Pagina 1 van 2
Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 06:58
door darkzero
Gisteren rond de middag tv gekeken (met indi digicorder) zonder problemen.
s' avonds om iets na 20u tv aangezet en alleen maar "sneeuw" en dit zowel digitaal als analoog.
met de vaste lijn naar 015/666666 gebeld en daar kreeg ik eerst de melding dat ik werd doorverbonden met een medewerker. een seconde later werd gemeld dat de openingsuren van de administratieve dienst van 8u-20u waren en het gesprek wordt afgesloten (en dit terwijl ik de technische dienst wil bereiken om een storing te melden!)
met gsm naar 015/666666 en hier geraak ik wel zonder problemen op de technische dienst (die wel open is tot 22u).
klantgegevens doorgegeven (ik heb indi en zit in kabelgebied van infrax). kerel zoekt adres op, zegt doodleuk dat ik afgesloten ben en dat ik morgen maar moet terugbellen naar de administratieve dienst en haakt gewoon in!
is dat de mentaliteit van telenet tegenwoordig?!?!? klantvriendelijkheid is ver zoek!!!
ik heb altijd m'n facturen betaald en heb nooit een waarschuwing of aanmaning of wat dan ook ontvangen.
straks bel ik naar de administratie op 015/666666. Ik ben eens benieuwd...
wordt zeker vervolgd...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 08:58
door Ofloo
wel misschien verkeerd adres, .. is u ook al opgevallen dat hun telefoonnummer 2x 666 bevat
zouden ze dat expres gedaan hebben of ..
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 09:05
door Wicky
Dit is hier ook een keer gebeurd. Zonder enige melding was er opeens geen internet meer. Bij de administratie bleek een betaling van 9 maanden oud niet geregistreerd te zijn - een openstaande rekening dus. Nadat we het betalingsbewijs gefaxt hadden (de faktuur was indertijd wel degelijk betaald), hebben we nog 2 dagen mogen wachten voor er terug internet beschikbaar was. Zowel de adminstratie als de technische dienst was onvriendelijk op het onbeschofte af. Ik ben dan 2 maanden later naar VDSL Boost overgeschakeld en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
-Eric-
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 10:11
door philippe_d
darkzero schreef: kerel zoekt adres op, zegt doodleuk dat ik afgesloten ben en dat ik morgen maar moet terugbellen naar de administratieve dienst en haakt gewoon in!
In tegenstelling tot bv internet, kan het televisie signaal niet "administratief" (vanop afstand) afgesloten worden, maar moet er een technieker voorbij komen om de kabel fysisch af te sluiten (in kastje of paal op de straat)
Indien jij tussen 12.00 u en 20.00 geen technieker hebt gezien, of aan de deur gehad hebt, dan is er ergens een storing / panne op de kabel. Best altijd eens bij de buren kijken of ze nog TV hebben ...
Philippe.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 12:59
door darkzero
heb net gebeld naar de dienst administratie op 015/666666. deze keer wel een vriendelijke kerel aan de telefoon.
ik was dus inderdaad afgesloten.
aangezien ik klant ben/was bij infrax betaalde ik mijn facturen aan hen via domiciliëring. telenet heeft dit overgenomen sinds december maar er is dus een fout gebeurd met het overnemen van de domiciliëring. daardoor zijn de facturen van december tot nu (47,19€) niet betaald en heeft men mij dus gewoon zonder verwittiging zomaar afgesloten.
ik heb nu voor de "snelste" oplossing gekozen: die 47,19€ betaald met pc banking en over een paar dagen ontvang ik een papier in de bus om een nieuwe domiciliëring aan te vragen.
en nu het ergste: ik heb misschien deze week nog terug tv signaal, anders pas volgende week dinsdag!!!
ik vind dit gewoon ronduit schandalig dat telenet zomaar deze stappen tot afsluiting onderneemt zonder op z'n minst de klant te verwittigen?!?!?!
... en dan nog durven vragen of ik interesse heb in hun digicorder en shakes...
djeezes wat een incompetentie daar... ik zit nu dus een week zonder tv door hun geknoei. ik was indertijd zo gelukkig met mijn indi/infrax. ik had al zo'n voorgevoel dat het zou mislopen als telenet de boel zou overnemen...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 14:24
door ubremoved_539
darkzero schreef:ik vind dit gewoon ronduit schandalig dat telenet zomaar deze stappen tot afsluiting onderneemt zonder op z'n minst de klant te verwittigen?!?!?!
Dergelijke dingen zijn inderdaad gewoon schandalig... ik zou meteen al vragen welke compensatie ik krijg, ipv. snel 48 euro te betalen. Nu op dergelijk moment sta je dus gewoon machteloos, en kan je weinig anders... maar een klacht naar de Ombudsdienst voor Telecom zou toch zeker volgen.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 15:25
door darkzero
is het de Ombudsdienst voor Telecom waar ik moet zijn? Ik dacht niet dat tv hieronder viel?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 16:03
door Arqentus
r2504 schreef:Dergelijke dingen zijn inderdaad gewoon schandalig... ik zou meteen al vragen welke compensatie ik krijg, ipv. snel 48 euro te betalen. Nu op dergelijk moment sta je dus gewoon machteloos, en kan je weinig anders... maar een klacht naar de Ombudsdienst voor Telecom zou toch zeker volgen.
Tegen wie zeg je het. Ik heb een klacht lopende tegen Base ook omdat ze letterlijk incompetent zijn. Om u een idee te geven. Ik koop een smartphone. Activeer Surf10 ( Internet op Phone ). 30 dagen later, periode is afgelopen. Ok. Ik stuur nogmaals Surf10 ( zoals op hun eigen website staat ), door naar Base, nog geen 20 min later van vervallen. Krijg bevestiging van ontvangst. Alles lijkt in orde.
Een 20 tal dagen later, krijg ik SMS dat men saldo 0 is op men kaart. Wat bleek, ze hadden de Surf10 optie niet geactiveerd, en mij laten surfen op Surf0 ( zodus 1€ / 0.5MB / Blok verbruik, ipv 10€ voor 500MB gedurende 30 dagen ). Ge kunt raden, ipv dat ik 500MB kon opgebruiken op 30 dagen, zat ik na een 20 dagen met 10MB reëel verbruik op nul saldo op men kaart.
Gevolg is dat ze in praktijk 12€ eventje te veel gepikt hebben ( en nog verschillende dagen te ze te goed hadden ).
* Mail naar hun. Onbeschoft antwoord terug. Alsof het mijn schuld was.
* Ombudsdienst tussen gezet. Zelfde crap. Eerste antwoord dat het mijn schuld is ( hoe kan je pvd weten als klant dat je Surf10 niet actief is, als je een bevestiging krijgt van hun uit, en doet wat ze zelf opdragen ). Tweede antwoord was ene dat zelf niet eens de moeite gedaan had om te lezen, zaken uit zijn duim zuigde. Had zelf screenshots meegestuurd van de verstuurde activatie SMS, en ontvangst SMS enz ... Nog altijd doen ze lastig.
Nu zijn we dus al een maand of 2, in "ruzie" met Base, over 12€. Het bedrag kan me zelf niet meer schelen, maar het is het pvd principe. Uiteindelijk gaat deze zaak iedereen meer geld kosten dan die luttele 12€ ( gewoon het personeel kost van de mensen die de boel moeten op ( incompetent ) antwoorden zal al dik 10 maal het bedrag zijn ).
Klantenservice is vaak enorm ver te zoeken. Maar o wee als ze iets misdoen. Het is alsof gij de dader bent, en dat zij engelen zijn. Terwijl de fout bij hun lag, en de klant exact deed wat hij moest doen. De klant is koning ... Hoe vaak ik lach met die uitdrukking deze dagen.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 16:12
door vasonline
@darkzero:
Misschien is het voor u niet van toepassing, maar eventueel met een DVB-T ontvangertje, kopen om de periode zonder TV overbruggen?
Nieuwere toestellen hebben vaak een dvb-t tuner al ingebouwd. Enkel nog een (binnen) huisantenne aansluiten & klaar.
Dan kan je i.i.g al "gratis" kijken naar één, canvas, één+ & canvas/ketnet+. Meer zenders is ook mogelijk, maar dat is afhankelijk van uw regio, en antenne.
Groetjes,
S.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 16:35
door darkzero
bedankt voor de tip, vasonline, maar we kijken vooral naar vt4, ka2 en vtm. geen optie dus...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 17:58
door Xplod
Niet véél spel van maken en de fysieke aansluiting zelf weer in orde brengen ..... dan kan je op z'n minst alweer analoog TV kijken.
Houdt niet veel in hoor ... gewoon de coax weer aansluiten .... gewoon het plastieken buisje er van tussen halen en aansluiten, piece of cake
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 18:07
door darkzero
euhm fysiek is hier binnen alles in orde hoor. zowel analoog als digitaal gaat niet. ze hebben mij volledig afgesloten...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 18:40
door ubremoved_539
darkzero schreef:is het de Ombudsdienst voor Telecom waar ik moet zijn? Ik dacht niet dat tv hieronder viel?
Ja, OvT is tegenwoordig ook voor TV... dus zeker een klacht indienen (is zelfs gratis).
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 18:51
door proximusboyke
nog eens bellen met telenet en zeggen dat ge hier nie mee akkoord bent dat alles betaald is en hoe ge moet opzeggen dat ge naar belgacom gaat dat vdsl2 aanwezig is.
Als ze bereid zijn vlug te komen zou ik zeggen dat het geen zin hebt om nog eens activatiekost te gaan betalen
moest ge betaald hebben met visa was je vlugger geholpen maar ik gefe toe dit zijn geen zaken
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 19:01
door darkzero
@r2504: ik ga in elk geval al klacht neerleggen dan
@proximusboyke: wat voor activatiekost??? visa was geen optie. er moest een standaard overschrijving gebeuren. ze wachten niet tot ze de betaling hebben maar hebben de technische dienst verwittigd. die zorgen dat ik tegen volgende week dinsdag (ten laatste?) terug signaal heb.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 19:02
door stefke
Je zal ook nog wel afsluitkosten en aansluitkosten krijgen, heb dit enkele jaren geleden ook eens gehad. Omdat ik daar niet mee akkoord was wilden ze me niet meer aansluiten. Dus nu beter zonder telenet maar met TVV en een adsl lijntje voor internet en tel.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 21:24
door proximusboyke
zoals al gezegd 60€ activatiekost om terug televisiesignaal binnen te krijgen
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 16 feb 2010, 23:16
door darkzero
Er zijn geen afsluit- of activatiekosten omdat ik nog niet "volledig" afgesloten was. Wat de helpdeskmedewerker hiermee bedoelde weet ik ook niet. Heb er wel specifiek achter gevraagd.
[ Post made via mobile device ]
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 17 feb 2010, 01:38
door Ofloo
darkzero schreef:bedankt voor de tip, vasonline, maar we kijken vooral naar vt4, ka2 en vtm. geen optie dus...
ik zou het mij geen tweede keer laten gebeuren gewoon sateliet nemen, .. wel een decoder met cccam en vraag je gewoon aan een vriend als deze jouw ook moesten afsluiten voor card te sharen, dezelfde dag nog tv !
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 17 feb 2010, 03:16
door krisken
vasonline schreef:@darkzero:
Misschien is het voor u niet van toepassing, maar eventueel met een DVB-T ontvangertje, kopen om de periode zonder TV overbruggen?
Nieuwere toestellen hebben vaak een dvb-t tuner al ingebouwd. Enkel nog een (binnen) huisantenne aansluiten & klaar.
Dan kan je i.i.g al "gratis" kijken naar één, canvas, één+ & canvas/ketnet+. Meer zenders is ook mogelijk, maar dat is afhankelijk van uw regio, en antenne.
Groetjes,
S.
Wat kost zo een DVB-T ontvanger eigenlijk?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 17 feb 2010, 07:03
door rowan
Ik heb zo een dvb-t tuner in mijn tv zitten, iemand enig idee waar je een goede dvb-t kan kopen?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 17 feb 2010, 10:02
door ubremoved_539
krisken schreef:Wat kost zo een DVB-T ontvanger eigenlijk?
Om maar snel een voorbeeldje te nemen... 49 euro...
http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Digita ... qaMe9mNmdn
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 17 feb 2010, 16:21
door StarWing
krisken schreef:
Wat kost zo een DVB-T ontvanger eigenlijk?
Ik heb (regio erpe-mere) een stuk utp gebruikt als antenne voor een paar dagen, was wat foefelen, maar werkt perfect, zonder blokjes/ruis oid
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 17 feb 2010, 16:57
door Arqentus
StarWing schreef:krisken schreef:
Wat kost zo een DVB-T ontvanger eigenlijk?
Ik heb (regio erpe-mere) een stuk utp gebruikt als antenne voor een paar dagen, was wat foefelen, maar werkt perfect, zonder blokjes/ruis oid
In praktijk heb je vaak zo geen antenne nodig. Zelf gewoon een lange Coax kabel gewoon op de goede hoogte / positie zetten, en dat ding kan vaak zelf zo goed ontvangen als een "dure" antenne. Heb die fout ook al is gemaakt. Of nog beter, neem een rol koperdraad voor de elektriciteit ( voor als je je huis aan het verbouwen bent ), en steek de koperdraad in het vrouwelijk deeltje. Plop, antenne
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 12:25
door Xplod
Ik heb een klein DVB-T antenneke gekocht op eBay. Misschien maar een € of 5 betaald.
Is een verticaal sprietje met magneetvoet ... ong 15cm hoog.
Doet zijn werk prima.
Lang hoeft de draad niet te zijn .... eerder wel de juiste lengte .... overeenkomstig de golflengte van het signaal .... en hoe hoger de frekwentie ... hoe korter dus de antenne.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 12:42
door krisken
Weet er iemand eigenlijk waar die antennes staan die dat signaal uitzenden? Of zijn dat meerdere zendparken?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 13:22
door ubremoved_539
krisken schreef:Weet er iemand eigenlijk waar die antennes staan die dat signaal uitzenden? Of zijn dat meerdere zendparken?
http://server1.info/satelec.bex/dvbt_Vl.htm
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 13:49
door vasonline
Hoi r2504
Dat is een goed kaartje maar deze is iets recenter:
http://www.vrt.be/extra/DSWWk.pdf
http://www.vrt.be/vrt_master/vragen/vrt ... ndex.shtml
http://www.vrt.be/extra/DSWW.pdf
Na het stopzetten van de analoge PAL uitzendingen in 2008, zijn de DVB-T frequenties aangepast op een aantal zendmasten.
(SFN zoals ze dat noemen)
En inderdaad een stuk koperdraad kan al voldoende zijn als 'antenne'
Groetjes,
S.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 13:51
door krisken
Ik zie dat - volgens die PDF - ze zenders in Gent hebben. Weet iemand die staan?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 14:15
door darkzero
hier nog altijd geen tv. ze beweren de snelste te zijn maar snel werken... ho maar!
heb ondertussen tv vlaanderen eens bekeken.
de 2 dingen die mij tegensteken: geen TMF en maandelijks abonnementgeld van 10€ (ik betaal nu geen abo met mijn indi)
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 14:28
door cloink
darkzero schreef:(ik betaal nu geen abo met mijn indi)
Euh, zeker van? Ook geen jaarlijkse factuur van honderd en nogwat euro?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 14:34
door darkzero
ja wel maandelijks 11,14€ voor de kabel natuurlijk dus zo heel veel verschil is het niet.
ik bedoel eigenlijk dat ik geen maandelijks bedrag betaal voor m'n digicorder (zoals de digicorders van telenet)
tvv is dan eigenlijk net iets duurder dan indi...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 17:24
door stefke
darkzero schreef:ja wel maandelijks 11,14€ voor de kabel natuurlijk dus zo heel veel verschil is het niet.
ik bedoel eigenlijk dat ik geen maandelijks bedrag betaal voor m'n digicorder (zoals de digicorders van telenet)
tvv is dan eigenlijk net iets duurder dan indi...
Maar de mogelijkheden zijn niet te vergelijken....
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 17:35
door darkzero
zoals? ik denk niet dat er meer mogelijkheden zijn dan ik nu heb en nodig heb?
wat heb ik nodig: alle vlaamse kanalen, de muziekzenders tmf, jimtv en mtv en dan nog national geographic.
ik kan alles opnemen en vooruit- en terugspoelen met m'n indi met epg.
dat biedt indi mij al allemaal en het kost mij ongeveer 1€ per maand meer dan tvv.
welke voordelen heb ik dan nog?
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 17:50
door stefke
Vrijheid van hardware....
sharen behoort ook tot de mogelijkheden... dwz Meerdere ontvangers op één tvv abbo..
veel meer zenders ofwel FTA free to air dus volledig gratis.... of betalend (sharen via extern netwerkserver kan ook om meer zenders te ontvangen.....kan je zeker niet met indi...
ook mogelijk om eventueel op vakantie mee te nemen in mobilhome of caravan... weekendhuisje enz....
maar er zijn er nog hoor...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 18 feb 2010, 18:03
door darkzero
dat heb ik al allemaal niet nodig.
hardware: mijn indi kan alles wat ik verlang. meerdere ontvangers heb ik ook al niet nodig.
ik kijk zoals ik zei alleen die vlaamse zenders, soms die muziekkanalen en soms NGC. meer heb ik echt niet nodig
op vakantie heb ik zeker gn tv nodig...
dus de meerkost is het voor mij niet waard denk ik, zeker niet als ik 1 zender die toch soms opstaat, TMF, verlies.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 19 feb 2010, 19:12
door Didymus
krisken schreef:Ik zie dat - volgens die PDF - ze zenders in Gent hebben. Weet iemand die staan?
Ja, op het Belgacomgebouw aan Reep / Oude Beestenmarkt.
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 22 feb 2010, 23:03
door darkzero
ik zit dus nog altijd zonder signaal, nu al een week. danku telenet voor de snelle service
Ik ga dus mss de overstap maken naar sateliet (tvv). ik heb al eens gekeken naar dreamboxen maar vind deze toch vrij duur.
Wat ik nodig heb: minimum hetzelfde als nu bij indi (opnemen (liefst ook serie-opname), epg, pauzeren, vooruit en terugspoelen, ...) de standaard dus denk ik.
Met indi kan ik opnemen en terwijl een ander programma bekijken. Dit zijn dan 2 ingebouwde tuners neem ik aan?
Graag had ik nu 2 programma's tegelijk kunnen opnemen en een derde kunnen kijken (=3 tuners)
Welke decoders raden jullie me aan met deze mogelijkheden? Meer opties (welke zijn er nog???) heb ik niet nodig denk ik.
Een andere mogelijkheid is Belgacom tv aangezien ik dan ook geen kabel nodig heb. Ik heb nu Homeconnect van dommel. gaat dit samen (ik heb nu raw copper) ???
/edit: ik heb net de test gedaan op de website of belgacom tv op mijn adres mogelijk is. het is idd mogelijk maar geen HD. Belgacom valt dus af...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 23 feb 2010, 11:42
door darkzero
vandaag is het een week geleden dat ik de klantendienst begeld heb ivm m'n tv-signaal. vandaag nog altijd niks, zoals ik verwacht had.
net dus maar terug gebeld en men verzekerde mij dat ik binnen het uur terug signaal had... en anders moest ik nog maar eens terugbellen!
dat uur loopt af om 12u20. als het niet in orde s tegen dan bel ik dus terug om 12u30...
/edit: ik heb terug signaal!!!
na 2 uur bellen, een hoop doorschakelingen, veel gezever en helpdeskers die elkaar tegenspreken, ... werd er een dringend afspraak gemaakt voor een technieker langs te sturen, dit uiteraard tegen betaling. na veel verwijten en dreigingen (in 2 richtingen!!!) heb ik 't kunnen regelen om vandaag nog een gratis technieker tot hier te krijgen (het is en blijft ten slotte hun schuld, niet de mijne!). die heeft mij terug aangesloten in de paddestoel op straat en alles is weer in orde.
toch straf dat ze daar na een week pas achter komen dat het wel eens niet bij mij binnenhuis of in hun systeem maar wel hier op straat zou kunnen liggen.
hopelijk blijft alles nu werken...
Re: Telenet sluit de kabel zomaar ineens af???
Geplaatst: 23 feb 2010, 16:13
door rowan
Code: Selecteer alles
die heeft mij terug aangesloten in de paddestoel op straat en alles is weer in orde.
Heel mss een domme vraag maar dit hangt toch gewoon tegen de gevel? Kun je dat zelf aansluiten of heb je daar speciaal materiaal voor nodig