Probleem cityconnect
Geplaatst: 15 feb 2010, 16:20
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn cityconnect verbinding: van de ene dag op de andere zijn de lijnwaarden een stuk slechter geworden en haal ik nog maar een veel lagere download snelheid (meer dan een jaar probleemloos 16Mbit, nu onstabiele 6Mbit). De uploadsnelheid is nog even goed als voorheen (ongeveer 2,5Mbit).
Ik heb de helpdesk hiervoor veelvuldig gecontacteerd: eerst hadden ze het profiel verlaagd naar 4Mbit waardoor de lijn stabiel werd en het probleem opgelost was voor hen. Uiteraard was ik het daar niet mee eens. Ondertussen zijn we enkele helpdesk tickets, telefoontjes en twee lijntesten verder, heb ik een nieuwe splitter gestoken en mijn modem getest bij iemand anders met adsl2+. Dit alles zonder resultaat.
Uiteindelijk hebben ze mij telefonisch gezegd dat het probleem bij Belgacom moet liggen. Er werd echter meteen bijverteld dat Belgacom geen technieker zou willen sturen (of toch niet gratis). Daarom moest ik aan de Belgacom helpdesk melden dat mijn telefoonlijn kraakt, dan zouden ze dat wél doen.
Aan de lijn hangt normaalgezien helemaal geen telefoontoestel. Ik heb er nu tijdelijk een toestel aangehangen en moet zeggen dat ik van gekraak toch niets merk. Is het normaal dat ik Belgacom verhaaltjes moet wijsmaken opdat mijn probleem eindelijk opgelost zou raken? Moet Dommel dat in feite zelf niet regelen met Belgacom?
Ik heb de helpdesk hiervoor veelvuldig gecontacteerd: eerst hadden ze het profiel verlaagd naar 4Mbit waardoor de lijn stabiel werd en het probleem opgelost was voor hen. Uiteraard was ik het daar niet mee eens. Ondertussen zijn we enkele helpdesk tickets, telefoontjes en twee lijntesten verder, heb ik een nieuwe splitter gestoken en mijn modem getest bij iemand anders met adsl2+. Dit alles zonder resultaat.
Uiteindelijk hebben ze mij telefonisch gezegd dat het probleem bij Belgacom moet liggen. Er werd echter meteen bijverteld dat Belgacom geen technieker zou willen sturen (of toch niet gratis). Daarom moest ik aan de Belgacom helpdesk melden dat mijn telefoonlijn kraakt, dan zouden ze dat wél doen.
Aan de lijn hangt normaalgezien helemaal geen telefoontoestel. Ik heb er nu tijdelijk een toestel aangehangen en moet zeggen dat ik van gekraak toch niets merk. Is het normaal dat ik Belgacom verhaaltjes moet wijsmaken opdat mijn probleem eindelijk opgelost zou raken? Moet Dommel dat in feite zelf niet regelen met Belgacom?