ADSL2Fit - Niets meer dan een vuile oplichterpraktijk

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Cappie
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2003, 00:37

Geachte forumusers,

In de volgende paar paragrafen zal de titel van dit onderwerp hopelijk duidelijk worden. Het zit namelijk zo, sinds 17 december ben ik lid van Adsl2fit en dacht na het lezen van hun site wel een goede provider gevonden te hebben. Ongelimiteerd downloaden, een keurige prijs en de mogelijkheid om servers op te richten, 24 op 24 support, enz....

Allemaal mooie praatjes natuurlijk want je weet hoe ze het in het Engels zeggen...

if something looks to good to be true....then it most usually is.


Slimme mensen die Engelsen zou ik zo zeggen. Sta me toe om hun mooie voordelen even te vertalen naar een taal die de meest geharde klanten van Adsl2crap beter begrijpen :

Ongelimiteerd downloaden is vrij vertaald eigenlijk...ongelimiteerd downloaden maar dan wel tegen zo'n crappy snelheid dat je letterlijk je eigen nagels kunt zien groeien bij het wachten van de vele downloads die je DENKT te kunnen binnenhalen maar die uiteindelijk toch nooit binnenkomen of het moet zijn dat je internet masochist bent en daar wel een kick van krijgt.

Keurige prijs is vrij vertaald...een mooie prijs tenminste als je tevreden bent met het kopen van een kat in een zak. En laat me even duidelijk maken dat deze kat in de zak al ettelijke maanden aan't rotten en ontbinden is. Buiten de stank die er vanaf komt is de zak (verpakking) natuurlijk mooi genoeg maar zoals de realiteit ons weeral leert is het natuurlijk niet slim om een boek te beoordelen naar de kaft die eromheen zit.

Mogelijkheid om servers op te zetten is vrij vertaald...je kan servers opstellen maar of er iemand ooit zo GEK genoeg is om aan te loggen op je server is natuurlijk nog maar de vraag. Misschien zijn er wel mensen die wel willen wachten op een ping van een server die er nooit komt maar ik acht me niet tot die groep van mensen.

24 op 24 support wil vrij vertaald zeggen...je kan ons 24 op 24 bellen in de 8 uur dat we bereikbaar zijn in een dag van de week, maandag zijn we wel gesloten en in het weekend werken we niet. (hmmm, was dit niet een liedje ofzo???) Bellen mag altijd maar dit wil niet altijd zeggen dat we de telefoon opnemen en als we dan al eens de telefoon opnemen dan zullen we ervoor zorgen dat we de meest onbekwame en incompetente medewerker vinden die jou graag met allerlei klinklare onzin en waanzinpraatjes zal verder helpen.

Laat me even een beetje over mezelf vertellen want ik weet ook wel dat niet iedereen zomaar alles kan schrijven en verwacht van andere mensen dat ie serieus wordt genomen. Ikzelf ben al bezig met computers van het moment dat ik niet meer afhankelijk was van de borstvoeding van mijn moeder. Ik heb zowat alle computers gehad die er ooit gemaakt zijn en dit gaat van een VIC, TV Ping Pong set, C-64, Amiga 500, Amiga 1200, 86, 286, 486. Pentium 133, Pentium II 433, Athlon 1.7, P4 2.8,... en ga zo maar door want ik heb er vast een paar vergeten.

Ik heb honderden artikels verorbert i.v.m networking, TCP/IP, internet, programmeren, security,...tientallen boeken van het genre smijt deze boek naar iemands hoofd en die is gegarandeerd enkele weken zoet op intensive care en blijf tot op heden up to date met het lezen van alle artikels die ik kan vinden die mijn kennis nog uitbreiden. Ik heb de laatste 4 jaar gewerkt als programmeur en als extraatje help ik mensen om hun triviale computer problemen op te lossen en eventueel te adviseren in hoe ze quasi 'veilig' op het internet moeten surfen.

Dus als ik vertel dat de support van Adsl2crap MAJOR S.u.C.k.E.d dan geloof ik toch wel dat ik weet waarover ik praat. Feit is dat Adsl2Crap beloftes maakt die ze niet kunnen waarmaken.

Ik heb verscheidene posts gelezen waarin mensen dit alles proberen onder de mat te schuiven,....nou is dat natuurlijk wel heel makkelijk maar je moet natuurlijk niet verbaasd zijn als er na een paar dagen een deel verkenningsreizigers met een vlag aan je deur staan met het verzoek om die berg in je woonkamer te beklimmen. Wat ik maar wil zeggen is... je kan wel blijven ontkennen dat er een probleem is maar zover ik weet doen alleen complete randdebielen dit.

Ikzelf zit al verscheidene dagen tegen 2Kb/s te surfen....jaja je leest het goed...ik zal het nog even schrijven 2kb/s
En ja, ik ben blijkbaar ook randdebiel en certifiably insane aangezien ik nog altijd betaal voor mijn SMALL abonnement van 35 euro en de niet gegarandeerde snelheid van 4Mbit.
Het verschil met mij zit erin dat ik niet met mij laat sollen en als ik betaal voor 4Mbit dan verwacht ik ook 4Mbit en die onzin van niet gegarandeerde snelheden wil niet zeggen dat die oplichters van ADSL2Crap het recht in eigen handen hebben met hun allesomvattend zinnetje. 4Mbit en 2kb/s is een heel groot verschil.
Ze kunnen in principe evengoed het volgende op hun site zetten :

X-SMALL
Downstream: 2Mbit
Upstream: 512Kbit
Gegarandeerde snelheden: nee
Actieve Analoge Belgacomlijn: vereist
Vast IP-adres : nee
Particulieren: Ja
Bedrijven: Nee
Data-volume*: 5Gbyte inbegrepen.
Prijs : 25,25 Euro

SMALL
Downstream: 1000Mbit
Upstream: 10Mbit
Gegarandeerde snelheden: nee
Actieve Analoge Belgacomlijn: vereist
Vast IP-adres : nee
Particulieren: Ja
Bedrijven: Ja
Prijs : 30.25 Euro

Feit is dat ADSL2Crap zich schuldig maakt aan wat ze in Amerika noemen 'False advertising'. Moest dit bedrijf in Amerika gesitueerd zijn dan zouden ze geen maand lang bestaan en zouden ze al na een paar dagen verschillende 'lawsuits' aan hun broek hebben hangen en het grappige is dat ze in alle waarschijnlijkheid DIK zouden verliezen en hun oplichterspraktijkje kunnen opdoeken. :evil:

Feit is dat ADSL2Crap hun ongelimiteerde verhaaltje niet kunnen waarmaken en tot de conclusie zijn gekomen dat ze dit alleen maar kunnen oplossen door het fenomeen 'KNIPSCHAAR',....jaja je leest het goed,...ze zetten gewoon de knipschaar in je verbinding in de hoop om zo de bandbreedte te kunnen spreiden over hun duizenden gewillige randdebielen. Dit is namelijk de enige manier om dit fiasco te kunnen verdoezelen.

STELLING : Beeld je ADSL2Crap voor als een verkoper van een speciaal soort firewall die claimt alles te kunnen blocken zoals bijv http://www.roseweb.de/caro/pages/security/v-one/cut-orig.htm, mooie praatjes, mooie resultaten maar dit weerhoudt zich niet van het feit dat ze jou gewoon een kniptang hebben aangesmeerd voor een maandelijkse kost van 35 euro en dit voor een jaar lang.

HAHA, voel jijzelf niet als een idioot als je uiteindelijk tot dit besef bent gekomen????????

Vindt niemand het raar dat deze problemen bij een provider zoals SKynet, Tiscali ( formally known as Wanadoo), Planet internet,...niet van de orde zijn? Ik heb al deze providers gehad en de snelheden die ik bij hun haalde was praktisch altijd rond de 4Mbit met als topper Skynet waar ik altijd snelheden haalde van gemiddeld 320-380kb/s.
Rarara, ongelimiteerd en je haalt snelheden die nooit hoger komen dan 1.7Mbit in een goede periode en gelimiteerd en je haalt de 4Mbit vlot.

In al de tijd dat ik op Adsl2Crap zit heb ik nog nooit snelheden gehaald hoger dan 1.7Mbit en betaal dus wel mooi voor 4Mbit.
Feit van hun oplichterspraktijk is dat de Small(4Mbit) op hun site staat aangeboden als ongelimiteerd en de X-small die dan 2Mbit is, is dan gelimiteerd. Een klant neemt dus altijd de 4Mbit maar krijgt wel mooi het X-small pakket aangeboden als ongelimiteerd. Toch mooi of niet,....dit noem ik nou OPLICHTERSPRAKTIJKEN.

Zijn de doordeweekse mensen nu echt bereid om dit zomaar toe te laten? Het zou me verbazen dat na het lezen van mijn mail jullie bloed nog niet aan't koken is. Jullie (en ik) worden letterlijk OPGELICHT en ik hoop dat jullie dit niet zomaar 'lying down' accepteren. Daarom verzoek ik ook iedereen die de financiele middelen heeft zoals ik om een advocaat, test aankoop, ombudsman,...in te schakelen want hoe meer mensen actie ondernemen des te sneller dat deze oplichters een lesje geleerd worden in persoonlijke etiquette.

Sta me toe om een prachtige passage van de film 'A bugs Life' toe te lichten. In deze film worden een kolonie van mieren onderdrukt door sprinkhanen. Het hoeft natuurlijk niet vermeld te worden dat er miljoenen mieren zijn met in vergelijking maar een paar sprinkhanen. De mieren moeten altijd zwoegen en zweten om hun oogst binnen te halen om die vervolgens aan de sterke en dominante sprinkhanen over te leveren. Elke zomer wordt er gewerkt en elke zomer wordt een groot deel zonder boe of ba aan de sprinkhanen overgeleverd puur vanwege het feit dat niemand het lef heeft om iets aan hun situatie te veranderen. Op een dag komt er EEN miertje dat blijkbaar anders is dan hun medemieren. Dit miertje heeft helemaal geen zin om te zweten en werken voor de sprinkhanen en probeert om de andere daarvan te overtuigen. Dit feit wordt natuurlijk opgepikt door 1 van de sprinkhanen en deze vertelt dat dan ook door aan een van de leiders en het gaat zo'n beetje als dit :

Grasshopper A: Hey, there is this one ant and he doesn't want to work anymore, what should we do.

other grasshopper : Pfffff, thats just one ant, whats he gonna do about it.

Grasshopper A : is slowly walking to a storage container with lots of fruits and small nuts in it, suddenly he releases the valve which results in all of the fruits and nuts falling over the head of the other grasshopper which results in him being covered in a pile of fruit and nuts.

Grasshopper A responds : If one ant stands up to us,...then ultimately they will all stand up and we are but a few and they number in the millions!

Dit is een verhaal hoe het in deze realiteit altijd gaat en altijd zal blijven duren als jullie niet VERDOMME actie ondernemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I rest my case, reacties zijn altijd welkom maar besef nu al op voorhand dat ik niet mals zal zijn met eventuele mensen die ik 'enablers' noem.

Met vriendelijk groeten,
Cappie
Herman verschooten

Geachte,

Ik heb met grote verwondering uw aantijgingen gelezen. En ik kan u vervolgens dit meededelen:

Het order dat voor uw lijn aangevraagd werd :

Product broa_ws_4dyn_p
Order 20031128002
Orderdatum 28/11/2003 13:53:17
Berichtdatum 17/12/2003 13:40:01
Verwacht 17/12/2003 00:00:00
Opleverdatum 17/12/2003 13:40:00
Status Order has been provisioned
Klant (L, M)

3920 LOMMEL
Tel: 011/xxxxxx

--------------------------------------------------------------------------------
Shared Pair : 011xxxxxx (PSTN)
CircuitID: 100026607437

Waaruit u duidelijk kan aflezen dat het profiel op uw lijn broa_ws_4dyn_p door ons aangevraagd werd, ter vergelijking het profiel voor X-Small is broa_ws_2dyn_p.

Ik denk trouwens dat als we kijken naar het verbruik over uw lijn, u niet echt te klagen heeft over uw lijn.

Periode Up Down Totaal On-line
2004/2 25,9 339,6 365,5 27d 22u 19m 56s
2004/1 25,6 296,0 321,6 27d 5u 8m 40s
2003/12 5,1 155,3 160,4 12d 15u 5m 2s

Wij beschouwen heel uw tirade als een poging tot laster en eerroof en kunnen u nu reeds melden dat wij hiervoor onze raadsman reeds de opdracht gegeven hebben de nodige stappen te ondernemen. Dat de aansluiting door ons bij Scarlet opgezegd werd, en dat u dit van ons in een aangetekend schrijven bevestigd zal zien.

Herman verschooten
Zaakvoerder
WebVisie bvba
Vscomp (Scool) :p

Groot gelijk Herman,

Dit is laster en eerroof.

A2F bied een goed product aan een zeer goede prijs.
Ik ben en blijf een tevreden klant!
Je download 100en giga's en nog klagen :s ik zou me echt schamen...
sorry maar das mijn mening.

Ik blijf erbij ,A2F is de beste provider die ik ooit gehad heb en neen ik ben zeker geen grootverbruiker, vorige maand had k slechts een download van 7.7 gig niet veel dus.
Hun support is beter dan bij eender welke provider, (denk maar aan het ticketsysteem) Je stuurt een ticket en je hebt altijd snel een antwoord terug, dat noem ik support. Hoeveel providers bieden er nog daadwerkelijk 24/24 support? : Inderdaad weinigen, telenet is erookal met gestopt.


Mvg,

Stijn
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Zelf ben ik ok in het algemeen tevreden te noemen. Op de problemen in het najaar na, heb ik altijd redelijke senlheden gehaad, een tikje minder dan ik verwachtte, maar toch boven de 200kb/sec, altijd. Pings zijn ook ok.

De telefonische bereikbaarheid mag echter wat beter zijn, als je ze aan de lijn krijgt, ben je ook snel en effectief geholpen. Dat maak ik met andere providers wel een heel anders mree, en gezien mijn beroepswerkzaamheden kom ik ook effectief in contact met zowat alle andere providers.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

januari & februari : ~700 GB

ja probeer dat maar eens met die andere providers :?

ik sluit me aan bij vscomp
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Nice
Het lijkt me toch dat A2F de zaken toch opvolgt :-) ... allé toch kijk hoe we hier ons gal aan het spuwen zijn :-)
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Euhm ik had over die 700 GB gekeken ... miljaar en dan nog klagen.
Verdikke wat voor snelheid haalt die gast niet? Ik kan dat nooit bereiken met mijn 10kbyte download :?
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

tsja... ik heb hier zelf een small abbo en trek meestal zo een 250-300kb down, laatste wel enkel met downloadmanager. meestal geeft de speedtest hier op deze site en op speedtest.nl een lagere snelheid aan dan ik reeëel haal.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Ja dat kan wel zijn maar het is niet normaal dat ik bv als ik een service pack wil downloaden van microsoft maar een snelheid haal van 10kbyte/s en bij de buur via skynet 170 kbyte haal. Ik moet zeggen dat die resultaten toch wel redelijk in de buurt komen van wat ik in het echt haal.
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Meneer Verschooten,

Ik kan begrijpen en zien dat uw bedrijf hier deftig aangevallen is geweest en dat u daar moet op reageren.
Alleen vraag ik me af, is het verstandig om dat via deze wijze te doen?
In mijn opzicht hebben de gebruikers van dit forum (en ikzelf) recht op antwoord maar niet van die natuur dat dat via dit forum gebeurt.

Ik weet niet of het volledig binnen de wet is dat u die aankondiging hier komt doen terwijl de zaak bij uw raadsheer is en dat u de aangetekende zending nog moet versturen. Misschien best ook eens navragen bij uw raadsheer.

Begrijp me niet verkeerd he mensen, ik neem het niet op voor Cappie noch voor Herman. Ik stel me enkel de vraag of dit wettelijk is.
Zelf ben ik ook A2F-er dus ik weet wel van de problemen en ik denk dat veel mensen dezelfde gedachten als Cappie hebben gehad.
Enkel de wijze waarop hij het gedaan heeft is niet goed te keuren.

Ben eens curieus wat er nu gaat gebeuren
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Tja met zo'n titel ben je wel zeker dat er veel volk naar de thread gaat kijken, aan de ene kant kan ik best de reactie van de heer Verschooten begrijpen. Op zoiets moet er wel een reactie komen van A2F uit.
Aan de andere kant kunnen sommige mensen dit misschien wel ervaren als een waarschuwing om geen al te zware uitlatingen te doen.
Voor alle duidelijkheid ik kies geen enkele kant, zelf zit ik ook serieus in de problemen met mijn snelheden, maar ik kies er toch ook liever voor om samen te werken met de verschillende mensen van het forum om tot een goed resultaat te komen voor iedereen. Misschien naïef maar we zullen wel zien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien kan Herman Verschooten nu iedereen die melding maakt van slechts 10 KB/s gaan aanklagen voor laster en eerroof :???:

Of liegen al die mensen soms Herman Verschooten :???:

Straks ga je hier nog beweren dat er geen problemen zijn bij A2F :???:
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Geachte meneer Verschooten,

tot mijn grote verwondering lees ik uw -nogal hevige- reactie op deze post.

Eerst en vooral vraag ik me af hoe u in de mogelijkheid bent om met 100% zekerheid te weten welke a2f account er achter de userbase account "Cappie" hangt. Als u dan toch stappen onderneemt hoop ik maar dat dat tegen de juiste persoon gericht is...

Verder vraag ik me af of u zomaar persoonlijke gegevens - zoals verbruik - kan/mag posten op een publiek forum.

Ik begrijp dat een hevige post een pittig antwoord verdiend, maar ik vraag me af of dit wel de juiste manier is.
Zelf ben ik a2f klant - en ja momenteel ontevreden over de prestaties van mijn 8Mbit lijn. Ik hoop echter dat dit in de toekomst opgelost wordt en er een eventuele compensatie kan geregeld worden. Niet iedereen heeft zoveel geduld en het is voor mij begrijpelijk dat bij enkele gebruikers de frustraties de bovenhand halen.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Wie zegt dat het de echte H. Verschooten is?
fallen@ngel

En wie zegt dat die mijnheer hier helemaal van boven de waarheid spreekt???!!!!!
\

Herman verschooten schreef:Geachte,
Ik denk trouwens dat als we kijken naar het verbruik over uw lijn, u niet echt te klagen heeft over uw lijn.

Periode Up Down Totaal On-line
2004/2 25,9 339,6 365,5 27d 22u 19m 56s
2004/1 25,6 296,0 321,6 27d 5u 8m 40s
2003/12 5,1 155,3 160,4 12d 15u 5m 2s


Dus omdat die persoon een groot aantal gigs download, moet die ook tevreden zijn, mag die niet meer klagen?
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Dus omdat die persoon een groot aantal gigs download, moet die ook tevreden zijn, mag die niet meer klagen?


(12:55:49) (A2F) zit een voor historie aan
(12:55:56) (A2F) maar soit
(12:57:17) (A2F) er kan veel
(12:57:19) (A2F) en heel veel
(12:57:23) (A2F) maar er zijn ook grenzen

alhoewel ik benieuwd ben hoe men de persoon heeft gevonden (aansluitingsdatum vermindert aantal mogelijkheden enorm)
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

hehe ok ;) mijn eerste reactie hierop was posten van: ach man, ik heb op 2 weken 60 gig verkeer gehad met a2f, dus zit niet te zeveren, snelheid is er genoeg, laat gewoon je pc dag & nacht downloaden. Blijkbaar doe je dit ook want je hebt daar zo ff +300gig verkeer op n maand.

Als je iemand bent die alles 5 seconden nadat je geklikt hebt wilt hebben, ook al is het 700mb groot, pak dan maar een gigabit verbinding fzo.

Leuke analogie met A Bugs Life.
Idd, we zien nu dat de 'sprinkanen' machtig zijn, ze hebben zonet de 'mier' Cappie verpletterd.
Toch één klein verschil: als wij mieren die sprinkanen 'verjagen', dan hebben we ook geen a2f meer, en als mier kunnen wij niet zelfstandig een ongelimiteerde 4mbit verbinding krijgen met het internet, je kan dat nu eenmaal niet zomaar toveren. En ja, als je een 4mbit leased line huurt bij een telecom operator met geen limiet, dan heb je ook maar een gegarandeerde snelheid van 256kbit in beide richtingen, en dat is veel minder dan de 1mbit die ik 'gemiddeld' haal bij A2F, en sinds gisteren ligt mijn speed overdag tot over de 200kb/s (al die studentjes op school nzo ! :p)

Wees blij dat er sprinkanen zijn die de mieren ook iets willen geven, en dat ze hun best doen om die mieren zo goed mogelijk te helpen.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb Herman gebeld, en het is wel degelijk hij.

De eerste post in deze topic is niet de eerste reactie van deze klant, maar al de zoveelste in een rij. Op een bepaald moment moet je wel reageren, nietwaar?
In het kort: deze beslissing van WebVisie is niet enkel gebaseerd op deze post.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Cappie schreef:Zijn de doordeweekse mensen nu echt bereid om dit zomaar toe te laten?Het zou me verbazen dat na het lezen van mijn mail jullie bloed nog niet aan't koken is...

Ik ga me even niet uitlaten over de inhoud enzo, maar ik wou dat woordje 'mail' toch even in het vet zetten. Aangezien de topic starter zoals hij zelf schrijft een belezen man is, zal hij ook het verschil wel weten tussen een post en een mail.
Waarom ik hierover begin? Wel, het kan goed zijn dat de topic starter het bovenstaande naar heel wat (dus niet 1 of 2) mensen heeft gemaild en tenslotte ook een copy/paste van zijn mail hier is komen zetten. Indien dat het geval is kan ik de reactie van herman zeker begrijpen, dan is het laster en eerroof. Indien hij enkel zijn gedacht hier is komen zeggen is Herman zijn reactie toch even schrikken. Maar ja zoals al gezegd, wij kennen de historie hiervan niet en kunnen dus niet oordelen over het al dan niet correct zijn van Herman zijn handelen.

Oh ja, 320GB/maand is ongeveer hetzelfde als !!continu!! aan 1Mbit/s downloaden. Maar, zoals al werd gezegd, het is niet omdat je veel kan binnenhalen dat je daarom niet mag klagen als het soms wat minder is.. al vind ik persoonlijk wel dat het dan klagen is met een brede spottende smile.
Dit wou ik toch even kwijt.
NuKeM
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Ik heb Herman gebeld, en het is wel degelijk hij.

De eerste post in deze topic is niet de eerste reactie van deze klant, maar al de zoveelste in een rij. Op een bepaald moment moet je wel reageren, nietwaar?
In het kort: deze beslissing van WebVisie is niet enkel gebaseerd op deze post.


Dag Meon,
leveren jullie IPnrs. van posters aan A2F?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

A2FLimburg schreef:
meon schreef:Ik heb Herman gebeld, en het is wel degelijk hij.

De eerste post in deze topic is niet de eerste reactie van deze klant, maar al de zoveelste in een rij. Op een bepaald moment moet je wel reageren, nietwaar?
In het kort: deze beslissing van WebVisie is niet enkel gebaseerd op deze post.


Dag Meon,
leveren jullie IPnrs. van posters aan A2F?

Wel, dat doen wij dus niet. Voor zover ik weet heeft A2F daar ook niet achter gevraagd.
Vroeger zijn we door een niet nader genoemde provider al eens bedreigd omdat we het ip van een poster niet wouden geven.. en zelfs onder de dreiging van advocaten hebben we voet bij stuk gehouden. Maak jullie dus geen zorgen, iedereen mag zijn mening uiten als het maar netjes gebeurt!
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

A2FLimburg schreef:Dag Meon,
leveren jullie IPnrs. van posters aan A2F?

Neen.
De communicatie was enkel om er voor te zorgen dat niemand verkeerd beschuldigd werd. Deze gebruiker is namelijk al eerder (intern) ter bespreking gekomen en we wilden enkel vermijden dat hier gereageerd werd op de verkeerde klant.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Prima, dat wilde ik even lezen.
\

Herman verschooten schreef:Geachte,
Ik denk trouwens dat als we kijken naar het verbruik over uw lijn, u niet echt te klagen heeft over uw lijn.

Periode Up Down Totaal On-line
2004/2 25,9 339,6 365,5 27d 22u 19m 56s
2004/1 25,6 296,0 321,6 27d 5u 8m 40s
2003/12 5,1 155,3 160,4 12d 15u 5m 2s


Wat ik me toch nog afvraag, als er hier geen ips worden bekendgemaakt, hoe komt het dan dat A2F weet welke Cappie z'n lijn / account is?
Gast

als ge betaalt voor 4 mbit en je krijgt maar 3kb/sec dan is da balen, zeker als dat een paar dagen duurt tenslotte geld groeit niet op de rug van de meeste mensen.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben ook niet altijd even gelukkig geweest met mijn beslissing om naar A2F te gaan. Maar ik moet toegeven dat ik per maand nu meer verzet dan vroeger en er niets xtra voor betaal.
Ook heb ik gemerkt dat sinds vandaag mijn verbinding ineens een stuk sneller is geworden.(hopelijk niet tijdelijk).
Mijn enige probleem(en eigenlijk nog niet mijn probleem) is het feit dat A2F snel mensen afsluit na mailtjes die in België ongeldig bewijsmateriaal bevatten. (Waar andere providers dit niet doen.)
Samengevat: Eigenlijk ben ik momenteel wel tevreden. :wink:
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik moet eerlijkshalve toegeven dat ik alle emoties van Cappie ook beleefd heb net zoals iedereen hier die voor de zoveelste keer thuis komt en merkt dat er vanalles scheelt (zoals verleden weekend weer).

Maar zoals aangehaald is er veel meer gebeurd dan deze enkele post en weten we er VERRE van alles van. Als dit dan ook door de mods bevestigd wordt moet ik niet meer weten ...

Wat ik wel nog altijd het storendste vind aan de hele A2F zaak is dat het nu uiteindelijk een half jaar aansleept en dat we nog nooit een reden gekregen hebben. De eerste maanden scheepten ze ons nog af met lijntesten en dergelijke, maar dat blijft ook niet pakken he :)

Ik hoop echt dat de problemen nu eens gaan gedaan zijn en dat we kunnen blijven surfen aan propere snelheden. ik moet toegeven, als de snelheid blijft zoals ze nu is (ik haal sinds zondagavond terug 200 à 300K) dan kan iedereen wel vrij tevreden zijn denk ik.

Enige probleem is wel natuurlijk dat er nog veel mensen zijn met een 8Mbit (waaronder mezelf) die zich behoorlijk bedrogen voelen. Ik ben alleenstaand/wonend en 60€ is een hoop geld elke maand. Met een 4Mbit abo haal ik dezelfde snelheden en had ik ondertussen een goeie 200€ uitgespaard. Dat is voor mij veel geld.

Graag hadden we hierop ook een duidelijk antwoord gekregen Mr Verschooten. Ik denk dat we daar onderhand wel meer dan recht op hebben vind u niet? :roll:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Als je een paranoïde internetgebruiker zoekt, ben je bij mij aan het juiste adres. Zolang we niet weten hoe zij de identiteit van de persoon in kwestie bepaald hebben, vertrouw ik userbase voor geen 100% meer.

Btw, door wie wordt deze site gehost? A2F?

Ik denk niet dat het wettelijk is van privégegevens op een forum te zetten. Al zou deze persoon liegen dat het niet meer mooi is, dat maakt niets uit. Btw, ik kan maar moeilijk geloven dat iemand bij A2F tegen 1 Mbit kan downen (zoals al berekend hierboven), ik kan van je leven met A2F zo geen constante snelheid aanhouden.

Het is ook zo, dat er volgens mij zeer moeilijk gerechtelijke stappen ondernomen kunnen worden. Om de simpele reden dat het hier om elektronische gegevens gaat, nog altijd een hekelpunt wanneer we het over justitie hebben. E-mail adressen kunnen gehacked worden, namen gefaked, enz, enz.

Ik zeg dan ook weer niet dat A2F niet het recht heeft te reageren, maar als ze A zeggen, moeten ze ook B zeggen. Dit zou enkel in hun eigen belang zijn, aaangezien vele userbase gebruikers A2F klant zijn die opheldering vragen in deze troebele A2F-tijden. Ikzelf ben ook redelijk ontevreden voor de moment, bij iedere slechte actie/reactie van A2F krijg ik meer zin naar Belgacom.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Herman verschooten

Aanvullend op uw vraag, wij hebben geen enkele wijziging aan het netwerk gevraagd bij Scarlet. We kunnen enkel zoals jullie vaststellen dat het netwerk met ups en downs door het leven gaat. Wat de oorzaak is van de 'panne' op zaterdag is nog steeds niet bekend. Scarlet vindt de reden hiervoor nl niet terug, en meldt ons met zekerheid dat er geen changes gepland noch uitgevoerd werden. We merken wel dat er sindsdien een serieuze snelheidsverbetering merkbaar is voor praktisch alle gebruikers. En ook wij hopen dat deze aanhoudt. Het probleem zit hem nl niet in de bandbreedte op het ADSL-netwerk die we afnemen, deze is geenszins gevuld. Noch ontbreekt het ons aan de nodige financiele middelen om indien nodig upgrades te doen, zoals in sommige andere posts verondersteld wordt. Daarenboven wil ik nog even heel duidelijk stellen, dat wij voor zover het de ADSL2FIT-producten betreft volledig gebruik maken van het netwerk van Scarlet, zowel wat betreft de ADSL-connectie als de IP-transit.

Aan de mensen die nog problemen zouden hebben met hun connectie vraag ik om liefst het ticket-systeem op de website te gebruiken, zo hebben onze helpdeskmedewerkers onmiddellijk de toegang tot alle relevante informatie over uw aansluiting. U mag gerust onze helpdesk bellen.... maar liever een ticket via de status-pagina dan een e-mail naar support. Wenst u toch liever te mailen, vermeld dan zeker het accountid.

Met dank,

Herman verschooten

PS Ik lees dit forum niet altijd, en maak er geen gewoonte van om deel te nemen.
Herman verschooten

Voor de paranoïde gebruikers van dit forum...

Buiten het feit dat deze gebruiker ons duidelijk vermeld op welke datum hij zijn connectie verkregen heeft. Heeft deze gebruiker ons vannochtend op een gelijkaardige wijze via e-mail getrakteerd. Daarenboven is er telefonisch contact geweest, met zowel zijn moeder (op wiens naam de aansluiting staat) als met de poster zelf (al is hij zijn broer).

De mensen die denken dat we ons bezig houden met het vervalsen van de cijfers kan ik u melden dat we met meer dan 150 gebruikers zitten die op maandbasis > 350 GByte traffiek halen. De top was een gebruiker die in december meer dan 700Gbyte over zijn connectie haalde. Het is overduidelijke dat de bandbreedte waarmee deze 'gebruikers' gaan lopen, zijn invloed heeft op deze ter beschikking van andere gebruikers die in dezelfde regio hun connectie hebben.

Herman
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

The_Borg, ik kan u verzekeren dat wij niet onder 1 hoedje samen spelen met adsl2fit ofzo. Wij hebben GEEN IP-adressen uitgewisseld als je dat bedoelt. We vinden het ook spijtig dat het zo overkomt. Zoals hier hoger al staat hebben we contact gehad met a2f en zijn we te weten gekomen dat er al een voorgeschiedenis is met deze klant en dat dit de druppel was. Daarom zijn ze tot afsluiting over gegaan.

En neen, deze site wordt niet door a2f gehost. Doe maar eens een tracert, dan zal je zien dat je ergens halverwege in de VS uitkomt en niet in Antwerpen. Onze hosting firma is nog altijd dominet.

Over de wettelijkheid kan ik niets zeggen aangezien ik verre van thuis ben in deze materie.

We doen echt ons uiterste best om voor jullie het onderste uit de kan te halen. Maar we zijn ook maar mensen. Wij spelen alle bruikbare info direct door naar de users. Wat hebben we er aan om dingen achter te houden? Helemaal niks. Als wij iets weten, dan weten jullie het ook. That's it.

Cheers
Afbeelding
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Bedankt Herman voor je posts hier op het forum, en die aantal paranoïde gebruikers gerust te stellen ;).
Ikzelf vind het echt el enorm positief dat je geen klanten afsluit met zulke verbruiken :). Laten we hopen dat de snelheid enkel positief stijgt :).

Met vriendelijke groet,

Stijn (een zéér tevreden gebruiker ;))


BTW The_Borg , de server staat nog niet bij Webvisie voor zover ik op Mirc heb vernomen.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

De top was een gebruiker die in december meer dan 700Gbyte over zijn connectie haalde. Het is overduidelijke dat de bandbreedte waarmee deze 'gebruikers' gaan lopen, zijn invloed heeft op deze ter beschikking van andere gebruikers die in dezelfde regio hun connectie hebben


Dit is hopelijk geen reden voor het afsluiten? Unlimited is Unlimited zoals vermeld in het verleden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ticket loggen is allemaal leuk, maar kunnen ze dan aub de auto refresh van die page aanpassen?

Ik zit hier net mijn hele uitleg neer te typen en ineens refreshed dat scherm ... alle tekst kwijt :evil:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Herman verschooten

Refresh stond op 300 seconden. Is nu verwijderd.

Herman
Herman verschooten

En NEEN, er is nog nooit iemand afgesloten wegens te hoog volume. Evenmin zijn we van plan dit te doen. Al stellen we ons wel vragen bij wat sommige mensen met hun connectie doen. Niet om ze te controlleren maar gewoon nieuwsgierig naar hoe je op een legale manier zoveel traffiek bijeen krijgt, en als je het allemaal download waar je het laat... je gaat met toch niet vertellen dat jullie allemaal terrabytes aan schijfruimte hebben...

Herman

PS Ik stel de mensen van Userbase voor deze topic te sluiten, zodat de verdere gesprekken in een topic met iets 'vriendelijkere' titel kunnen gevoerd worden.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

bwa ... disken kosten ni veel meer he ;)

Je hebt gelijk Herman, ik denk niet dat er 1 grootverbruiker is die 100% legaal bezig is, maar als ik wil haal ik toch wel enkele honderden giga's bij elkaar hoor ... legaal dan.

Of dat elke maand lukt is wel veel twijfelachtiger :)

thx voor de refresh aan te passen!

Call ivm de 8Mbit problematiek is gelogd ... succes bij Scarlet zou ik zeggen :?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

1/ Die schrijfruimte is het probleem niet echt, HDs kosten 'niets' meer tegenwoordig.

2/De traffiek zal naar alle waarschijnlijkheid niet koosjer zijn, maar dat moet u toch ook geweten hebben toen u besliste unlimited broadband voor paticulieren op de markt te smijten. Denkt u nu echt dat mensen die meer dan 2GB/maand downen, legaal aan de extra GBs komen? Om een legale iso binnen te halen moet je al met linux bezig zijn, en daar stopt het zowat.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

The_Borg,

Zoals eerder in je vorige topic: Het is niet omdat ze het al dan niet op voorhand wisten en of ter beschikking stellen dat het ook toegelaten is. En indien die illegale downloads een hekelpunt waren (en dus niet de uploads) dan had adsl2fit nog maar 10% van z'n huidige clienteel denk ik ...

Je moet het zo zien: Bij ELKE andere provider in belgïe is een standaard thuis internetlijn gelimiteerd tot 15Gb (volumepacks niet inbegrepen) .. Adsl2fit komt nu af met ongelimiteerd en diegenen die zich dan aansluiten beginnen nu te klagen dat ze tegen 'slechts' 1Mbit meer dan 360Gb hebben gedownload en niet tevreden zijn over het product. Da's alsof ge nen auto koopt met de garantie van ongelimiteerd aantal kilometers en dan klaagt dat de banden versleten geraken omdat de autosnelweg niet voorzien is voor de maximale snelheid. Allez ... ruw gezien toch.

Ik ben zelf ook niet volkomen tevreden, maar weet wel de realiteit van m'n dromen te scheiden.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”