disconnects en andere problemen ( voipprovider down, bgc down,...) geven anders een onbereikbaar nummer). Geen helpdesk zoals bij bgc :)

Af en toe zijn er problemen bij dommel, soms weken erna opnieuw, wordt wel aangepakt (soms een 30-60 min down), doorpluis het forum maar eens.

Ong. een jaar speedconnect klant, jaren adsl klant geweest (op het 4.6Mbit profiel, bij BGC op 3.3Mbit).
Zal niet snel veranderen van provider, vind het nog altijd een vrij goed aanbod voor 39€/maand.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 17:32
door taapo
Juist een half uur aan de supportlijn van Dommel gehangen met een uiterst vriendelijke + behulpzame medewerker (waar las ik dat het bijna onmogelijk was om contact te hebben met hun supportlijn?) die me zelfs een goedkopere tussenoplossing aanbood waar ik zelfs niets van wist. Niet dat ik erop in wil gaan, maar het is toch leuk als een leverancier zélf aan jouw portemonnee denkt.

Maar toch even checken: is er iemand hier die cityconnect (plus) heeft? Worden 24Mbps + 3Mbps in sommige gevallen écht gehaald? Dat zou voor mij toch een super-de-luxe tussenoplossing zijn en een kleinere investering betekenen.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 17:36
door xenne
bij het cityconnect product zijn ze niet afhankelijk van belgacom, dus logisch dat ze het aanraden, ze hebben er zeker meer pure winst op dan speedconnect

dat produkt is maar voor enkelingen weggelegd, maar indien het voor jou beschikbaar is, en je niet te ver van die centrale zit, zou ik dat wel in overweging nemen

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 17:40
door taapo
xenne schreef:dat produkt is maar voor enkelingen weggelegd, maar indien het voor jou beschikbaar is, en je niet te ver van die centrale zit, zou ik dat wel in overweging nemen
Wat is volgens jou "niet te ver" van de centrale? Hij heeft het uitgemeten en ik zit op ongeveer 1Km (virtueel 1.5Km) van de centrale ...

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 17:43
door taapo
Ik ben nu momenteel niet thuis, maar ik vrees dat ik geen Annex A/M Adsl2 modem heb, wat betekent dat ik toch ongeveer 80-90 euro zal moeten uitgeven aan een nieuwe router. Dan is natuurlijk de investering een stuk hoger en bijna vergelijkbaar met een VDSL lijn ...

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 18:01
door taapo
Btw, als je Speedconnect Plus neemt, heb je normaal ook gegarandeerd 2Mbps upload. Is dat in realiteit ook zo?

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 18:14
door iceke
taapo schreef:
iceke schreef:Bij telenet geen disconnects, slechte lijnen, wisselvallige downloadsnelheden, installateurs die niet opdagen of providers die hun klanten moeten mailen dat ze afhangen van Belgacom wanneer er weer eens iets mis is met hun lijn.
Heb je bij Dommel dan zoveel slechte lijnen en downloadsnelheden gehad? In mijn tijd bij Dommel (gewone ADSL over 4 jaar) heb ik misschien een 5-tal keer een downtime van max een 30 minuten gehad, een goeie 3-tal keer echt supertrage downloads en 1 keer een technieker over de vloer gehad die een slecht circuit op de centrale heeft laten vervangen. Bij Telenet heb ik (omdat ik in een kotbuurt woon) mijn snelheid op zondagavond telkens zien vertragen naar een miezerige 10Kb/s omdat alle studenten opeens op hun kot toekwamen, om dan tegen het einde van de week weer een volle snelheid te hebben. Dus het is voor mij moeilijk om te weten te komen waar juist het probleem is in jouw situatie (disconnects, slechte lijnen, etc ...). Is het voor jou dan echt zoveel beter bij TN?
Ongeveer dezelfde problemen die jij hier nu opnoemt (ik had ook een gewone adsl lijn) Dus zoals ik al zij niks om over wakker te liggen.
Maar goeie producten raad je aan aan collega's en klanten en daar wringt het schoentje soms.
Heb genoeg mensen gehad met een slechte lijn (fout van Belgacom dus) waar het probleem maar niet opgelost raakt. Met problemen is het 1 vervang je splitters 2 vervang je modem 3 vervang je bekabeling 4 we gaan je lijn testen 5 Belgacom komt nooit langs. ( je steekt daar dus uren tijd en geld in om een probleem opgelost te krijgen) In het begin was dit nog geen probleem, je belde naar dommel waar je de baas aan de lijn kreeg die op de hoogte was van al die dingen, maar na verloop van tijd was dat eerst een half uur naar een wacht muziekje luisteren om daarna te horen te krijgen dat ze morgen de lijn wel eens gingen testen, dus dag er na terug eerst half uur wacht muziek. Mails en ticketsysteem duurde ook altijd dagen voor er op gereageerd werd (faxen was wel een goeie oplossing)
Dommel is dus groot geworden, maar hun helpdesk is niet meegegroeid, en je zit nog altijd op het brakke systeem van Belgacom.
Of het nu beter gaat zijn met Telenet ? Hun helpdesk is in ieder geval snel,hulpvaardig en gratis (eerst foutje van mij bij het online bestellen, daarna foutje van hun door me op een verkeerd (duurder natuurlijk) abbonnement te zetten met een volledige (betalende) installatie. Op 15 minuten was dat opgelost zonder een "dat kan niet mijnheer" en met een compensatie van 14 dagen gratis abonnement.
Ook de installateur (onderaannemers bij Telenet) was goed op de hoogte van alles en hulpvaardig, heel wat anders dan de installateurs van Belgacom die meestal meteen bij aankomst zeggen, ik kom dat boeltje hier aansluiten maar verwacht niet dat ik het kabelke in uwe pc vanachter ga steken.

Verder zitten er heel veel gefrustreerde telemeter voyeurs bij telenet, ondertussen is gebleken dat je zonder op smallband gesmeten te worden tussen de 200 & 500 gig kan downloaden. Wel op smallband zit er hier op het forum een user aan 1,5 terabyte op 14 dagen. Dus ja het kan altijd beter (512kbps tussen 5 & 12 is veel te traag) maar wie met die smallband kan leven kan dus op die andere uren zijn telenet 100% gebruiken om te downloaden.
1 opmerking nog. Bij telenet verwachtten ze dat je 'snachts download, Als je daar niet mee kan leven ben je sowieso beter af met een dsl abonnement

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 30 jul 2010, 21:41
door Limburg
taapo schreef:Btw, als je Speedconnect Plus neemt, heb je normaal ook gegarandeerd 2Mbps upload. Is dat in realiteit ook zo?
Ja hoor, 1.85MBs en zonder merkbare terugval.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 31 jul 2010, 00:05
door GuntherDW
Zéér tevreden gebruiker hier :p.
Zit deze maand (net gedaan dus eig :p) volgens m'n servers (dus zonder overhead etc bij) aan ~3.61TiB traffiek, waarvan 3.11TiB downstream.

Snelheden zijn ook wreed stabiel, al zijn de belgacom lijntjes in de straat niet zo "leuk" te noemen :p.
De modem zelf is een piece of sh*t, maar daarom laat ik m'n 2 servers inbellen. Heb ik ook direct 2 verschillende IP adressen, een soort backup dus.
Daarom heb ik ook geen fixed IP genomen.

Zijn de problemen met het fixed IP gebeuren eigenlijk opgelost, en is het dan weldegelijk fixed itt het begin even?
What about meerdere PPPoE sessies dan eigenlijk?

edit: kzat wat fout met m'n maandje daar, juli telt *31* dagen ^^.

@Limburg, kijk eens naar hoe ver je van de ROP zit of je binnenbekabeling. Je zit op een repair profiel precies.

Re: Tevredenheid speedconnect?

Geplaatst: 31 jul 2010, 00:14
door Uzzi
Sinds oktober vorig jaar Speedconnect en geen seconde spijt gehad. Ik kan me geen noemenswaardige problemen herinneren. Ik heb echter wel bewust gekozen om geen mailadressen van Dommel te gebruiken. De meeste klachten die ik zie/lees, komen van de maildiensten van Dommel.