Pagina 1 van 1
weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:11
door polle
Mijn kinderen zijn (zonder mijn medeweten) overgeschakeld naar mobistar met behoud van nummer.. Ik en zij haddan proximus.
De gratis belminuten in't weekend heb ik nu moeten betalen. Mooi van proximus.
Als m'n smile contrakt afgelopen is...weet ik waar ik zeker niet meer ga.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:14
door meon
Ik zie niet in wat hier de schuld is van Proximus?
De enige schuldige die ik hier zie zijn jouw kinderen die jou niet hebben ingelicht/geconsulteerd...
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:15
door krisken
En de bedoeling van deze post is...
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:15
door iamborg
En waarom is dit de fout van Proximus?
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:23
door polle
meon schreef:Ik zie niet in wat hier de schuld is van Proximus?
De enige schuldige die ik hier zie zijn jouw kinderen die jou niet hebben ingelicht/geconsulteerd...
Je werkt zeker voor proximus ?
Mijn volwassen kinderen zijn gehuwd en hebben kinderen. Waarom zouden die mij inlichten dat ze van gsm provider zijn veranderd. Die hebben andere zorgen aub.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:23
door Goztow
meon schreef:Ik zie niet in wat hier de schuld is van Proximus?
De enige schuldige die ik hier zie zijn jouw kinderen die jou niet hebben ingelicht/geconsulteerd...
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:26
door krisken
polle schreef:meon schreef:Ik zie niet in wat hier de schuld is van Proximus?
De enige schuldige die ik hier zie zijn jouw kinderen die jou niet hebben ingelicht/geconsulteerd...
Je werkt zeker voor proximus ?
Mijn volwassen kinderen zijn gehuwd en hebben kinderen. Waarom zouden die mij inlichten dat ze van gsm provider zijn veranderd. Die hebben andere zorgen aub.
Allemaal leuk en wel...maar nu weten we nog altijd niet wat het probleem is...
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:30
door polle
krisken schreef:polle schreef:meon schreef:Ik zie niet in wat hier de schuld is van Proximus?
De enige schuldige die ik hier zie zijn jouw kinderen die jou niet hebben ingelicht/geconsulteerd...
Je werkt zeker voor proximus ?
Mijn volwassen kinderen zijn gehuwd en hebben kinderen. Waarom zouden die mij inlichten dat ze van gsm provider zijn veranderd. Die hebben andere zorgen aub.
Allemaal leuk en wel...maar nu weten we nog altijd niet wat het probleem is...
Dat ik een maand lang de "600 weekend gratis proximus belminuten" moet betalen.
Ik kan toch niet weten welke gsm provider de persoon heeft als ik die bel !!!
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:35
door Tomsworld
polle schreef:
Ik kan toch niet weten welke gsm provider de persoon heeft als ik die bel !!!
1 ) Je kan je kinderen vertellen dat je dat gebruikt zodat ze je inlichten.
2 ) Je kan dat opzoeken op een website :
http://www.crdc.be
3 ) Iedere operator heeft een service die je kan aanzetten zodat je een beep krijgt als je naar een ander netwerk belt.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:37
door krisken
polle schreef:
Ik kan toch niet weten welke gsm provider de persoon heeft als ik die bel !!!
Kan je wel :
http://www.1299.be of bel naar 1299 (is gratis!)
Als je belt kan je zelf instellen dat je een signaal hoort/krijgt als het een ander netwerk betreft.
Conclusie : drukte voor niks...je geeft proximus de schuld van iets waar zij niks aan kunnen doen. Immers hebben jouw kinderen de stap genomen naar proximus.
Of moet heel belgie een SMS krijgen dat familie x niet langer behoort tot het clienteel van proximus?
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:38
door meon
Dat kan je wel:
Jouw kinderen kunnen je daar van op de hoogte stellen (zij moeten toch geweten hebben dat je gratis naar hen belde) en je kan gebruik maken van
http://www.crdc.be/ . Akkoord; die site gebruiken ligt niet voor de hand voor elk gesprek, maar toch...
Uiteraard zal het voor jou interessanter zijn om een vergelijkbare formule te kiezen bij Proximus, maar in heel dit verhaal kan je on-mo-gelijk jouw provider verantwoordelijk stellen voor hetgene dat gebeurd is.
Ik zal in jouw verhaal de actoren eens aanpassen.
Jouw kinderen woonden tot voor kort in dezelfde gemeente als jou. Je kon met de fiets naar daar gaan.
Jouw kinderen zijn nu (zonder jouw medeweten) verhuisd naar de andere kant van het land.
Nu ben je boos op je gemeente omdat je je met de wagen moet verplaatsen.
//Edit: de meningen/suggesties hier zijn nogal eensluidend... (trek jouw conclusies)...
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:56
door krisken
meon schreef:Dat kan je wel:
Jouw kinderen kunnen je daar van op de hoogte stellen (zij moeten toch geweten hebben dat je gratis naar hen belde) en je kan gebruik maken van
http://www.crdc.be/ . Akkoord; die site gebruiken ligt niet voor de hand voor elk gesprek, maar toch...
Uiteraard zal het voor jou interessanter zijn om een vergelijkbare formule te kiezen bij Proximus, maar in heel dit verhaal kan je on-mo-gelijk jouw provider verantwoordelijk stellen voor hetgene dat gebeurd is.
Ik zal in jouw verhaal de actoren eens aanpassen.
Jouw kinderen woonden tot voor kort in dezelfde gemeente als jou. Je kon met de fiets naar daar gaan.
Jouw kinderen zijn nu (zonder jouw medeweten) verhuisd naar de andere kant van het land.
Nu ben je boos op je gemeente omdat je je met de wagen moet verplaatsen.
//Edit: de meningen/suggesties hier zijn nogal eensluidend... (trek jouw conclusies)...
Als proximusklant 1299 bellen, optie 2 (biepdienst) en daar die activeren.
Via datzelfde nummer (maar optie 1) kan je horen bij welke operator een bepaald nummer zit.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:58
door Opus
polle schreef:Mijn kinderen zijn (zonder mijn medeweten) overgeschakeld naar mobistar met behoud van nummer.. Ik en zij haddan proximus.
De gratis belminuten in't weekend heb ik nu moeten betalen. Mooi van proximus.
Als m'n smile contrakt afgelopen is...weet ik waar ik zeker niet meer ga.
Fail !!! punt uit.
Jou kinderen hadden het maar moeten zeggen zodat jij eventueel ook kon overstappen.
Dit heeft niets maar dan ook niets met proximus te maken.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 20:59
door rowan
Mijn volwassen kinderen zijn gehuwd en hebben kinderen. Waarom zouden die mij inlichten dat ze van gsm provider zijn veranderd. Die hebben andere zorgen aub.
Ik snap niet echt de bedoeling van jouw post. Zijn jouw kinderen geen betalende gesprekken waard mss?
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:01
door polle
Beste Meon.
Mijn 2 kinderen hebben universiteit gedaan. Hebben beide een verantwoordelijke positie. Een in Oostende en de andere in Bergen. Dat is in beide gevallen 200km van mijn huis. Ik heb sinds augustus 2009 mijn eerste gsm, en ik ben 61 jaar en krijg 1140 euro pensioen.Ik keek uit naar het weekend om hun te bellen. De firma waar zij voor werken heeft het proximus contrakt opgezegd.
En nu krijg ik de rekening van proximus....
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:10
door krisken
polle schreef:Beste Meon.
Mijn 2 kinderen hebben universiteit gedaan. Hebben beide een verantwoordelijke positie. Een in Oostende en de andere in Bergen. Dat is in beide gevallen 200km van mijn huis. Ik heb sinds augustus 2009 mijn eerste gsm, en ik ben 61 jaar en krijg 1140 euro pensioen.Ik keek uit naar het weekend om hun te bellen. De firma waar zij voor werken heeft het proximus contrakt opgezegd.
En nu krijg ik de rekening van proximus....
OK dus jij voelt je benadeelt omdat jouw kinderen verplicht zijn om te veranderen van gsm provider en ze niet blijven?
Als je persé gratis wilt bellen raad ze een vaste lijn (belgacom, telenet, VOIP, ...) aan.
Of zeg dat ze een tweede gsm moeten kopen met een pay and go proximus kaart in.
Misschien moet je toch eens even nadenken en alle posts nog eens opnieuw lezen...Dan zal je inzien dat het helemaal proximus zijn fout niet is.
Of concreter : wat vind jij dat proximus in dit geval moest doen???
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:18
door polle
krisken schreef:polle schreef:Beste Meon.
Mijn 2 kinderen hebben universiteit gedaan. Hebben beide een verantwoordelijke positie. Een in Oostende en de andere in Bergen. Dat is in beide gevallen 200km van mijn huis. Ik heb sinds augustus 2009 mijn eerste gsm, en ik ben 61 jaar en krijg 1140 euro pensioen.Ik keek uit naar het weekend om hun te bellen. De firma waar zij voor werken heeft het proximus contrakt opgezegd.
En nu krijg ik de rekening van proximus....
OK dus jij voelt je benadeelt omdat jouw kinderen verplicht zijn om te veranderen van gsm provider en ze niet blijven?
Als je persé gratis wilt bellen raad ze een vaste lijn (belgacom, telenet, VOIP, ...) aan.
Of zeg dat ze een tweede gsm moeten kopen met een pay and go proximus kaart in.
Misschien moet je toch eens even nadenken en alle posts nog eens opnieuw lezen...Dan zal je inzien dat het helemaal proximus zijn fout niet is.
Of concreter : wat vind jij dat proximus in dit geval moest doen???
Dat weet ik niet zo direct.
Maar als ik 600 minuten gratis kan bellen/maand naar proximus en vaste lijnen MOET proximus maar iets vinden dat IK niet het slachtoffer ben.
Ik ga mijn verhaal eens voorleggen aan de ombudsman. Ik hou jullie op de hoogte.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:21
door Goztow
Het spijt me maar hier heeft Proximus echt geen schuld, hoor. Straks is het nog hun schuld dat je geen hoog pensioen hebt :-S.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:24
door devilkin
polle schreef:Maar als ik 600 minuten gratis kan bellen/maand naar proximus en vaste lijnen MOET proximus maar iets vinden dat IK niet het slachtoffer ben.
Ik ga mijn verhaal eens voorleggen aan de ombudsman. Ik hou jullie op de hoogte.
Alleh, gij hebt dus een abonnement waarmee ge 600 mins gratis kunt bellen naar Proximus & vaste lijnen, en nu gade tegen den ombudsman zagen dat ge niet gratis kunt bellen naar Mobistar? Well, though luck - ge wist perfect welk abonnement ge hebt aangegaan... wat verwacht je eigenlijk? Dat Proximus nu plots uw abonnement gaat aanpassen? Misschien moet je maar eens bij Proximus langsgaan, ze hebben misschien een optie die wel voor u past. Tot als uw kinderen weer veranderen, ofcourse. Maar dan kan je weer gaan zagen bij Proximus.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:29
door polle
Goztow schreef:Het spijt me maar hier heeft Proximus echt geen schuld, hoor. Straks is het nog hun schuld dat je geen hoog pensioen hebt :-S.
Moderator:
Ik heb het afgelopen Weekend een dakwerker gebeld. Ik heb hem 15 minuten aande lijn gehad 0474 xxx xxx. Is dit nu gratis of niet ?
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:29
door krisken
polle schreef:krisken schreef:polle schreef:Beste Meon.
Mijn 2 kinderen hebben universiteit gedaan. Hebben beide een verantwoordelijke positie. Een in Oostende en de andere in Bergen. Dat is in beide gevallen 200km van mijn huis. Ik heb sinds augustus 2009 mijn eerste gsm, en ik ben 61 jaar en krijg 1140 euro pensioen.Ik keek uit naar het weekend om hun te bellen. De firma waar zij voor werken heeft het proximus contrakt opgezegd.
En nu krijg ik de rekening van proximus....
OK dus jij voelt je benadeelt omdat jouw kinderen verplicht zijn om te veranderen van gsm provider en ze niet blijven?
Als je persé gratis wilt bellen raad ze een vaste lijn (belgacom, telenet, VOIP, ...) aan.
Of zeg dat ze een tweede gsm moeten kopen met een pay and go proximus kaart in.
Misschien moet je toch eens even nadenken en alle posts nog eens opnieuw lezen...Dan zal je inzien dat het helemaal proximus zijn fout niet is.
Of concreter : wat vind jij dat proximus in dit geval moest doen???
Dat weet ik niet zo direct.
Maar als ik 600 minuten gratis kan bellen/maand naar proximus en vaste lijnen MOET proximus maar iets vinden dat IK niet het slachtoffer ben.
Ik ga mijn verhaal eens voorleggen aan de ombudsman. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop echt zo hard dat je hier met ons voeten speelt en dit niet meent
Straks ga je nog tankstations aanklagen omdat jij vroeger met een auto reed met diesel die nu eenmaal goedkoper is dan benzine...En je nieuwe wagen is een benzine. Ga je deze dan ook allemaal aanklagen omdat je nu per liter meer moet betalen dan vroeger met je diesel?
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:31
door krisken
polle schreef:Goztow schreef:Het spijt me maar hier heeft Proximus echt geen schuld, hoor. Straks is het nog hun schuld dat je geen hoog pensioen hebt :-S.
Moderator:
Ik heb het afgelopen Weekend een dakwerker gebeld. Ik heb hem 15 minuten aande lijn gehad 0474 xxx xxx. Is dit nu gratis of niet ?
2 mogelijkheden :
JA : indien de dakwerker een proximusgebruiker is, en nooit is veranderd naar base/mobistar
NEEN : indien de dakwerker ooit proximusklant was, maar is verhuisd naar een andere operator met nummerbehoud.
Tip : gooi dat telefoonnummer eens in
www.1299.be, dan zie je bij welke operator hij zit.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:35
door iamborg
polle schreef:krisken schreef:polle schreef:Beste Meon.
Mijn 2 kinderen hebben universiteit gedaan. Hebben beide een verantwoordelijke positie. Een in Oostende en de andere in Bergen. Dat is in beide gevallen 200km van mijn huis. Ik heb sinds augustus 2009 mijn eerste gsm, en ik ben 61 jaar en krijg 1140 euro pensioen.Ik keek uit naar het weekend om hun te bellen. De firma waar zij voor werken heeft het proximus contrakt opgezegd.
En nu krijg ik de rekening van proximus....
OK dus jij voelt je benadeelt omdat jouw kinderen verplicht zijn om te veranderen van gsm provider en ze niet blijven?
Als je persé gratis wilt bellen raad ze een vaste lijn (belgacom, telenet, VOIP, ...) aan.
Of zeg dat ze een tweede gsm moeten kopen met een pay and go proximus kaart in.
Misschien moet je toch eens even nadenken en alle posts nog eens opnieuw lezen...Dan zal je inzien dat het helemaal proximus zijn fout niet is.
Of concreter : wat vind jij dat proximus in dit geval moest doen???
Dat weet ik niet zo direct.
Maar als ik 600 minuten gratis kan bellen/maand naar proximus en vaste lijnen MOET proximus maar iets vinden dat IK niet het slachtoffer ben.
Ik ga mijn verhaal eens voorleggen aan de ombudsman. Ik hou jullie op de hoogte.
De ombudsman heeft wel betere dingen te doen dan jou proberen uit te leggen dat het niet de fout is van Proximus dat jij niet op de hoogte was (of wou zijn) dat jouw kinderen via hun werkgever een Mobistar abonnement kregen, iets dat je blijkbaar halstarrig weigert te begrijpen.
Laat de ombudsman zijn werk doen en échte problemen oplossen.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 21:36
door gr4vity
Ik snap je frustratie. Maar in dit geval gaat proximus er echt niets aan kunnen doen. Ik zou zoals hier reeds gezegd inderdaad de mogelijk nemen om 1299 te bellen en optie 2 te kiezen, dan krijg je 2 piepjes telkens je iemand belt die bij een andere operator zit (en op die manier kan je het gesprek kort of net lang maken).
Is er trouwens geen mogelijkheid om te controleren wat je factuur stand is bij proximus? Bij Mobistar gaat dit zelfs op verschillende manieren (ik heb zelf mobistar).
Proximus bied jou de service om te weten of je buiten het netwerk belt, maar je moet het natuurlijk wel activeren (door 1299 te bellen).
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 22:39
door krisken
gr4vity schreef:Ik snap je frustratie. Maar in dit geval gaat proximus er echt niets aan kunnen doen. Ik zou zoals hier reeds gezegd inderdaad de mogelijk nemen om 1299 te bellen en optie 2 te kiezen, dan krijg je 2 piepjes telkens je iemand belt die bij een andere operator zit (en op die manier kan je het gesprek kort of net lang maken).
Is er trouwens geen mogelijkheid om te controleren wat je factuur stand is bij proximus? Bij Mobistar gaat dit zelfs op verschillende manieren (ik heb zelf mobistar).
Proximus bied jou de service om te weten of je buiten het netwerk belt, maar je moet het natuurlijk wel activeren (door 1299 te bellen).
Via my proximus (site) kan je instellen wanneer je een sms wilt ontvangen, en je kan ook een sms sturen naar een bepaald nummer, waarna je de stand van je rekening krijgt.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 22:40
door Goztow
Dat kan je enkel weten als je het beep systeem, zoals hiervoor uitgelegd, aangelegd hebt. De nummers volgen de persoon, en niet langer de provider.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 01 dec 2009, 22:53
door liger
LOL
dit kan toch nie echt zijn
f*** NMBS.
Ik had dus abbonement voor een jaar gekocht om naar antwerpen te gaan naar mijn zoon. Maar nu is hij in amsterdam gaan wonen wegens zijn werk. Nu moet ik dus elke keer bijbetalen. f*** NMBS
Re: weeral proximus
Geplaatst: 02 dec 2009, 00:36
door blidi
Misschien kunt u proberen over te schakelen naar
http://customer.proximus.be/nl/Evening_ ... index.html
Dan kunt u bellen naar ieder netwerk na 19 uur en tijdens het weekend.
Re: weeral proximus
Geplaatst: 12 dec 2009, 19:53
door polle
devilkin schreef:polle schreef:Maar als ik 600 minuten gratis kan bellen/maand naar proximus en vaste lijnen MOET proximus maar iets vinden dat IK niet het slachtoffer ben.
Ik ga mijn verhaal eens voorleggen aan de ombudsman. Ik hou jullie op de hoogte.
Alleh, gij hebt dus een abonnement waarmee ge 600 mins gratis kunt bellen naar Proximus & vaste lijnen, en nu gade tegen den ombudsman zagen dat ge niet gratis kunt bellen naar Mobistar? Well, though luck - ge wist perfect welk abonnement ge hebt aangegaan... wat verwacht je eigenlijk? Dat Proximus nu plots uw abonnement gaat aanpassen? Misschien moet je maar eens bij Proximus langsgaan, ze hebben misschien een optie die wel voor u past. Tot als uw kinderen weer veranderen, ofcourse. Maar dan kan je weer gaan zagen bij Proximus.
Weg bij proximus natuurlijk
Re: weeral proximus
Geplaatst: 02 jan 2010, 10:18
door lithion
Dat hij dan een abonnement neemt bij een telefoonoperator waar je voor een vast bedrag per maand onbeperkt kan bellen naar alle mobiele nummers in België