Pagina 1 van 1

ADSL2FIT maar bij mij geen fit

Geplaatst: 03 maa 2004, 20:29
door Jo2004
Even een relaas van mijn troubletickets
vraag:Ik heb ongeveer 250kps download and 450kps upload. Doe ik iets fout?
antwoord: Waarom zou u iets fout doen?
vraag: U beantwoord mijn vraag niet is 250kps download normaal of niet. Indien niet wat kunnen jullie hier aan doen?
antwoord: Da's een vrij normale snelheid (indien het 250kiloBYTE is)
vraag: Nu is het nog erger Your current download speed: 46kbit/s or 6kbyte/s

Kennen die mensen daar het verschil niet tussen bites en bytes?
Zijn er nog mensen die bedot zijn of ben ik de enigste :evil:

Geplaatst: 03 maa 2004, 20:32
door Arrigi
Voor mij is ook niet duidelijk wat jij bedoelt hoor.

Kbps zie ik als kbit per seconde
KBps zie ik als kbyte per seconde
kps snap ik niet

Geplaatst: 03 maa 2004, 20:33
door Styno
Ik wil niet de kloot uithangen, maar je kan toch wat duidelijker zijn in je vraagstelling als je deftige antwoorden verwacht.

Styno

Geplaatst: 03 maa 2004, 20:34
door meon
250 kps = 250 kilo per seconde.

Gewichtseenheden en transmissiesnelheden don't mix.

Hoe moet A2F in je eerste vraag nu weten of je 250 kbps of 250 kb/sec bedoelt?

Geplaatst: 03 maa 2004, 21:15
door CueBoy
Jongens, niet schieten op de klant hé :wink:

Echt bemoedigende antwoorden zijn dat toch ook niet hé...
Moest er mij iemand antwoorden "Waarom zou u iets verkeerd doen ?"... het zou die persoon zijn beste dag niet zijn.

Als A2F vindt dat de vraag onduidelijk is, dan moet je duidelijkheid vragen... en geen pipo-antwoord geven.

CueBoy, marking another minus point for A2F.

Geplaatst: 03 maa 2004, 21:55
door Gast
als die idioot niet snapt dat hij niet zou bellen indien hij 250kbyte/sec haalde...

A2F = newbie's?

Geplaatst: 03 maa 2004, 22:06
door vscomp
Mss eens de search functie van het forum gebruiken ;)
EN je vraag wat duidelijker stellen via het ticket systeem dan zal u ook een duidelijk antwoord ontvangen.


A2F is géén newbie :p = Net4all , sinds 1995 al actief, langer dan bv telenet ;).

Geplaatst: 03 maa 2004, 22:06
door NuKeM
Anonymous schreef:als die idioot niet snapt dat hij niet zou bellen indien hij 250kbyte/sec haalde...

A2F = newbie's?

Sorry hoor, maar ik zie hier maar één idioot in dit verhaal en dat ben jij als je hun reactie niet verstaat...

Er zijn mensen die klagen voor 250 kB/s (grote B = Byte) omdat dat geen 4Mbit/s is en er zijn er die klagen voor 250kb/s (kleine b = bit). Het is dus logisch dat A2F de vraag stelt over wat het hier nu gaat!

Trouwens, persoonlijk schrijf ik nooit kb/s of kB/s, maar kbyte/s of kbit/s om alle verwarring uit de weg te gaan.

Geplaatst: 04 maa 2004, 09:07
door ubremoved_539
NuKeM schreef:Sorry hoor, maar ik zie hier maar één idioot in dit verhaal en dat ben jij als je hun reactie niet verstaat...


De vraag is inderdaad niet correct, maar mensen maken hier dagelijks fouten met KB/s en Kb/s.

Iemand op support zou echter verstandiger moeten zijn... en de vraag van de domme klant analyseren (zeker wetende dat A2F momenteel wederom, of beter nog altijd grote problemen heeft).

Trouwens op basis van de upload snelheid had de support medewerker de juiste eenheid kunnen bepalen daar die wel correct is. Een antwoord zoals "Waarom zou u iets fout doen?" geeft trouwens een gebrek aan professionalisme aan (met klanten, hoe dom ook, lach je gewoon niet).

Geplaatst: 04 maa 2004, 10:43
door Gast
Liever een dom antwoord krijgen, dan een lijstje afratelen zoals bij Telenet en uiteindelijk te horen krijgen dat ze het probleem niet kunnen oplossen omdat het in het scenario niet terug te vinden is... Terwijl het gedver een simpele besmetting met het BLASTER-virus betrof...

Maar ja, veel tralala en grote sier met idiote reclames staat blijkbaar voor een aantal mensen nog steeds meer garant voor kennis dan mond-aan-mond reclame.

En ik die dacht dat de Technobubbel reeds jaren geleden doorprikt werd en iedereen ondertsuuen terug met zijn poten op de grond stond... :roll:

BTW. Het is inderdaad niet uit te maken of de poster het hier over bits of bytes heeft... gebruik dan in godsnaam de juiste standaard notaties voor kilobit en kiloBye, zijnde kb en kB

Geplaatst: 04 maa 2004, 11:12
door ubremoved_539
Ik dacht niet dat het hier over de helpdesk van TN ging, of vergis ik mij ?

Trouwens er bestaan geen domme vragen... enkel domme antwoorden.

Geplaatst: 04 maa 2004, 12:08
door Gast
Nee, het gaat hier niet over de Helpdesk van TN. Maar het is een voorbeeld dat er op "overbezette" helpdesks ook serieus naast de bal geklopt wordt... (n meer dan eens trouwens, maar ja studentjes zijn toch oh zo goedkoop) En dat het hier dan toevallig net over TN gaat, waar jij dan blijkbaar toevallig klant van bent, zo blijkt uit andere posts van jou, is "piec of bad luck" voor jou, maar maakt het gebeurde niet minder schrijnend...

Het valt trouwens op dat er hier door sommige mensen bepaalde uitlatingen worden gedaan over ISPs waar ze zelfs geen klant zijn... (Sommige posts hebben hier zelfs een ware "crusade" stijl)

Geplaatst: 04 maa 2004, 12:55
door fallen@ngel
De vraag " Waarom zou u iets verkeerd doen?" is geen verkeerde vraag,maar een retorische vraag.
Daarmee wordt bedoeld, nee mijnheer...ik zie niet goed wat u verkeerd zou doen.
En wil niet bedoelen u bent dom...
Natuurlijk , als je telefonisch contact zou hebben, hoor je zoiets aan de intonatie.
Ben zelf ook van Antwerpen en gebruik die zin ook veel.
En is zeker niet slecht bedoeld...

Geplaatst: 04 maa 2004, 12:59
door Styno
K ben jaren Telenet klant geweest en de technische kennis van de helpdeskmedewerkers is bedroevend laag.
Met a2f heb je een helpdesk waarvan de technische kennis een voorbeeld is voor de andere isp's. Maar inderdaad veel werk / weinig mensen en er wordt soms vluchtig gereageerd... Niet dat ik altijd tevreden ben met de antwoorden die ik krijg, maar daarom is het net belangrijk om duidelijk te zijn in je vragen en niet na 4 korte zinnetjes over-en-weer geschrijf je al zwaar in't-zak gezet te voelen.

Styno

Geplaatst: 04 maa 2004, 17:11
door Gast
De 0800 van telenet is inderdaad van een enorm slecht niveau , die is dan ook gratis, meer dan een 'plan' aflezen moeten die nie doen , de 070 is stukken beter

Geplaatst: 05 maa 2004, 16:41
door The Oddity
Mensen,

Niet afwijken van het onderwerp. Het gaat over een A2F trouble ticket en niet over de TN helpdesk.

1. De vraag die de klant stelt: "doe ik iets fout" wordt bij mij toch beantwoord. A2F zegt: neen u doet niets fout.

Natuurlijk is de reactie verre van ideaal, maar als je 10 van zulke tickets hebt, net zoals wij hier soms posts hebben.. dan antwoord je erook naar. Info ontbreekt, info is niet bruikbaar en vraagstelling is vaag.

Allez with al do respect: de vraag op zicht trekt hier ook niet op alles. Is onduidelijk, en voor mijn inziens véél te weinig gegevens.
Natuurlijk geef ik grif toe dat de eerste replies, nogal kort waren van A2F.. had beter gekund.. vermoedelijk hadden wij het anders aangepakt ;-).

Klant is koning... normaal, maar mag niet te extreem worden ook eh.

Enfin, als die snelheid in Kbit/s is.. dan is ze idd niet normaal en zal er verder gekeken moeten worden!