Hulp gevraagd voor klacht Proximus
Geplaatst: 08 jul 2010, 19:25
Beste userbase
Een aantal weken geleden ben ik overgestapt van Mobistar (herlaadkaart) naar Proximus (Pay&Go Generation). Ik had me eerst door een misverstand ingeschreven voor het abonnement MTV Generation, maar ben dan meteen overgestapt naar herlaadkaart. Dit gebeurde allemaal redelijk vlekkeloos maar "het probleem" moest nu slechts beginnen.
Op de website van Proximus staat onder Pay&Go Generation dat er 15 gratis surfsessies worden gegeven bij elke herlaadbeurt binnen de maand van minstens 10 EUR. Met deze sessies zou men GRATIS op google, facebook, netlog en dergelijke kunnen surfen.
Proximus link:
http://customer.proximus.be/nl/Generation/index.html
Bewijs (indien site wordt vernieuwd):
http://www.copa1337.net/downloads/Proximus1.JPG
http://www.copa1337.net/downloads/Proximus2.JPG
Wanneer ik deze surfsessies wou uitproberen geraakte ik echter niet op het internet. Ik kreeg vervolgens automatisch een bericht van Proximus met de benodigde instellingen en uitleg. Deze had ik perfect opgevolgd zonder success... Ik was toevallig in de buurt van een Proximus winkel dus ging even langs. Ze vertelden mij dat mn GSM (Samsung L760) niet werd ondersteund door Proximus en dat ik dus nooit van internet zou kunnen genieten. Bij mobistar had ik WEL genoten van gratis surfsessies zonder problemen, dus ik begreep niet waarom dit niet zou lukken bij Proximus. Ik keek online en jawel, mn gsm staat in de lijst van ondersteunde modellen... Gebeld naar de klantendienst, deze begrepen niet waarom de proximuswinkel me dit verteld had en activeerde het internet.
Ik kon nu eindelijk op het internet, en surfde even rond op google en facebook om te testen. Tot mijn verbazing werd ik hiervoor gefactureerd (ongeveer slechts 1,50 EUR, maar het gaat om het principe) en mn (15) gratis bleven ongewijzigd. Ik belde meteen terug naar de klantendienst (waar ik meer dan een half uur mee heb gediscussieerd over vodafone, de portal, WAP, Mobile Internet, en ga zo maar voort) en uiteindelijk gaven ze me volledig gelijk en zeiden ze dat de website van Proximus fout was. Ze gingen me in de loop van de week terugbellen en een creditnota opstellen. BEIDEN ZIJN NIET GEBEURD...
We zijn vandaag dus al meer dan een week verder en ik belde dan maar terug naar de klantendienst. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die gebrekkig Nederlands sprak (weer een gesprek van een half uur). Ze probeerde zoals gewoonlijk eerst de wijsneus uit te hangen en haar gelijk te halen maar zag dat ze niet verder kon geraken. Ze probeerde dan maar de persoon die me de vorige keer aan de lijn had te contacteren, maar deze was afwezig.
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost en ik werd verwaarloosd als klant (ze gingen MIJ contacteren + CN opstellen, wat ze NIET hebben gedaan). Ik wil bij deze dus een klacht indienen maar heb hier geen ervaring mee. Is dit een zaak voor de ombudsman? Zoja, hoe moet ik de situatie dan aanpakken? Zonee, wat raden jullie me aan om te doen?
Hopend op een antwoord
Tom
Een aantal weken geleden ben ik overgestapt van Mobistar (herlaadkaart) naar Proximus (Pay&Go Generation). Ik had me eerst door een misverstand ingeschreven voor het abonnement MTV Generation, maar ben dan meteen overgestapt naar herlaadkaart. Dit gebeurde allemaal redelijk vlekkeloos maar "het probleem" moest nu slechts beginnen.
Op de website van Proximus staat onder Pay&Go Generation dat er 15 gratis surfsessies worden gegeven bij elke herlaadbeurt binnen de maand van minstens 10 EUR. Met deze sessies zou men GRATIS op google, facebook, netlog en dergelijke kunnen surfen.
Proximus link:
http://customer.proximus.be/nl/Generation/index.html
Bewijs (indien site wordt vernieuwd):
http://www.copa1337.net/downloads/Proximus1.JPG
http://www.copa1337.net/downloads/Proximus2.JPG
Wanneer ik deze surfsessies wou uitproberen geraakte ik echter niet op het internet. Ik kreeg vervolgens automatisch een bericht van Proximus met de benodigde instellingen en uitleg. Deze had ik perfect opgevolgd zonder success... Ik was toevallig in de buurt van een Proximus winkel dus ging even langs. Ze vertelden mij dat mn GSM (Samsung L760) niet werd ondersteund door Proximus en dat ik dus nooit van internet zou kunnen genieten. Bij mobistar had ik WEL genoten van gratis surfsessies zonder problemen, dus ik begreep niet waarom dit niet zou lukken bij Proximus. Ik keek online en jawel, mn gsm staat in de lijst van ondersteunde modellen... Gebeld naar de klantendienst, deze begrepen niet waarom de proximuswinkel me dit verteld had en activeerde het internet.
Ik kon nu eindelijk op het internet, en surfde even rond op google en facebook om te testen. Tot mijn verbazing werd ik hiervoor gefactureerd (ongeveer slechts 1,50 EUR, maar het gaat om het principe) en mn (15) gratis bleven ongewijzigd. Ik belde meteen terug naar de klantendienst (waar ik meer dan een half uur mee heb gediscussieerd over vodafone, de portal, WAP, Mobile Internet, en ga zo maar voort) en uiteindelijk gaven ze me volledig gelijk en zeiden ze dat de website van Proximus fout was. Ze gingen me in de loop van de week terugbellen en een creditnota opstellen. BEIDEN ZIJN NIET GEBEURD...
We zijn vandaag dus al meer dan een week verder en ik belde dan maar terug naar de klantendienst. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die gebrekkig Nederlands sprak (weer een gesprek van een half uur). Ze probeerde zoals gewoonlijk eerst de wijsneus uit te hangen en haar gelijk te halen maar zag dat ze niet verder kon geraken. Ze probeerde dan maar de persoon die me de vorige keer aan de lijn had te contacteren, maar deze was afwezig.
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost en ik werd verwaarloosd als klant (ze gingen MIJ contacteren + CN opstellen, wat ze NIET hebben gedaan). Ik wil bij deze dus een klacht indienen maar heb hier geen ervaring mee. Is dit een zaak voor de ombudsman? Zoja, hoe moet ik de situatie dan aanpakken? Zonee, wat raden jullie me aan om te doen?
Hopend op een antwoord
Tom