Fulladsl probleem: lijn overgenomen door Belgacom?
Geplaatst: 15 feb 2010, 00:36
Aangezien het waarschijnlijk ligt aan de hierboven vermelde veranderingen, ga ik hiervor geen nieuwe thread starten.
Begin februari is het internet in mn ouderlijk huis uitgevallen. Dus ik er naartoe, modem terug geconfigureerd, met een andere modem getest, zonder resultaat. Zoveel ken ik er ook niet van (ondertussen al een beetje meer), dus ik stuur een mailtje naar Fulladsl, waar we klant zijn. Of ze de lijn kunnen testen. Waarop ze antwoorden: "We kunnen hier zien dat Belgacom uw lijn heeft overgenomen sinds begin februari. U zal dus een contract met een andere provider of Belgacom zijn aangegaan." Uiteraard komen we uit de lucht vallen, we hebben niets veranderd aan ons contract en zijn er geen aangegaan ergens anders. Als we dit melden, krijgen we het antwoord dat Fulladsl hier verder niks aan kan doen, ik word verzocht om contact op te nemen met de helpdesk van Belgacom. Zodus hang ik een halfuur aan de lijn met Belgacom (waarvan 20 min wachttijd), ze kijken mijn contract na, en zien dat er niets is veranderd bij hen. Enkel dat we een contract voor de telefoon hebben maar niet voor ADSL. En dat Belgacom de lijn dus helemaal niet heeft overgenomen. Dus sturen ze ons terug naar Fulladsl. Zij reageren hierop met de melding dat zij toch een overname door Belgacom kunnen vaststellen in hun systeem, en dat als we terug willen geactiveerd willen worden, we nog 4 werkdagen zullen moeten wachten. Ondertussen gaat de maandelijkse betaling naar Fulladsl natuurlijk mooi van de rekening. In de loop van vorige dagen wordt er nog gebeld door een telefoniste van de commerciƫle dienst van Belgacom met de vraag of we geen interesse hebben in een internetabonnement, iets dat ik hier verder op het forum ook kan lezen. Natuurlijk antwoorden we dat we al bij een andere provider zitten. Ondertussen had ik op het forum hier links en rechts al wat gelezen over problemen bij FullTelecom en in deze thread over Scarlet en Belgacom, dus begon er een belletje te rinkelen. Het zou me niet verbazen dat deze praktijken deel uitmaken van de campagne voor het internet van Belgacom, iets dat natuurlijk de kleine providers die van hen afhangen in een slecht daglicht stelt. Ik hoop dat binnenkort de lijn terug actief is gemaakt door Fulladsl en ben benieuwd of er nog internet uitkomt aan het einde van de maand.
Mod: voor de duidelijkheid heb ik je berichtje toch even afgesplitst. Ik vermoed dat je zo ook meer antwoorden zal krijgen.
Begin februari is het internet in mn ouderlijk huis uitgevallen. Dus ik er naartoe, modem terug geconfigureerd, met een andere modem getest, zonder resultaat. Zoveel ken ik er ook niet van (ondertussen al een beetje meer), dus ik stuur een mailtje naar Fulladsl, waar we klant zijn. Of ze de lijn kunnen testen. Waarop ze antwoorden: "We kunnen hier zien dat Belgacom uw lijn heeft overgenomen sinds begin februari. U zal dus een contract met een andere provider of Belgacom zijn aangegaan." Uiteraard komen we uit de lucht vallen, we hebben niets veranderd aan ons contract en zijn er geen aangegaan ergens anders. Als we dit melden, krijgen we het antwoord dat Fulladsl hier verder niks aan kan doen, ik word verzocht om contact op te nemen met de helpdesk van Belgacom. Zodus hang ik een halfuur aan de lijn met Belgacom (waarvan 20 min wachttijd), ze kijken mijn contract na, en zien dat er niets is veranderd bij hen. Enkel dat we een contract voor de telefoon hebben maar niet voor ADSL. En dat Belgacom de lijn dus helemaal niet heeft overgenomen. Dus sturen ze ons terug naar Fulladsl. Zij reageren hierop met de melding dat zij toch een overname door Belgacom kunnen vaststellen in hun systeem, en dat als we terug willen geactiveerd willen worden, we nog 4 werkdagen zullen moeten wachten. Ondertussen gaat de maandelijkse betaling naar Fulladsl natuurlijk mooi van de rekening. In de loop van vorige dagen wordt er nog gebeld door een telefoniste van de commerciƫle dienst van Belgacom met de vraag of we geen interesse hebben in een internetabonnement, iets dat ik hier verder op het forum ook kan lezen. Natuurlijk antwoorden we dat we al bij een andere provider zitten. Ondertussen had ik op het forum hier links en rechts al wat gelezen over problemen bij FullTelecom en in deze thread over Scarlet en Belgacom, dus begon er een belletje te rinkelen. Het zou me niet verbazen dat deze praktijken deel uitmaken van de campagne voor het internet van Belgacom, iets dat natuurlijk de kleine providers die van hen afhangen in een slecht daglicht stelt. Ik hoop dat binnenkort de lijn terug actief is gemaakt door Fulladsl en ben benieuwd of er nog internet uitkomt aan het einde van de maand.
Mod: voor de duidelijkheid heb ik je berichtje toch even afgesplitst. Ik vermoed dat je zo ook meer antwoorden zal krijgen.