Internet zonder disconnect

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een internetline die niet om de x aantal(24/36/...) uren automatisch disconnect zoals belgacom/tele2/...
Eentje dat dus bijgevolg stabiel online blijft bij apps met lange connectietijden (SSH tunnels, VoIP e.d.) met bijkomend voordeel dat je IP niet zo snel veranderd.

De enige waarvan ik al weet dat het niet zo is: Telenet.
Waar ik een vermoeden van heb is: EDPnet

Momenteel zit ik bij tele2 en vind het irritant dat het om de 24uur (zelfs minder bij m'n ssh verbindingen) uitvalt...

alvast bedankt
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

SplinterByte schreef:Waar ik een vermoeden van heb is: EDPnet


Code: Selecteer alles

Type:   PPPoE
Uptime:16 days, 23:55:50
IP Address:   77.109.x.x


Vermoeden kan je dus bevestigen. Uptimes van enkele maanden zijn hier geen uitzondering.
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hier momenteel nog Scarlet No Limit. Heb hier nooit een automatische disconnect, enkel maar om mijn router te herstarten voor een aanpassing ofzo. Dikwijls meer dan honderden uren online.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mobistar ook geen enkele disconnect. Indien je een ip wilt dat niet veranderd, moet je een pakket nemen met een statisch IP-adres. Kijk misschien eens bij EDPnet of DX-adsl, hun pakketten met een statisch IP-adres zijn niet zo duur.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Lord Utopia schreef:Kijk misschien eens bij EDPnet of DX-adsl, hun pakketten met een statisch IP-adres zijn niet zo duur.
Belgacom, Telenet en Dommel in feite ook niet xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het hangt veel af van de technologie waarop je gaat zitten. Als je op adsl1 gaat zitten, dan ga je sinds de overname van scarlet sowieso op Belgacom's lijn zitten en dat geeft 36u disconnects. Ik ken geen enkele provider meer die een eigen adsl1 netwerk heeft. Misschien wel nog tele2, in bepaalde gebieden (maar zeker niet nationaal).

Als je op adsl2+ terecht komt, dan hangt het ervan af. Als het de adsl2+ van de provider is (bijv. cityconnect bij Dommel maar ook tele2's eigen netwerk), dan zullen er geen disconnects zijn. Als je op die van BGC terecht komt, heb je weer disconnects. En VDSL2 is ook allemaal via BGC, dus ook disconnects.

M.a.w. als je geen disconnects wil, zal je volgens mij een professionneler abo moeten nemen, ofwel veel geluk moeten hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SplinterByte schreef:De enige waarvan ik al weet dat het niet zo is: Telenet.


Niet zo is... bedoel je dat hij niet voldoet aan je criteria, of niet disconnect ?

In ieder geval, ik heb bij TN al meer dan twee jaar hetzelfde IP-adres, en ze doen zeker geen disconnects (al hebben ze dan weer een serieus nadeel dat ze alle poorten onder 1024 sluiten).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

OK even wat verduidelijken: een static IP heb ik niet nodig, ik wil het zo nu en dan eens kunnen veranderen voor veiligheidsredenen en wil niet dat m'n IP gekoppelt is aan m'n naam/adres in de whois en dit gaat met static niet.
Gewoon geen irritante disconns elke dag of elke paar dagen.

Wat ik trouwens gehoord heb van xDSL-ISP's met static IP dat je ook disconnects hebt(klopt dat?)

Heeft VDSL2(bv dommel) disconn ? Hm...

Van Telenet heb dit al bij een paar kennisen ervaren: de ssh connectie blijft mooi altijd online, ook na weken.
En ik ken iemand met EDPnet die ook maanden hetzelfde IPadres had en ik dus vermoed dat ie ook nooit een disconn krijgt.

EDPnet(alsook dxadsl en andere ISP's met 6Mbit/640Kbit) heeft zowat dezelfde specs als scarlet dus is het dan niet hetzelfde net (en dus ook no disconn) ?

Tele2 BROBA(adsl1) en die heeft elke 24uur een disconnect. Tele2 op BRUO(adsl2+) heeft ook, dit is bevestigd door 320i, een tele2 medewerker.

Mobistar heeft dan weer dezelfde specs (384Kbps 4Mbps) als Tele2 4Mb op BROBA (en dus reseller?) dus ik zou het raar vinden dat er geen disconns zijn...
je moet maar eens met je mobistar naar http://myip.dk gaan en kijken welk IP/hostname je hebt.

@r2504: ik bedoelde no disconn
da's lekker 2 jaar... en echt geen disconnect gehad ?
Ik weet nog toen ik vroeger telenet (mono) had dan bleef het IP hetzelfde maar na een maand(of korter) ofzo waren er wel wat broken pipes mar dit kon natuurlijk aan vanalles liggen de upload was toen maar een schrale 128Kbit/s

EDPnet heeft de ports openstaan dacht ik.


Alvast bedankt voor de antwoorden!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dxadsl en edpnet hebben nu geen discs, maar voor hoe lang nog?
Netwerk is al verkocht, blijven de klanten op oude netwerk of wordt IEDEREEN overgezet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SplinterByte schreef:@r2504: ik bedoelde no disconn
da's lekker 2 jaar... en echt geen disconnect gehad ?
Ik weet nog toen ik vroeger telenet (mono) had dan bleef het IP hetzelfde maar na een maand(of korter) ofzo waren er wel wat broken pipes mar dit kon natuurlijk aan vanalles liggen de upload was toen maar een schrale 128Kbit/s


2 jaar hetzelfde IP-adres hé... disconnects dat weet ik niet (zo lang hou ik nu ook geen connecties open).

Je hebt er in ieder geval niet de typische 36u disconnect van ADSL.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

SplinterByte schreef:Mobistar heeft dan weer dezelfde specs (384Kbps 4Mbps) als Tele2 4Mb op BROBA (en dus reseller?) dus ik zou het raar vinden dat er geen disconns zijn...
je moet maar eens met je mobistar naar http://myip.dk gaan en kijken welk IP/hostname je hebt.

Mobistar is geen reseller van TELE2. Mobistar heeft een eigen netwerk dacht ik. Maar ik kan je garanderen, we hebben geen disconnect.

Your current broadband connection has been established for : 3 days 11 hours 20 minutes.

liger schreef:dxadsl en edpnet hebben nu geen discs, maar voor hoe lang nog?
Netwerk is al verkocht, blijven de klanten op oude netwerk of wordt IEDEREEN overgezet?

IEDEREEN wordt overgezet. Dus zij zullen uiteindelijk ook disconnects ervaren, tenzij Belgacom daar iets aan doet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Was ik vergeten te vragen: heeft er iemand ervaring met dommel op dit vlak ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dommel zit op belgacom netwerk ->dus ja

cityconnect weet ik ni meer, help :)
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Inderdaad, voorheen had ik ook Dommel en had ik elke 36u een disconnect.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

liger schreef:dommel zit op belgacom netwerk ->dus ja

cityconnect weet ik ni meer, help :)


Zowel cityconnect als cityconnect plus hebben een statisch ip adres. Alleen lite, het goedkoopste abonnement, heeft dat niet.
Van de 'gewone' abonnementen weet ik dat ze disconnects hebben.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Spijtig kan ik hier nog altijd geen adsl2+ nemen, laat staan cityconnect van dommel.

Ik denk dat ik dan toch maar telenet ga nemen omdat het voor de ISP's op het scarlet netwerk onzeker is of het zo nog blijft en voor de rest niet echt een goed alternatief is.
Hierbij heb ik dan wel het voordeel dat ik fysieke backup heb, namelijk coax en coperpaar.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”