Pagina 1 van 1

Snelheids probleem

Geplaatst: 09 okt 2009, 21:38
door billmartian
Hallo,

Heb sinds vandaag een dommel abo aangeschaft, een cityconnect+ (adsl2)
Gisteren was dan de Belgacom tech hier aanwezig om de lijn in orde te maken, heb mijn gegegevens in de modem/router ingegeven die ik van dommel
heb doorgekregen.

Nu kan ik wel surfen maar mijn verbinding is verschrikkelijk traag, dit is huilen met de pet op, haal nauwelijk 1mbit voor te downloaden.

Dit zijn de gegevens die ik heb kunnen waarnemen :

Maximale lijnsnelheid: 1016 kbps (downstream) / 717 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 5.8 dB (upstream)
Lijndemping: 51.2 dB (downstream) / 31.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)


Kan iemand mij vertellen wat het probleem hier kan zijn, en wat er eventueel aan gedaan kan worden ??

Mvg
Peter

Re: Snelheids probleem

Geplaatst: 11 okt 2009, 19:59
door billmartian
Kan iemand mij misschien aub vertellen

Of dat slechte of goede waardes zijn die ik hierboven heb gepostst ?/


Peter

Re: Snelheids probleem

Geplaatst: 11 okt 2009, 20:19
door crazydavid
[quote="billmartian"]Hallo,

Heb sinds vandaag een dommel abo aangeschaft, een cityconnect+ (adsl2)
Gisteren was dan de Belgacom tech hier aanwezig om de lijn in orde te maken, heb mijn gegegevens in de modem/router ingegeven die ik van dommel
heb doorgekregen.

Nu kan ik wel surfen maar mijn verbinding is verschrikkelijk traag, dit is huilen met de pet op, haal nauwelijk 1mbit voor te downloaden.

Dit zijn de gegevens die ik heb kunnen waarnemen :

Maximale lijnsnelheid: 1016 kbps (downstream) / 717 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 5.8 dB (upstream)
Lijndemping: 51.2 dB (downstream) / 31.8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)


Kan iemand mij vertellen wat het probleem hier kan zijn, en wat er eventueel aan gedaan kan worden ??



De waarden van de modem zijn zeer slecht. Volgens deze waarden kan u modem niet hoger sync 6db echt de limiet. U zit volgens deze gegevens op ongeveer meer dan 5km. Controleer zelf u binnen bekabeling en probeer u modem rechtstreeks aan te sluiten daar waar het signaal binnenkomt. Dit zonder telefoontoestel en splitters aan te sluiten. Zijn de waarden dan nog in dezelfde orde licht het probleem zeker buiten en dus ergens bij belgacom.