En nu ?
Geplaatst: 31 mei 2010, 20:27
Hey,
De laatste 2 jaar klant geweest bij yabu-adsl, sinds de laatste DNS-problemen (april) besloten om ergens anders naar toe te gaan.
Zoeken, afwegen en rondbellen... uiteindelijk terecht gekomen bij belgacom generation.
Een tijdelijk abo waarbij je 175gb/maand krijgt, een b(ullshit)-box en gratis mobile inet int weekend
En dat allemaal voor 30 euro... Direct ingeschreven en sinds vrijdag zijn we dus klant bij BGC.
Wat blijkt nu, mijn server is niet te bereiken, blijkt dat poort 80, 443 en een hele reeks andere poorten geblokkeerd worden.
Enkele kunnen open gezet worden via het control-panel van BGC, en een heleboel anderen niet.
Welke worden geblokkeerd ? Dit was het enige antwoord dat ik terug kon vinden : "Ook een aantal poorten boven 1024 worden geblokkeerd afhankelijk van eventuele misbruiken"
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... TWmcxaw==#
Leuk... Dan maar bellen met de helpdesk...
- Blijkbaar worden er poorten geblokkeerd, kunnen deze allemaal open gezet worden voor mij ?
BGC - Dat wordt niet gedaan voor particuliere klanten, enkel voor de professionele klanten
- Maar, ik heb nooit poortrestricties gehad
BGC - ah ja, maar u mag geen eigen server draaien
- euh...
BGC - ja, dat staat in het contract
- neen, dat staat er niet in
BGC - jawel, ik het daar vorige maand nog over gehad met technical specialist huppeldepup
- waar kan ik dit terugvinden in het contract ?
BGC - oh, maar dat weet ik niet, daarvoor moet u bij de administratie zijn, die zijn morgen terug open...
Dus zijn we op zoek naar een andere provider, iemand tips ?
Greets,
Tom
De laatste 2 jaar klant geweest bij yabu-adsl, sinds de laatste DNS-problemen (april) besloten om ergens anders naar toe te gaan.
Zoeken, afwegen en rondbellen... uiteindelijk terecht gekomen bij belgacom generation.
Een tijdelijk abo waarbij je 175gb/maand krijgt, een b(ullshit)-box en gratis mobile inet int weekend
En dat allemaal voor 30 euro... Direct ingeschreven en sinds vrijdag zijn we dus klant bij BGC.
Wat blijkt nu, mijn server is niet te bereiken, blijkt dat poort 80, 443 en een hele reeks andere poorten geblokkeerd worden.
Enkele kunnen open gezet worden via het control-panel van BGC, en een heleboel anderen niet.
Welke worden geblokkeerd ? Dit was het enige antwoord dat ik terug kon vinden : "Ook een aantal poorten boven 1024 worden geblokkeerd afhankelijk van eventuele misbruiken"
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... TWmcxaw==#
Leuk... Dan maar bellen met de helpdesk...
- Blijkbaar worden er poorten geblokkeerd, kunnen deze allemaal open gezet worden voor mij ?
BGC - Dat wordt niet gedaan voor particuliere klanten, enkel voor de professionele klanten
- Maar, ik heb nooit poortrestricties gehad
BGC - ah ja, maar u mag geen eigen server draaien
- euh...
BGC - ja, dat staat in het contract
- neen, dat staat er niet in
BGC - jawel, ik het daar vorige maand nog over gehad met technical specialist huppeldepup
- waar kan ik dit terugvinden in het contract ?
BGC - oh, maar dat weet ik niet, daarvoor moet u bij de administratie zijn, die zijn morgen terug open...
Dus zijn we op zoek naar een andere provider, iemand tips ?
Greets,
Tom