Dommel infoBASE 2 (updated)
Geplaatst: 17 jul 2009, 11:23
--Contact gegevens--
Website:
http://www.dommel.be
http://lianka.schedom-europe.net
Hoofdzetel:
Schedom NV/SA
Sint-Lambertusstraat 87
3401 Landen
Kantoor:
Schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
helpdesks:
Klik hier voor een ticket aan de administratieve helpdesk
of
Administratieve vragen via telefoon:
1) bel naar 011 92 00 00.
2) kies 1 voor nederlands.
3) kies 1 voor administratieve vragen.
4) druk op hekje indien er nog geen ticket bestaat.
Klik hier voor een ticket aan de technische helpdesk
of
Technische vragen via telefoon:
1) bel naar 011 92 00 00.
2) kies 1 voor nederlands.
3) kies 2 voor technische vragen.
4) druk op hekje indien er nog geen ticket bestaat.
(op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09u00 tot 20u00)
Dommel opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.dommel.be een nieuwe aansluiting aanvragen. Het kan mogelijk zijn om het contract uit te printen of toegestuurd te krijgen. Na je het contract hebt ontvangen of geprint kan je het terug mailen naar [email protected] in pdf formaat of terugsturen via de post.
Om je abonnement op te zeggen dien je dit aan dommel bekend te maken. Dit kan via ticket, telefoon of aangetekend schrijven naar het volgende adres:
Schedom NV/SA
Sint-Lambertusstraat 87
3401 Landen
In dit schrijven moet het volgende vermeld staan:
*Klantennummer, naam en adres
*Datum van het schrijven
*Dat je wenst geen gebruik meer te maken van hun diensten en de datum dat de opzegmaand begint (eerstvolgende vernieuwing van de factuur)
*Handtekening
(voorbeeld downloaden)
Hou er rekening mee dat ook je mailadres bij je isp zal verdwijnen na een onbepaalde periode. Dat kan direct zijn, maar ook pas na enkele maanden.
--Technische infobase--
Netconnect en netline instellingen:
Verbindingstype type: pppoe
Loginname: dslxxxxx@SCHEDOM
Wachtwoord: spreekt-voor-zichzelf
MTU: 1492
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Beheer van je netconnect en netline abonnement: https://crm.schedom-europe.net/
Cityconnect en cityline instellingen:
Verbindingstype type: 1483 Bridged IP LLC
IP adres: dynamisch
Host naam: leeg
MTU: 1492
vpi/vci: 8/35
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Beheer van je cityconnect en cityline abonnement: https://crm.schedom-europe.net/
OPGELET: dit is van toepassing bij netline en cityline (mogelijk ook andere fritzbox gebruikers):
resetten van de fritzbox 7113
Dan gaat u als volgt te werk:
- u sluit een analoge telefoon aan op één van de Voice-poorten van de FRITZ!Box
- u toetst dan de volgende code in: #991*15901590*
- u hoort een pieptoon
- blijft naar de FRITZ!Box kijken totdat u alle LED's aan- en uit ziet gaan
- hang pas dan op; de FRITZ! is nu gereset naar de fabrieksinstellingen
Indien de lampjes op de fritzbox allemaal tegelijk blijven knipperen dien je de stroomadapter +- 30 seconden van de fritzbox te ontkoppelen. Dit is een niet veelvoorkomend probleem, maar het kan gebeuren.
Speedconnect instellingen:
Lijn instellingen:
Beheer van je speedconnect abonnement: https://crm.schedom-europe.net/
OPGELET: eigen risico Losse firmware update voor sagem
Homeconnect instellingen (niet meer te verkrijgen):
De nodige instellingen worden automatisch ingeladen na het doorlopen van een bijgeleverde wizard en ook de downloaden via http://www.dommel.be/setup.zip.
Resetten homelink software: Het kan gebeuren dat je na een reset van je siemens sx762 geen verbinding meer kunt maken met de homeconnect software. Reset de homeconnect software doorr bij username reset en bij wachtwoord modem in te geven
OPGELET: met homeconnect kan je je vaste lijn bij belgacom opzeggen en maak je vanaf dan gebruik van een raw copper.
OPGELET: eigen risico
Losse firmware update voor Siemens sx 762
Alternatieve setups/combo's:
Fitzbox in combinatie met siemens sx 762 wlan:
Indien je de semens wilt blijven gebruiken in combinatie met de fritzbox kan dit als volgt:
1) Sluit een netwerkkabel op de fritzbox en de pc aan (dit kan ook draadloos).
2) Schakel het wlan gedeelte op de fritzbox uit.
3) Schakel in het netwerk gedeelte dhcp in.
4) Verbind nu de netwerkkabel met de siemens op poort 1, 2 of 3.
5) Zet verbidningstype op ehternet.
6) De siemens zal herstarten.
7) Stel nu het draadloos en lokaal netwerkgedeelte in en zet de firewall aan.
Als dit gedaan is gebruik je de netwerkkabel van de fritzbox om de lan poort te verbinden met de 4de lanpoort van de siemens.
9) Maak opnieuw verbinding met de fritzbox.
10) Ga naar advanced setting => internet => permit access. Kies voor new port forwarding en kies hier het ip adres dat je siemens van de fritzbox gekregen heeft met port forwarding enabled for exposed host.
Nu kan je ook de fritzbox en siemens apart bedienen en zal de siemens sx762 wlan volledig werken.
Cityline in combinatie met BBOX1:
1) Ga naar 192.168.1.1 --> Advanced Settings --> WAN --> ATM PVC --> VC1 en zet deze op "MAC Encapsulated Routing".
2) Selecteer een VPI/VCI van 8/35, en voer handmatig je IP-adres in. Dat zou normaal op je lijstje met instellingen van Dommel moeten staan.
3) Als subnet mask gebruik je 255.255.255.0 en als gateway-adress gebruik je het IP-adres dat je hebt gekregen maar verander je het laatste cijfer in een "1". Zorg ervoor dat er zeker GEEN vinje voor "DHCP Client" staat en klik op "Save".
4) Ga nu naar System --> DNS. Daar vul je als eerste "193.109.184.72" in en als secundary "193.109.184.75".
5) Klik op "Save" en reboot je BBox.
--Overige instellingen--
Up & downgrades:
Elke up of downgrade bij dommel (dus het aanvragen van boostpacks en dergelijke) wil zeggen dat je opnieuw een jaar contract moet uitdoen bij dommel.
Mail instellingen voor outlook, thunderbird en andere:
POP3 server : pop.dommel.be
SMTP server : relay.dommel.be
IMAP server : pop.dommel.be
webmail : webmail.dommel.be
Nieuwsgroepen instellingen:
textnews.dommel.be
news.dommel.be
oldnews.dommel.be
poort : 119
gebruikersnaam : [uwnummer]@schedom
paswoord : Dit is NIET hetzelfde paswoord als voor je adsl verbinding of je crm paneel. Kijk op je activatiebrief/mail.
OPGELET: Om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van dommel's nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1) een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2) een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3) de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van de newsservers.
Bediening CRM paneel (https://crm.schedom-europe.net/):
mijn informatie : bekijken en aanpassen, wachtwoord wijzigen, kredietkaart aanpassen
mijn paketten : bestaande en nieuwe diensten beheren zoals extra mailadressen en aliassen aanmaken of uw login gegevens opvragen.
proforma facturen
contact / support module
nieuws en updates
--Enkele weetjes--
Het bedrijf hierachter, genaamd Schedom NV, werd begin jaren '90 opgericht door de vennoten Bart Dom en Sandra Schevenels. Dommel was origineel opgericht in 1998 als hostingbedrijf, en startte pas later, midden jaren 2000, met zijn internetactiviteiten. Dommel won aan populariteit vanaf 2005 toen veel mensen klaagden over de lage volumelimieten die de twee grootste ISP's van België, Belgacom en Telenet, beschikbaar stellen. Bovendien is in de meeste gevallen een dommel abonnement goedkoper dan een vergelijkbaar abonnement bij Belgacom of Telenet.
Dommel maakt gebruik van het Turboline-netwerk van Belgacom en biedt internet over ADSL, ADSL2+ en VDSL2 aan. De provider biedt momenteel drie soorten abonnementen aan: een formule via ADSL of ADSL2+ via Belgacom; een combi-abonnement ongelimiteerd internet + telefonie via VoIP; en een abonnement via een eigen ADSL2+-netwerk in de grotere steden in Vlaanderen. Sinds 12 mei 2009 levert het bedrijf ook internet via de VDSL2-technologie.
bron: wikipedia
Website:
http://www.dommel.be
http://lianka.schedom-europe.net
Hoofdzetel:
Schedom NV/SA
Sint-Lambertusstraat 87
3401 Landen
Kantoor:
Schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
helpdesks:
Klik hier voor een ticket aan de administratieve helpdesk
of
Administratieve vragen via telefoon:
1) bel naar 011 92 00 00.
2) kies 1 voor nederlands.
3) kies 1 voor administratieve vragen.
4) druk op hekje indien er nog geen ticket bestaat.
Klik hier voor een ticket aan de technische helpdesk
of
Technische vragen via telefoon:
1) bel naar 011 92 00 00.
2) kies 1 voor nederlands.
3) kies 2 voor technische vragen.
4) druk op hekje indien er nog geen ticket bestaat.
(op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09u00 tot 20u00)
Dommel opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.dommel.be een nieuwe aansluiting aanvragen. Het kan mogelijk zijn om het contract uit te printen of toegestuurd te krijgen. Na je het contract hebt ontvangen of geprint kan je het terug mailen naar [email protected] in pdf formaat of terugsturen via de post.
Om je abonnement op te zeggen dien je dit aan dommel bekend te maken. Dit kan via ticket, telefoon of aangetekend schrijven naar het volgende adres:
Schedom NV/SA
Sint-Lambertusstraat 87
3401 Landen
In dit schrijven moet het volgende vermeld staan:
*Klantennummer, naam en adres
*Datum van het schrijven
*Dat je wenst geen gebruik meer te maken van hun diensten en de datum dat de opzegmaand begint (eerstvolgende vernieuwing van de factuur)
*Handtekening
(voorbeeld downloaden)
Hou er rekening mee dat ook je mailadres bij je isp zal verdwijnen na een onbepaalde periode. Dat kan direct zijn, maar ook pas na enkele maanden.
--Technische infobase--
Netconnect en netline instellingen:
Verbindingstype type: pppoe
Loginname: dslxxxxx@SCHEDOM
Wachtwoord: spreekt-voor-zichzelf
MTU: 1492
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Beheer van je netconnect en netline abonnement: https://crm.schedom-europe.net/
Cityconnect en cityline instellingen:
Verbindingstype type: 1483 Bridged IP LLC
IP adres: dynamisch
Host naam: leeg
MTU: 1492
vpi/vci: 8/35
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Beheer van je cityconnect en cityline abonnement: https://crm.schedom-europe.net/
OPGELET: dit is van toepassing bij netline en cityline (mogelijk ook andere fritzbox gebruikers):
resetten van de fritzbox 7113
Dan gaat u als volgt te werk:
- u sluit een analoge telefoon aan op één van de Voice-poorten van de FRITZ!Box
- u toetst dan de volgende code in: #991*15901590*
- u hoort een pieptoon
- blijft naar de FRITZ!Box kijken totdat u alle LED's aan- en uit ziet gaan
- hang pas dan op; de FRITZ! is nu gereset naar de fabrieksinstellingen
Indien de lampjes op de fritzbox allemaal tegelijk blijven knipperen dien je de stroomadapter +- 30 seconden van de fritzbox te ontkoppelen. Dit is een niet veelvoorkomend probleem, maar het kan gebeuren.
Speedconnect instellingen:
Lijn instellingen:
Beheer van je speedconnect abonnement: https://crm.schedom-europe.net/
OPGELET: eigen risico Losse firmware update voor sagem
Homeconnect instellingen (niet meer te verkrijgen):
De nodige instellingen worden automatisch ingeladen na het doorlopen van een bijgeleverde wizard en ook de downloaden via http://www.dommel.be/setup.zip.
Resetten homelink software: Het kan gebeuren dat je na een reset van je siemens sx762 geen verbinding meer kunt maken met de homeconnect software. Reset de homeconnect software doorr bij username reset en bij wachtwoord modem in te geven
OPGELET: met homeconnect kan je je vaste lijn bij belgacom opzeggen en maak je vanaf dan gebruik van een raw copper.
OPGELET: eigen risico
Losse firmware update voor Siemens sx 762
Alternatieve setups/combo's:
Fitzbox in combinatie met siemens sx 762 wlan:
Indien je de semens wilt blijven gebruiken in combinatie met de fritzbox kan dit als volgt:
1) Sluit een netwerkkabel op de fritzbox en de pc aan (dit kan ook draadloos).
2) Schakel het wlan gedeelte op de fritzbox uit.
3) Schakel in het netwerk gedeelte dhcp in.
4) Verbind nu de netwerkkabel met de siemens op poort 1, 2 of 3.
5) Zet verbidningstype op ehternet.
6) De siemens zal herstarten.
7) Stel nu het draadloos en lokaal netwerkgedeelte in en zet de firewall aan.
Als dit gedaan is gebruik je de netwerkkabel van de fritzbox om de lan poort te verbinden met de 4de lanpoort van de siemens.
9) Maak opnieuw verbinding met de fritzbox.
10) Ga naar advanced setting => internet => permit access. Kies voor new port forwarding en kies hier het ip adres dat je siemens van de fritzbox gekregen heeft met port forwarding enabled for exposed host.
Nu kan je ook de fritzbox en siemens apart bedienen en zal de siemens sx762 wlan volledig werken.
Cityline in combinatie met BBOX1:
1) Ga naar 192.168.1.1 --> Advanced Settings --> WAN --> ATM PVC --> VC1 en zet deze op "MAC Encapsulated Routing".
2) Selecteer een VPI/VCI van 8/35, en voer handmatig je IP-adres in. Dat zou normaal op je lijstje met instellingen van Dommel moeten staan.
3) Als subnet mask gebruik je 255.255.255.0 en als gateway-adress gebruik je het IP-adres dat je hebt gekregen maar verander je het laatste cijfer in een "1". Zorg ervoor dat er zeker GEEN vinje voor "DHCP Client" staat en klik op "Save".
4) Ga nu naar System --> DNS. Daar vul je als eerste "193.109.184.72" in en als secundary "193.109.184.75".
5) Klik op "Save" en reboot je BBox.
--Overige instellingen--
Up & downgrades:
Elke up of downgrade bij dommel (dus het aanvragen van boostpacks en dergelijke) wil zeggen dat je opnieuw een jaar contract moet uitdoen bij dommel.
Mail instellingen voor outlook, thunderbird en andere:
POP3 server : pop.dommel.be
SMTP server : relay.dommel.be
IMAP server : pop.dommel.be
webmail : webmail.dommel.be
Nieuwsgroepen instellingen:
textnews.dommel.be
news.dommel.be
oldnews.dommel.be
poort : 119
gebruikersnaam : [uwnummer]@schedom
paswoord : Dit is NIET hetzelfde paswoord als voor je adsl verbinding of je crm paneel. Kijk op je activatiebrief/mail.
OPGELET: Om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van dommel's nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1) een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2) een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3) de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van de newsservers.
Bediening CRM paneel (https://crm.schedom-europe.net/):
mijn informatie : bekijken en aanpassen, wachtwoord wijzigen, kredietkaart aanpassen
mijn paketten : bestaande en nieuwe diensten beheren zoals extra mailadressen en aliassen aanmaken of uw login gegevens opvragen.
proforma facturen
contact / support module
nieuws en updates
--Enkele weetjes--
Het bedrijf hierachter, genaamd Schedom NV, werd begin jaren '90 opgericht door de vennoten Bart Dom en Sandra Schevenels. Dommel was origineel opgericht in 1998 als hostingbedrijf, en startte pas later, midden jaren 2000, met zijn internetactiviteiten. Dommel won aan populariteit vanaf 2005 toen veel mensen klaagden over de lage volumelimieten die de twee grootste ISP's van België, Belgacom en Telenet, beschikbaar stellen. Bovendien is in de meeste gevallen een dommel abonnement goedkoper dan een vergelijkbaar abonnement bij Belgacom of Telenet.
Dommel maakt gebruik van het Turboline-netwerk van Belgacom en biedt internet over ADSL, ADSL2+ en VDSL2 aan. De provider biedt momenteel drie soorten abonnementen aan: een formule via ADSL of ADSL2+ via Belgacom; een combi-abonnement ongelimiteerd internet + telefonie via VoIP; en een abonnement via een eigen ADSL2+-netwerk in de grotere steden in Vlaanderen. Sinds 12 mei 2009 levert het bedrijf ook internet via de VDSL2-technologie.
bron: wikipedia