Pagina 1 van 1
Dommel down? 22-11-2009 [FIXED]
Geplaatst: 23 nov 2009, 14:11
door Illyas
Ik heb sinds gisterenavond geen internetverbinding meer. Heeft iemand anders hier ook last van?
Zone 089
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 15:05
door xenne
de mailservers lagen gisteren plat, maar voor de rest geen problemen ondervonden
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 15:27
door Illyas
Misschien handig om te weten: gisteravond onweerde het bij ons een beetje. We hebben mooi op tijd alles uitgezet en van de stroom gehaald. Daarna was er dus geen verbinding meer.
Het lijkt me sterk dat de verbinding het begeeft wanneer we de modem/router uitschakelen.
edit: spelfoutje
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 15:36
door silencer
Illyas schreef:Ik heb sinds gisterenavond geen internetverbinding meer. Heeft iemand anders hier ook last van?
Zone 089
ADSL of VDSL?
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 15:44
door Uzzi
Hier ook zone 089
Geen problemen met Speedconnect. Gisterenavond zonder problemen gesurft. Ik heb daarnet even op de CRM van Dommel gekeken (zit op het werk) en mijn modem heeft een IP adres, dus ik ga ervan uit dat alles ok is.
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 15:48
door Illyas
silencer schreef:ADSL of VDSL?
ADSL Netconnect.
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 15:54
door silencer
Illyas schreef:silencer schreef:ADSL of VDSL?
ADSL Netconnect.
We hadden dat hier vroeger soms ook op 4.6Mbit, op 3.3 hadden we iets minder last (er is veel neerslag geweest voorbije dagen).
Wat zijn je normale lijnwaarden?
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 23 nov 2009, 16:01
door Illyas
Toen we op 4.6 mbps zaten waren dit onze waarden:
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 23
Upstream Line Attenuation: 13
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Nu we op 6.0 mbps zitten ligt dit op:
Downstream Rate: 6000 (weet niet meer precies) Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 17 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 22
Upstream Line Attenuation: 13
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik heb toendertijd met de technische dienst van dommel gebeld om zeker te zijn dat alles stabiel zou blijven. Hij antwoordde positief.
Even terzijde: in de dommel crm (news and updates) staat het volgende:
Dommel schreef:
November 14 - 2009 - 3:19 PM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: high latency and low speeds
due to a capacity issue in the belgacom national ethernet backbone (ethane), customers in antwerp, limburg and part of vlaams-brabant will experience high latency and low speeds througout the weekend.
we have warned belgacom numerous times over the past week that this would happen but they have failed to implement a solution in due time. we sincerely apologise for the inconveniences caused and will continue to urge belgacom to implement a capacity upgrade during the course of next week. dommel is and will remain the reference for sorrow-free downloading without having to be bothered by a pre-historic download limit and we will do whatever is necessary to confirm that unique position.
Zou dit iets met mijn storing te maken kunnen hebben?
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 24 nov 2009, 11:34
door Illyas
Update:
Ik heb nog eens in de modem gekeken en mijn waarden geven dit aan:
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 3 db
Downstream Line Attenuation: 0
Upstream Line Attenuation: 16
Dit zijn veel te lage waarden voor een (stabiele) connection. Maar hoe kan dat? Eergisteren waren deze nog goed zoals in mijn vorige post duidelijk is. En ik denk niet dat dit komt door naar het 6.0 mbps profiel te gaan. Dat profiel heb ik al meer dan een maand.
Ik probeer dommel nu te contacteren via 070 224 305, maar hier krijg ik gewoon te horen dat 'de persoon mijn oproep niet heeft aanvaard'.
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 24 nov 2009, 12:47
door silencer
Illyas schreef:Update:
Ik heb nog eens in de modem gekeken en mijn waarden geven dit aan:
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 3 db
Downstream Line Attenuation: 0
Upstream Line Attenuation: 16
Dit zijn veel te lage waarden voor een (stabiele) connection. Maar hoe kan dat? Eergisteren waren deze nog goed zoals in mijn vorige post duidelijk is. En ik denk niet dat dit komt door naar het 6.0 mbps profiel te gaan. Dat profiel heb ik al meer dan een maand.
Ik probeer dommel nu te contacteren via 070 224 305, maar hier krijg ik gewoon te horen dat 'de persoon mijn oproep niet heeft aanvaard'.
probeer eens met andere splitter/modem, anders is er elders iets mis.
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 24 nov 2009, 13:22
door cloink
Toen ik op ADSL zat, was regen vaak een spelbreker. En wat is er vooral met bakken uit de lucht gevallen dit weekeinde? Juist ja...
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 24 nov 2009, 13:25
door Limburg
cloink schreef:Toen ik op ADSL zat, was regen vaak een spelbreker. En wat is er vooral met bakken uit de lucht gevallen dit weekeinde? Juist ja...
Vaak een lekke kabel ergens onderweg van de centrale naar jou.
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 24 nov 2009, 13:39
door PumbaaH
als je dommel wil bereiken moet je bellen naar 011 920 000
druk eerst 1 voor nederlands.
druk daarna 2 voor technische vraag.
druk uiteindelijk hekje omdat je nog geen ticketnummer hebt.
Re: Dommel down? 22-11-2009
Geplaatst: 25 nov 2009, 01:43
door Illyas
silencer schreef:probeer eens met andere splitter/modem, anders is er elders iets mis.
Ik heb eens de splitter vervangen. Geen resultaat ...
Mijn vader had nog een oudere Siemens ADSL modem/router liggen, die heb ik even genomen en alles daarop ingeplugd, en het werkt weer. Ik heb mijn stabiele lijnwaarden en dus verbinding weer terug. Misschien was de modem aan vervanging toe?
De Siemens mist wel enkele functies die ik nodig heb, ik zal morgen eens gaan kijken voor een nieuwe.
@silencer, en al de rest: heel erg bedankt voor jullie tijd en inzet
PumbaaH schreef:als je dommel wil bereiken moet je bellen naar 011 920 000
Krijg je dan iemand van de technische dienst aan de lijn? Zou wel handig zijn. Telefoonnummer genoteerd. Dankjewel!
Re: Dommel down? 22-11-2009 [FIXED]
Geplaatst: 26 nov 2009, 22:20
door AeroFury
Hier is ook alles weer pokketraag, modem is nog maar recent vervangen geweest, dus wss komt het door de regen. Heeft telenet ook zo'n problemen of is dit enkel bij adsl?