Pagina 1 van 1

Geen verbinding meer!

Geplaatst: 06 mei 2010, 14:52
door Gryx
Heb al de hele dag geen verbinding meer. Krijg een melding in Windows dat er een probleem is met de dns servers. Deze stonden op die van google in de router, heb deze weg gedaan zodat het gewoon die van dommel zijn maar helpt ook niet.
Ik wilde inloggen op dommel crm maar dit lukt ook niet meer. Telefoonnummer: 011 92 00 00 werkt ook niet...

Meer mensen met dit probleem?

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 06 mei 2010, 16:00
door foxhound
Hier geen probleem, misschien eens vermelden welk product je hebt, (adsl/adsl2+/vdsl2).

Heb je ook al eens geprobeerd om direct te surfen of pingen naar een IP.

Bvb:
google: 74.125.79.99
hidemyass: 216.18.194.245 (als dit werkt, kan je misschien voorlopig via hidemyass surfen tot het probleem is opgelost.)

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 06 mei 2010, 20:53
door achaos
Op mijn werk in Antwerpen 03 ook geen internet van dommel.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 07 mei 2010, 13:49
door achaos
Nog altijd geen internet , ik heb cityconnect. Er is wel syncro ,ik heb deze morgend een ticket aangemaakt. Zijn er nog anderen met problemen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 07 mei 2010, 20:52
door PumbaaH
Hier is de verbinding 1 keer weggevallen deze namiddag, maar dat heeft een minuutje geduurd. Mogelijk hebben ze een firmware update gedaan aangezien de modem ook opnieuw herstarte en de log leeg is:

07.05.10 17:38:21 DSL is available (DSL synchronization exists with 9018/511 Kbit/s).

netline gebruiker

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 07 mei 2010, 21:09
door yama
hier netconnect en geen problemen of moet het gebeurd zijn toen ik niet op pc zat .

zone 056

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 07 mei 2010, 21:49
door Quincy
Hier een gelijkaardig probleem (regio West-Vlaanderen, 050). Router kan geen verbinding meer maken met het internet (lampje van ADSL brandt ook niet meer). Telefoonlijn werkt wel nog (maar dat is niet bij dommel).

Ondertussen ook een ticket aangemaakt.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 07 mei 2010, 22:02
door smoke2000
Ja , tussen de timeout en trage site problemen door deze maand waren er ook een paar dagen dat de modem veel moeite had om te verbinden. In een ander topic is ontdekt dat dit lag aan het feit dat de modem er niet in slaagt om zijn tijd correct in te stellen en vlakaf geweigerd wordt tijdens login door zijn verkeerde tijd. Als je je firmware nog niet geupgrade hebt, kon je via een verborgen pagina de tijd op 1 of andere manier instellen, maar meer details heb ik hier niet voor, ik had al geupgrade toen dit probleem zich voor deed bij mij en dan is die pagina helemaal niet beschikbaar..., duurde zo'n 4-5 dagen, elke dag wel paar uur geen connectiviteit, modem veel rebooten soms lukt het opeens.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 08 mei 2010, 11:17
door achaos
Een andere modem aangesloten, nu werkt het internet.
De oorzaak weet ik nog niet echt. Ik zal er maandag eens naar op zoek gaan.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 08 mei 2010, 12:28
door Quincy
achaos schreef:Een andere modem aangesloten, nu werkt het internet.
De oorzaak weet ik nog niet echt. Ik zal er maandag eens naar op zoek gaan.
Ik ben ook al van plan om zoiets te proberen, maar heb hier momenteel geen router op reserve liggen.

Om op de reactie hierboven te reageren: ik kan mijn tijd niet manueel aanpassen, enkel door synchronisatie met een timeserver...dus dat biedt op dit moment ook geen soelaas.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 08 mei 2010, 12:43
door achaos
Terug naar af,met de nieuwe router wel syncro, maar geen internet.Het heeft het heel even gewerkt. Precies dns-problemen, ik zal nog wat uitproberen maar andere dns-servers ingegeven geeft ook niet niet veel resultaat pfff .Momenteel zit ik op het net via mijn iphone en mobile vikings.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 08 mei 2010, 13:12
door achaos
toch syncro problemen blijkbaar:

08.05.10 13:10:44 Internet connection cleared.

08.05.10 13:10:44 DSL not responding (no DSL synchronization).

08.05.10 13:10:25 Internet connection established successfully. IP address: 83.101.90.19, DNS servers: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.90.1

08.05.10 13:10:21 DSL is available (DSL synchronization exists with 15808/1035 kbit/s).

08.05.10 13:10:02 Internet connection cleared.

08.05.10 13:10:02 DSL not responding (no DSL synchronization).

08.05.10 13:09:42 Internet connection established successfully. IP address: 83.101.90.19, DNS servers: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.90.1

08.05.10 13:09:38 DSL is available (DSL synchronization exists with 15772/1111 kbit/s).

08.05.10 13:09:19 Internet connection cleared.

08.05.10 13:09:19 DSL not responding (no DSL synchronization).

08.05.10 13:09:04 Internet connection established successfully. IP address: 83.101.90.19, DNS servers: 193.109.184.72 and 193.109.184.75, Gateway: 83.101.90.1

08.05.10 13:09:01 DSL is available (DSL synchronization exists with 15696/1091 kbit/s).

08.05.10 13:08:37 DSL synchronization starting (training).

08.05.10 13:08:18 Internet connection cleared.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 08 mei 2010, 14:14
door Quincy
Zo ver geraak ik zelfs niet. Ik denk dat mijn router misschien naar de vaantjes is (de levensduur heeft al lang het gemiddelde overschreden). Ideale moment om over te schakelen naar een all-in-onepakket!

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 10 mei 2010, 09:19
door achaos
Nu maandagmorgend nog niks.
Als iemand iets uit mijn ADSL gegevens kan halen:

ADSL
Mode: ADSL2+
Line coding: Trellis On
Status: No Defect
Link power state: L0

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 6.3 6.3
Attenuation (dB): 29.0 11.3
Output power (dBm): 18.6 13.1
Attainable rate (Kbps): 17700 2061
Rate (Kbps): 15487 2073
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 116 16
B (number of bytes in Mux Data Frame): 254 64
M (number of Mux Data Frames in FEC Data Frame): 1 1
T (Mux Data Frames over sync bytes): 1 3
R (number of check bytes in FEC Data Frame): 0 0
S (ratio of FEC over PMD Data Frame length): 0.5248 0.9981
L (number of bits in PMD Data Frame): 3887 521
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0

Super Frames: 154580 154578
Super Frame Errors: 1240 509
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A

HEC Errors: 295 1649
OCD Errors: 59 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 90352993 802927774
Data Cells: 204 290977
Bit Errors: 391 155381

Total ES: 516 500
Total SES: 0 0
Total UAS: 45 123060

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 10 mei 2010, 11:06
door achaos
nieuwe waarden:
ADSL
Mode: ADSL2+
Line coding: Trellis On
Status: No Defect
Link power state: L0

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 14.0 9.0
Attenuation (dB): 29.5 11.8
Output power (dBm): 14.5 13.1
Attainable rate (Kbps): 17752 1562
Rate (Kbps): 9948 1777
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 73 16
B (number of bytes in Mux Data Frame): 254 54
M (number of Mux Data Frames in FEC Data Frame): 1 1
T (Mux Data Frames over sync bytes): 1 3
R (number of check bytes in FEC Data Frame): 0 0
S (ratio of FEC over PMD Data Frame length): 0.8170 0.9843
L (number of bits in PMD Data Frame): 2497 447
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0

Super Frames: 90196 90194
Super Frame Errors: 4819 4810
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A

HEC Errors: 4578 87604
OCD Errors: 2353 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 33926722 824543058
Data Cells: 280 291417
Bit Errors: 0 2155127

Total ES: 2598 711
Total SES: 148 58
Total UAS: 430 123634

ik heb ook ergens een test gevonden op mijn router:
Result

The ADSL BER test completed successfully.
Test time: 20 seconds
Total transferred bits: 180190464
Total error bits: 0
Error ratio: 0.00e+00

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 10 mei 2010, 12:42
door flufsor
Ik had onlangs dit probleem ook met de siemens router en heb het kunnen oplossen door de router volledig te resetten.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 10 mei 2010, 12:49
door Gent32m
Ik ondervind ook wat problemen.
Mogelijks kan een virus aan de basis liggen...

Het probleem dat ik voor heb, is dat mijn pc's geen netwerk adres (IP adres) meer verkrijgen (van de router).
Als ik de router reset en alles opnieuw instel, werkt dit wel weer.

Om een paar uur later terug dit probleem voor te hebben.
Heel raar :-(

Het lijkt wel alsof er één of ander "virus" iets in mijn modem wegschrijft, waardoor de aanloggende pc's niet meer op het netwerk kunnen geraken. Op mijn Siemens modem pagina (192.168.2.1) kan ik dan ook niet meer aanloggen. Doordat de pc geen ip adres naar de modem (of iets anders) kan krijgen.

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 10 mei 2010, 14:26
door PumbaaH
Gent32m, is dat met kabel of met wifi of beide?

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 11 mei 2010, 10:02
door Gent32m
PumbaaH schreef:Gent32m, is dat met kabel of met wifi of beide?
Dit is met kabel (alias Stroomadapters).
Maar aan de adapters ligt het niet.

Ik heb gisteren Windows 7 Ultimate hersteld (via Acronis True Image 2010). Vermoedelijk zat er een virus op.
Want ik moest mijn MBR (op de c drive) ook herstellen. Zonder die herstelling van het MBR record kon Acronis mijn partitie (en backup) niet herstellen.

Ondertussen werkt de internetverbinding weer. Alleen moet ik die VOIP nu nog aankrijgen. Ik heb deze morgen de software eens opnieuw gelopen. Hopelijk brandt tegen vanavond het VOIP lampje weer. En is het virus nog steeds morsdood :)

't was alvast een straf virus. Die zich ergens in de MBR (MasterBootRecord) schuil hield. En telkenmale iets om zeep hielp in mijn modeminstellingen. Zodat ik geen Ip adres meer van die modem (op geen enkele pc) kon verkrijgen.

Het wachtwoord op die modem is ongewijzigd (standaard admin). Zodat Dommel vanop afstand de HomeConnect software kan bijwerken. Moest dit niet zo zijn, had ik dat wachtwoord al lang aangepast. Zodat ik minder risico heb op dergelijke virus aanvallen...

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 12 mei 2010, 09:20
door achaos
Ik denk dat het opgelost is.
Er is gewerkt in mijn kelder aan de elektriciteit en aan de gas in mijn kelder.Waarschijnlijk hebben deze mannen tegen mijn telefoonlijn gekomen.
De telefoon werkte nog, er was nog syncro, maar er was volgens mij toch geen vol contact op de contactdoos.Ik heb alles eens los gedaan en terug aangesloten.
Ondertussen op aanraden van dommel wel hun adsl-router gekocht .Binnenkort kan ik winkel opendoen met routers :-) .

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 12 mei 2010, 12:14
door PumbaaH
gent32m, verander dat paswoord als de bliksem. Dommel kan aanpassingen doen aan je firmware of instellingen doorpushen zelfs met een ander wachtwoord op je modem/router. Het enige wat niet zou mogen is tussentijds opnieuw de modem starten

Re: Geen verbinding meer!

Geplaatst: 18 mei 2010, 00:58
door silencer
Hier weeral een merkbare downtijd gehad van +-0:51 tot +-0:55

Zowel op de sagem als op de pfsense box geen WAN ip.