Pagina 1 van 1
Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 11 jun 2010, 20:26
door meon
In de korte periode dat ik van Android mocht snoepen heb ik in de market de applicatie 'Hello Proximus' gevonden: een tooltje waarmee je je huidige verbruik kan meten van je mobiele Proximus-verbinding. (
http://ict.belgacom.be/en/mobileapps/help.html )
Opvallend is daarbij: dit tooltje is voor zover ik weet de ENIGE manier om die gegevens uit te lezen (via de e-Services kan je het bvb al niet opvragen (gegevens daar zijn niet correct / heeft vertraging), noch via een stercode op je toestel, noch via sms op te vragen, noch via de klantendienst, ...).
De vraag is dus: hoe of waar haalt die applicatie z'n data? Ik heb geen login/identificatiegegevens moeten ingeven.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 11 jun 2010, 20:33
door Trojan
Waarschijnlijk op basis van uw telefoonnummer icm het icc-id.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 11 jun 2010, 21:17
door meon
Ik ken er niet genoeg van om het te capturen, maar ik neem aan dat die app dus ergens uw MSISDN of zo dan via een GET of een POST naar een bepaalde URL doorstuurt en dan de gegevens in respons krijgt... Nu nog te weten komen welke URL getriggerd wordt met welke parameters eh
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 11 dec 2012, 22:49
door xenne
vandaag werd de nieuwe versie van hello gelanceerd, ziet er mooi uit...
de icoontjes kan men naar eigen wens verschuiven
de icoontjes die gekleurd zijn staan geinstalleerd op de device, de andere belgacom apps kan je installeren door er op te klikken
ook een zeer handige reload functie
jammer genoeg is er structureel niets gewijzigd aan meting van het verbruik, dus je zit nog steeds met zo'n 8 uur vertraging tussen verbruik en update vd meter
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 12 dec 2012, 00:54
door Tomsworld
meon schreef:Ik ken er niet genoeg van om het te capturen, maar ik neem aan dat die app dus ergens uw MSISDN of zo dan via een GET of een POST naar een bepaalde URL doorstuurt en dan de gegevens in respons krijgt... Nu nog te weten komen welke URL getriggerd wordt met welke parameters eh
Het probleem is dat je om de 30 dagen en identificatie via 3G moet doen, maar anders op je wifi zou je het verkeer kunnen sniffen, mits een managed switch, pc met 2 nics.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 17:24
door gr@g
De Hello app sinds gisteren ge update, sindsdien kan ik mijn verbruik niet meer raadplegen?
Nog iemand met dit probleem?
Het betreft de android app.. (Google play)
sent from my gt-i9100 using xda premium
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 18:02
door Jordy1990
Ik heb wel al voorgehad dat de app enkel mijn beschikbare belminuten toonde en voor de rest niks.
Het probleem heeft zichzelf gewoon opgelost, bij u misschien dus ook. Even geduld hebben en de e services gebruiken
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 19:46
door selder
Wat ik ook gemerkt heb, is dat je ééns om de 30 dagen eens via 3G moet verbinden met de Hello app. Daarna werkt het weer voor 30 dagen via WIFI.
Misschien met wat Wireshark-gegoochel krijg je wel iets te zien, als je iPhone/smartphone via WIFI verbonden is?
Als m'n iPhone nog jailbroken was, zou ik via netstat of één of andere rubbernet-achtige app op de iPhone wel wat zien denk ik.
Die vertraging van 8 uur heb ik nog niet gezien, het SMS en 3G-data verbruik update hier onmiddellijk.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 20:23
door Jordy1990
En je hebt een abonnement, Selder?
Toen ik ng GC had werd het verbruik ook onmiddellijk bijgewerkt. Nu met mijn Smart 20 abo, zit er vaak een dag vertraging op..
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 20:29
door nickz
Toen de Hello-app nog niet bestond en je het verbruik van je abonnement enkel kon opvragen via Call Check Up (op het gratis nummer 2455) zat daar ook vertraging op dacht ik, dus volgens mij is dat altijd al zo geweest bij abonnementen.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 21:35
door Jordy1990
Smart 20 is mijn eerste abonnement dus ik kan niet zeggen of het inderdaad vroeger ook zo was.
Ik vind het alleen vreemd dat zoeits wel lukt voor herlaadkaarten en niet voor abo's.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 19 jun 2013, 22:01
door nickz
Dat komt omdat je verbruik op een andere manier wordt bijgehouden bij een abonnement.
Bij een herlaadkaart wordt elke actie (gesprek/sms/mms/dataverbinding/...) onmiddellijk in rekening gebracht en (indien betalend) van je belkrediet afgetrokken.
Bij een abonnement houdt het systeem een lijst bij van al je acties en op het einde van de cyclus wordt hier dan een factuur van opgemaakt.
De dienst Call Check Up zal regelmatig een tussentijdse balans opmaken, maar dit is slechts ter indicatie en hierbij wordt met bepaalde zaken geen rekening gehouden, vandaar dat het bedrag op je uiteindelijke factuur verschillend kan zijn.
Re: Hello Proximus app/data-toegang
Geplaatst: 22 jun 2013, 03:43
door selder
Nee, allereerste versie van Generation Connect hier nog. Verbruik van data en SMS wordt onmiddellijk bijgewerkt in de app.