Pagina 1 van 2

Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 13:51
door satsurfer

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 13:56
door Goztow
Niks van gemerkt hier (02). Wel gisteren een panne gehad.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 14:06
door krisken
Mijn probleem (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 59#p300359) ligt dus wss hier aan dan?

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 14:08
door krisken
Problemen met internetverbindingen van Belgacom

BRUSSEL - Heel wat mensen met een internetverbinding van Belgacom kennen momenteel zware problemen bij het surfen. 'De problemen begonnen rond half twaalf', zegt woordvoerder Jan Margot. Belgacom hoopt dat het probleem snel opgelost raakt.

Een groot aantal klanten van Belgacom moet het tijdelijk zonder internetverbinding stellen, ofwel is de internetverbinding zeer onstabiel ofwel is het helemaal onmogelijk om op het net te geraken.

De pannes doen zich in heel België voor. 'De routers worden momenteel onderzocht en we hopen het probleem zo snel mogelijk op te lossen', klinkt het.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 091006_045

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 14:16
door DrTho
veel van onze klanten hingen aan de telefoon, na de 2de telefoon konden we het al raden wat het probleem was. hopelijk snel opgelost.
Hier op vdsl2 al wel in orde, maar sommige adsl klanten nog niet.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 14:20
door Goztow
Belgacom zou problemen hebben met een router waarlangs het verkeer loopt, en werkt aan een oplossing.
Leuke informatie!

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 14:33
door DrTho
Goztow schreef:
Belgacom zou problemen hebben met een router waarlangs het verkeer loopt, en werkt aan een oplossing.
Leuke informatie!
ja zover waren we ook al :)

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 14:40
door krisken
Internet (Scarlet adsl) werkt terug normaal te 09

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 15:07
door Proximus
Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 15:48
door krisken
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva
Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?

Blijkbaar lag niet alleen vdsl2 eruit, maar ook het adsl netwerk (6mbit profielen van scarlet)? Ikzelf heb dit product, en na links en rechts wat rond te bellen lag dit er ook overal uit?

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 15:51
door Zodiakske
Scarlet ADSL lag er inderdaad mee uit (in elk geval hier -zone 03- toch ook). Nu lijkt alles weer min of meer normaal, met sporadisch nog een kleine onderbreking.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:09
door Avenger 2.0
Scarlet ADSL2+ regio 089 lag hier ook even volledig uit.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:12
door krisken
Zodiakske schreef:Scarlet ADSL lag er inderdaad mee uit (in elk geval hier -zone 03- toch ook). Nu lijkt alles weer min of meer normaal, met sporadisch nog een kleine onderbreking.
Klopt, alles is nu terug up, met af en toe nog een kleine storing. Merk ik zowel aan mijn internet thuis (scarlet adsl) als mijn servers (scarlet datacentra+netwerk).

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:14
door Steven7
Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:16
door Avenger 2.0
Steven7 schreef:Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:21
door meon
The internet access is gradually being restored. Connection has already been reactivated for about 60 % of our customers.
http://twitter.com/belgacom_press
Avenger 2.0 schreef:Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...
Op een 0800-nummer maak je vooral kosten, geen inkomsten.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:22
door Steven7
Avenger 2.0 schreef:
Steven7 schreef:Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...
Dat denk ik niet, want het is een 0800-nummer. Ik betaal trouwens liever 25 cent om op 10 minuten geholpen te worden, dan gratis na meer dan een uur.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:35
door AeroFury
Normaal gezien zouden Dommel klanten dan ook hinder moeten ondervinden? (ADSL dan toch)
Ik ben deze keer dan gelukkig gespaard gebleven. (voor de verandering)

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 16:38
door Avenger 2.0
Het internet is nog altijd brak precies. De VPN valt om de haverklap uit.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 17:59
door manu
AeroFury schreef:Normaal gezien zouden Dommel klanten dan ook hinder moeten ondervinden? (ADSL dan toch)
Ik ben deze keer dan gelukkig gespaard gebleven. (voor de verandering)
Brasschaat geen probleem met NetConnect Lite

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 19:56
door satsurfer
zone 050 bij Belgian-Telecom (Mobi* netwerk) géén enkel probleem :-D (volgens mijn router)

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 20:59
door elompi
Gelukkig gebeurt het overdag, als de meeste mensen niet zitten te surfen, zegt Jan Margot van Belgacom.
Ah ja da's juist, van 8 tot 17 uur gaan we met zijn allen kolen kappen, koeien melken, manden vlechten, kantklossen, kasseien leggen, vissen en potten bakken !

:bang: killall -9 Belgacom

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... 6_internet

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 21:32
door Sub Zero
krisken schreef:
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva
Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?
Het is niet omdat je hardware redundant uitgevoerd is dat je nooit nog problemen kunt hebben. Als de protocollen die de netwerkload verdelen tussen je verschillende routers onderuit gaan, kan nog altijd alles plat krijgen hoor.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 21:44
door krisken
Uiteraard!!! Maar daarom dat ik eerst vraag of het echt wel met routing heeft te maken of niet.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 22:01
door Goendi
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva
Dit is pure nalatigheid van Belgacom. Op de AMS-IX had hun node al lange tijd problemen met overbelasting. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak op de link Brussel-Amsterdam ligt, en het is totaal onaanvaardbaar dat problemen die al langere tijd aanslepen zo'n gevolg hebben. Waarom lopen de routes van een BE provider ook allemaal simultaan over AMS-IX? Waarom is er niet meer diversiteit? Lokaal verkeer kan gemakkelijk over BNIX, of zelfs FREEBIX/private peerings, en klaar. Maar neen, een BE provider stuurt -al- zijn verkeer naar Amsterdam, en als daar dan een probleem is, dan heb je het natuurlijk vlaggen. Kun je aan die ingenieurs doorgeven dat ze lompe ezels zijn?

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 22:03
door Goendi
Sub Zero schreef:
krisken schreef:
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva
Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?
Het is niet omdat je hardware redundant uitgevoerd is dat je nooit nog problemen kunt hebben. Als de protocollen die de netwerkload verdelen tussen je verschillende routers onderuit gaan, kan nog altijd alles plat krijgen hoor.
Maar dat zou niet gebeuren als Belgacom een degelijke setup had geimplementeerd, en een onderscheid zou maken tussen transit verkeer, verkeer van professionele klanten en verkeer van residentiële klanten. En niet zoals ze nu doen: alles naar Amsterdam. Ik heb hier Dommel, ik kan je verzekeren dat ik serieus packetloss en latency zie op hun Amsterdam nodes, aangezien Dommel alles via BICS transit laat lopen.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 22:07
door krisken
Dat er veel verkeer via de amsix loopt is mij ook al opgevallen. Vroeg mij al af wat de reden hier van was.
Maar wat ik ook raar vind is een traceroute van een scarlet ADSL verbinding naar een server in het scarlet netwerk/datacenter...
Die zie je van scarlet.be naar belgacom.be gaan, om dan terug te keren naar scarlet.be?
C:\Users\Krisken>tracert s01.it2go.eu

Traceren van de route naar s01.it2go.eu [195.207.18.154]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms . [10.254.0.1]
2 9 ms 9 ms 9 ms ip-83-134-170-1.dsl.scarlet.be [83.134.170.1]
3 11 ms 11 ms 12 ms 195.207.176.102
4 11 ms 11 ms 11 ms v2.icorestr1.isp.belgacom.be [194.78.0.32]
5 12 ms 11 ms 11 ms gig4-3.iptr.vil-ar01.mpl.scarlet.be [195.207.176.242]
6 80 ms 198 ms 199 ms 195.207.168.30
7 12 ms 12 ms 12 ms 195.207.168.30
8 13 ms 12 ms 12 ms 77.241.95.30
9 12 ms 12 ms 12 ms 195.207.16.133.static.hosted.by.easyhost.be [195.207.16.133]
10 12 ms 12 ms 13 ms s01.it2go.eu [195.207.18.154]

De trace is voltooid.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 06 okt 2009, 23:36
door Xplod
Hier in zone 09 vlakbij Gent lag de vdsl2 ook effe goed plat.
BelgacomTV bleef rustig prima verder werken.

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 08:49
door Lion
Zelfde hier
Maar moet toch even opmerken dat deze morgen er een mailke in mijn mailbox zat met verontschuldigingen voor de problemen gisteren

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 10:40
door dmi
ik heb nog steeds problemen met de verbinding ... geen telefonie, geen internet ... ik probeer nu al een uur binnen te geraken maar der pakt niemand op ... :(

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 10:46
door dmi
net binnengeraakt ...

probleem op de lijn ... ik kan dat meegeven met een technieker VRIJDAG ...

verbinding is weg sinds gisteren middag en word pas vrijdag geregeld ... zo net voor et weekend ... tzal weer in orde zijn ...

prutsers... HUN fout, WIJ boeten ...

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 12:34
door dmi
net gehoord van een kennis dat zijn probleem opgelost was rond 15u30 op dinsdag middag ... NET toen was er bij ons thuis GEEN verbinding meer ...

PRACHTIG ... ik bel nu terug naar BGC ...

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 12:50
door dmi
15min wachttijd ... suuper ... :roll:
... ja nee meneer ... da kannek niet zien ... sorry ... tzal echt niet gaan ... nie willen toegeven eigenlijk dattet HUN fout is ...

bij wie moetek zijn om mjin ongenoegen over de service die belgacom verleent te uiten ?

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 13:52
door Steven7
1 u 40 wachttijd op de 0800/22700. Op de 0800/22800 wordt wegens uitzonderlijke omstandigheden zelfs niet opgenomen!

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 14:10
door dmi
tis schandalig ... alles van planning zit vol ...

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 14:37
door Proximus
Dag allemaal,

Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press

en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/

vriendelijke groet,

Eva

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 07 okt 2009, 14:43
door krisken
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press

en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/

vriendelijke groet,

Eva
Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 20 okt 2009, 21:25
door proximusboy
alles valt hier terug uit 056
ben nu al 39 min aan de telefoon
zal algemeen zijn zeker

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 20 okt 2009, 22:54
door Goendi
krisken schreef:Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!
Check bgp?

Re: Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Geplaatst: 20 okt 2009, 23:24
door krisken
Goendi schreef:
krisken schreef:Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!
Check bgp?
En waar zou ik dat vinden?