Pagina 1 van 1
misbruik premium communicaties
Geplaatst: 15 jun 2010, 11:41
door kmercelis
Ik weet dat er een regeling is tussen de operatoren indien er misbruik is bij Premium communicaties. We hebben een klant en z'n sip telefoon is gehacked, hierdoor zijn er een boel oproepen gevoerd naar een 0907 nummer.
Bedoeling is dat de uitbetaling van de retributie naar de eigenaar van dit nummer wordt tegengehouden
Hoe wordt zo'n klacht verwerkt?
alvast dank
kurt
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 15 jun 2010, 14:32
door Goztow
Heb je reeds klacht neergelegd bij de politie?
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 15 jun 2010, 16:22
door Maglor
Wow... best wel heftig. Nu meer en meer mensen via VOIP gaan bellen, is er natuurlijk verhoogde aandacht hiervoor van hackers.
Maar indien je reeds afdoende beveiliging hebt (WPA2, firewall,...) en je zet dialing rules in op je SIP phone of ATA, dan moet je je toch niet te veel zorgen maken, nee?
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 15 jun 2010, 16:24
door kmercelis
zij zijn reeds op de hoogte
heb ook net ombudsmantelecom via mail aangeschreven
hoop dat een goede procedure snel uit de bus valt...
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 15 jun 2010, 16:30
door kmercelis
normaliter zou voip geen groot probleem mogen wezen wat hackers betreft
maar er zijn altijd uitzonderingen...
deze persoon had zijn voip toestel op de dmz aangesloten en het default password niet gewijzigd
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 17 jun 2010, 15:43
door kmercelis
De Ombudsdienst is een bemiddelingsdienst voor klachten tussen klanten en operatoren. Voor regelingen tussen operatoren kunnen wij u geen uitleg verschaffen.
U stelt uw vraag het best aan de voorzitter van het BIPT, de regulator (02/226 88 88).
dit als reactie van een adviseur van de ombudsdienst telecom!
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 18 jun 2010, 14:02
door ubremoved_539
Maar dit is toch niet tussen operatoren ? Dit is in essentie tussen de klant en de SIP provider (de uiteindelijke bestemmeling speelt voor de klant geen rol, da's eventueel aan de SIP provider om daar een overeenkomst mee te maken).
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 21 jun 2010, 09:50
door kmercelis
wij zijn de operator, heb ik haar in een reply duidelijk gemaakt
maar desondanks hetzelfde antwoord...
mijn overste zal telefonisch contact opnemen met het opgegeven nummer!
Re: misbruik premium communicaties
Geplaatst: 21 jun 2010, 20:05
door Netdummie
De code tussen de operatoren onderling, heeft enkel als doel om na te gaan of de eindgebruiker voldoende geïnformeerd is geweest omtrent het tarief en de 'uitbater' van het nummer de wettelijke regels hieromtrent heeft nageleefd of niet. Of het nu al dan niet om een gehackte SIP account gaat of niet, daar wordt niet naar gekeken.
Ik geeft je weinig kans op slagen om dit tegen te houden,dit gaat eerder tussen de eigenaar van het nummer en de operator bij wie hij/zij dit nummer heeft moeten uitgeklaard worden.