Pagina 1 van 1

CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 01:12
door desteven
Ik heb nu sinds twee maanden CityConnect maar vind de limiet toch vervelend en zou daarom willen overstappen naar CityConnect Plus. Nu vind ik niet direct hoe ik dat (indien mogelijk) zou moeten doen via crm (of...), iemand die mij kan helpen?

En btw, ik heb nu nog 5 dagen in deze factureringsperiode, als ik nu al zo'n overstap zou (kunnen) maken wordt CityConnect Plus toch enkel voor de laatste 5 dagen aangerekend, hoop ik?

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 03:43
door gr4vity
Het beste dat je kan doen is een support ticket (best naar [email protected]) openen en direct daarna bellen met je ticket nummer in de hand. Probeer zeker duidelijk te maken dat je over 5 dagen een nieuwe accounting periode hebt.

Een upgrade of downgrade kost trouwens 1x 25 EUR.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 09:20
door bmantra
Gr4vity, dit is niet helemaal waar. Je moet ook opnieuw activatiekosten betalen.
Ik heb onlang gevraagd voor een downgrade en ik kreeg volgende reactie...

Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Een downgrade kost 25.00 euro excl btw plus de eenmalige activatiekost van cityconnect, deze bedraagt 49.00 euro.

Gaat u akkoord met deze kost?

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 18:30
door desteven
Dus ik moet sowieso opnieuw €25 betalen? Vrij dom van mij dan om 2 maanden geleden niet meteen voor deze formule te kiezen maar soit, bedankt voor de info, zal Dommel zo dadelijk eens contacteren dan.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:07
door Goztow
Volgens mij kan upgraden altijd kosteloos, hoor.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:10
door dupondje
Netconnect => Cityconnect zal prolly wel activatiekost zijn, omdat er dan effectief iets dient veranderd te worden in de centrale door belgacom.
Maar Cityconnect => Cityconnect Plus blijft zelfde kabel, centrale, dslam ... Dus zal prolly geen activatiekost zijn

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:14
door Ken
dupondje schreef:Dus zal prolly geen activatiekost zijn
Hier was het wel zo :p En het zou me verwonderen dat ze daar een uitzondering op doen.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:31
door desteven
Ik heb voor NetConnect naar CityConnect enkel €25 betaald alleszins. Heb nu een service ticket aangemaakt met de vraag of overstap naar CityConnect Plus mij nu nog eens zoveel gaat kosten, afwachten dus...

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 08 dec 2009, 09:20
door bmantra
Ik dacht ook dat dit niet mogelijk was daarom stuurde ik deze mail:

Beste,

Ik ben al geactiveerd op cityconnect plus. Dat ik 25 euro excl btw downgrade-kosten moet betalen, dat begrijp ik. Maar waarvoor zijn deze activatiekosten opnieuw nodig? Er is toch geen interventie ter plaatse meer nodig?


en kreeg volgend bizar (standaard?) antwoord:

Geachte,

Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.
De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.


Ik heb nooit over een promo gesproken... Toen ik meer uitleg vroeg over wat deze kost juist inhield, waren ze letterlijk pissed-off :|

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 08 dec 2009, 09:32
door Goztow
Maar mantra toch, hoe durf je! Je mag al blij zijn dat Dommel je als kant wil, je mag dan toch niet verwachten dat ze je nog informatie gaan geven over hun tarieven! :lol:

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 08 dec 2009, 09:45
door bmantra
Haha, ja, dat gaat een brug te ver :beerchug:

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 10 dec 2009, 18:49
door desteven
Dommel meldt dat deze overstap mij inderdaad €25 zou kosten. Maar vermits ik mij heb verkeken op de prijs, zie ik toch nog even af van de overstap. (Had €18,95 ipv €34,00 verwacht (verkeerd gekeken op de website dus), vreemd ook dat het verschil (tussen CityConnect en CityConnect Plus) in promotieprijs slechts €3 is en in de normale prijs €11 maar soit.)

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 10 dec 2009, 19:31
door gr4vity
Volgens mij rekenen ze daar af en toe gewoon waar ze goesting in hebben...

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 10 dec 2009, 20:24
door Lord Utopia
Ik vind het ook zeer onduidelijk. Eén ding bij Dommel is zeker, kosten zijn zeer onduidelijk. Activatiekosten tot daar aan toe, maar up-/downgrades enórm onduidelijk. Is dat zo moeilijk om een pagina aan te maken en de mensen het duidelijk te maken? Kan toch niet legaal zijn denk ik.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 10 dec 2009, 21:22
door gr4vity
Als ze de upgrade/downgrade functie nu eens zouden integreren in hun crm he... ze zouden er minder last van hebben en het zou duidelijker zijn voor de consument.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 10 dec 2009, 21:30
door janhe
bmantra schreef:Ik dacht ook dat dit niet mogelijk was daarom stuurde ik deze mail:

Beste,

Ik ben al geactiveerd op cityconnect plus. Dat ik 25 euro excl btw downgrade-kosten moet betalen, dat begrijp ik. Maar waarvoor zijn deze activatiekosten opnieuw nodig? Er is toch geen interventie ter plaatse meer nodig?


en kreeg volgend bizar (standaard?) antwoord:

Geachte,

Er wordt een nieuw profiel geactiveerd op uw lijn, dan is deze kost altijd nodig.
De promo is alleen geldig voor nieuwe klanten.


Ik heb nooit over een promo gesproken... Toen ik meer uitleg vroeg over wat deze kost juist inhield, waren ze letterlijk pissed-off :|


Overlaatst moest de bitrate bij ons (zitten wel op netconnect) omlaag gezet worden (rotte telefoonlijn). Dat moest blijkbaar door Belgacom gedaan worden.
Misschien moet Dommel voor cityconnect ook naar Belgacom voor de bitrate (en kosten betalen?)

Als dit niet zo is, dan vindt ik het wel schandig veel geld voor een (volgens mij) kleine aanpassing in de configuratie.

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 10 dec 2009, 22:42
door Trojan
Dit zijn dommel hun dslams, verklaart waarom je zoveel activatiekosten moet betalen.

Afbeelding

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 22 dec 2009, 22:56
door gregorybe
Blijf anders gewoon bij CityConnect, zelfs na 100gb volume verbruikt te hebben, kan ik nog steeds tegen 20mbit downloaden...

Re: CityConnect naar CityConnect Plus?

Geplaatst: 09 jan 2010, 14:35
door desteven
Is me ondertussen ook opgevallen. Het enige dat niet meer werkt na het overschrijden van de limiet zijn de nieuwsgroepen precies.