Bye bye Scarlet
Geplaatst: 02 maa 2010, 08:41
Hallo allemaal,
Ik ben een klant van scarlet (nu al 10 jaar) maar nu ik eindelijk eens een forum gevonden heb waar ik alles kwijt kan...moet het eruit want nu ik Scarlet eens echt nodig had hebben ze hun ware kant getoond. (wel beetje lang verhaal )
Het begon allemaal halverwege December toen ze me lieten weten dat ik een nieuwe router zou krijgen, ok geen probleem...
Ze zijn gekomen, netjes geconfigureerd maar wat bleek; de telefoon werkte niet meer.
Die technieker alle instellingen controleren, bellen naar Scarlet en daar was alles ok, bellen naar Belgacom en daar was er nog iets vergeten dus daar hebben ze dat aangepast.
Maar nog steeds werkte het niet, bij Scarlet hebben ze dan een intern ticket aangemaakt, technieker zei dat het de dag erna wel in orde zou zijn.
Dag erna: niks in orde, ik bel naar Scarlet en leg hen uit maar natuurlijk begint ie z'n checklist af te lopen, ik zei dat ze dat gisteren al gedaan hebben, ze hadden ook remote ingelogd op de router, lijn getest etc...maar uiteraard geen gehoor en heb ik hem laten doen. Ik moest 3 tal dagen wachten en dan zien of in orde was.
Weer niks in orde, dus ik bel terug en vraag nu hoe dat eigenlijk zit! Hij zegt: er is een intern ticket gemaakt en dat hij niks kan doen, dat dat voor specialisten team is. Ik zeg hem dat dit nu toch al een eindje is maar ja, hij kan niks doen en ik moet wachten.
Een week later bel ik terug en vraag hen weer hoe het ermee zit, wat antwoordt die: dat ticket is opgelost.
HUH? Opgelost??? Neen dat is niet opgelost!!!
Die zegt, we hadden gezien op je telefoon rekening dat er calls op stonden dus veronderstelden we dat het weer werkte.
Ik werd dan boos want hadden ze eens ECHT gekeken dan hadden ze gezien dat dat 'gesprekken' waren van misschien paar seconden!
EN dat ik hen al uitgelegd had dat ik niet kan bellen, mensen kunnen mij opbellen maar horen niks of slaat de telefoon zomaar af.
Hij heeft me dan opnieuw alle details gevraagd om een ticket te maken, dus weer hetzelfde, weer die checklist aflopen, weer...
En ik moest wachten zodat specialisten team ernaar zou kijken. GRRRRR...
Weer paar dagen gewacht en terug gebeld maar nu was mijn geduld op, want iedere keer als ik belde:
- Duurt op z'n minst 5 a 10 minuten voor je iemand aan de lijn krijgt
- Is met mijn GSM, dus duur!
- Je moet je lidnr invoeren als je belt, maar iedere keer vragen ze die nog eens. (waarom moet je het dan invoeren???)
Toen heb ik hem gevraagd waarom dat moest en was zijn antwoord, ik heb hier geen lidnr binnengekregen...
- Ze weten zelf van niks, buiten hun checklists en zelf hoor je niks terug.
Ik zeg die gast dat hij mij moet terug bellen want dat ik in totaal al zeker 1-1u30 via gsm aan de lijn heb gehangen met hen voor een probleem dat door hen veroorzaakt is.
Hij zegt gewoon dat dat geen standaardprocedure is en wil natuurlijk niet en ik word nog meer boos en verlies mijn geduld.
Dus zet ie me even op wachttoon om te bekomen.
Ik vraag hem de stand van zaken en hij zegt, we gaan je router komen vervangen.
Maar zelf weet ik nog van niks, hebben ze me nog niks laten weten.
Dus vraag ik hem hoe dat dan gaat qua afspraak en zegt ie dat hij mij een SUBCO nr zal geven en ik moet dan bellen met een andere Scarlet dienst.
Ik zeg hem of ie dat dan niet kan doen en mij terugbellen, maar dat gaat natuurlijk niet.
Hij geeft mij een SUBCO-nummer en telnr en ik dubbelcheck alles nog eens met hem.
Nu bel ik naar dat ander nr en geef dat nummer aan die vrouw en zegt ze: dat nr klopt niet. GRRRRRrrrr...
Ik zeg dat het wel klopt, ik heb gedubbelchecked met die kerel. Zij zegt van niet.
Dus ik stel voor, bel jij hem op aangezien jullie beiden scarlet zijn dan is dat makkelijker om onderling te zien hoe het zit met dat nr.
Maar die zegt mij dat dat niet gaat, das niet haar werk en das een andere dienst en en en...
Ik word hier natuurlijk weer boos en zeg dat zij het maar moet uitzoeken en die legt gewoon telefoon neer.
Opgelost staat netjes!
Ik heb dan nog eens gemailed met mijn frustraties maar daar hoor je toch niks meer van.
En nu ondertussen 2+maand verder nog steeds geen telefoon!
Vrijdag kreeg ik dan plots telefoon van scarlet om afspraak te maken om router te komen vervangen.
We zullen eens zien wat dat geeft!
Maar das nog maar een stuk van het verhaal, want ik wou ook mijn domicilering veranderen van rekeningnr.
Dus ik stuur via hun contact formulier alle gegevens op: oud/nieuwe rek, referentienr, domnr,...
3 dagen later krijg ik een bericht terug dat ik alle gegevens op moet sturen: oud/nieuw rek nr...GRRRRR
IK HEB DAT DE EERSTE KEER AL GEDAAN, MOESTEN JULLIE EENS LEZEN WAT ER OOK IN DIE BERICHTEN STAAT???
Dus ik stuur via hun contact formulier weer de gegevens en vermeld dat ik dit al gedaan had!
Weer paar dagen later krijg ik bericht dat het referentienr niet klopt!
Maar dit klopt wel want ik heb het rechtstreeks uit mijn bankapplicatie geknipt en geplakt in contact formulier.
Ik kan toch maar dat nr geven he!
Dus ik stuur dat terug en sindsdien niks meer van gehoord...
Mijn besluit staat vast, ik ga zeker veranderen maar momenteel blijf ik nog even om al de rest te regelen!
Alleen heb ik nu wel schrik van hoe dat zal lopen, afzeggen van abonnement...
En ik heb dus eigenlijk al 2+maand betaald voor diensten dat ik niet gekregen heb!
En wat ik ook niet snap is met die digitale tv?
Ik heb een scarlet one abonnement en betaal 50Euro/mnd, maar als ik nu zie op hun site dan heb je voor die prijs en dat pakket ook digitale tv erbij?
Waarom heb ik daar nog niks van gehoord? Want als ik zo de verschillen tussen scarlet one en dat abonnement van 25Euro vergelijk dan lijkt het erop dat ik eigenlijk een scarlet one betaal maar enkel de features krijg van dat goedkoper abonnement!
Hoe zit dat precies?
Ik heb al serieus zitten overwegen om klacht in te dienen, maar waar: BIPT? En welke miserie gaat dat niet geven?
Want je moet dat kunnen bewijzen dat je er zelf tijd ingestoken hebt en bewijzen, maar wat heb ik van bewijs? Ik kan niet aantonen wanneer ik gebeld heb en wat ze gezegd hebben enzo he... :-/
Kan ik geld terugvragen voor die diensten dat ik niet gekregen heb?
Enig idee naar welke provider ik zou kunnen overschakelen?
Telenet is niet echt mijn ding, dus dacht ik aan Belgacom, maar scarlet is overgenomen door BGC en is BGC wel goed qua service/prijs...en die kleinere providers moeten eigenlijk ook draaien op het netwerk van BGC dus als er daar iets is vrees ik dan dat ze elkaar gaan met beschuldigende vinger wijzen.
Ik weet het is een heel verhaal, veel vragen,... maar ik zou anders niet weten waar ik dit kwijt kan om te delen met mensen en ook anderen hun ervaringen te lezen!
Groetjes,
Nick
Ik ben een klant van scarlet (nu al 10 jaar) maar nu ik eindelijk eens een forum gevonden heb waar ik alles kwijt kan...moet het eruit want nu ik Scarlet eens echt nodig had hebben ze hun ware kant getoond. (wel beetje lang verhaal )
Het begon allemaal halverwege December toen ze me lieten weten dat ik een nieuwe router zou krijgen, ok geen probleem...
Ze zijn gekomen, netjes geconfigureerd maar wat bleek; de telefoon werkte niet meer.
Die technieker alle instellingen controleren, bellen naar Scarlet en daar was alles ok, bellen naar Belgacom en daar was er nog iets vergeten dus daar hebben ze dat aangepast.
Maar nog steeds werkte het niet, bij Scarlet hebben ze dan een intern ticket aangemaakt, technieker zei dat het de dag erna wel in orde zou zijn.
Dag erna: niks in orde, ik bel naar Scarlet en leg hen uit maar natuurlijk begint ie z'n checklist af te lopen, ik zei dat ze dat gisteren al gedaan hebben, ze hadden ook remote ingelogd op de router, lijn getest etc...maar uiteraard geen gehoor en heb ik hem laten doen. Ik moest 3 tal dagen wachten en dan zien of in orde was.
Weer niks in orde, dus ik bel terug en vraag nu hoe dat eigenlijk zit! Hij zegt: er is een intern ticket gemaakt en dat hij niks kan doen, dat dat voor specialisten team is. Ik zeg hem dat dit nu toch al een eindje is maar ja, hij kan niks doen en ik moet wachten.
Een week later bel ik terug en vraag hen weer hoe het ermee zit, wat antwoordt die: dat ticket is opgelost.
HUH? Opgelost??? Neen dat is niet opgelost!!!
Die zegt, we hadden gezien op je telefoon rekening dat er calls op stonden dus veronderstelden we dat het weer werkte.
Ik werd dan boos want hadden ze eens ECHT gekeken dan hadden ze gezien dat dat 'gesprekken' waren van misschien paar seconden!
EN dat ik hen al uitgelegd had dat ik niet kan bellen, mensen kunnen mij opbellen maar horen niks of slaat de telefoon zomaar af.
Hij heeft me dan opnieuw alle details gevraagd om een ticket te maken, dus weer hetzelfde, weer die checklist aflopen, weer...
En ik moest wachten zodat specialisten team ernaar zou kijken. GRRRRR...
Weer paar dagen gewacht en terug gebeld maar nu was mijn geduld op, want iedere keer als ik belde:
- Duurt op z'n minst 5 a 10 minuten voor je iemand aan de lijn krijgt
- Is met mijn GSM, dus duur!
- Je moet je lidnr invoeren als je belt, maar iedere keer vragen ze die nog eens. (waarom moet je het dan invoeren???)
Toen heb ik hem gevraagd waarom dat moest en was zijn antwoord, ik heb hier geen lidnr binnengekregen...
- Ze weten zelf van niks, buiten hun checklists en zelf hoor je niks terug.
Ik zeg die gast dat hij mij moet terug bellen want dat ik in totaal al zeker 1-1u30 via gsm aan de lijn heb gehangen met hen voor een probleem dat door hen veroorzaakt is.
Hij zegt gewoon dat dat geen standaardprocedure is en wil natuurlijk niet en ik word nog meer boos en verlies mijn geduld.
Dus zet ie me even op wachttoon om te bekomen.
Ik vraag hem de stand van zaken en hij zegt, we gaan je router komen vervangen.
Maar zelf weet ik nog van niks, hebben ze me nog niks laten weten.
Dus vraag ik hem hoe dat dan gaat qua afspraak en zegt ie dat hij mij een SUBCO nr zal geven en ik moet dan bellen met een andere Scarlet dienst.
Ik zeg hem of ie dat dan niet kan doen en mij terugbellen, maar dat gaat natuurlijk niet.
Hij geeft mij een SUBCO-nummer en telnr en ik dubbelcheck alles nog eens met hem.
Nu bel ik naar dat ander nr en geef dat nummer aan die vrouw en zegt ze: dat nr klopt niet. GRRRRRrrrr...
Ik zeg dat het wel klopt, ik heb gedubbelchecked met die kerel. Zij zegt van niet.
Dus ik stel voor, bel jij hem op aangezien jullie beiden scarlet zijn dan is dat makkelijker om onderling te zien hoe het zit met dat nr.
Maar die zegt mij dat dat niet gaat, das niet haar werk en das een andere dienst en en en...
Ik word hier natuurlijk weer boos en zeg dat zij het maar moet uitzoeken en die legt gewoon telefoon neer.
Opgelost staat netjes!
Ik heb dan nog eens gemailed met mijn frustraties maar daar hoor je toch niks meer van.
En nu ondertussen 2+maand verder nog steeds geen telefoon!
Vrijdag kreeg ik dan plots telefoon van scarlet om afspraak te maken om router te komen vervangen.
We zullen eens zien wat dat geeft!
Maar das nog maar een stuk van het verhaal, want ik wou ook mijn domicilering veranderen van rekeningnr.
Dus ik stuur via hun contact formulier alle gegevens op: oud/nieuwe rek, referentienr, domnr,...
3 dagen later krijg ik een bericht terug dat ik alle gegevens op moet sturen: oud/nieuw rek nr...GRRRRR
IK HEB DAT DE EERSTE KEER AL GEDAAN, MOESTEN JULLIE EENS LEZEN WAT ER OOK IN DIE BERICHTEN STAAT???
Dus ik stuur via hun contact formulier weer de gegevens en vermeld dat ik dit al gedaan had!
Weer paar dagen later krijg ik bericht dat het referentienr niet klopt!
Maar dit klopt wel want ik heb het rechtstreeks uit mijn bankapplicatie geknipt en geplakt in contact formulier.
Ik kan toch maar dat nr geven he!
Dus ik stuur dat terug en sindsdien niks meer van gehoord...
Mijn besluit staat vast, ik ga zeker veranderen maar momenteel blijf ik nog even om al de rest te regelen!
Alleen heb ik nu wel schrik van hoe dat zal lopen, afzeggen van abonnement...
En ik heb dus eigenlijk al 2+maand betaald voor diensten dat ik niet gekregen heb!
En wat ik ook niet snap is met die digitale tv?
Ik heb een scarlet one abonnement en betaal 50Euro/mnd, maar als ik nu zie op hun site dan heb je voor die prijs en dat pakket ook digitale tv erbij?
Waarom heb ik daar nog niks van gehoord? Want als ik zo de verschillen tussen scarlet one en dat abonnement van 25Euro vergelijk dan lijkt het erop dat ik eigenlijk een scarlet one betaal maar enkel de features krijg van dat goedkoper abonnement!
Hoe zit dat precies?
Ik heb al serieus zitten overwegen om klacht in te dienen, maar waar: BIPT? En welke miserie gaat dat niet geven?
Want je moet dat kunnen bewijzen dat je er zelf tijd ingestoken hebt en bewijzen, maar wat heb ik van bewijs? Ik kan niet aantonen wanneer ik gebeld heb en wat ze gezegd hebben enzo he... :-/
Kan ik geld terugvragen voor die diensten dat ik niet gekregen heb?
Enig idee naar welke provider ik zou kunnen overschakelen?
Telenet is niet echt mijn ding, dus dacht ik aan Belgacom, maar scarlet is overgenomen door BGC en is BGC wel goed qua service/prijs...en die kleinere providers moeten eigenlijk ook draaien op het netwerk van BGC dus als er daar iets is vrees ik dan dat ze elkaar gaan met beschuldigende vinger wijzen.
Ik weet het is een heel verhaal, veel vragen,... maar ik zou anders niet weten waar ik dit kwijt kan om te delen met mensen en ook anderen hun ervaringen te lezen!
Groetjes,
Nick