Verbinding verbreekt
Geplaatst: 06 sep 2009, 13:01
**vervolg van surfproblemen in zone 03**
Men beweert dat de problemen van de baan zijn, maar dat zijn ze bij mij in elk geval niet. Ze begonnen bij mij rond 26 augustus, rond de tijd dat er zich ook andere meldingen voordeden en ze blijven bij mij duren. Ik ging van 10 Mbps zelfs ineens terug naar 4, terwijl die problemen zich bij de hogere snelheid tenminste toch niet op deze manier voordeden (ook genoeg storingen, maar die herstelden zich sneller, was meer een hiccup waar ik telkens sorry passes voor kreeg). Men beweerde ineens in die week dat mijn lijn niet sneller aankon dan 4, terwijl ik bij andere providers blijkbaar zelfs tot 24 Mbps kan gaan. Begrijpe wie begrijpe kan.
Telkens de verbinding verbreekt doet zich dit voor:
PING http://www.google.be -> alles OK, geen packet loss
PING http://www.belgacom.be -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
PING http://www.skynet.be -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
PING DNS server 1: 195.238.2.21 -> alles OK, geen packet loss
PING DNS server 2: 195.238.2.22 -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
Ik kan niks meer, niks van updates downloaden, niet internetten, geen mail ophalen, niks.
Alles intern is al -tig x nagekeken onder alle mogelijke omstandigheden, tot zelfs een herinstallatie van de computer toe.
Als ik telkens maar lang genoeg wacht, herstelt het probleem zich, het heeft ook niks te maken met het heropstarten van de computer, met de netwerkkaart, de modem/router, ... ga zo maar door. Ik internet al meer dan 8 jaar op dezelfde lijn en al een hele tijd met dezelfde apparatuur en ineens dit. Tsja... Er wordt op de technische dienst vanalles gesuggereerd.
Mijn lijn staat nu op multimode, daarvoor op g.dtm (maar idem verbrekingen op de twee). ADSL2, ADSL2+ en ADSL2+ annex M slikt de lijn niet.
Iemand een idee?
Het lijkt er ook op dat het telkens rond dezelfde tijdstippen is. Heb ondertussen al een heel log! Da's al van woensdag 26 augustus elke dag verschillende verbrekingen per dag. Er is al een aangetekende brief weg maar die schijnt niet veel te doen tot hiertoe.
Men beweert dat de problemen van de baan zijn, maar dat zijn ze bij mij in elk geval niet. Ze begonnen bij mij rond 26 augustus, rond de tijd dat er zich ook andere meldingen voordeden en ze blijven bij mij duren. Ik ging van 10 Mbps zelfs ineens terug naar 4, terwijl die problemen zich bij de hogere snelheid tenminste toch niet op deze manier voordeden (ook genoeg storingen, maar die herstelden zich sneller, was meer een hiccup waar ik telkens sorry passes voor kreeg). Men beweerde ineens in die week dat mijn lijn niet sneller aankon dan 4, terwijl ik bij andere providers blijkbaar zelfs tot 24 Mbps kan gaan. Begrijpe wie begrijpe kan.
Telkens de verbinding verbreekt doet zich dit voor:
PING http://www.google.be -> alles OK, geen packet loss
PING http://www.belgacom.be -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
PING http://www.skynet.be -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
PING DNS server 1: 195.238.2.21 -> alles OK, geen packet loss
PING DNS server 2: 195.238.2.22 -> niet OK, "request timed out", "packet loss 100%"
Ik kan niks meer, niks van updates downloaden, niet internetten, geen mail ophalen, niks.
Alles intern is al -tig x nagekeken onder alle mogelijke omstandigheden, tot zelfs een herinstallatie van de computer toe.
Als ik telkens maar lang genoeg wacht, herstelt het probleem zich, het heeft ook niks te maken met het heropstarten van de computer, met de netwerkkaart, de modem/router, ... ga zo maar door. Ik internet al meer dan 8 jaar op dezelfde lijn en al een hele tijd met dezelfde apparatuur en ineens dit. Tsja... Er wordt op de technische dienst vanalles gesuggereerd.
Mijn lijn staat nu op multimode, daarvoor op g.dtm (maar idem verbrekingen op de twee). ADSL2, ADSL2+ en ADSL2+ annex M slikt de lijn niet.
Iemand een idee?
Het lijkt er ook op dat het telkens rond dezelfde tijdstippen is. Heb ondertussen al een heel log! Da's al van woensdag 26 augustus elke dag verschillende verbrekingen per dag. Er is al een aangetekende brief weg maar die schijnt niet veel te doen tot hiertoe.