Corrupt zip-file

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb als back-up van een maat van mij een zip-file gemaakt met de windows XP zip maar dat is corrupt. is er een programma waarmee je zoveel mogelijk bestanden toch nog geextract krijgt? want zijn hdd is geformateerd en dit is de enige back-up van zijn documenten.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 dec 2002, 19:24

Ik gebruik persoonlijk Winrar, je kan een trial versie downloaden van http://www.rarlabs.com

Daarnaast bestaat er ook nog Powerarchive. Op het eerste zicht ziet het er wel goed uit, maar ik heb het nooit gebruikt (en dus valt het mogelijk dik tegen :cry: )
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

En de klassieke winzip natuurlijk...
www.winzip.com
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Persoonlijk indien het een zipfile is zou ik eerst winzip zelf gebruiken. Dat is meeste kans. Die Powerarchiver heb ik ooit eens gebruikt en ben ferm van teleurgesteld is niet zo goed! Meestal gebruik ik WinAce voor alle archive files. Zeer goed, snel, stabiel ben er vrij content van. Heeft enkel soms problemen met de allerlaaste versie van de rar-files. Maar dat is snel opgelost, bestaat al een techniek voor hoe je het met een oude versie ook kan extracten, en in de nieuwe winace is dit probleem natuurlijk opgelost.

url: www.winace.com

Btw voor een harddisk zipfiles gebruiken?? Lijkt mij niet zo goed. Veel beter is Norton Ghost te gebruiken. Je start dit programma op vanuit dos, kan een ganse schijf backuppen maar ook zelf je backup samenstellen EN héél belangrijk!!!! je kan de *.gho file (die gecreërt wordt - een geavanceerdere zipfile) rechtstreeks uit het dos-prog brunen op cd.!!!
Compressie is zelfs héél goed!!!!
Is een echte aanrader. Crashed system is via Ghost terug in orde op max een kwartier.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

het problem was dat hij dacht dat hij een virus had, en dan een zip gemaakt van zijn documenten en ik heb nog nooit problemen gehad met het zip file dat win XP zelf maakt dus niet eerst getest :roll:
het was dus een back up van alleen zijn documenten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmmja, ma ik heb al zodanig veel meegemaakt met Microsoft stuff, dat ik die ingebakken dingen niet te veel vertrouw. Daarmee hou ik het liever bij ofwel de orginele pakketen ofwel ghost like i'd said. Maar voor gewoon een paar documentjes, ben je wel beter met de zipfile of iets dergelijk, maar ik zou toch steeds winzip, winace, ofzoiets gebruiken.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ja maar als op die pc geen winrar/zip/ace/... staat dan heb ik geen zin om dat te downloaden toch niet als hij iets later gaat formateren, ik ga hem dit allemaal doorsturen, ik hou jullie op de hoogte

PS ik gebruik zelf winrar
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Een oude versie van Winzip kan je makkelijk op een disketje zetten, snel install doen, vergt toch zo heel veel werk niet?

Wat je ook nog steeds kan doen om files te back-uppen? Is een hulpmiddel die velen meestal over het hoofd zien. Indien de total-filesize kleiner is dan 50Mb dan kan je die files uploaden in een mapje op je ftp van Skynet. Op je webruimte. Tijdelijk eh!
Zo heb je nog diskettes, nog zip-programma's nodig hebben.

Ik vrees er eigenlijk voor dat je een een beschadigde zip file zult kunnen herstellen. Heb dat toch nog nooit kunnen doen.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik vrees er ook voor, hij zal alles opnieuw mogen tikken 8)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”