Pagina 1 van 1

Zyxel Prestige 660 modem op Dommel - help!

Geplaatst: 10 jan 2010, 15:14
door dorien
Hallo,

Ik probeer al een tijd tevergeeft te connecteren bij Dommel met een Zyxel Prestige 660 adsl2 modem. Vooraleer een draadloze router op de lijn te zetten, wil ik dat het werkt met een kabel. Ik ben dus direct verbonden met een rj45 aan de modem terwijl ik hem instel:

WAN Information:
Mode: Routing
Encapsulation: RFC 1483
Multiplexing: LLC
VPI/VCI: 8/35
IP Address : 83.101.87.57 (dit is de wan-ip die ik van Dommel heb gekregen)
Network Address Translation: SUA Only

LAN Information:
IP Address: 192.168.1.1
IP Mask: 255.255.255.248
DHCP: ON
Client IP Pool Starting Address: 192.168.1.2
Size of Client IP Pool: 4

Diagnose:

LAN connections
Test your Ethernet Connection PASS

WAN connections
Test ADSL synchronization PASS
Test ADSL(ATM OAM) loopback test FAIL

De atm test slaagt niet. Wat kan ik nog proberen??

Bedankt voor alle hulp!

Re: Zyxel Prestige 660 modem op Dommel - help!

Geplaatst: 10 jan 2010, 16:44
door Trojan
Een andere modem.

Re: Zyxel Prestige 660 modem op Dommel - help!

Geplaatst: 10 jan 2010, 19:26
door vasonline
Met deze settings heb ik op locatie een RFC 1483 routed config draaien op een ADSL Office lijn:
Misschien ben je er iets mee?

Greetz!

ISP's Name= ADSL
Encapsulation= RFC 1483
Multiplexing= LLC-based
VPI #= 8
VCI #= 35
ATM QoS Type= UBR
Peak Cell Rate (PCR)= 0
Sustain Cell Rate (SCR)= 0
Maximum Burst Size (MBS)= 0
My Login= N/A
My Password= N/A
ENET ENCAP Gateway= N/A
IP Address Assignment= Static
IP Address= <Hier je WAN IP>
Network Address Translation= SUA Only

Re: Zyxel Prestige 660 modem op Dommel - help!

Geplaatst: 12 jan 2010, 14:37
door dorien
Ik heb dit gemeld aan Dommel. Zij hebben me meteen opgebeld, maar ik was niet thuis.

Toen ik thuiskwam heb ik de modem ge factory-reset (voor de zoveelste keer) en plots werkte het internet. Geen instellingen nodig!!

Ik weet niet of Dommel iets gedaan heeft of niet... in elk geval bedankt!

Re: Zyxel Prestige 660 modem op Dommel - help!

Geplaatst: 12 jan 2010, 18:26
door vasonline
dorien schreef:Ik heb dit gemeld aan Dommel. Zij hebben me meteen opgebeld, maar ik was niet thuis.

Toen ik thuiskwam heb ik de modem ge factory-reset (voor de zoveelste keer) en plots werkte het internet. Geen instellingen nodig!!

Ik weet niet of Dommel iets gedaan heeft of niet... in elk geval bedankt!
Graag gedaan!

Greetz