Pagina 1 van 1
Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 12:46
door stonestrong
Ik heb zonet een mailtje gekregen van dommel:
De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20091222 (YYYYMMDD).
Gelieve ervoor te zorgen dat er op deze datum zeker iemand ter plaatse is. Er komt een technicus langs om uw lokale bekabeling na te kijken of aan te passen.
Indien er op de voorgestelde datum niemand aanwezig is, wordt er automatisch een kost aangerekend van 49.00 euro voor een tweede bezoek.
Sinds wanneer heeft dommel zijn eigen technicussen?
Ik dacht dat die de modem gewoon opstuurden via de post, en dat wij die dan zelf moesten installeren en configureren?
Blijkbaar is dit niet het geval, of lees ik iets verkeerd?
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 13:02
door Uzzi
Het gaat hier om een Belgacom technieker
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 21:08
door stonestrong
Oke.
Heeft die dan ook de modem mee of niet? Kwestie dat ik een papierke voorzie met inlog gegevens e.d.
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 22:07
door Trojan
Niet voor u neen, gij moet zelf uw modem plaatsen en uw logingegevens invullen. De modem die de technieker bij heeft is enkel om te testen of het signaal goed binnenkomt, en dan vertrekt die terug.
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 22:20
door stonestrong
Ah oke.
Is geen probleem hoor om modem te installeren, ik ging die toch zelf installeren, daarmee dat ik het raar vond dat er een technieker zou komen.
Die gaat dan de bedrading controleren ofdat vdsl werkt?
Ik heb hier een discovery line aangevraagd bij belgacom, en ik heb een kiestoon, dus de bekabeling is in orde, weet enkel niet of vdsl 2 andere eisen stelt.
De sagem van Dommel, die wordt dan gewoon via de post opgestuurd?
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 23:30
door Uzzi
De Sagem modem wordt met Taxipost verstuurd.
Het is niet zeker of de BGC technieker ook werkelijk zal komen. Ik heb dezelfde mail gekregen en bij heeft hij alles vanuit de centrale 'geregeld'. Nu ja, geregeld is een groot woord want het werkte niet. Uiteindelijk is er een paar dagen later wel een BGC technieker gekomen die het probleem opgelost heeft.
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 17 dec 2009, 23:41
door kaween
Hier was het "er is waarschijnlijk geen technieker nodig enzovoort". Dommel gaf aan "je bent die en die dag actief", modem kwam per taxipost.
Op de afgesproken dag ging het ADSL lampje van de T2 verbinding uit, en was VDSL2 Dommel actief. Gegevens erin en klaar. Minst problematische activatie die ik ooit gehad heb, en tot nu toe een zeer snelle en een heel stabiele verbinding; geen slowdown tijdens de avonduren, niks. En een VOIP die *werkt*, geen idee of dat aan de Sagem ligt (een werkende Qos ipv de niet/nauwelijks werkende Qos op de T2 box) of dat het gewoon ligt aan de veel hogere snelheden : maar ook wanneer ik de lijn compleet "platleg" met up/down maxed out, blijft het VOIP systeem van de vaak verketterde Sagem perfecte kwaliteit afleveren. Voorlopig heel tevreden.
Re: Speedconnect plus aangesloten door technieker??
Geplaatst: 18 dec 2009, 11:07
door Robots
Bij mij heeft de Belgacom technieker wel de modem achtergelaten.
Achteraf heb ik wel 14 dagen zonder connectie gezeten. Noch Dommel noch Belgacom konden een zinnige uitleg hierover geven.