Pagina 1 van 1

Probleem

Geplaatst: 19 nov 2009, 18:10
door jesseke
Hallo,

Ik heb een account bij 3starsnet voor inkomende en uitgaande gesprekken. Alles is altijd goed verlopen. Maar sinds enkele dagen heb ik het probleem dat wanneer ik opgebeld word, ik de persoon niet kan horen. Hij kan mij wel horen. Ik heb niets veranderd aan de instellingen of wat dan ook, dus dat vind ik wel vreemd. Mijn telefoon is een Grandstream Budgetone 200 Voip telefoon, en mijn modem/router een speedtouch 780

Hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Re: Probleem

Geplaatst: 19 nov 2009, 21:02
door jesseke
Nieuwe situatie: 3starsnet had me aangeraden de telefoon eens te rebooten. Maar na dit gedaan te hebben kan ook de ontvanger mij niet horen...

Re: Probleem

Geplaatst: 19 nov 2009, 21:05
door philippe_d
jesseke schreef: Mijn telefoon is een Grandstream Budgetone 200 Voip telefoon, en mijn model/router een speedtouch 780
En je Internetprovider is ?

Re: Probleem

Geplaatst: 19 nov 2009, 21:23
door jesseke
philippe.deleye schreef:
jesseke schreef: Mijn telefoon is een Grandstream Budgetone 200 Voip telefoon, en mijn model/router een speedtouch 780
En je Internetprovider is ?
DxADSL

Re: Probleem

Geplaatst: 20 nov 2009, 07:31
door Astralon
Domme opmerking maar je weet maar nooit...
De mute functie is toch niet ingeschakeld?

Re: Probleem

Geplaatst: 20 nov 2009, 17:43
door jesseke
Astralon schreef:Domme opmerking maar je weet maar nooit...
De mute functie is toch niet ingeschakeld?
Neen...

Re: Probleem

Geplaatst: 22 nov 2009, 21:16
door jesseke
Het probleem heeft zich uit zich eigen opgelost. Vandaag kon ik gewoon weer opnemen zonder iets te veranderen. Toch vreemd :-)

Re: Probleem

Geplaatst: 28 nov 2009, 11:53
door jesseke
Lap, en nu is het weer zover, en ik kan er maar geen logische verklaring voor krijgen :bang:

Re: Probleem

Geplaatst: 28 dec 2009, 19:09
door BasMSI
Is die van jou er een met provider lock of zonder?
Want als er een ISP lock op zit moet je die eerst voorzien van Open-firmware, dan heb je dat probleem niet meer.

Re: Probleem

Geplaatst: 28 dec 2009, 19:33
door silencer
Een voip telefoon op een voip router(st780) :?

Probeer eens via een andere poort?

Re: Probleem

Geplaatst: 30 dec 2009, 13:22
door jesseke
Hmm, het ligt volgens mij toch echt aan de st780WL. Ik kan wel uitgaand bellen maar inkomend hoor ik zelfs niet meer, de telefoon gaat gewoon niet over. Ligt dat aan het feit dat ik een IP telefoon gebruik ? Gaat een gewone dect telefoon werken op de speedtouch 780WL ?

Re: Probleem

Geplaatst: 30 dec 2009, 14:56
door meon
Ehm, of je gebruikt een voip modem met gewoon telefoontoestel, of je gebruikt een gewone modem met voip-telefoontoestel. Beide gebruiken is dacht ik niet de bedoeling...

Re: Probleem

Geplaatst: 30 dec 2009, 15:15
door jesseke
meon schreef:Ehm, of je gebruikt een voip modem met gewoon telefoontoestel, of je gebruikt een gewone modem met voip-telefoontoestel. Beide gebruiken is dacht ik niet de bedoeling...
Ok, dat is dus het probleem wss :bang:. Nochtans heeft deze combinatie toch een half jaar goed gewerkt maar nu dus niet meer...

Re: Probleem

Geplaatst: 30 dec 2009, 15:28
door meon
Steekt je VoIP-telefoon in een netwerkaansluiting van je lan of eentje die in de modem als telefoon-aansluiting staat ingesteld?

Re: Probleem

Geplaatst: 30 dec 2009, 15:32
door jesseke
meon schreef:Steekt je VoIP-telefoon in een netwerkaansluiting van je lan of eentje die in de modem als telefoon-aansluiting staat ingesteld?
Netwerkaansluiting

Re: Probleem

Geplaatst: 30 dec 2009, 19:27
door jesseke
Heb onze oude klassieke telefoon nu aan de Speedtouch 780WL gehangen, maar ook hier hetzelfde probleem, ik kan bellen, maar niet opgebeld worden :-(.

Re: Probleem

Geplaatst: 26 feb 2010, 16:50
door Voilens Piet
Sommige providers voorzien een Gratis testaccount..

Zo kan je zien of je huidige provider niet de oorzaak van uw probleem is.

Probeer bijvoorbeeld die van Weepee eens:
http://www.voipandgo.be/index.php/voip- ... nutes.html
gewoon een SIP account aanvragen...