Nakomen Beloften ???
Geplaatst: 02 jun 2009, 19:50
Geachte Eva_van_belgacom ( en andere forumlezers )
Gezien ik geen zin heb uren aan de helpdesklijn te hangen voor volgende vragen te stellen, post ik mijn vraag/ergernis hier op het forum in de hoop een eerlijk antwoord te krijgen van degene die hierover kunnen spreken in naam van de betrokkene.
Ik heb een zwaar probleem met het niet nakomen van beloftes die men maakt in reclame en op website. Even een schets van de situatie
Ik ben sinds jaren ( het begin van adsl ) aangesloten via indertijd skynet op het adsl-netwerk van Belgacom. ADSL stond toen in Belgie nog in zijn kinderschoenen maar het was een grote verbetering met de ISDN die ik ervoor had. Ik had dus geen klachten, alleen kon de prijs wel iets zachter (maar ja blijkbaar "verdienen" we hier in belgie veel meer dan in andere europese landen ? OINK, soit andere ergernis ).
Een jaar later begon BGC en Telenet aan een oorlog om klanten te rondselen. Ondanks de vele reclamefolders bleef ik waar ik zat. Ik zat er immers goed. Dan begon de oorlog via beloften. Belgacom schreeuwde: " iedereen krijgt een gratis domeinnaam !! en gratis muziek/fotodruk ) Helaas tot op heden kan ik geen aanspraak maken op mijn domeinnaam (via e-service ) Noch voor de prints - hoewel er nu , sinds ik eens opnieuw voor gezocht heb een linkje staat op de e-servicepagina. Dit is dus leugen nr1.
Dan kwam digitaleTV en adsl 2+, yes dacht ik, eindelijk hogere snelheden. Helaas werd ik opnieuw ontgoocheld door mijn goede vriend BGC. ADSL 2+ was nog niet beschikbaar in mijn regio maar dat komt wel verzekerden ze me... Nu daar kon ik tot "vorig jaar" nog me leven. BelgacomTV kwam meer en meer op en beschikbaar in de regio. Om dus deftig te kunnen kijken naar DigitaleTV ( bvb HD ) en tergelijkertijd internet heb je nodig aan hogere bandbreedte => ADSL2+. Nu keek ik nogmaals op mijn ADSL2+ modem en toch beef die melden dat ik maar 3,3Mbps verbinding heb.
Dus maakte ik volgende redenering:
1) ADSL2+ is niet beschikbaar in mijn regio => mijn gebuur met belgacomTV moet dus de muren oplopen wanneer zijn pa naar de voetbal kijkt en hij net een .iso file download van 600Mb...
2) ADSL2+ is wel beschikbaar in mijn regio => ik ben dus opnieuw bedrogen door mijn vriend BGC.
Dan haal ik nog eens volgende "slimme marketing zet" erbij:
Ik kijk op de BGC-site naar belgacom internet go (mijn abbo ):
download: 12mbps (2)
upload : 1mbps
Daaronder staat dan volgende:
(2) De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
Eigenlijk moet ik dit dus anders lezen dan er staat : (2) ...van uw binnenbekabeling, het hebben van BELGACOMTV of de GOODWILL van BGC voor het activeren van ADSL2+...
Is men niet verplicht van alle voorwaarden te vermelden: dus in geval van geen ADSL2+ beschikbaar, moet dit er ook bijstaan...
Dan kunnen ook wij (klanten) eens volgende berekening maken: We betalen voor 12mbps maar krijgen slecht 3,3mbps (nomaal 4,6 maar afstand heeft idd invloed op de ontvangen snelheid). Dit is ongeveel 1/4 van de beloofde service. Ik ontbreek dan ook nog die gratis kadootjes maar die zal ik nu effe laten vallen. Dus moet ik eigenlijk maar 1/4 van mijn abboprijs betalen: 42€ *1/4 = 10.5€
Die prijs komt al wat dichter in de buurt van wat er bij onze buurlanden betaald moet worden voor SERVICE.
Besluit:
Wat ik dus hier beschrijf is dus de consument voorliegen, en in het zak zetten... En wij consument laten dit zomaar toe. ( herinner u ook BGC, u vraagt 20% korting van u leveranciers, Ik vraag een eerlijke prijs voor de diensten. En gezien ik dus maar 1/4 krijg van wat je zegt me te leveren, is mijn prijs die ik betaal zeker niet de correcte prijs. Ik zou dus vanaf heden en met terugwerkende kracht , bij elke volgend factuur slechts 25% van het verschuldige bedrag betalen?.?.
Voor iemand begint over downtime etc... ik moet idd zeggen dat BGC daar "voor mij" geen last van heeft, maar dit praat ZEKER de bovenstaande situatie niet goed!!!
uw reactie graag ...
Gegroet
Een zeer ontgoochelde klant.
Gezien ik geen zin heb uren aan de helpdesklijn te hangen voor volgende vragen te stellen, post ik mijn vraag/ergernis hier op het forum in de hoop een eerlijk antwoord te krijgen van degene die hierover kunnen spreken in naam van de betrokkene.
Ik heb een zwaar probleem met het niet nakomen van beloftes die men maakt in reclame en op website. Even een schets van de situatie
Ik ben sinds jaren ( het begin van adsl ) aangesloten via indertijd skynet op het adsl-netwerk van Belgacom. ADSL stond toen in Belgie nog in zijn kinderschoenen maar het was een grote verbetering met de ISDN die ik ervoor had. Ik had dus geen klachten, alleen kon de prijs wel iets zachter (maar ja blijkbaar "verdienen" we hier in belgie veel meer dan in andere europese landen ? OINK, soit andere ergernis ).
Een jaar later begon BGC en Telenet aan een oorlog om klanten te rondselen. Ondanks de vele reclamefolders bleef ik waar ik zat. Ik zat er immers goed. Dan begon de oorlog via beloften. Belgacom schreeuwde: " iedereen krijgt een gratis domeinnaam !! en gratis muziek/fotodruk ) Helaas tot op heden kan ik geen aanspraak maken op mijn domeinnaam (via e-service ) Noch voor de prints - hoewel er nu , sinds ik eens opnieuw voor gezocht heb een linkje staat op de e-servicepagina. Dit is dus leugen nr1.
Dan kwam digitaleTV en adsl 2+, yes dacht ik, eindelijk hogere snelheden. Helaas werd ik opnieuw ontgoocheld door mijn goede vriend BGC. ADSL 2+ was nog niet beschikbaar in mijn regio maar dat komt wel verzekerden ze me... Nu daar kon ik tot "vorig jaar" nog me leven. BelgacomTV kwam meer en meer op en beschikbaar in de regio. Om dus deftig te kunnen kijken naar DigitaleTV ( bvb HD ) en tergelijkertijd internet heb je nodig aan hogere bandbreedte => ADSL2+. Nu keek ik nogmaals op mijn ADSL2+ modem en toch beef die melden dat ik maar 3,3Mbps verbinding heb.
Dus maakte ik volgende redenering:
1) ADSL2+ is niet beschikbaar in mijn regio => mijn gebuur met belgacomTV moet dus de muren oplopen wanneer zijn pa naar de voetbal kijkt en hij net een .iso file download van 600Mb...
2) ADSL2+ is wel beschikbaar in mijn regio => ik ben dus opnieuw bedrogen door mijn vriend BGC.
Dan haal ik nog eens volgende "slimme marketing zet" erbij:
Ik kijk op de BGC-site naar belgacom internet go (mijn abbo ):
download: 12mbps (2)
upload : 1mbps
Daaronder staat dan volgende:
(2) De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
Eigenlijk moet ik dit dus anders lezen dan er staat : (2) ...van uw binnenbekabeling, het hebben van BELGACOMTV of de GOODWILL van BGC voor het activeren van ADSL2+...
Is men niet verplicht van alle voorwaarden te vermelden: dus in geval van geen ADSL2+ beschikbaar, moet dit er ook bijstaan...
Dan kunnen ook wij (klanten) eens volgende berekening maken: We betalen voor 12mbps maar krijgen slecht 3,3mbps (nomaal 4,6 maar afstand heeft idd invloed op de ontvangen snelheid). Dit is ongeveel 1/4 van de beloofde service. Ik ontbreek dan ook nog die gratis kadootjes maar die zal ik nu effe laten vallen. Dus moet ik eigenlijk maar 1/4 van mijn abboprijs betalen: 42€ *1/4 = 10.5€
Die prijs komt al wat dichter in de buurt van wat er bij onze buurlanden betaald moet worden voor SERVICE.
Besluit:
Wat ik dus hier beschrijf is dus de consument voorliegen, en in het zak zetten... En wij consument laten dit zomaar toe. ( herinner u ook BGC, u vraagt 20% korting van u leveranciers, Ik vraag een eerlijke prijs voor de diensten. En gezien ik dus maar 1/4 krijg van wat je zegt me te leveren, is mijn prijs die ik betaal zeker niet de correcte prijs. Ik zou dus vanaf heden en met terugwerkende kracht , bij elke volgend factuur slechts 25% van het verschuldige bedrag betalen?.?.
Voor iemand begint over downtime etc... ik moet idd zeggen dat BGC daar "voor mij" geen last van heeft, maar dit praat ZEKER de bovenstaande situatie niet goed!!!
uw reactie graag ...
Gegroet
Een zeer ontgoochelde klant.