Pagina 1 van 1
Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 07:45
door Sammy
Beste,
Ik ben op zoek naar een goeie en goedkope voipcentrale.
Ik heb al gelezen over asterix, maar gezien ik geen IT man ben, is dat geen optie.
Is er iemand die me kan helpen met deze zoektocht?
We hebben één telefoonnummer die 2 diensten aanbiedt:
Optie 1 Chambres d'hotes: Bellen op het nummer, niet opgenomen is ofwel gsm ofwel voicemail
Optie 2 Traitteurdienst: Bellen op het nummer, niet opgenomen is ander voicemail bericht
Bij sluitingsuren dient er auto een antwoordapparaat ingesteld te worden.
We werken via VOIP.
thx,
Sammy
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 10:41
door Sasuke
Ik kan je "nextnet" aanraden anders. Het bedrijf zelf levert goede support en heb zelf ook reeds een aantal geplaatst bij klanten.
Het is gebaseerd op Asterisk, maar met een aangepaste FreePBX frontend én goeie support.
Mvg,
Sasuke
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 11:11
door Sammy
Bedankt,
Das idd een heel faire prijs voor een degelijk systeem.
Ik ga ff bespreken hier en mogelijks bestellen we wel eentje.
Bedankt voor de snelle feedback, dit forum is echt geld waard!
Keep up the good work!!
Sammy
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 12:22
door skynetbbs
imho kun je gewoon FreePbx afhalen ...gratis iso die je op een "pc" installeerd...
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."
http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 16:18
door Sasuke
skynetbbs schreef:imho kun je gewoon FreePbx afhalen ...gratis iso die je op een "pc" installeerd...
je vult je voip instellingen in (trunks)
en de toestellen die je nu van Voip hebt voorzien (extensions)
en onder IVR zet je dus hetgeen je zonet als scenario beschrijft.... "Press 1....Press 2...."
http://www.freepbx.org/freepbx-system-status-dashboard
In een bedrijf wil je:
1. Iets beters dan een "PC"
2. ISDN aansluitingen die goed gesupporteerd worden (dus geen gedoe met compilen van mISDN en speciale kernel modules)
3. Support waar je op kan rekenen
Telefonie is een wreed lastig iets voor een bedrijf, mensen gaan ervanuit dat ze de telefoon opnemen en kunnen bellen, zonder problemen, zonder zever.
grtz,
Sasuke
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 16:28
door skynetbbs
ga dan direct voor een "cloud" omgeving :
www.pbxes.org
geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?
voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 21 mei 2010, 23:26
door seagull
Een Pro account en 10 extensions kost al rap 50 euro per maand of 600 euro per jaar.
Dan is een
IP centrale met 10 3StarsNet of WeePee nummers voordeliger.
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 22 mei 2010, 00:18
door skynetbbs
seagull schreef:
Een Pro account en 10 extensions kost al rap 50 euro per maand of 600 euro per jaar.
Dan is een
IP centrale met 10 3StarsNet of WeePee nummers voordeliger.
gratis als je maar 5 sip telefoons hebt (maar geen directe failover)
2,95euro/maand voor 10 sip telefoons en heeft ie ook zijn digitale receptioniste (IVR)
en voor 9,95euro/maand heb je "alles"...
je steekt er je weepee/3stars als inbound in... en je voipbuster-clone als outbound
fax zit er ook in...
je hebt geen "classic" of "fax" of "isdn" lijnen meer nodig voor internet/fax tegenwoordig bij Belgacom
en Weepee vraagt maar 1x geld voor minstens 1 nr en als ze meerdere (op rij) nr's willen kan het nog voordeliger...
zitten ze nog alleen met evt gsm abbo's en internet@home
Faxen komen tegenwoordig als PDF binnen en zelf fax je alsof het een "printer" is... je moet dus niet meer "op kantoor zijn om die dingen te ontvangen of te versturen
Nu nog wachten op Google Voice hier in Belgie zodat zelfs de "voicemail" niet als attachment wave file maar als uitgeschreven tekst wordt aangeleverd
Re: Beste oplossing lokale voipcentrale
Geplaatst: 22 mei 2010, 11:35
door Sasuke
skynetbbs schreef:ga dan direct voor een "cloud" omgeving :
http://www.pbxes.org
geen servers die je moet onderhouden met backups, ups'en, redundante netwerk/toestellen mocht er hardware matisch iets foutgaan
geen lijnen die je moet leggen...(isdn, netwerk)
je betaald voor de service... niet voor extra werk dat het je levert toch?
voordeel...als je bedrijf afbrand is je telefooncentrale niet mee de dupe en ben je nog bereikbaar van thuis met je internet verbinding aldaar...
de "cloud" is actief op verschillende locaties in verschillende landen... moet je al verschillende atoombommen voor droppen om die allemaal kapot te krijgen.
Alles heeft zijn voor- en nadelen. Maar een telefooncentrale "in the cloud" dat krijg je aan geen enkel traditioneel bedrijf verkocht. Of het moest al een nieuw jong bedrijf zijn die telefonie niet als een belangrijk iets bekijken.
Grtz,
Sasuke