Pagina 1 van 1

Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 19:25
door sh1ngo
Beste userbase

Een aantal weken geleden ben ik overgestapt van Mobistar (herlaadkaart) naar Proximus (Pay&Go Generation). Ik had me eerst door een misverstand ingeschreven voor het abonnement MTV Generation, maar ben dan meteen overgestapt naar herlaadkaart. Dit gebeurde allemaal redelijk vlekkeloos maar "het probleem" moest nu slechts beginnen.

Op de website van Proximus staat onder Pay&Go Generation dat er 15 gratis surfsessies worden gegeven bij elke herlaadbeurt binnen de maand van minstens 10 EUR. Met deze sessies zou men GRATIS op google, facebook, netlog en dergelijke kunnen surfen.
Proximus link:
http://customer.proximus.be/nl/Generation/index.html
Bewijs (indien site wordt vernieuwd):
http://www.copa1337.net/downloads/Proximus1.JPG
http://www.copa1337.net/downloads/Proximus2.JPG

Wanneer ik deze surfsessies wou uitproberen geraakte ik echter niet op het internet. Ik kreeg vervolgens automatisch een bericht van Proximus met de benodigde instellingen en uitleg. Deze had ik perfect opgevolgd zonder success... Ik was toevallig in de buurt van een Proximus winkel dus ging even langs. Ze vertelden mij dat mn GSM (Samsung L760) niet werd ondersteund door Proximus en dat ik dus nooit van internet zou kunnen genieten. Bij mobistar had ik WEL genoten van gratis surfsessies zonder problemen, dus ik begreep niet waarom dit niet zou lukken bij Proximus. Ik keek online en jawel, mn gsm staat in de lijst van ondersteunde modellen... Gebeld naar de klantendienst, deze begrepen niet waarom de proximuswinkel me dit verteld had en activeerde het internet.

Ik kon nu eindelijk op het internet, en surfde even rond op google en facebook om te testen. Tot mijn verbazing werd ik hiervoor gefactureerd (ongeveer slechts 1,50 EUR, maar het gaat om het principe) en mn (15) gratis bleven ongewijzigd. Ik belde meteen terug naar de klantendienst (waar ik meer dan een half uur mee heb gediscussieerd over vodafone, de portal, WAP, Mobile Internet, en ga zo maar voort) en uiteindelijk gaven ze me volledig gelijk en zeiden ze dat de website van Proximus fout was. Ze gingen me in de loop van de week terugbellen en een creditnota opstellen. BEIDEN ZIJN NIET GEBEURD...

We zijn vandaag dus al meer dan een week verder en ik belde dan maar terug naar de klantendienst. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die gebrekkig Nederlands sprak (weer een gesprek van een half uur). Ze probeerde zoals gewoonlijk eerst de wijsneus uit te hangen en haar gelijk te halen maar zag dat ze niet verder kon geraken. Ze probeerde dan maar de persoon die me de vorige keer aan de lijn had te contacteren, maar deze was afwezig.

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost en ik werd verwaarloosd als klant (ze gingen MIJ contacteren + CN opstellen, wat ze NIET hebben gedaan). Ik wil bij deze dus een klacht indienen maar heb hier geen ervaring mee. Is dit een zaak voor de ombudsman? Zoja, hoe moet ik de situatie dan aanpakken? Zonee, wat raden jullie me aan om te doen?

Hopend op een antwoord

Tom

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 19:59
door Neok
Voor 1,50 EUR hang jij een half uur aan te de telefoon met de klantendienst? ... Al gedacht aan een andere provider? Mobile vikings bv. daar krijg je 1024mb voor gratis te surfen bij herlading.

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 20:20
door proximusboyke
De 15 gratis surfsessies zijn geldig voor elke herlaadbeurt van minstens € 10 die plaatsvindt binnen de 31 dagen na de laatste herlaadbeur

dus moet je wel 2x na elkaar opladen vooraleer ge kunt genieten van gratis sms en live sessie

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 20:26
door meon
Ook belangrijk denk ik is welke APN je gebruikt:
Je hebt internet.proximus.be (=full internet) en 'wap' (enkel surfen via proxy) via wap.proximus.be (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=214527#p214527 voor de volledige manuele instellingen).
Mogelijk dat die gratis sessies enkel gelden voor de wap-APN en niet voor de internet-APN. Bij Blackberry-abonnementen bestaat dat verschil ook namelijk.

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 20:32
door flt
meon schreef:Ook belangrijk denk ik is welke APN je gebruikt:
Je hebt internet.proximus.be (=full internet) en 'wap' (enkel surfen via proxy) via wap.proximus.be (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=214527#p214527 voor de volledige manuele instellingen).
Mogelijk dat die gratis sessies enkel gelden voor de wap-APN en niet voor de internet-APN. Bij Blackberry-abonnementen bestaat dat verschil ook namelijk.
Idd staat ook bij de voorwaarden van Pay&Go Generation dat die gratis sessies alleen via WAP zijn :)

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 20:39
door sh1ngo
Correct, deze zijn idd voor WAP en dit heb ik ook gebruikt... Ook heb ik duidelijk 15 gratis surfsessies (kan ik zien door #120# te toetsen). Maar ik kan NIET gratis surfen op google, facebook en dergelijke... het staat nochtans duidelijk op hun site, en dat is nu net het probleem. Proximus GAF TOE dat hun website fout was, en dat ze me gingen terugbetalen. Dit is echter NIET gebeurd en ik kan nog steeds niet gratis surfen. Wat nu doen? Ombuds?

PS: Mobile vikings heeft inderdaad een zeer interessante aanbieding, waarvan ik niet op de hoogte was. Maar ik heb getekend voor een contract van 24maanden bij Proximus, dus overstappen zal moeilijk (of kostelijk) zijn...

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 20:42
door proximusboyke
wat is het nu ge spreekt dat ge naar herlaadkaartt bent gegaan
en nu zegt je dagge vast ligt

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 08 jul 2010, 20:51
door sh1ngo
proximusboyke schreef:wat is het nu ge spreekt dat ge naar herlaadkaartt bent gegaan
en nu zegt je dagge vast ligt
Heb automatic reload (sorry vergeten vermelden!), dus ik veronderstel dat ik vastlig?
Aan de telefoon zeiden ze toen ik ben overgestapt van MTV generation naar gewone Generation (met AR) dat het 24 maanden contract behouden werd.

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 10 jul 2010, 09:01
door manu
automatic reload = herlaadkaart en geen vast abbo.

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 10 jul 2010, 10:36
door proximusboyke
is wel een soort abonnement

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 10 jul 2010, 11:29
door MarkDM
manu schreef:automatic reload = herlaadkaart en geen vast abbo.
Met Automatic Reload krijg je eerst een aantal gratis maanden maar je zit wel vast voor de rest van de periode bv 24 maanden.

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 10 jul 2010, 11:30
door jan28
Is dat nu allemaal zo moeilijk, als ge denkt dat ge gelijk hebt :http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36. Klaar.

Re: Hulp gevraagd voor klacht Proximus

Geplaatst: 10 jul 2010, 11:55
door proximusboyke
kijk tis simpel het is een abo en ik kan het weten

1 herlaadkaart kan je wag wanneer ge wilt probeer maar eens over te stappen bij reload
2 bij opname preventel (die nu nie meer bestaat) kan je zonder probleem een herlaadkaart hebben probeer maar eens met reload