Pagina 1 van 2

Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 17 jul 2009, 11:23
door PumbaaH
--Contact gegevens--

Website:
http://www.dommel.be
http://lianka.schedom-europe.net

Hoofdzetel:
Schedom NV/SA
Sint-Lambertusstraat 87
3401 Landen

Kantoor:
Schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek

helpdesks:

Klik hier voor een ticket aan de administratieve helpdesk

of

Administratieve vragen via telefoon:
1) bel naar 011 92 00 00.
2) kies 1 voor nederlands.
3) kies 1 voor administratieve vragen.
4) druk op hekje indien er nog geen ticket bestaat.

Klik hier voor een ticket aan de technische helpdesk

of

Technische vragen via telefoon:
1) bel naar 011 92 00 00.
2) kies 1 voor nederlands.
3) kies 2 voor technische vragen.
4) druk op hekje indien er nog geen ticket bestaat.

(op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 09u00 tot 20u00)


Dommel opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.dommel.be een nieuwe aansluiting aanvragen. Het kan mogelijk zijn om het contract uit te printen of toegestuurd te krijgen. Na je het contract hebt ontvangen of geprint kan je het terug mailen naar [email protected] in pdf formaat of terugsturen via de post.

Om je abonnement op te zeggen dien je dit aan dommel bekend te maken. Dit kan via ticket, telefoon of aangetekend schrijven naar het volgende adres:

Schedom NV/SA
Sint-Lambertusstraat 87
3401 Landen

In dit schrijven moet het volgende vermeld staan:

*Klantennummer, naam en adres
*Datum van het schrijven
*Dat je wenst geen gebruik meer te maken van hun diensten en de datum dat de opzegmaand begint (eerstvolgende vernieuwing van de factuur)
*Handtekening

(voorbeeld downloaden)

Hou er rekening mee dat ook je mailadres bij je isp zal verdwijnen na een onbepaalde periode. Dat kan direct zijn, maar ook pas na enkele maanden.


--Technische infobase--


Netconnect en netline instellingen:

Verbindingstype type: pppoe
Loginname: dslxxxxx@SCHEDOM
Wachtwoord: spreekt-voor-zichzelf
MTU: 1492
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75

Beheer van je netconnect en netline abonnement: https://crm.schedom-europe.net/


Cityconnect en cityline instellingen:

Verbindingstype type: 1483 Bridged IP LLC
IP adres: dynamisch
Host naam: leeg
MTU: 1492
vpi/vci: 8/35
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75

Beheer van je cityconnect en cityline abonnement: https://crm.schedom-europe.net/

OPGELET: dit is van toepassing bij netline en cityline (mogelijk ook andere fritzbox gebruikers):

resetten van de fritzbox 7113

Dan gaat u als volgt te werk:
- u sluit een analoge telefoon aan op één van de Voice-poorten van de FRITZ!Box
- u toetst dan de volgende code in: #991*15901590*
- u hoort een pieptoon
- blijft naar de FRITZ!Box kijken totdat u alle LED's aan- en uit ziet gaan
- hang pas dan op; de FRITZ! is nu gereset naar de fabrieksinstellingen


Indien de lampjes op de fritzbox allemaal tegelijk blijven knipperen dien je de stroomadapter +- 30 seconden van de fritzbox te ontkoppelen. Dit is een niet veelvoorkomend probleem, maar het kan gebeuren.


Speedconnect instellingen:

Lijn instellingen:


Beheer van je speedconnect abonnement: https://crm.schedom-europe.net/

OPGELET: eigen risico Losse firmware update voor sagem

Homeconnect instellingen (niet meer te verkrijgen):

De nodige instellingen worden automatisch ingeladen na het doorlopen van een bijgeleverde wizard en ook de downloaden via http://www.dommel.be/setup.zip.

Resetten homelink software: Het kan gebeuren dat je na een reset van je siemens sx762 geen verbinding meer kunt maken met de homeconnect software. Reset de homeconnect software doorr bij username reset en bij wachtwoord modem in te geven

OPGELET: met homeconnect kan je je vaste lijn bij belgacom opzeggen en maak je vanaf dan gebruik van een raw copper.

OPGELET: eigen risico
Losse firmware update voor Siemens sx 762


Alternatieve setups/combo's:

Fitzbox in combinatie met siemens sx 762 wlan:

Indien je de semens wilt blijven gebruiken in combinatie met de fritzbox kan dit als volgt:

1) Sluit een netwerkkabel op de fritzbox en de pc aan (dit kan ook draadloos).
2) Schakel het wlan gedeelte op de fritzbox uit.
3) Schakel in het netwerk gedeelte dhcp in.
4) Verbind nu de netwerkkabel met de siemens op poort 1, 2 of 3.
5) Zet verbidningstype op ehternet.
6) De siemens zal herstarten.
7) Stel nu het draadloos en lokaal netwerkgedeelte in en zet de firewall aan.
8) Als dit gedaan is gebruik je de netwerkkabel van de fritzbox om de lan poort te verbinden met de 4de lanpoort van de siemens.
9) Maak opnieuw verbinding met de fritzbox.
10) Ga naar advanced setting => internet => permit access. Kies voor new port forwarding en kies hier het ip adres dat je siemens van de fritzbox gekregen heeft met port forwarding enabled for exposed host.

Nu kan je ook de fritzbox en siemens apart bedienen en zal de siemens sx762 wlan volledig werken.


Cityline in combinatie met BBOX1:

1) Ga naar 192.168.1.1 --> Advanced Settings --> WAN --> ATM PVC --> VC1 en zet deze op "MAC Encapsulated Routing".
2) Selecteer een VPI/VCI van 8/35, en voer handmatig je IP-adres in. Dat zou normaal op je lijstje met instellingen van Dommel moeten staan.
3) Als subnet mask gebruik je 255.255.255.0 en als gateway-adress gebruik je het IP-adres dat je hebt gekregen maar verander je het laatste cijfer in een "1". Zorg ervoor dat er zeker GEEN vinje voor "DHCP Client" staat en klik op "Save".
4) Ga nu naar System --> DNS. Daar vul je als eerste "193.109.184.72" in en als secundary "193.109.184.75".
5) Klik op "Save" en reboot je BBox.



--Overige instellingen--


Up & downgrades:

Elke up of downgrade bij dommel (dus het aanvragen van boostpacks en dergelijke) wil zeggen dat je opnieuw een jaar contract moet uitdoen bij dommel.


Mail instellingen voor outlook, thunderbird en andere:

POP3 server : pop.dommel.be
SMTP server : relay.dommel.be
IMAP server : pop.dommel.be
webmail : webmail.dommel.be


Nieuwsgroepen instellingen:

textnews.dommel.be
news.dommel.be
oldnews.dommel.be

poort : 119
gebruikersnaam : [uwnummer]@schedom
paswoord : Dit is NIET hetzelfde paswoord als voor je adsl verbinding of je crm paneel. Kijk op je activatiebrief/mail.

OPGELET: Om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van dommel's nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1) een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2) een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3) de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van de newsservers.


Bediening CRM paneel (https://crm.schedom-europe.net/):

mijn informatie : bekijken en aanpassen, wachtwoord wijzigen, kredietkaart aanpassen
mijn paketten : bestaande en nieuwe diensten beheren zoals extra mailadressen en aliassen aanmaken of uw login gegevens opvragen.
proforma facturen
contact / support module
nieuws en updates


--Enkele weetjes--

Het bedrijf hierachter, genaamd Schedom NV, werd begin jaren '90 opgericht door de vennoten Bart Dom en Sandra Schevenels. Dommel was origineel opgericht in 1998 als hostingbedrijf, en startte pas later, midden jaren 2000, met zijn internetactiviteiten. Dommel won aan populariteit vanaf 2005 toen veel mensen klaagden over de lage volumelimieten die de twee grootste ISP's van België, Belgacom en Telenet, beschikbaar stellen. Bovendien is in de meeste gevallen een dommel abonnement goedkoper dan een vergelijkbaar abonnement bij Belgacom of Telenet.

Dommel maakt gebruik van het Turboline-netwerk van Belgacom en biedt internet over ADSL, ADSL2+ en VDSL2 aan. De provider biedt momenteel drie soorten abonnementen aan: een formule via ADSL of ADSL2+ via Belgacom; een combi-abonnement ongelimiteerd internet + telefonie via VoIP; en een abonnement via een eigen ADSL2+-netwerk in de grotere steden in Vlaanderen. Sinds 12 mei 2009 levert het bedrijf ook internet via de VDSL2-technologie.

bron: wikipedia

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 17 jul 2009, 13:31
door FredWP
Zeer nice gedaan maar was 193.109.184.75 niet primary DNS en 193.109.184.72 secondary DNS (weet niet of het veel verschil uitmaakt), maar misschien omdraaien indien het wel is? :)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 17 jul 2009, 14:02
door PumbaaH
volgens homeconnect is het 72 die de voorkeur geniet en 75 als alternatieve :)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 19 jul 2009, 21:43
door Lord Utopia
Welke policy wordt er gehanteerd ? acceptable use policy met een vaste data limiet, dus geen FUP
vaste datalimiet, ja. Maar ongelimiteerd is ongelimiteerd.

En die dt-fout bied moet biedt zijn.
om te kunnen downloaden van onze newsservers.
Kan het neutraler geschreven worden?

Kan er een voorbeeld opzegbrief toegevoegd worden?

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 20 jul 2009, 15:55
door PumbaaH
Iemand van de city connectors en/of speed connectors zin om even de nodige gegevens door te spelen aangezien ik deze niet van buiten weet, maar in geef op basis van gegevens die ik her en der kan vinden?

Laatste updates:

- Opzeggingsbrief voorbeeld geplaatst
- Aanpassing enkele weetjes

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 21 jul 2009, 15:13
door rosheen
Een abo opzeggen moet naar het adres in Diepenbeek, volgens Dommel:
De opzeg van uw account kan u aangetekend zenden naar ons kantoor op het volgende adres:
schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 21 jul 2009, 15:32
door PumbaaH
Het contract voor homeconnect (en ik denk evenzeer alle andere contracten) zegt in artikel 13.3 dat een opzegging naar de maatschappelijke zetel moet en deze is gevestigd in Landen. Ik zal het even precies quoten :)
13.3 De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste contractjaar ten laatste 1 maand voor vervaldatum schriftelijk gerich te worden aan SCHEDOM NV/SA. Indien de Klant wenst op te zeggen in de hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in acht te worden genomen. Een opzegging kan enkel via een aangetekend schrijven worden uitgevoerd, gericht aan de maatschappelijk zetel van SCHEDOM NV/SA

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 09 sep 2009, 14:36
door PumbaaH
Zoals in een eerdere post gezegd is de nieuwe firmware 2.3.52.15.00 vrijgegeven. De link in de infobase laat je enkel toe versie 2.3.52.12.00 te downloaden.

Vermoedelijk zal dommel versie 2.3.52.15.00 op dit moment laten testen door een klein gedeelte van gebruikers om te kijken of deze firmware daadwerkelijk de meest voorkomende problemen oplost. Zodra deze nieuwe firmware vrij beschikbaar is weten we het te melden.

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 12 nov 2009, 14:27
door Vixen
Dus naar waar moet de opzeggingbrief gestuurd worden? Landen of Diepenbeek?

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 19 nov 2009, 23:51
door PumbaaH
in principe kan je brief naar 1 van de 2 adressen. dommel zelf verkiest diepenbeek :)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 24 nov 2009, 23:27
door PumbaaH
Laatste updates:

- bijgewerkte helpdesk info
- adres van opzeg aangepast naar enkel diepenbeek

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 03 maa 2010, 16:52
door PumbaaH
Laatste updates:

* wijzigingen aan homeconnect
* toevoegen van netline
* toevoegen van cityline

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 13 maa 2010, 15:58
door ReLoad
Nieuwe link voor de sagem firmware:

Heeft dezelfde naam als link in de 1ste post, ik heb het zelf niet geprobeerd.
Dus ik weet totaal niet zeker of dit de juist is.

GEBRUIK OP EIGEN RISICO: http://wildcat.espix.org/doc/bbox2/LBV2_610128.img

Weet er iemand voor welke sagem dit bedoeld is: de bbox2 en/of de sagem 3464, aangezien deze namelijk toch dezelfde hardware bevatten.

En heeft er al iemand (vroeger) dit al eens geprobeerd, wat als het mislukt? Is er een BBox/sagem 2007 firmware om terug te vallen?

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 13 maa 2010, 16:29
door PumbaaH
dank je wel voor de link :D

normaal kan je deze voor beide gebruiken...al durf ik het niet met 100% zekerheid te zeggen.

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 13 maa 2010, 16:33
door ReLoad
Als er iemand deze eens heeft uitgetest, of de oude link. Kan je dan eens laten weten wat er vernieuwd is, of is het juist stabieler.

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 21 maa 2010, 13:03
door ReLoad
Heeft er al iemand de nieuwe versie geïnstalleerd?

Blijft deze versie staan of wordt deze gedowngrade naar de oude versie.

Wat zijn de toegevoegde functies in de nieuwe versie?
-Qos?
-Adsl(2+) ondersteuning
-USB?

En is er een belgacom firmware voor de sagem beschikbaar (niet voor de bbox2), kan je deze opslaan uit de huidige of wordt deze automatisch her stelt na een reset?

Sagem spec sheet: http://wildcat.espix.org/doc/bbox2/DocF ... 107_GB.pdf

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 22 maa 2010, 17:25
door PumbaaH
update: link voor de siemens sx762 firmware aangepast

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 26 maa 2010, 13:51
door Joneszy
mss kan je er ook nog bijzetten, dat wanneer je een upgrade of aanpassing van je lijn doet , zoals een speedpack , je opnieuw 12 maanden vastzit bij dommel

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 26 maa 2010, 22:28
door PumbaaH
Joneszy schreef:mss kan je er ook nog bijzetten, dat wanneer je een upgrade of aanpassing van je lijn doet , zoals een speedpack , je opnieuw 12 maanden vastzit bij dommel
Voor zoverre ik weet is de activatie van een speedpack/boostpack geen verplichting om een extra jaar bij dommel te blijven. Dacht toch echt dat dit enkel was wanneer je zou veranderen van formule (?)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 27 maa 2010, 01:38
door meon
Sticky van gemaakt!
Keep up the info :-)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 31 maa 2010, 20:50
door lechinois
Bedankt voor de voorbeeldopzeggingsbrief. Ik heb wel een vraag ivm het klantnummer dat moet worden vermeld. Op mijn facturen staat nergens letterlijk een klantnummer. Ik vind wel twee dingen die in aanmerking komen:

- service-id: serv-XXXXX
- mijn telefoonnummer die er op staat

Kan iemand mij uitsluitsel brengen over wat ik moet vermelden aub?

Bij voorbaat dank!

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 01 apr 2010, 12:03
door PumbaaH
Het serv-id zal voldoende zijn :)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 02 apr 2010, 17:40
door Joneszy
PumbaaH schreef:
Joneszy schreef:mss kan je er ook nog bijzetten, dat wanneer je een upgrade of aanpassing van je lijn doet , zoals een speedpack , je opnieuw 12 maanden vastzit bij dommel
Voor zoverre ik weet is de activatie van een speedpack/boostpack geen verplichting om een extra jaar bij dommel te blijven. Dacht toch echt dat dit enkel was wanneer je zou veranderen van formule (?)
wel vorig jaar wou ik eens veranderen en dat ging toen niet , ik kreeg dit dan te horen van die andere provider ,omdat ik nog vastzat bij dommel, en dus nog een jaar vastzat doordat ik een speedpack had genomen...

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 02 apr 2010, 17:44
door PumbaaH
ok.... dat houdt dus wel in dat elke upgrade of downgrade een vers jaar betekent dat je vast hangt.

Zal het erbij vermelden

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 02 apr 2010, 18:53
door BasMSI
Joneszy schreef:
PumbaaH schreef:
Joneszy schreef:mss kan je er ook nog bijzetten, dat wanneer je een upgrade of aanpassing van je lijn doet , zoals een speedpack , je opnieuw 12 maanden vastzit bij dommel
Voor zoverre ik weet is de activatie van een speedpack/boostpack geen verplichting om een extra jaar bij dommel te blijven. Dacht toch echt dat dit enkel was wanneer je zou veranderen van formule (?)
wel vorig jaar wou ik eens veranderen en dat ging toen niet , ik kreeg dit dan te horen van die andere provider ,omdat ik nog vastzat bij dommel, en dus nog een jaar vastzat doordat ik een speedpack had genomen...
Ze moeten op hun faktuur vermelden hoe lang je er nog aan vast zit.
Staat dat er niet op kan je meteen overstappen.
Wet op de abonnementen gaat daar over, en verandering mag normaal geen nieuw jaar inhouden als je reeds een jaar gedaan hebt.

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 03 apr 2010, 11:38
door Joneszy
ok bedankt voor de info!

nog iets : WAN PPPoE Disabled => bij mij staat die connected ?
Afbeelding

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 06 apr 2010, 21:26
door GuntherDW
Heeft iemand ondertussen de nieuwe sagem firmware getest? Bij belgacom zie je nieuwere firmwares oppoppen, maar wil eerst "zekerheid" dat ze voor dommel ook nog werken.

Anders kan ik via telnet de mtd block terugzetten? (AKA de ROM manueel herflashen), of kan ik dat beter niet doen?

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 07 apr 2010, 13:55
door PumbaaH
@ Joneszy: ik doe mijn best voor deze infobase. Voor homeconnect cityconnect en netconnect zijn er niet echt problemen voor de instellingen. Speedconnect en netline/cityline zijn producten dewelke niet in mijn bezit zijn en ben ik dermate afhankelijk van de informatie die ik via internet krijg en die userbase gebruikers zoal posten. Dus netline/cityline en speedconnect instellingen zijn allemaal onder voorbehoud :)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 09 apr 2010, 09:59
door PumbaaH
UPDATE

- netline en cityline zijn samengevoegd met netconnect en cityconnect. Blijkbaar niets meer te installatie software zoals bij homeconnect wel het geval was. Homeconnect software werkt eveneens naadloos op netline en cityline in combinatie met de siemens sx 762.

- Netline en cityline werken ook op de siemens sx 762. Om de 1 of andere rede lijken de problemen met de router opgelost na de overschakeling naar netline.

-Toevoeging hoe een fritzbox te resetten bij problemen (geen reset knop)

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 15 apr 2010, 12:26
door PumbaaH
UPDATE:

- oplossen van probleem bij de fritzbox met continue flikkerende ledjes en de fritzbox wel toegankelijk is, maar geen verbinding kan maken met internet of voip.
- instellen van fritzbox in combinatie met siemens sx 762wlan

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 30 apr 2010, 10:59
door Petervanakelyen
Ik had hier nog een topic staan met instellingen voor de oude BBox icm. Cityconnect.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=25958

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 30 apr 2010, 16:11
door PumbaaH
ga ze verwerken in de update die ik nu ga uitvoeren :)

update:
uw instellingen zijn opgenomen in de infobase

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 08 jun 2010, 23:44
door GuntherDW
Hmm, als ik de firmware die op de eerste pagina wil flashen geeft m'n sagem dit als error terug:
" Please choose a valid image ..."

Als ik de firmware vanop http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585 gebruik flasht hij wel goed, en komt er inderdaad "Belgacom" bovenop te staan, waar vroeger niets stond.

Is er een foutje gebeurd bij het uploaden ofzo? Als ik de eerste paar KB van de files bekijk lijken ze vrijwel identiek.

Nu krijg ik dus
"Runtime Code Version 6001GR-60I01U"
te zien, itt
"Runtime Code Version 6001GR-6OC005"

dus al iets nieuwer, maar precies ni zo nieuw als die in de OP.

EDIT:
na het aansluiten op het net, begon hij direct terug de firmware te updaten ofzo.

Nu krijg ik 60I11U-60I01U te zien,
maar bij VDSL version blijft de oude staan, al denk ik dat het zo is omdat dat in de config staat.

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 15 jun 2010, 14:07
door DenDries
GuntherDW schreef:Hmm, als ik de firmware die op de eerste pagina wil flashen geeft m'n sagem dit als error terug:
" Please choose a valid image ..."

Als ik de firmware vanop http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585 gebruik flasht hij wel goed, en komt er inderdaad "Belgacom" bovenop te staan, waar vroeger niets stond.

Is er een foutje gebeurd bij het uploaden ofzo? Als ik de eerste paar KB van de files bekijk lijken ze vrijwel identiek.

Nu krijg ik dus
"Runtime Code Version 6001GR-60I01U"
te zien, itt
"Runtime Code Version 6001GR-6OC005"

dus al iets nieuwer, maar precies ni zo nieuw als die in de OP.

EDIT:
na het aansluiten op het net, begon hij direct terug de firmware te updaten ofzo.

Nu krijg ik 60I11U-60I01U te zien,
maar bij VDSL version blijft de oude staan, al denk ik dat het zo is omdat dat in de config staat.
Ik zie nergens de mogelijkheid tot updaten van de firmware in mijn adminpaneel? Is dat verborgen of uitgeschakeld in mijn firmware?

Het gaat om een 2dehands sagem 3464 van belgacom...

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 22 jul 2010, 15:21
door Petervanakelyen
DenDries schreef: Ik zie nergens de mogelijkheid tot updaten van de firmware in mijn adminpaneel? Is dat verborgen of uitgeschakeld in mijn firmware?

Het gaat om een 2dehands sagem 3464 van belgacom...
Je bent toch ingelogd als verborgen admin en niet als gewone user? Alle menu's en verborgen admin stuff kan je hier vinden: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24640

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 22 jul 2010, 17:25
door Trojan
GuntherDW schreef:Hmm, als ik de firmware die op de eerste pagina wil flashen geeft m'n sagem dit als error terug:
" Please choose a valid image ..."

Als ik de firmware vanop http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585 gebruik flasht hij wel goed, en komt er inderdaad "Belgacom" bovenop te staan, waar vroeger niets stond.

Is er een foutje gebeurd bij het uploaden ofzo? Als ik de eerste paar KB van de files bekijk lijken ze vrijwel identiek.

Nu krijg ik dus
"Runtime Code Version 6001GR-60I01U"
te zien, itt
"Runtime Code Version 6001GR-6OC005"

dus al iets nieuwer, maar precies ni zo nieuw als die in de OP.

EDIT:
na het aansluiten op het net, begon hij direct terug de firmware te updaten ofzo.

Nu krijg ik 60I11U-60I01U te zien,
maar bij VDSL version blijft de oude staan, al denk ik dat het zo is omdat dat in de config staat.
De firmware die gij daar gebruikt is de voorlaatste. Om de laatste nieuwe te krijgen moet je eens proberen om uw modem "restore to factory default settings" te zetten.

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 26 jul 2010, 14:56
door splinterbyte
Ik heb nog een paar vragen die hier nog niet opstaan:

Op de pagina van netconnect (http://lianka.schedom-europe.net/produc ... talen.html)
- "speedpack": 12Mbit max. Stel, je lijn kan max 9 mbit max aan op adsl(1), gaat jou lijn met dit pack dan op 9Mbit syncen ?
- "boostpack": 4 pppoe sessions. Zijn het er dan zonder dit pack dan 2 ?

En dan nog dit: hoe dikwijls krijg je een disconnect zodat je modem opnieuw moet inbellen zoals bij de meeste ADSL abbo's ? Is dit om de 24uur, 36, langer of nooit ?

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 26 jul 2010, 16:40
door Trojan
SplinterByte schreef:- "speedpack": 12Mbit max. Stel, je lijn kan max 9 mbit max aan op adsl(1), gaat jou lijn met dit pack dan op 9Mbit syncen ?
Ja.
- "boostpack": 4 pppoe sessions. Zijn het er dan zonder dit pack dan 2 ?
Ik denk maar 1.
En dan nog dit: hoe dikwijls krijg je een disconnect zodat je modem opnieuw moet inbellen zoals bij de meeste ADSL abbo's ? Is dit om de 24uur, 36, langer of nooit ?
36u

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 01 aug 2010, 00:37
door splinterbyte
OK. bedankt voor de antwoorden.

Ik vind toch nog dat de prijs zo duur blijft.
50.9 euro per maand met discoveryline(3.36 euro goedkoper dan) terwijl je bijna hetzelfde (12mbit, unlimited, raw copper) kan vinden voor 40 euro bij base...

Re: Dommel infoBASE 2 (updated)

Geplaatst: 01 aug 2010, 19:27
door Lord Utopia
SplinterByte schreef:OK. bedankt voor de antwoorden.

Ik vind toch nog dat de prijs zo duur blijft.
50.9 euro per maand met discoveryline(3.36 euro goedkoper dan) terwijl je bijna hetzelfde (12mbit, unlimited, raw copper) kan vinden voor 40 euro bij base...
Dan ben je misschien beter af met Speedconncect? Je zit natuurlijk wel met die hoge kost voor een modem (139 euro), tenzij je al een modem hebt (Sagem of Bbox2), maar je hoeft je geen zorgen te maken over snelheid.
Moet je natuurlijk wel zien dat Speedconnect bij jou beschikbaar is. 440 euro (excl. activatie/modemkost) tijdens het eerste jaar.

Bij BASE is hun 12 Megabit product niet overal beschikbaar, ttz., bij Dommel kan je nog op 9 of 6 Mbps gezet worden, bij BASE is het ofwel 4, ofwel 12 Mb en niets daartussen. Je kan een check doen op hun website of het beschikbaar is.