ADSL2FIT - Misschien niet de beste maar ....
Geplaatst: 03 maa 2004, 11:35
Beste Broadband users,
Een tijdje geleden ben ik van Tiscali Office naar ADSL2Fit LARGE overgegaan. De beloften die ze maakten ivm met upload en download leken inderdaad héél aantrekkelijk.
De praktijk is jammergenoeg niet volledig gelijk aan hun aanbod. De upload van 512Kb is echter steeds ten volle beschikbaar. Dit is interesant en belangrijk voor m'n web/mailservers.
Aangezien ik enorm veel downloadstreams nodig heb omdat ik van verschillende firma's data (officieel !) via FTP moet binnenhalen was ook de downloadsnelheid van 4Mbit een zéér interesante optie. Bij Tiscali had ik bij al m'n providers (ftp) een gemiddelde snelheid van zo'n 200 tot 350 Mbit.
Jammeregenoeg haal ik tegenwoordig belange niet deze snelheid. met piek momenten haal ik snelheden tot zo'n 150 Mbit.
Opgelet !! !Dit is niet volledig ADSL2FIt's fout. Ik verklaar ...
Op dit moment heb ik nog steeds dat Tiscali abonnement waar ik nog lekker download aan 3Mbit. Op deze fysiche lijn is een tweede paargebruikt voor het ADSL2FIT abonnement.
Door problemen met CRC's op die lijn had ik een downgrade naar 3Mbit gevraagd maar de mensen bij Belgacom(of SCARLET) hadden het lumineuze idee dat nog erger terug te schroeven naar 2Mbit. (Dus niet adsl2fit's fout).
De aanvraag om terug te upgraden naar 3Mbit laat nogal op zich wachten (is nu reeds ongeveer 1 maand bezig) en wordt blijkbaar (volgens adsl2fit) door belgacom/scarlet , niet uitgevoerd.
Ik begrijp vele anderen hun pijn, wanneer zij tegen 40 Kbit moeten downloaden in plaats van het vroegere 300.
Ik ben ter oren gekomen dat Scarlet een broodnodige upgrade van ADSL2FIT's backbones blijkbaar niet wil doorvoeren (ADSL2FIT moet daarover zelf wel wat meer uitleg geven als het wilt) maar het komt erop neer dat scarlet het niet zo heeft op dat "onbeperkt'.
ADSL2FIT is hier voor ons een belangrijke partner in het gebied "ONBEPERKT" en ik persoonlijk hoop dat zij dit kunnen blijven handhaven.
ivm met mijn problemen bij ADSL2FIT zijn we momenteel aan het onderhandelen (via hun ticketservice) dus lijkt het me niet opportum om hier verder over te wijden. (nu toch niet)
echter moet het me wel van het hart dat ook "professionele" klanten het moeilijk hebben met de bereikbaarheid van ADSL2FIT. Dit is geen klacht maar een jammere vaststelling. Ikzelf heb ook support nodig als ik wat langer op het werk ben. Een bussiness service(waar we eigenlijk voor betalen) is toch nog iets anders dan wat ze op dit moment aanbieden.
Ik vraag dan ook bij deze dat dit in de toekomst een degelijke opvolging kan krijgen.
Voor de rest ben ik uiterst tevreden over hun helpdesk (wanneer ze bereikbaar zijn). Het zijn toffe mensen die best wel wat technische kennis hebben ! Ze zijn steeds vriendelijk en hulpvaardig. Voilà , dat is dan gezegd.
Ik hoop dat in de toekomst deze connectieprobleempjes uit de weg worden geruimt en dit zal er dan zeker voor zorgen dat ADSL2FIT een belangrijke concurent kan worden.
mvgr
PM_STUDIO
Een tijdje geleden ben ik van Tiscali Office naar ADSL2Fit LARGE overgegaan. De beloften die ze maakten ivm met upload en download leken inderdaad héél aantrekkelijk.
De praktijk is jammergenoeg niet volledig gelijk aan hun aanbod. De upload van 512Kb is echter steeds ten volle beschikbaar. Dit is interesant en belangrijk voor m'n web/mailservers.
Aangezien ik enorm veel downloadstreams nodig heb omdat ik van verschillende firma's data (officieel !) via FTP moet binnenhalen was ook de downloadsnelheid van 4Mbit een zéér interesante optie. Bij Tiscali had ik bij al m'n providers (ftp) een gemiddelde snelheid van zo'n 200 tot 350 Mbit.
Jammeregenoeg haal ik tegenwoordig belange niet deze snelheid. met piek momenten haal ik snelheden tot zo'n 150 Mbit.
Opgelet !! !Dit is niet volledig ADSL2FIt's fout. Ik verklaar ...
Op dit moment heb ik nog steeds dat Tiscali abonnement waar ik nog lekker download aan 3Mbit. Op deze fysiche lijn is een tweede paargebruikt voor het ADSL2FIT abonnement.
Door problemen met CRC's op die lijn had ik een downgrade naar 3Mbit gevraagd maar de mensen bij Belgacom(of SCARLET) hadden het lumineuze idee dat nog erger terug te schroeven naar 2Mbit. (Dus niet adsl2fit's fout).
De aanvraag om terug te upgraden naar 3Mbit laat nogal op zich wachten (is nu reeds ongeveer 1 maand bezig) en wordt blijkbaar (volgens adsl2fit) door belgacom/scarlet , niet uitgevoerd.
Ik begrijp vele anderen hun pijn, wanneer zij tegen 40 Kbit moeten downloaden in plaats van het vroegere 300.
Ik ben ter oren gekomen dat Scarlet een broodnodige upgrade van ADSL2FIT's backbones blijkbaar niet wil doorvoeren (ADSL2FIT moet daarover zelf wel wat meer uitleg geven als het wilt) maar het komt erop neer dat scarlet het niet zo heeft op dat "onbeperkt'.
ADSL2FIT is hier voor ons een belangrijke partner in het gebied "ONBEPERKT" en ik persoonlijk hoop dat zij dit kunnen blijven handhaven.
ivm met mijn problemen bij ADSL2FIT zijn we momenteel aan het onderhandelen (via hun ticketservice) dus lijkt het me niet opportum om hier verder over te wijden. (nu toch niet)
echter moet het me wel van het hart dat ook "professionele" klanten het moeilijk hebben met de bereikbaarheid van ADSL2FIT. Dit is geen klacht maar een jammere vaststelling. Ikzelf heb ook support nodig als ik wat langer op het werk ben. Een bussiness service(waar we eigenlijk voor betalen) is toch nog iets anders dan wat ze op dit moment aanbieden.
Ik vraag dan ook bij deze dat dit in de toekomst een degelijke opvolging kan krijgen.
Voor de rest ben ik uiterst tevreden over hun helpdesk (wanneer ze bereikbaar zijn). Het zijn toffe mensen die best wel wat technische kennis hebben ! Ze zijn steeds vriendelijk en hulpvaardig. Voilà , dat is dan gezegd.
Ik hoop dat in de toekomst deze connectieprobleempjes uit de weg worden geruimt en dit zal er dan zeker voor zorgen dat ADSL2FIT een belangrijke concurent kan worden.
mvgr
PM_STUDIO