Pagina 1 van 1

ScarletOne zonder toestemming migratie naar nieuw contract!!

Geplaatst: 19 dec 2009, 20:53
door elsels
Ik heb met interesse de andere leden hun posts gelezen maar kon niet vinden wat ik in mijn geval best zou doen. :bdaysmile:

Op xx-12-2009 werd ik gebeld door scarlet die een afspraak wou maken om de copperjet modem te komen vervangen. Een nieuw model.
Ik vroeg bevestiging dat dit niet betekende dat ik een nieuw contract aanging. Nee, dat was niet zo, maar de klanten zouden inderdaad in de toekomst wel overgezet worden. Hij moest enkel zorgen voor vervanging van modems.
OK, dan was het geen probleem voor mij, in januari mag de modem vervangen worden. Ik zei erbij dat de telefoon al een hele tijd zeer slecht werkte, tikkende geluiden enzo en de man zei dat dat één van de redenen was waarom de scarlet boxen vervangen worden.
Ik sloot dit gesprek eigenlijk goedgemutst af want ik zat allang met het telefoonprobleem en afentoe uitvallend internet maar had niet de tijd gehad/gemaakt om dit aan te pakken.

Echter wat zie ik nu!!
Nadat het internet hier weer plat had gelegen -en dus de telefoon-, ging ik eens kijken naar de abonnementen en ik zie daar het interessante onbeperkt internet voor 20 euro. Ik log in in mijn scarlet en daar staat dat ik zogezegd op xx-12-2009 het nieuwe scarlet one abonnement heb aangekocht!! Nu moeten jullie weten dat wij hier thuis GEEN TV kijken, ik zou dat dus nooit niet doen. :evil:
Ik kan nu ook geen ander abonnement aanvragen, want heb zogezegd al een nieuw contract. :evil:
Bovendien stond erbij "administratieve kosten"! :evil: Wat mag dat dan wel niet zijn als zij zelf de modem willen vervangen, moet ik daar toch niet voor betalen? Of wel?

Dit is zo ergerlijk he, natuurlijk ik zal bellen en dat ongedaan proberen te maken, maar dat gaat zo vervelend zijn en lang duren, misschien kan ik beter aangetekende brief sturen?

Wat denken jullie? Enige tips?

Re: ScarletOne zonder toestemming migratie naar nieuw contract!!

Geplaatst: 19 dec 2009, 21:50
door Ken
Eerst telefonisch inlichtingen vragen en als het daadwerkelijk zo is, telefonisch bezwaar aantonen en schriftelijke bevestiging vragen als ze van goede wil zijn. Zoniet aangetekende brief.

Re: ScarletOne zonder toestemming migratie naar nieuw contract!!

Geplaatst: 21 dec 2009, 17:07
door rolandvc
Bij mj dezelfde situatie als bij Elsels. Ik ben al drie jaar Scarlet One klant.
16/12 gebeld door technische dienst om te melden dat ze op 12 januari een nieuwe modem komen plaatsen ("alle modems worden vervangen voor overschakeling op de nieuwe Belgacom-lijnen").
Een paar dagen later zie ik in Mijn.Scarlet dat "mijn bestelling van 16/12 voor Scarlet One goed ontvangen is".
Ik had aan de technieker die mij belde of dit iets aan mijn abonnement zou veranderen, waar die negatief op antwoordde. Vandaag Scarlet gebeld en ook daar beweren ze dat het abonnement gewoon doorloopt en er dus niets verandert.
Ik ben er toch niet gerust in, ik merk dat bij de nieuwe abonnementen enkele gratis bellen in de daluren is inbegrepen en wil hier geen supplement voor betalen om dit 24u/24 te hebben, evenmin wil ik opnieuw gebonden zijn voor een jaar en Belgacom-tv heb ik niet nodig.
Er mocht de eerste drie jaar toch niets veranderen aan de bestaande abonnementen ?
Zolang ik niets getekend heb, ga ik er van uit dat ze me tot niets kunnen verplichten, tekenen doe ik sowieso niet.
Dus vind ik het ook niet nuttig een aangetekende brief te sturen, dat kost mij trouwens meer dan een heel jaar het supplement van 24u/24 bellen te betalen.
Zijn er mensen waar de migratie al gebeurd is, en die dus weten hoe het verloopt ?

Re: ScarletOne zonder toestemming migratie naar nieuw contract!!

Geplaatst: 21 dec 2009, 19:11
door fusionbe
Is bij mij hetzelfde.

Een paar weken geleden belden ze mij dat ze op 4 januari mijn modem zouden vervangen. Verleden vrijdag, 18 december staat er iemand aan de voordeur met de modem. Geen problemen met de modem. Belgacom tv heb ik niet. Gaat hier ook niet.

Ik heb net op mijn status online gekeken. Staat nog altijd "migratie lopende"

en er staat ook :

Scarlet One: Aangekocht op 10/12/2009

terwijl ik al Scarlet One heb sinds 2005.

Re: ScarletOne zonder toestemming migratie naar nieuw contract!!

Geplaatst: 21 dec 2009, 19:58
door Steven Van Nuffelen
Ik kreeg een tijdje geleden ook telefoon, met de melding dat mijn modem moest gewisseld worden. Ik kreeg hierdoor meteen de kans om te genieten van "gratis" Belgacom tv.

Ik heb meteen gevraagd hoe gratis, gratis wel is. :bang:

Volgens de dame aan de lijn effectief GRATIS. :nono:

Ik ben al langer scarlet one klant (internet + vaste telefonie) en betaal maandelijks €40. Ik zie nu op de site dat het scarlet one abonnement, inclusief Belgacom tv, €50 kost per maand. Dan is die gratis toch €10 kost dacht ik?

Ik heb maar een mail gestuurd naar de klantendienst, want als ik €10 per maand moet gaan bijbetalen voor iets gratis, ga ik toch niet echt gelukkig worden.

Ik kijk nu naar alle tevredenheid TV-vlaanderen, heb net nog een nieuwe decoder in huis genomen en ben dus echt niet van plan om deze op te zeggen.

Ik ben eens benieuwd hoe gratis het nog zal zijn.

De mail naar de klantendienst is ondertussen al een tijdje weg. Nog steeds geen reactie.

Ook op "mijn scarlet" ingelogged en ook daar de melding dat mijn contract in migratie is en dat ik scarlet one, net zou hebben aangekocht, terwijl ik dus al veel langer scarlet one klant ben.

Ik heb echt geen zin om weer uren aan de telefoon te hangen met de klantendienst. Kosten voor een aangetekend schrijven ga ik me momenteel ook nog besparen.

Maar als ik effectief meer moet gaan betalen, zal ik wel snel aangetekend reageren, anders loopt het helemaal fout.

Re: ScarletOne zonder toestemming migratie naar nieuw contract!!

Geplaatst: 23 dec 2009, 01:11
door elsels
Ik dacht al wel dat ik niet de enige zou zijn :-)

Het is inderdaad niet duidelijk wat precies in het "automatische" migratie-contract begrepen zit, of we nog gratis bellen tijdens piekuren etc. Een ding lijkt zeker: een nieuw contract zal beginnen lopen :wink:

Heb vandaag volledig kalm de klantendienst gebeld met een hoogst overspannen vrouw aan de andere kant. Niet erg vriendelijk (maar ik vergeef het haar maar want zit daar maar eens) en op het einde merkte ik precies dat ze bedacht dat ze zelf erger geweest was dan de klant :lol:

In ieder geval als je als klant gemerkt hebt dat je 'gemigreerd' wordt, dan kunnen ze je nu dus al overzetten naar het 40 euro abonnement (van consternatie vergeten vragen of we nog gratis piekuren hebben). Als je niets merkt blijf je natuurlijk 50 euro betalen.

Als je zoals ik overweegt op het enkel-internet-abonnement over te stappen (25 euro) dan kunnen ze je daarentegen niet overzetten want dat is een 'echte downgrade' en daarvoor is een aangetekende brief nodig. "Aja maddam ! " :cop: :lol: