Radiosignaal van de kabel draadloos doorsturen

Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Eerst en vooral wil ik iedereen een prettige Kerst wensen :beerchug:

En dan nu mijn vraag:
Weet er iemand of er toestellen bestaan die het signaal van de kabel voor radio (géén TV dus) draadloos kunnen doorsturen? Voor TV signalen heb ik al zo'n dingen gevonden, maar niet voor radio.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb vroeger nog zo'n transmitter gebruikt, maar alleen voor TV.
Volgens mij kan die evengoed radiosignalen van de kabel doorsturen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

KK schreef:Weet er iemand of er toestellen bestaan die het signaal van de kabel voor radio (géén TV dus) draadloos kunnen doorsturen?


Ja, oa. voor iPods of andere MP3 spelers te kunnen gebruiken op je autoradio.

Zijn dus mini-FM zendertjes met een beperkt vermogen (maar nog altijd illegaal denk ik)... ga je dus niet heel ver mee geraken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

KK schreef: Weet er iemand of er toestellen bestaan die het signaal van de kabel voor radio (géén TV dus) draadloos kunnen doorsturen? Voor TV signalen heb ik al zo'n dingen gevonden, maar niet voor radio.

Wat bedoel je precies met "het signaal van de kabel voor radio" ??
Bedoel je gewoon een "audiosignaal" (vanaf je radiotuner of vanaf je digibox) draadloos doorsturen naar een ander audio apparaat (vb versterker die op een andere plaats staat) ?
Als dat je vraag is, dan bestaan zulke toestellen inderdaad. Gebruik hiervoor gewoon zo'n zendertje die tegelijk audio en video kan doorsturen, waarbij je het video gedeelte gewoon niet gebruikt (alléén de witte en rode cinch aansluiten, en de gele niet gebruiken) ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

r2504 schreef:Ja, oa. voor iPods of andere MP3 spelers te kunnen gebruiken op je autoradio.


Dit is trouwens een voorbeeld... zonder de intentie enieg reclame te maken.

philippe.deleye schreef:Gebruik hiervoor gewoon zo'n zendertje die tegelijk audio en video kan doorsturen, waarbij je het video gedeelte gewoon niet gebruikt


Welke in de WIFI band werken en vaak storingen krijgen en veroorzaken (om nogmaals te vermelden dat de dingen illegaal zijn).
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

philippe.deleye schreef:Wat bedoel je precies met "het signaal van de kabel voor radio" ??

De bedoeling is om een radiotoestel op de kabeldistributie aangesloten te krijgen op een plaats waar er geen coax naartoe gelegd kan worden (kabel zou teveel in het zicht liggen).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als je een FM ontvanger hebt, verandert die ontvanger niet als je er kabel of een antenne op aansluit. Dus is het signaal hetzelfde. Wat je dus nodig hebt is een HF versterker met bijhorende antenne. Ik vrees dat dit niet makkelijk te vinden is, tenzij in bouwpakket. De genoemde FM zendertjes voor MP3's zijn onvoldoende sterk, ze zijn gemaakt voor de auto, pakweg 2meter dus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

KK schreef:De bedoeling is om een radiotoestel op de kabeldistributie aangesloten te krijgen op een plaats waar er geen coax naartoe gelegd kan worden (kabel zou teveel in het zicht liggen).


Weet dan wel dat zo'n draadloze oplossing slechts één zender doorgeeft... en je dus bij de bron nog een ontvanger nodig hebt om het gewenste radiostation te selecteren.

Als het echt voor louter radio is (kwaliteit is dan minder belangrijk), zou ik misschien eens kijken naar zeer dunne coax die je misschien wel beter kan wegwerken.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”