Pagina 1 van 1

Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 09 aug 2009, 19:31
door krisken
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik de overstap aangevraagd van dxadsl naar scarlet. Onlangs kreeg ik netjes een mail van Scarlet dat er opnieuw (ik ben onlangs verhuisd naar een nieuw appartement) een technieker moest langskomen van Belgacom om "alles in orde te maken".

Waarom is dit in godsnaam nodig, aangezien:
1. in april er reeds een Belgacomtechnieker is langsgekomen, die een nieuw aansluitdoosje heeft geplaatst + alles heeft getest
2. dxadsl een reseller is van Scarlet, en dit dus onmiddellijk zou moeten werken (ik hoef momenteel maar mijn login/wachtwoord te veranderen in mijn modem, en ik kan met beiden perfect op internet)


Dus opnieuw een dag verlof aanvragen op het werk (en hopen dat dit kan/lukt), voor iets dat in mijn ogen onnodig is...

Re: Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 09 aug 2009, 20:39
door Sasuke
Beste,

Zeer onduidelijk, maar ik heb net hetzelfde voorgehad. De reden is waarschijnlijk dat er ergens iets mis is gegaan met de activatie van je ATM profiel. Bij Scarlet/BGC stuurt men hiervoor altijd een technieker. Het is inderdaad lastig omdat je moet thuis zijn, maar langs de andere kant is het een goeie zaak want je krijgt zomaar in-house support en de technieker vertrekt pas nadat hij/zij zeker is dat het effectief werkt.

Dit heb je ook maar enkel bij BGC/Scarlet/Telenet .... (afaik).

Grtz,
Sasuke

Re: Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 09 aug 2009, 20:42
door krisken
Eigenlijk is er nog niks geactiveerd, dit gebeurd pas als deze mens is langs geweest. Ze wouden persé iemand sturen, anders wou Scarlet mij zelfs niet aansluiten...

Re: Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 09 aug 2009, 22:40
door Dfrog
Sasuke schreef: Dit heb je ook maar enkel bij BGC/Scarlet/Telenet .... (afaik).
Mobistar idem

Re: Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 13 aug 2009, 06:25
door Perkele
Bij mij is ook een technieker langs moeten komen, terwijl ik al meer dan 4 jaar ADSL heb.
De vorige 3x dat ik van provider ben veranderd, is er geen technieker aan te pas gekomen en werd alles in de centrale geregeld.

Die technieker is hier maar een 10-tal minuten geweest, maar ik moest er wel een hele dag verlof voor nemen.

Re: Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 13 aug 2009, 07:30
door StB
Er kunnen bepaalde redenen zijn waarom er technieker moet langskomen.
Bijvoorbeeld:
- je hebt nog niet het nieuwste model terminatiepunt van Belgacom in je appartement (6 gaatjes ipv 5 met Belgacom op) of dit werd vroeger nooit correct ingegeven in hun systeem.
- je wordt op andere technologie aangesloten waarbij niet alle paren in telefoonkabel gebruikt mogen worden.
- misschien onderlinge afspraken tussen uw provider en Belgacom voor kwaliteitscontrole lijn?

Re: Belgacom technieker MOET langskomen

Geplaatst: 13 aug 2009, 07:34
door StB
Of er is een overlapping. Oude adsl lijn wordt niet afgesloten op zelfde dag dat nieuwe wordt geïnstalleerd waardoor Belgacom een 2de lijn moet komen aansluiten?