Pagina 1 van 1
Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 24 sep 2009, 17:55
door satsurfer
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 10-436.art
ReageerMailShare / Save
Volgens een enquête van Test-Aankoop hebben slechts twee internetproviders meer dan 50 procent erg tevreden klanten (EDPnet en Telenet). Numericable sluit de rij met slechts een derde tevreden klanten. De tarieven bij Telenet, Belgacom en Voo lokken terecht boze reacties uit van consumenten, zegt Test-Aankoop in een mededeling over de enquête.
(belga) - De verbruikersorganisatie ondervroeg 2200 internetgebruikers die een representatief staal vormen van de Belgische bevolking. Gemiddeld surfen de Belgen veertien uur per week, jongeren tussen 18 en 29 jaar tot achttien uur per week. Zes op de tien Belgen gaan dagelijks op het net, geeft de enquête aan.
Negenenvijftig procent van de ondervraagden gaat op het internet voor bankverrichtingen, 30 procent om te gamen of te gokken (7 pct verklaart al eens online voor geld te hebben gespeeld). E-shopping zit in de lift: er wordt gemiddeld voor 374 euro per jaar online gekocht. Geëxtrapoleerd naar alle Belgen wil dit zeggen dat de voorbije twaalf maanden bijna 2,5 miljard euro werd uitgegeven op het internet, benadrukt Test-Aankoop. De respondenten downloaden ook regelmatig en soms illegaal. Facebook, Twitter en dergelijke zijn voor 28 procent van de Belgen dagelijkse kost.
Eén Belg op drie is bezorgd over de veiligheid op het internet en meer dan een kwart van de ouders is verontrust over de veiligheid en bescherming van hun kinderen.
"Eén ding is zeker: internet trekt mensen aan, maar stelt niet in alle opzichten gerust en blijft duur", zo vat Test-Aankoop de resultaten van de enquête samen. De meest voorkomende problemen met providers zijn een trage verbinding (51 pct), moeilijk te bereiken technische dienst of klantendienst (35 pct), vergeefse pogingen om een verbinding te realiseren (29 pct), internetverbinding die wegvalt (25 pct) en problemen met de facturatie (8 pct).
14:49 - 24/09/2009 Copyright © De Tijd
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 24 sep 2009, 22:21
door jappietappie
Absoluut terecht dat EDPnet als beste uit de test komt.
Ik ben er vroeger klant geweest. EDPnet hanteert niet de scherpste prijzen, maar ze zijn nummer 1 in klantencontact.
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 25 sep 2009, 08:05
door Sinna
Ik ben nog steeds EDPnet-klant en heb indertijd voor hen gekozen omdat zij de enigen waren die meteen begrepen waarom ik slechts een 2Mbps-lijn wilde. Ook wat mijn gebruikersprofiel betreft hebben zij de beste voorwaarden (acties en eenmalige kortingen uitgezonderd).
Na mijn verhuis is mijn bestaande telefoonlijn zonder problemen meeverhuisd, met inbegrip van het EDPnet ADSL-signaal dat er op stond (zelfs incl. de 2Mbps-cap). Na een ticket aangemaakt te hebben is die cap er af genomen wegens niet meer van toepassing en surf ik nu aan 6Mbps/640Kbps, het maximum dat ik op een (normale) ADSL-lijn kan halen.
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 07 okt 2009, 20:23
door BasMSI
Er zat vast geen Evonet klant bij die ondervraging.
En 2200 wat is dat nu voor aantal, er surfen miljoenen Belgen....en de meeste die ik ken zitten bij Telenet en zijn er niet tevreden over.
Ik ken er slechts 1 die bij EDPnet zit, en ja die is tevreden.
Waardeloze enquête....een blamage voor het imago van TestAankoop..ze zouden beter moeten weten.
2200 is geen waardige steekproef om conclusies aan te verbinden.
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 07 okt 2009, 20:45
door Lord Utopia
BasMSI schreef:Er zat vast geen Evonet klant bij die ondervraging.
En 2200 wat is dat nu voor aantal, er surfen miljoenen Belgen....en de meeste die ik ken zitten bij Telenet en zijn er niet tevreden over.
Ik ken er slechts 1 die bij EDPnet zit, en ja die is tevreden.
Waardeloze enquête....een blamage voor het imago van TestAankoop..ze zouden beter moeten weten.
2200 is geen waardige steekproef om conclusies aan te verbinden.
Ja, en uw vriendenkring is wel representatief.
Ik zou eens willen weten hoeveel klanten Evonet nog heeft op de particuliere markt.
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 07 okt 2009, 23:55
door Jan_B
BasMSI schreef:2200 is geen waardige steekproef om conclusies aan te verbinden.
En op welke inzichten uit de statistiek baseer je je hiervoor ? Maw hoeveel respondenten zouden er dan volgens jou wel moeten zijn ?
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 08 okt 2009, 15:15
door Lion
Statistieken is gewoon zever
Men zou beter gans da boelke van die statistieken opdoeken
Men ondervraagt 100 personen en die uitslag is dan wat de bevolking vertegenwoordigt of denkt
Dan spreken we nog nie over feit dat men de cijfers zo benadert dat ze goe uitvallen voor wie die opdracht geeft
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 09 okt 2009, 06:24
door Special_K
BasMSI schreef:
...en de meeste die ik ken zitten bij Telenet en zijn er niet tevreden over.
En over wat zijn "ze" dan niet tevreden?
In mijn vriendenkring zitten ook heel wat Telenetters en ik heb, er in tegenstelling tot wat men hoort bij menig ander (ADSL) provider, nog geen enkele horen klagen over slechte verbindingen ed. Het enige waar ik al eens iets van hoor zijn crashende of hete digicorders. Verder hoor ik mensen wel eens klagen over de prijzen en over het feit dat men bij TN probeert om , meestal nieuwe klanten, er in te luizen met OYO's voor Prime en andere betaalpaketten.
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 09 okt 2009, 09:25
door Astralon
Lion schreef:Statistieken is gewoon zever
Dus als ik het goed begrijp neem of zal jij nooit geneesmiddelen nemen.
Uiteindelijk is ook dat allemaal zever want die dingen zijn ook "maar" getest op een statische doelgroep.
Lion schreef:Dan spreken we nog nie over feit dat men de cijfers zo benadert dat ze goe uitvallen voor wie die opdracht geeft
Is het misschien omdat deze cijfers jou niet goed uitkomen?
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 09 okt 2009, 09:52
door cloink
Lion schreef:Statistieken is gewoon zever
Men zou beter gans da boelke van die statistieken opdoeken
Je vergist je: statistiek is weldegelijk een bijzonder nuttige en nauwkeurige wetenschap. Het probleem met statistiek is dat je dat ook foutief kan hanteren, waardoor je met statistieken inderdaad zowat alles kan "bewijzen". Richt je pijlen dus niet op de wetenschap, maar op bureaus die ze foutief gebruiken.
Opdoeken? Liever niet neen...
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 09 okt 2009, 11:46
door Lion
cloink schreef:Lion schreef:Statistieken is gewoon zever
Men zou beter gans da boelke van die statistieken opdoeken
Je vergist je: statistiek is weldegelijk een bijzonder nuttige en nauwkeurige wetenschap. Het probleem met statistiek is dat je dat ook foutief kan hanteren, waardoor je met statistieken inderdaad zowat alles kan "bewijzen". Richt je pijlen dus niet op de wetenschap, maar op bureaus die ze foutief gebruiken.
Opdoeken? Liever niet neen...
Het enige wat er goed aan is dat voor sommigen een job betekend meer niks voor mij hoor
Re: Klanten EDPnet en Telenet meest tevreden
Geplaatst: 09 okt 2009, 15:08
door selder
De uitslag van dit onderzoek komt op geen enkel vlak overeen met mensen die ik ken die ook "op het internet zitten" ... ze geven allemaal véél meer op het internet uit, zijn over het algemeen niet tevreden van hun ISP en zitten een PAK meer uren per dag/week "op het internet"...
Stel nu dat ik 20 familieleden neem (waarvan er eigelijk bijna niemand op internet zit), 20 personen die ik ongeveer wel goed ken (via de job of vriendenkring, die zitten *altijd* op het internet)... ik meng die resultaten en dan kom ik uit op "iedereen zit 10 uur per dag op het internet". Dat klopt niet voor m'n familie (want die zitten nooit op het internet) en dat klopt niet voor de kennissen (want die zitten altijd op het internet) ... wat voor waarde heeft dat resultaat dan?