Pagina 1 van 1

Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 22 jan 2010, 17:04
door logion
Wij hebben nu een jaar en 3maand homeconnect gehad en kunnen dus kosteloos opzeggen.

Daarom zou ik overschakelen naar Scarlet, http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... ternet.php
Tijdelijke promo voor slechts 20 euro per maand, da's 60% goedkoper dan homeconnect!!

Alleen vroeg ik mij af wat er gaat gebeuren met dat telefoonnummer?
Ik zou graag een 3rd party voip provider nemen(iemand suggesties?) en het telefoonnummer behouden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 22 jan 2010, 19:08
door Jelly
Ik zou je nummer laten overdragen naar Weepee of een andere betrouwbare VoIP provider.
Bij Weepee eenmaalig 9€

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 22 jan 2010, 21:48
door logion
Dat staat inderdaad onderaan deze pagina :
http://weepeetelecom.eu/particulieren/diensten/

Ben wel benieuwd hoe dat gaat werken aangezien bij Dommel de VOIP samen komt met het internet, ik weet dus niet inhoeverre je een nummer kunt overzetten zonder ook uw internet op te zeggen.

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 13 feb 2010, 20:19
door Yargo
Ik ben er ook over aan het denken om van Homeconnect over te stappen naar Belgacom Plus ( 6 maand 50% korting ).

Hoe lang op voorhand moet je opzeggen? Want de promotie duurt tot 20/03/2010 ofzo.

EDIT: blijkbaar 1 maand op voorhand.

Tx

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 14 feb 2010, 07:23
door dannyict
we zijn hier ook serieus aan het denken om over te schakelen van homeconnect (4,6mbps) naar een snellere formule. Ook met de voip weet ik niet goed wat te doen. We zitten zo'n 300 meter van de vdsl aansluiting.

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 14 feb 2010, 09:43
door VOiD
Om op zeker te spelen vraag je best eerst de portering aan van je nummer naar een voip provider en eens dat in orde is zeg je pas je internet abonnement op. Op het moment dat je nummer van provider gewijzigd is kan je ofwel je Siemens flashen met standaard firmware zodat je je nieuwe voip provider kan instellen of je gebruikt een ATA of ip phone.

Ik ben op deze manier overgestapt van Dommel naar Weepee zonder enig probleem. Wel opletten dat het overzetten van het nummer toch makkelijk 2 a 3 weken kan duren.

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 23 feb 2010, 10:57
door chridarl
VOiD schreef: Ik ben op deze manier overgestapt van Dommel naar Weepee zonder enig probleem. Wel opletten dat het overzetten van het nummer toch makkelijk 2 a 3 weken kan duren.
Betekent dit dat dan dat je deze 2 a 3 weken zonder telefoon zit?
Ik zou ook willen overstappen naar scarlet in combinatie met VOIP (nummer naar Weepee)

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 23 feb 2010, 18:35
door VOiD
chridarl schreef:
VOiD schreef: Ik ben op deze manier overgestapt van Dommel naar Weepee zonder enig probleem. Wel opletten dat het overzetten van het nummer toch makkelijk 2 a 3 weken kan duren.
Betekent dit dat dan dat je deze 2 a 3 weken zonder telefoon zit?
Ik zou ook willen overstappen naar scarlet in combinatie met VOIP (nummer naar Weepee)
Neen, het duurt gewoon zolang vooraleer je nummer bij de andere provider zit. Intussen blijf je gewoon oproepen ontvangen via je huidige provider. Als je op voorhand alles correct insteld dan merk je zelfs niet wanneer het nummer overgezet.

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 24 feb 2010, 10:33
door chridarl
VOiD schreef:
chridarl schreef:
VOiD schreef: Ik ben op deze manier overgestapt van Dommel naar Weepee zonder enig probleem. Wel opletten dat het overzetten van het nummer toch makkelijk 2 a 3 weken kan duren.
Betekent dit dat dan dat je deze 2 a 3 weken zonder telefoon zit?
Ik zou ook willen overstappen naar scarlet in combinatie met VOIP (nummer naar Weepee)
Neen, het duurt gewoon zolang vooraleer je nummer bij de andere provider zit. Intussen blijf je gewoon oproepen ontvangen via je huidige provider. Als je op voorhand alles correct insteld dan merk je zelfs niet wanneer het nummer overgezet.
OK, bedankt

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 27 feb 2010, 16:30
door BBB
VOiD schreef:Om op zeker te spelen vraag je best eerst de portering aan van je nummer naar een voip provider en eens dat in orde is zeg je pas je internet abonnement op. Op het moment dat je nummer van provider gewijzigd is kan je ofwel je Siemens flashen met standaard firmware zodat je je nieuwe voip provider kan instellen of je gebruikt een ATA of ip phone.

Ik ben op deze manier overgestapt van Dommel naar Weepee zonder enig probleem. Wel opletten dat het overzetten van het nummer toch makkelijk 2 a 3 weken kan duren.
Hoe zit het met mensen die gratis bellen naar vaste nummers: bellen die ook gratis naar Weepee als je uw nummer naar daar overdraagt?
(m.a.w. blijft dit voor andere mensen een "normaal" vast nummer?)

Kan je nog bellen met Dommel eens uw nummer overgedragen is (zelf bellen dus)

Wat is de kwaliteit van Weepee, met Homeconnect heb ik zelf geen problemen alleen dat mensen aan de andere kant wel regelmatig problemen hebben (slecht verstaanbaar enzo)

Re: Homeconnect opzeggen, wat met VOIP?

Geplaatst: 28 feb 2010, 16:18
door BBB
VOiD schreef:Op het moment dat je nummer van provider gewijzigd is kan je ofwel je Siemens flashen met standaard firmware zodat je je nieuwe voip provider kan instellen of je gebruikt een ATA of ip phone.
Flashen is niet echt nodig.
Ik heb mijn siemens nu al ingesteld met WeePee (om te testen)

Een maand opzeg, mijn abonnement loopt tot de 21ste van de maand, dus ik kan dan niet opzeggen voor 21 april ... :?