Pagina 1 van 1
Vragen ivm overschakeling
Geplaatst: 11 dec 2009, 14:54
door dean3009
Wij zouden graag overstappen op Scarlet One. Nu hebben we Dommel Netconnect en Discovery Line.
- Maar hoe zit het nu precies met de opzegging van die Discovery Line. Het nummer wordt overgeschakeld, dus wordt dit automatisch opgezegd?
- De €50 voor de Scarlet Box, komt die bovenop het factuur, of moet je die betalen aan de technieker zelf?
- Is er iemand die dit pakket inmiddels heeft? Ben je er tevreden over? Geen nadelen ondervonden?
Alvast bedankt
Re: Vragen ivm overschakeling
Geplaatst: 13 dec 2009, 13:07
door RL
Ik ben een 2-tal maanden geleden overgezet van Scarlet One oude versie (met 3,3 mbit-profiel) naar de nieuwe versie (met 12mbit). Ik heb geen Belgacom tv genomen zodat de abonnementsprijs zelfs een klein beetje zakte. Het enige dat ik vervelend vind is dat het ip nu switcht om de 36 uur. Ik draai een klein servertje en dat update automatisch het ip naar een dyndns-service. Er is nu dus wat vaker een korte onderbreking dan vroeger. Maar op zich is de impact daarvan natuurlijk beperkt, zeker als je alleen surft.
Ik lees vaak klachten van mensen over snelheden. Bij mij lijkt de snelheid redelijk constant en bij grote downloads van Usenet ben ik meestal tegen 12mbit aan het downloaden. Ik krijg wel af en toe klachten dat mijn telefoonlijnen onbereikbaar zijn. Ik heb voor 5 Euro/maand een extra nummer genomen zodat ik een aparte faxlijn heb. Soms krijgen mensen een bericht te horen dat de lijnen niet bereikbaar zijn. Ik hoop wel dat hier wat aan gedaan gaat worden bij Scarlet.
Wat betreft de wijziging van de Discovery Line denk ik wel dat Scarlet dat voor de klant regelt. Maar dat kan hun commerciële team wel vertellen. En in het uiterste geval moet je misschien een fax verzenden om die lijn op te zeggen bij Belgacom.
Re: Vragen ivm overschakeling
Geplaatst: 19 dec 2009, 21:07
door elsels
Hallo Dean,
misschien heb je de knoop al doorgehakt, maar ik ben een Scarlet One gebruiker die eigenlijk naar iets als wat jij hebt wil overschakelen.
Om volgende redenen:
Internet en telefoon werken allebei tegelijk niet als er iets scheelt en dat is tegenwoordig toch zeer frequent, hoewel het in het eerste jaar bijna niet voorkwam en ik natuurlijk niet kan spreken over de nieuwe box die ze nu meegeven. Het gaat niet om een kleine reset die je dan moet doen, maar soms ben je uren kwijt aan het probleem (je kan ook niet bellen naar scarlet om te checken of het hun probleem is....)
Als je niet veel belt, maak je ook geen winst op de 'gratis telefoon' Wij bleken slechts 3 euro vaste telefoonkosten te maken per maand.
Als je van operator wilt veranderen moet je tegelijk 2 veranderingen doen en dat is niet makkelijk om dat vlot te laten verlopen (zeker als je je nummer wil behouden).
Om voorgaande redenen wil ik naar een discovery lijn (omdat het nu eenmaal nodig is...) met dommel abo of scarlet 20 euro abo overstappen. Nu dat nog gedaan krijgen
Re: Vragen ivm overschakeling
Geplaatst: 22 dec 2009, 15:04
door dean3009
Heb vandaag dan toch maar de knoop doorgehakt en bestelt.
Zit je momenteel op VDSL2 elsels? Misschien heb je proberen omdat je op ADSL(2+) zit? We zullen wel zien
Re: Vragen ivm overschakeling
Geplaatst: 22 dec 2009, 18:28
door dean3009
Ik ben even gaan kijken op mijn.scarlet.be bij de status van de bestelling en om één of andere reden staat het al op:
Vastleggen installatiedatum
De installatiedatum is vastgelegd. U krijgt binnenkort bezoek van een installateur.
Ik heb vandaag besteld, dus 't zou maar raar zijn als de VDSL2 nu al geactiveerd zou zijn + ze hebben nog niet eens gebeld. Is dit normaal?
Re: Vragen ivm overschakeling
Geplaatst: 23 dec 2009, 01:33
door elsels
Inderdaad (nog) geen vdsl hier.
Belangrijk verschil is ook: wij kijken geen tv, heb geen idee hoeveel dat waard is per maand.
Zou me niet teveel aantrekken van wat er in mijnscarlet wordt getoond ... ze zullen je wel weten te vinden voor een afspraak.
Succes ermee!