Pagina 1 van 1

geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 21 jan 2010, 14:24
door steef
Eergisteren is onze oude scarlet box door een SAGEM modem vervangen.
De internetverbinding is er sterk op vooruitgegaan, merkelijk sneller.

Er is echter een ander probleem: onze vaste telefoonlijn werkt niet meer.

Alles geprobeerd: herconfiguratie, rebooten vd modem, telefoon rechtstreeks op modem aangesloten: niets helpt.
Uiteraard Scarlet helpdesk gebeld (ze waren overigens zeer vriendelijk en behulpzaam) maar die gaan het nakijken.

Ik krijg wel een kiestoon maar kan niemand bellen.

Iemand die kan helpen?

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 21 jan 2010, 14:43
door FunkStar
Waarschijnlijk is u nummer nog niet geactiveerd bij belgacom.

Wij hadden net het zelfde probleem, opgebeld worden was geen probleem maar bellen ging niet.


Scarlet doet dat meestal wel hoor.

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 22 jan 2010, 09:47
door steef
Bedankt voor de reactie, maar ik vrees dat het probleem elders ligt.

De lijn blijkt volkomen normaal, nummer is geactiveerd, maar de problemen blijven.

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 23 jan 2010, 18:15
door Monkey
Ga is naar http://192.168.1.1
Advanced settings
Telephone
Line 0 of Line 1 of line 2
Staat daar status Error ?
Zoja
=> quickstart > "telephone settings" > Reconfigure optie 1, 1 telefoonnummer dedicated op phone1, next, u gegevens ingeven, save en daarna naar "maintenance" en reboot...

Check again after +/- 4 minutes

Kr,
MoNkEy

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 23 jan 2010, 18:51
door Devilzown
Monkey schreef:Ga is naar http://192.168.1.1
Advanced settings
Telephone
Line 0 of Line 1 of line 2
Staat daar status Error ?
Zoja
=> quickstart > "telephone settings" > Reconfigure optie 1, 1 telefoonnummer dedicated op phone1, next, u gegevens ingeven, save en daarna naar "maintenance" en reboot...

Check again after +/- 4 minutes

Kr,
MoNkEy
Beter eerst factory reset doen anders worden wijzigingen op VOIP gedeelte vaak niet toegepast.

Aan de TS, krijg je als je een nummer indrukt erna een snelle bieptoon?

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 24 jan 2010, 16:47
door steef
Inderdaad! Na het kiezen van een nummer volgt een snelle bieptoon.

Reconfiguratie al verschillende keren geprobeerd, niets helpt.

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 24 jan 2010, 19:10
door Monkey
Ook een snelle bieptoon als je naar 02 275 27 27 belt met jouw vaste telefoon?
Het kan zijn dat je routering buiten het scarlet netwerk zelf niet goed geconfigureerd staat... dus aub even testen ;)

Kr,

MoNkEy

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 24 jan 2010, 19:30
door steef
Neen ook het nummer van scarlet antwoordt met een snelle biep.
Toch bedankt voor de suggestie

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 24 jan 2010, 20:09
door Devilzown
Heb factory reset uitgelegd in PM.
Als dat niet gaat, nieuwe modem vragen bij Scarlet.

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 25 jan 2010, 21:28
door Monkey
mmm k weet ni of ne nieuwe modem ga helpe mah soit ;)
Brandt het Telephone lampje ?
as da registereert en uwe status in modem is up en idle
zou'k toch eerder is bellen nor scarlet met uw teste da ge gedaan hebt en die kunne da dan laten onderzoeken op het voip platform zelf of daar iet mis is ...

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 26 jan 2010, 23:51
door Devilzown
Monkey schreef:mmm k weet ni of ne nieuwe modem ga helpe mah soit ;)
Brandt het Telephone lampje ?
as da registereert en uwe status in modem is up en idle
zou'k toch eerder is bellen nor scarlet met uw teste da ge gedaan hebt en die kunne da dan laten onderzoeken op het voip platform zelf of daar iet mis is ...
Kom het dagelijks tegen :wink:

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 27 jan 2010, 09:12
door Monkey
mja kom ook dagelijks tegen dat gwn op't platform ni goe staat :P

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 27 jan 2010, 10:51
door Devilzown
Collega :???: 8)
Zo los ik toch veel repairs op hoor, heropbouw op het platform heeft tot nog toe nooit iets uitgemaakt :-)

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 27 jan 2010, 11:11
door ostendenoare
Van telefoon gesproken :lol:

Ik zit nog altijd met een copperwire modem, maar de helft van de tijd horen onze corespondenten ons niet goed of zéér zwak.
Vroeger toen ik nog bij belgacom zat moest op ieder tf stopkontakt een adsl splitter zitten, nu is dat blijkbaar niet meer nodig??? :wink:
(Bij Belgacom was het de geluidssterkte altijd luid en duidelijk.)
Enkel waar de lijn inkomt staat nu nog een filter, zal de zwakke klank ook zo blijven bij de sagem modem, en moeten er ja of neen filters op de stopkontakten van de telefoons?

Met dank voor info,

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 27 jan 2010, 21:47
door Devilzown
Is uw telefoon rechtstreeks op de copperjet aangesloten?

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 28 jan 2010, 16:22
door ostendenoare
Dag Devilzown,

De eerste telefoon staat rechtstreeks op de modem de andere twee zijn via een tf domino aangesloten.
Het is precies of het iets met de afstand tor de opbeller te maken heeft, als ik bel naar Oostende ok, maar bvb naar landen oei, oei.
wachten op en sagem voor beterschap of nog erger?
In ieder geval bedankt voor het antwoord.

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 28 jan 2010, 20:23
door Devilzown
Hmmm rechtstreeks op de modem zou het volume toch duidelijk moeten zijn.
Met die sagem zal het wel in orde komen :-)

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 28 jan 2010, 22:27
door Monkey
Toevallig gene siemens, topcom of dergelijke toestel als telefon? :O

Welk type telefoon heb je? + model ?

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:49
door ostendenoare
Beste, Monkey

Sorry voor de late reactie een "kleine panne" met de computer en er twee dagjes aan gewerkt, nu terug ok.
De eerste telefoon is een ranex, geerfd van een oude maat de tweede is een originele belgacom telefoon.
Ben echt benieuwd wanneer die technieker zal langskomen, het is echt een straatje zonder einde al zevendertig keer gebeld, en ze gaan me terugbellen, maar waarschijnlijk ben ik potdoof???
Volgens ik hoor zou de overschakeling in maart moeten gebeuren en zou ik zeker tegen dan een sagem modem moeten hebben.

Grtz

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 13 feb 2010, 11:57
door NooDle
zelfde verhaal hier....

het rare is dat wanneer ik in de settings onder "telephone" kies voor "1 phone number (common number on phone 1 and 2)" ipv "1 dedicated number" dat mijn telephone lampje op de modem gaat branden en ik effectief een lijn krijg en kan bellen

echter na +- 10 minuten krijg ik nog steeds een beltoon maar kan ik niemand bellen (lijn overbelast geluid). Als ik gebeld word schakelt de lijn over op voicemail

ik heb de settings ondertussen voor de vierenelfde keer gecheckt, telkens zelfde resultaat...

iemand een idee wat ik mis doe? Of ligt het bij scarlet?

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 13 feb 2010, 18:07
door peter_01
Ostendenoare en co...

Toen ik overstapte van Belgacom naar Scarlet internet inclusief telefonie verminderde de telefoonkwaliteit merkelijk. Dat was toen ook met een copperjet.

In december werd een Sagem-modem gelaatst. De telefonieproblemen zijn hiermee helemaal van de baan... Internetsnelheid is sterk verbeterd. Enkel het draadloos gedeelte van de Sagem is huilen met de pet op...

Nog enostendenoare !

Re: geen telefoon met SAGEM

Geplaatst: 14 feb 2010, 14:39
door ostendenoare
Aan peter_01,

Beste,

Bedankt voor het antwoord, we zijn dus in blijde verwachting, die copperjet doet het anders wel goed op internet,
download 0.5 up rond de 5 ik mag dus niet klagen.
Groeten in Oostende ik woon nu in Gistel dus niet zo ver van mijn geboortestad.

Marcel