Pagina 1 van 1
Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:32
door FredWP
Ik heb een tijdje geleden de Telenet shake van 75 euro besteld maar wil nu dit niet laten door gaan. Ze komen hier maandag installeren.
Telenet neemt veel vrijheid weg door poorten te blokkeren onder 1024 (wat ik nu pas ondervonden heb met wat research). Het is zeer belangrijk voor mij om een persoonlijke mail server hier thuis te hosten die volledig alleen maar gebruik maakt van vrije software (gNewSense, vrije BIOS, een zeer fijn Lemote computertje).
Sinds mijn telefoon niet echt problemen meer geeft bij Dommel Homeconnect wil ik nu toch graag bij Dommel blijven.
Ik heb ook al een aangetekende brief gestuurd naar Dommel om alles op te zeggen tegen maandag.
Dit is een zeer moeilijk situatie, dat weet ik, maar ik hoop dit nog op te lossen voor ik hier een jaar lang zal vast zitten aan Telenet met deze restricties die zij opleggen om verkoop van hun eigen services te boosten.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:36
door Uzzi
Je hebt het recht om binnen de 7 werkdagen af te zien van de aankoop zonder de betaling van een boete of zonder opgave van reden. De 7 dagen beginnen te lopen de dag volgend op de installatie.
Je bent dus nog ruimschoots op tijd. Bel vanavond of morgen naar Telenet en zeg dat je wil afzien van je bestelling. Vermeld duidelijk dat je gebruik wil maken van bovenstaand recht.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:41
door FredWP
Ik hoop dat je Telenet tijdens het weekend kan bereiken.
Het zal ook moeilijk zijn met Dommel. Dan zal ik maandag Dommel tijdig moeten contacteren om het afzeggen stop te zetten (sinds ik in de aangetekende brief heb laten weten dat ik vanaf maandag hun services niet meer wilde gebruiken).
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:43
door Uzzi
Telenet is zaterdagvoormiddag perfect bereikbaar. Zelfs indien je hen niet kan bereiken, bel je gewoon maandag naar Telenet. Indien de installateur maandag voor de deur zou staan, stuur hem gewoon wandelen met de mededeling dat je afziet van je bestelling. Je bent perfect in je recht.
Dommel zal inderdaad moeilijker zijn. Misschien dat je een nieuwe bestelling moet ingeven met activatiekosten tot gevolg. Best telefonisch contact opnemen en de situatie uitleggen.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:45
door meon
Het is nu zaterdag wel olv-hemelvaart eh...
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:48
door FredWP
Bedankt voor de snelle reacties.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:53
door Goztow
Dommel haalt zijn aangetekende brieven toch slechts na 14 dagen op bij de post? Geen probleem, hoor
.
En het recht van opzeg binnen de 7 dagen is volgens mij enkel geldig als je dit aangetekend doet!
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 20:57
door Astralon
FredWP schreef:Ik heb een tijdje geleden de Telenet shake van 75 euro besteld
Wat is een tijdje geleden? Meer dan 7 werkdagen?
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 21:24
door satsurfer
Ik denk dat die 7 dagen tellen nadat je contract ondertekend werd.
Maar 7 dagen na installatie?
"Indien u de Overeenkomst opzegt tijdens de minimumduur van 1 jaar,behouden wij ons het recht voor u een forfaitaire schadevergoeding aan te rekenen ten belope van de maandelijkse huurvergoeding voor de nog resterende maanden tot het einde van de minimumduur van deze Overeenkomst."
http://www.telenet.be/nl/onlinesupport/ ... komst.page
En als je zal opzeggen, kan je waarschijnlijk ook een verbrekingsvergoeding aan je been hebben......
Ik denk het beste is gewoon alles laten doorgaan, en volgend jaar terug opzeggen.....want wat je nu in uw dromen voorstelt....zal in de praktijk echt niet realiseerbaar blijken! Eenmaal die bureaucratische molen in gang is, ga je die niet in je ééntje makkelijk stopzetten (en zeker niet als je een contract niet aangaat)
Alleen al dommel die -naar ik hier lees- zeer laat reageert, zelfs bij opzeggingen.....en telenet die malafide praktijken hanteert (naar ik hier lees).
Gelukkig zit ik niet bij beide, en kan er dus niet over meespreken.
Zo'n belangrijke stap overweeg je best eerst vóór je tekent.....
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 21:52
door Weetgraag
Dit vond ik in de link naar de algemene voorwaarden voor de huur van de digibox
Digibox
7. DUUR EN BEËINDIGING
7.1. De Overeenkomst treedt in werking vanaf de activering van de interactieve functies van het Toestel.
Telefonie:
22. Duur en beëindiging door de klant
22.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op de Aankoopbevestiging, tenzij anders met u overeengekomen. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen omwille van voortdurende Storing of omwille van prijsverhogingen van de Telefoondienst.
Internet
4. Duur
4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op de Aankoopbevestiging.
greetz
weetgraag
PS: cut and paste uit de algemene voorwaarden voor de drie installaties!!!!
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 14 aug 2009, 23:20
door Uzzi
Ik heb een paar weken geleden een shake van Telenet besteld voor mijn ouders. Op de aankoopbevestiging staat letterlijk :
Bij verkoop op afstand (bijvoorbeeld telefonisch) geldt het volgende :
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst (*)
(*) De dienstovereenkomst wordt op het moment van installatie afgesloten
Zoals hierboven reeds vermeld, moet dit inderdaad met een aangetekende brief.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 15 aug 2009, 11:10
door proximusboy
telenet is toch bereikbaar de zondag van 10 tot 17 uur
het is vandaag zondagsdienst dus bereikbaar.
Ik zou bellen om die mensen toch iets te laten weten, zo kunnen ze een andere klant ertussen nemen (die u misschien dankbaar is ) en dan morgen voor alle veiligheid aangetekend versturen.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 15 aug 2009, 12:00
door Steven7
Onlangs nog een telenet abonnement voor televisie, vast en internet afgezegd. Blijkbaar heeft de klant altijd twee maanden proef voor vast en internet. Televisie kon niet opgezegd worden.
Dit zou volgens de behulpzame telenet-medewerker in de algemene voorwaarden staan.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 15 aug 2009, 14:20
door FredWP
Heb nog geen contract getekend. Ze hebben wel voor een nummer gevraagd die op mijn pas stond.
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 15 aug 2009, 16:24
door ubremoved_539
FredWP schreef:Heb nog geen contract getekend. Ze hebben wel voor een nummer gevraagd die op mijn pas stond.
Je moet ook geen contract tekenen... het feit dat jij je nummer op je paspoort hebt gegeven is hetzelfde !
Re: Snel hulp nodig (afzeggen Telenet bestelling)
Geplaatst: 27 sep 2009, 18:25
door xenne
hoe is dit hier afgelopen?