Ongeoorloofd aanrekenen connectie pogingen
Geplaatst: 26 aug 2009, 21:49
Graag had ik eens jullie mening over het volgende voorval:
Vorige maand heb ik 10 vakantie gespendeerd in Kroatië. Ik beschik over 2 gsms, een proximus abonnement van het werk en prive een base abonnement.
Op vakantie neem ik 1 gsm mee en met een dual sim systeem kan ik switchen van sim kaart:
http://www.techchee.com/wp-content/uplo ... 260408.jpg
De gsm die ik meeneem is deze waar normaal mijn proximus sim inzit wat dus betekent dat op deze gsm 3G geconfigureerd staat met de proximus instellingen.
Nu heb ik op vakantie her merendeel van de tijd mijn base kaart gebruikt. Enkel maar voor data binnen te halen switchte ik naar mijn proximus sim kaart.
Ik verschoot dan ook op mijn laatste factuur waar er 30 euro dataverkeer aangerekend werd op mijn base abonnement. Ik gebruik bij base geen data en heb dit op geen enkele van mijn gsms geconfigureerd. Na contact opgenomen te hebben met Base wisten ze mij te vertellen dat mijn gsm wel pogingen gedaan heeft om te connecteren met internet maar aangezien in die gsm de verkeerde instellingen geconfigureerd zijn is dit steeds mislukt. Deze pogingen zijn mij nu dus aangerekend.
Het verbaast mij dus enorm dat ik moet betalen voor een dienst die ik niet heb en die ik ook niet in mijn gsm geconfigureerd heb. Wat denken jullie hiervan, betalen of niet?
Vorige maand heb ik 10 vakantie gespendeerd in Kroatië. Ik beschik over 2 gsms, een proximus abonnement van het werk en prive een base abonnement.
Op vakantie neem ik 1 gsm mee en met een dual sim systeem kan ik switchen van sim kaart:
http://www.techchee.com/wp-content/uplo ... 260408.jpg
De gsm die ik meeneem is deze waar normaal mijn proximus sim inzit wat dus betekent dat op deze gsm 3G geconfigureerd staat met de proximus instellingen.
Nu heb ik op vakantie her merendeel van de tijd mijn base kaart gebruikt. Enkel maar voor data binnen te halen switchte ik naar mijn proximus sim kaart.
Ik verschoot dan ook op mijn laatste factuur waar er 30 euro dataverkeer aangerekend werd op mijn base abonnement. Ik gebruik bij base geen data en heb dit op geen enkele van mijn gsms geconfigureerd. Na contact opgenomen te hebben met Base wisten ze mij te vertellen dat mijn gsm wel pogingen gedaan heeft om te connecteren met internet maar aangezien in die gsm de verkeerde instellingen geconfigureerd zijn is dit steeds mislukt. Deze pogingen zijn mij nu dus aangerekend.
Het verbaast mij dus enorm dat ik moet betalen voor een dienst die ik niet heb en die ik ook niet in mijn gsm geconfigureerd heb. Wat denken jullie hiervan, betalen of niet?