Pagina 1 van 1

Waar zet ik het artikel?

Geplaatst: 28 jan 2010, 09:58
door Jack Daniels
Bij de rubriek EDPnet of bij de rubriek Belgacom? Moeilijke vraag. Ik ben een tevreden klant bij EDPnet. Eergisteren had ik tot mijn verbazing geen verbinding meer met het internet. Let wel: ik had een ADSL signaal er was geen verbinding met de provider. Ik heb een telefoontje gepleegd naar EDPnet. Die gingen het uitpluizen en mij contacteren. Gisteravond telefoon van EDPnet gekregen. Blijkt dat Belgacom werkzaamheden heeft uitgevoerd op de lijnen waar ik aangesloten ben en dat sinds die dag (25 januari) de boel verziekt is. Er is door EDPnet een ticket aangemaakt maar naar ik vermoed gaan zij het met Belgacom moeten opnemen om de zaak weer draaiende te krijgen. Was het nu Belgacom of Belgacnoei?

Re: Waar zet ik het artikel?

Geplaatst: 28 jan 2010, 10:00
door meon
Je bent klant bij EDPnet en niet bij Belgacom, dus je enige aanspreekpunt is EDPnet.

Tenzij je natuurlijk ook last zou hebben met klassieke telefonie via Belgacom, dan kan je om die reden daar aan kloppen (maar niet voor Internet of ADSL).

Re: Waar zet ik het artikel?

Geplaatst: 28 jan 2010, 10:22
door Jack Daniels
Ik heb Discovery lijn bij Belgacom voor inkomende gesprekken. Uitgaande gaan met VoIP. Ik zie wel wat er uit de bus komt. Ik laat EDPnet de zaak onderzoeken in elk geval.

Re: Waar zet ik het artikel?

Geplaatst: 28 jan 2010, 17:43
door Phuncz
Ik weet niet of dit gerelateerd is maar het kan. Ik krijg zojuist een email van EDPnet dat mijn lijn bij Belgacom "without further notice" opgezegd wordt en dat er wegens "confidentialiteitsredenen" niet meer geweten is waarom. Ik probeer al een half uur Belgacom aan de telefoon te krijgen maar ik krijg niemand aan de lijn. Momenteel gaat mijn internetlijn nog. Zojuist belt mijn vader met de lokale verdeler en hij deelt mee dat het een issue is tussen Belgacom en EDPnet. Als mijn internetverbinding zou wegvallen, zou ik gewoon de modem moeten resetten om terug verbinding te hebben.

Ik vind het dan zeer vreemd dat er zo'n vage mail vanuit EDPnet wordt gestuurd...

Re: Waar zet ik het artikel?

Geplaatst: 29 jan 2010, 14:18
door Jack Daniels
EDPnet en Belgacom zijn serieus werk aan het maken van mijn probleem. Ik heb deze morgen EDPnet en Belgacom al aan de telefoon gehad. Ondanks het feit dat mijn ADSL verbinding bij EDPnet is heeft Belgacom mij laten weten dat ze moeten langs komen voor een interventie. Er is dus blijkbaar toch iets loos met hun netwerk of kabels. Wel moet ik akkoord gaan met de "offerte" van EDPnet. Als de fout bij Belgacom ligt is de interventie gratis. Blijkt de fout toch bij mij te liggen, dan moet ik 150 euro ophoesten voor de interventie.

Re: Waar zet ik het artikel?

Geplaatst: 01 feb 2010, 14:02
door Jack Daniels
Probleem opgelost; Belgacom had mij doodleuk verkeerd aangesloten in de centrale. Gevolg: ik had het telefoonnummer van iemand anders. Heeft geduurd van 25 januari tot 1 februari 14.00 uur. Juist telefoon gekregen dat het probleem opgelost is. Ondanks dat heb ik speciaal vrij moeten nemen op mijn werk omdat een technicus langs ging komen terwijl dit helemaal niet nodig was. Inderdaad Belgacnoei...