In de volgende paar paragrafen zal de titel van dit onderwerp hopelijk duidelijk worden. Het zit namelijk zo, sinds 17 december ben ik lid van Adsl2fit en dacht na het lezen van hun site wel een goede provider gevonden te hebben. Ongelimiteerd downloaden, een keurige prijs en de mogelijkheid om servers op te richten, 24 op 24 support, enz....
Allemaal mooie praatjes natuurlijk want je weet hoe ze het in het Engels zeggen...
if something looks to good to be true....then it most usually is.
Slimme mensen die Engelsen zou ik zo zeggen. Sta me toe om hun mooie voordelen even te vertalen naar een taal die de meest geharde klanten van Adsl2crap beter begrijpen :
Ongelimiteerd downloaden is vrij vertaald eigenlijk...ongelimiteerd downloaden maar dan wel tegen zo'n crappy snelheid dat je letterlijk je eigen nagels kunt zien groeien bij het wachten van de vele downloads die je DENKT te kunnen binnenhalen maar die uiteindelijk toch nooit binnenkomen of het moet zijn dat je internet masochist bent en daar wel een kick van krijgt.
Keurige prijs is vrij vertaald...een mooie prijs tenminste als je tevreden bent met het kopen van een kat in een zak. En laat me even duidelijk maken dat deze kat in de zak al ettelijke maanden aan't rotten en ontbinden is. Buiten de stank die er vanaf komt is de zak (verpakking) natuurlijk mooi genoeg maar zoals de realiteit ons weeral leert is het natuurlijk niet slim om een boek te beoordelen naar de kaft die eromheen zit.
Mogelijkheid om servers op te zetten is vrij vertaald...je kan servers opstellen maar of er iemand ooit zo GEK genoeg is om aan te loggen op je server is natuurlijk nog maar de vraag. Misschien zijn er wel mensen die wel willen wachten op een ping van een server die er nooit komt maar ik acht me niet tot die groep van mensen.
24 op 24 support wil vrij vertaald zeggen...je kan ons 24 op 24 bellen in de 8 uur dat we bereikbaar zijn in een dag van de week, maandag zijn we wel gesloten en in het weekend werken we niet. (hmmm, was dit niet een liedje ofzo???) Bellen mag altijd maar dit wil niet altijd zeggen dat we de telefoon opnemen en als we dan al eens de telefoon opnemen dan zullen we ervoor zorgen dat we de meest onbekwame en incompetente medewerker vinden die jou graag met allerlei klinklare onzin en waanzinpraatjes zal verder helpen.
Laat me even een beetje over mezelf vertellen want ik weet ook wel dat niet iedereen zomaar alles kan schrijven en verwacht van andere mensen dat ie serieus wordt genomen. Ikzelf ben al bezig met computers van het moment dat ik niet meer afhankelijk was van de borstvoeding van mijn moeder. Ik heb zowat alle computers gehad die er ooit gemaakt zijn en dit gaat van een VIC, TV Ping Pong set, C-64, Amiga 500, Amiga 1200, 86, 286, 486. Pentium 133, Pentium II 433, Athlon 1.7, P4 2.8,... en ga zo maar door want ik heb er vast een paar vergeten.
Ik heb honderden artikels verorbert i.v.m networking, TCP/IP, internet, programmeren, security,...tientallen boeken van het genre smijt deze boek naar iemands hoofd en die is gegarandeerd enkele weken zoet op intensive care en blijf tot op heden up to date met het lezen van alle artikels die ik kan vinden die mijn kennis nog uitbreiden. Ik heb de laatste 4 jaar gewerkt als programmeur en als extraatje help ik mensen om hun triviale computer problemen op te lossen en eventueel te adviseren in hoe ze quasi 'veilig' op het internet moeten surfen.
Dus als ik vertel dat de support van Adsl2crap MAJOR S.u.C.k.E.d dan geloof ik toch wel dat ik weet waarover ik praat. Feit is dat Adsl2Crap beloftes maakt die ze niet kunnen waarmaken.
Ik heb verscheidene posts gelezen waarin mensen dit alles proberen onder de mat te schuiven,....nou is dat natuurlijk wel heel makkelijk maar je moet natuurlijk niet verbaasd zijn als er na een paar dagen een deel verkenningsreizigers met een vlag aan je deur staan met het verzoek om die berg in je woonkamer te beklimmen. Wat ik maar wil zeggen is... je kan wel blijven ontkennen dat er een probleem is maar zover ik weet doen alleen complete randdebielen dit.
Ikzelf zit al verscheidene dagen tegen 2Kb/s te surfen....jaja je leest het goed...ik zal het nog even schrijven 2kb/s
En ja, ik ben blijkbaar ook randdebiel en certifiably insane aangezien ik nog altijd betaal voor mijn SMALL abonnement van 35 euro en de niet gegarandeerde snelheid van 4Mbit.
Het verschil met mij zit erin dat ik niet met mij laat sollen en als ik betaal voor 4Mbit dan verwacht ik ook 4Mbit en die onzin van niet gegarandeerde snelheden wil niet zeggen dat die oplichters van ADSL2Crap het recht in eigen handen hebben met hun allesomvattend zinnetje. 4Mbit en 2kb/s is een heel groot verschil.
Ze kunnen in principe evengoed het volgende op hun site zetten :
X-SMALL
Downstream: 2Mbit
Upstream: 512Kbit
Gegarandeerde snelheden: nee
Actieve Analoge Belgacomlijn: vereist
Vast IP-adres : nee
Particulieren: Ja
Bedrijven: Nee
Data-volume*: 5Gbyte inbegrepen.
Prijs : 25,25 Euro
SMALL
Downstream: 1000Mbit
Upstream: 10Mbit
Gegarandeerde snelheden: nee
Actieve Analoge Belgacomlijn: vereist
Vast IP-adres : nee
Particulieren: Ja
Bedrijven: Ja
Prijs : 30.25 Euro
Feit is dat ADSL2Crap zich schuldig maakt aan wat ze in Amerika noemen 'False advertising'. Moest dit bedrijf in Amerika gesitueerd zijn dan zouden ze geen maand lang bestaan en zouden ze al na een paar dagen verschillende 'lawsuits' aan hun broek hebben hangen en het grappige is dat ze in alle waarschijnlijkheid DIK zouden verliezen en hun oplichterspraktijkje kunnen opdoeken.
Feit is dat ADSL2Crap hun ongelimiteerde verhaaltje niet kunnen waarmaken en tot de conclusie zijn gekomen dat ze dit alleen maar kunnen oplossen door het fenomeen 'KNIPSCHAAR',....jaja je leest het goed,...ze zetten gewoon de knipschaar in je verbinding in de hoop om zo de bandbreedte te kunnen spreiden over hun duizenden gewillige randdebielen. Dit is namelijk de enige manier om dit fiasco te kunnen verdoezelen.
STELLING : Beeld je ADSL2Crap voor als een verkoper van een speciaal soort firewall die claimt alles te kunnen blocken zoals bijv http://www.roseweb.de/caro/pages/security/v-one/cut-orig.htm, mooie praatjes, mooie resultaten maar dit weerhoudt zich niet van het feit dat ze jou gewoon een kniptang hebben aangesmeerd voor een maandelijkse kost van 35 euro en dit voor een jaar lang.
HAHA, voel jijzelf niet als een idioot als je uiteindelijk tot dit besef bent gekomen????????
Vindt niemand het raar dat deze problemen bij een provider zoals SKynet, Tiscali ( formally known as Wanadoo), Planet internet,...niet van de orde zijn? Ik heb al deze providers gehad en de snelheden die ik bij hun haalde was praktisch altijd rond de 4Mbit met als topper Skynet waar ik altijd snelheden haalde van gemiddeld 320-380kb/s.
Rarara, ongelimiteerd en je haalt snelheden die nooit hoger komen dan 1.7Mbit in een goede periode en gelimiteerd en je haalt de 4Mbit vlot.
In al de tijd dat ik op Adsl2Crap zit heb ik nog nooit snelheden gehaald hoger dan 1.7Mbit en betaal dus wel mooi voor 4Mbit.
Feit van hun oplichterspraktijk is dat de Small(4Mbit) op hun site staat aangeboden als ongelimiteerd en de X-small die dan 2Mbit is, is dan gelimiteerd. Een klant neemt dus altijd de 4Mbit maar krijgt wel mooi het X-small pakket aangeboden als ongelimiteerd. Toch mooi of niet,....dit noem ik nou OPLICHTERSPRAKTIJKEN.
Zijn de doordeweekse mensen nu echt bereid om dit zomaar toe te laten? Het zou me verbazen dat na het lezen van mijn mail jullie bloed nog niet aan't koken is. Jullie (en ik) worden letterlijk OPGELICHT en ik hoop dat jullie dit niet zomaar 'lying down' accepteren. Daarom verzoek ik ook iedereen die de financiele middelen heeft zoals ik om een advocaat, test aankoop, ombudsman,...in te schakelen want hoe meer mensen actie ondernemen des te sneller dat deze oplichters een lesje geleerd worden in persoonlijke etiquette.
Sta me toe om een prachtige passage van de film 'A bugs Life' toe te lichten. In deze film worden een kolonie van mieren onderdrukt door sprinkhanen. Het hoeft natuurlijk niet vermeld te worden dat er miljoenen mieren zijn met in vergelijking maar een paar sprinkhanen. De mieren moeten altijd zwoegen en zweten om hun oogst binnen te halen om die vervolgens aan de sterke en dominante sprinkhanen over te leveren. Elke zomer wordt er gewerkt en elke zomer wordt een groot deel zonder boe of ba aan de sprinkhanen overgeleverd puur vanwege het feit dat niemand het lef heeft om iets aan hun situatie te veranderen. Op een dag komt er EEN miertje dat blijkbaar anders is dan hun medemieren. Dit miertje heeft helemaal geen zin om te zweten en werken voor de sprinkhanen en probeert om de andere daarvan te overtuigen. Dit feit wordt natuurlijk opgepikt door 1 van de sprinkhanen en deze vertelt dat dan ook door aan een van de leiders en het gaat zo'n beetje als dit :
Grasshopper A: Hey, there is this one ant and he doesn't want to work anymore, what should we do.
other grasshopper : Pfffff, thats just one ant, whats he gonna do about it.
Grasshopper A : is slowly walking to a storage container with lots of fruits and small nuts in it, suddenly he releases the valve which results in all of the fruits and nuts falling over the head of the other grasshopper which results in him being covered in a pile of fruit and nuts.
Grasshopper A responds : If one ant stands up to us,...then ultimately they will all stand up and we are but a few and they number in the millions!
Dit is een verhaal hoe het in deze realiteit altijd gaat en altijd zal blijven duren als jullie niet VERDOMME actie ondernemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I rest my case, reacties zijn altijd welkom maar besef nu al op voorhand dat ik niet mals zal zijn met eventuele mensen die ik 'enablers' noem.
Met vriendelijk groeten,
Cappie