STMP => rejected mails
Geplaatst: 03 feb 2010, 17:01
Gedurende twee weken duikt het gekende mailprobleem van dommel weer op. Te pas en te onpas komen e-mails die via relay.dommel.be verstuurd worden terug met de boodschap: #5.3.0, permantly rejected.
Ik ben al een week druk heen en weer aan het mailen met Dommel en naar goede gewoonte proberen ze mij af te wimpelen.
Twee weken lag het probleem bij ons en waren wij de spammers. (telefonisch)
Vorige week lag het probleem niet bij dommel of bij ons, maar bij de andere servers die de mails van dommel verkeerdelijk als SPAM registeren (aldus dommel).
Vandaag kreeg ik de boodschap:
Mijn geduld is nu stilaan aan het opgeraken, dus kopieer ik mijn correspondentie met Dommel op dit forum.
Door mijn antwoord op bovenstaande mail "[..] kwam [IEMAND] tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen.
Ik wil jullie mijn antwoord dan ook niet onthouden en zou aan jullie willen vragen jullie problemen en/of oplossingen hier te posten.
Oh ja: ik ben op de hoogte van 'gebruik gmail als SMTP-server' als oplossing, maar in mijn bedrijfsomgeving is dit niet echt zo gewenst.
Het is aan Dommel om ervoor te zorgen dat hun SMTP-server werkt.
Ik ben al een week druk heen en weer aan het mailen met Dommel en naar goede gewoonte proberen ze mij af te wimpelen.
Twee weken lag het probleem bij ons en waren wij de spammers. (telefonisch)
Vorige week lag het probleem niet bij dommel of bij ons, maar bij de andere servers die de mails van dommel verkeerdelijk als SPAM registeren (aldus dommel).
Vandaag kreeg ik de boodschap:
Een standaardbericht dat ze blijkbaar al hebben ingesteld op 15 september 2009Geachte,
We zijn bekend met de problemen die gebruikers hebben met het versturen van mails naar bepaalde emailadressen.
Dit komt omdat een aantal ip's tijdelijk geblokkeerd zijn of waren.
Deze blokkering vind echter niet plaats op onze eigen servers maar bijvoorbeeld op de servers van hotmail, wij kunnen u dus ook geen oplossing leveren voor dit probleem.
Mijn geduld is nu stilaan aan het opgeraken, dus kopieer ik mijn correspondentie met Dommel op dit forum.
Door mijn antwoord op bovenstaande mail "[..] kwam [IEMAND] tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen.
Ik wil jullie mijn antwoord dan ook niet onthouden en zou aan jullie willen vragen jullie problemen en/of oplossingen hier te posten.
Oh ja: ik ben op de hoogte van 'gebruik gmail als SMTP-server' als oplossing, maar in mijn bedrijfsomgeving is dit niet echt zo gewenst.
Het is aan Dommel om ervoor te zorgen dat hun SMTP-server werkt.
Ik ben benieuwd...Geachte,
ik heb het gevoel dat we hetzelfde aan het zeggen zijn en toch naast elkaar aan het praten zijn.
Ik heb dit probleem twee weken geleden telefonisch gemeld en word sindsdien voortdurend met een kluitje in het riet gestuurd.
Vorige week heb ik dan ook zelf gevraagd (moeten aandringen) voor een ticket-number zodat ik deze case kan blijven opvolgen.
Ik weet waar het probleem zich situeert en ik begrijp dat het niet jullie SMTP-server is die onze mails blokkeert.
Maar ik begrijp ook dat het jullie SMTP-server is die geblacklisted wordt. Die blacklists worden door meerdere providers gebruikt om e-mails al dan niet door te laten en omdat jullie IP op die lijsten staat, kunnen wj geen (of moeilijk) mails versturen. Ik meen ook te begrijpen dat jullie daar geen oplossing voor kunnen/willen geven.
Wij nemen als xxxx een dienst van jullie af. Het in onze taak om voor deze dienst te betalen en ons aan de AUP te houden.
Ik heb het gevoel dat wij dat doen, dat wij geen spam versturen, noch proberen wij in te breken op jullie netwerk.
Ondanks de 'beperking van aansprakelijkheid' in de AUP, ben ik toch van mening dat het jullie taak is om ervoor te zorgen dat wij op een vlotte manier toegang hebben tot het internet en dat wij op een vlotte manier e-mails kunnen versturen.
Daarom stel ik nogmaals mijn vragen:
1. Op welke manier kunnen wij ervoor zorgen dat onze mails op een vlotte manier verstuurd worden?
2. Op welke manier zorgen jullie ervoor dat dit probleem opgelost geraakt en blijft?
3. U spreekt van een tijdelijk probleem: kan u dan ook een voorspelling doen wanneer dit probleem opgelost zal zijn?
4. Zou het probleem van blacklisten niet te maken kunnen hebben met de waarschuwing die ik krijg van http://dnstroubles.com => Your Hostname is NOT present in your servers HELO Welcome Banner