Capaciteitsprobleem of bewuste strategie? (ADSL NoLimit)
Geplaatst: 15 sep 2009, 01:19
Ik heb nu een paar maand een ADSL NoLimit abo bij Scarlet en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Echter is het me opgevallen dat sinds een paar dagen het Scarlet-netwerk tijdens de spitsuren traag is en de pings lang zijn.
21u36:
Tijdens de daluren is de snelheid wel normaal.
01u08:
Mijn vorige ISP was Dommel en daar had ik 24/7 dezelfde downloadsnelheid en die gebruikten ook het Belgacomnetwerk.
Is deze lagere snelheid een bewuste strategie van Scarlet (QoS) en is het probleem in meer regio's dan in Turnhout?
PS. Ik heb speedtests bij meerdere servers gedaan, Telenet was de snelste, vandaar dat ik die gebruik.
Echter is het me opgevallen dat sinds een paar dagen het Scarlet-netwerk tijdens de spitsuren traag is en de pings lang zijn.
21u36:
Tijdens de daluren is de snelheid wel normaal.
01u08:
Mijn vorige ISP was Dommel en daar had ik 24/7 dezelfde downloadsnelheid en die gebruikten ook het Belgacomnetwerk.
Is deze lagere snelheid een bewuste strategie van Scarlet (QoS) en is het probleem in meer regio's dan in Turnhout?
PS. Ik heb speedtests bij meerdere servers gedaan, Telenet was de snelste, vandaar dat ik die gebruik.