Pagina 1 van 1

Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 16 okt 2009, 15:16
door ThaMan
Nog mensen die hun snelheid de laatste dagen hebben zien zakken tot een erbarmelijke 600kB/sec (omgeving 014)
Heb dommel gebeld en ze hebben een ticket aangemaakt, maar in die tickets heb ik het minste vertrouwen meer.
Voor mijn gebrekkige telefoonlijn hadden ze 4mnd geleden ook een ticket aangemaakt en nog steeds geen oplossing (zoals "ken je beller", kwaliteit)

Als mijn snelheid Maandag niet terug op peil is (had 1200kB/sec) dan stuur ik de aangetekende brief op met de opzegging
en ga ik terug van waar ik ooit gekomen ben, Turbonet bij Telenet (kost me evenveel dan wat ik nu betaal inc Digitale TV want dat heb ik nu apart)

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 16 okt 2009, 15:32
door cloink
Ik hoop van harte dat je niet 600KB/s bedoelt? Want dat is nogal verre van "erbarmelijk" te noemen? Welk type abonnement?

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 16 okt 2009, 15:33
door Goztow
Ik heb het vermoeden van wel...

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 16 okt 2009, 15:53
door cloink
Ah, wacht... telefonie... da's dus allicht Homeconnect? Zitten die al op VDSL2?

Anyway, draai of keer het gelijk ge wilt, Dommel gebruikt de infrastructuur van Belgacom. Het is bijgevolg niet Dommel die snelle actie kan ondernemen indien uw lijnkwaliteit onvoldoende is. Met een opzegging zou ik ook oppassen, want een snelheid van "slechts" 600KB/s is niet meteen een geldige reden voor een eventuele contractbreuk...

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 16 okt 2009, 15:57
door ThaMan
Ik heb een Home Connect abbo
Sinds de snelheids verhoging nooit geen last gehad en constant 1180kB/sec gehad
Maar nu heb ik idd maar 650KB/sec oftewel 5.4Mb/sec

Het verwonderd mij enorm dat het juist de helft is van wat ik had.
Ik vraag mij ook af waarom ze dat niet direct een keer kunnen checken, echt vervelend.

Afbeelding

PS: contractbreuk doe ik niet omdat ik homeconnect al sinds Juli 2008 heb, dus opzeggen kan wanneer ik wil

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 17 okt 2009, 11:46
door cloink
Allicht een soort repairprofiel? Er zal iets mis zijn met de bekabeling, of bij jou thuis, of ergens op het Belgacom-stuk. En dan is het dus wachten op Belgacom...

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 17 okt 2009, 12:05
door ThaMan
Bedankt Cloink, Ik zal Maandag nog wel eens een belletje doen.
Ze hebben een ticket aangemaakt, maar vind nergens info over dat ticket (heb wel een nr gekregen)

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 17 okt 2009, 13:14
door cloink
ThaMan schreef:Ze hebben een ticket aangemaakt, maar vind nergens info over dat ticket (heb wel een nr gekregen)
Normalerwijze heb je dat ticket-nr per e-mail aangekregen (op het e-mail adres gespecifieerd in het CRM).

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 17 okt 2009, 17:53
door ThaMan
Niets aan gekregen hoor, daarom dat ik ook zeg dat ik totaal geen vertrouwen in dat ticket systeem heb.

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 19 okt 2009, 11:03
door ThaMan
Net nog maar eens gebeld, en het ticket nr bleek natuurlijk niet te bestaan.
Wederom alles uitgelegd, weer geen mail gehad met een ticket nr

Anyway ik heb ze tot Woensdag gegeven, is het dan niet opgelost dan gaat de aangetekende brief de deur uit.

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 19 okt 2009, 11:06
door GuntherDW
Ik weet niet waar je naartoe wilt gaan maar 600KB/s is nog altijd niet "beneden alle peil" hoor.
Wees content dat je dat kan krijgen op ADSL lijnen, veel mensen krijgen die 6Mbit upgrade zelfs niet, al is hun lijn adequaat genoeg.

Je weet trouwens toch dat je zelf ook een ticket kan starten door gewoon een mail te sturen ipv te bellen eh?
Wel rap ontevreden eigenlijk jij :p.

Re: Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Geplaatst: 19 okt 2009, 11:38
door woete
Dommel zit niet rechtstreeks met onbeperkte capaciteiten op belgacom netwerk hoor.
Ze gebruiken eigen DNS server, die al eens faalt,
Ze gebruiken eigen server die logins verwerkt, die ook al eens heeft gefaald,
Ze leasen/huren een bepaalde beperkte capaciteit van belgacom netwerk en als er teveel klantjes op het netwerk zitten 's avonds kan u snelheid dus idd een héél pak lager liggen omdat die capaciteit verdeelt wordt 's avonds over meer actieve gebruikers.

Hierop zullen ze dus wrs besparen, aangezien hun cheape homeconnect aanbod.

Ik heb homeconnect, en download steeds boven de 1000KB/s, maar vandaag zijn de reactietijden enorm traag! een website opvragen duurt wel 5 tot 10 seconden vooraleer ik antwoord krijg van http aanvraag, waarna de website inéénklap op het scherm verschijnt...