retailers camoufleren massaal auvibel als recupel
Geplaatst: 04 feb 2010, 17:55
Bron: eigen berichtgeving
Sinds de invoering van de auvibel tax op externe harde schijven en memory sticks zijn de prijzen van deze externe dragers relatief sterk gestegen.
http://www.auvibel.be/nl/index.html
Een 1.5T schijf die voordien ongeveer 100 EUR koste wordt plots 9% duurder (109 eur ipv 100 eur). Om een nog onbekende reden wordt deze tax vaak niet vermeld op de website van de retailers als auvibel tax, maar als recupel bijdrage.
Voorbeeld 1: Alternate.be
Recupelbijdrage: € 9,- (inbegrepen)
deze is voor het type schijf (1.5T USB externe) 1:1 identiek als de bedragen van auibel
Voorbeeld 2: Saturn folder Brugge
In de laatste folder vermeldt men eveneens het auvibel bedrag onder de noemer recupel.
Wij vermoeden dat deze retailers de klanten niet onnodig willen verontrusten. Gezien recupel reeds een vertrouwde taks is, valt het niet op om het auvibel bedrag te vermelden als recupel, en de niets vermoedende klanten stellen ook geen verdere vragen. Wij onderzoeken nog of dit bewust gebeurt door de retailers.
Sinds de invoering van de auvibel tax op externe harde schijven en memory sticks zijn de prijzen van deze externe dragers relatief sterk gestegen.
http://www.auvibel.be/nl/index.html
Een 1.5T schijf die voordien ongeveer 100 EUR koste wordt plots 9% duurder (109 eur ipv 100 eur). Om een nog onbekende reden wordt deze tax vaak niet vermeld op de website van de retailers als auvibel tax, maar als recupel bijdrage.
Voorbeeld 1: Alternate.be
Recupelbijdrage: € 9,- (inbegrepen)
deze is voor het type schijf (1.5T USB externe) 1:1 identiek als de bedragen van auibel
Voorbeeld 2: Saturn folder Brugge
In de laatste folder vermeldt men eveneens het auvibel bedrag onder de noemer recupel.
Wij vermoeden dat deze retailers de klanten niet onnodig willen verontrusten. Gezien recupel reeds een vertrouwde taks is, valt het niet op om het auvibel bedrag te vermelden als recupel, en de niets vermoedende klanten stellen ook geen verdere vragen. Wij onderzoeken nog of dit bewust gebeurt door de retailers.