Pagina 1 van 1

Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 08:45
door peterke007
ik heb vorige week de instalatie doos van homeconnect genomen,
kan iemand m ezegge, of dit een goede keuze is, en of ik beter niet het netconnect neem , in de hoop dat dat stabieler is, wat zijn de voor en nadelen, ik zit nu bij belgacom maar ga daar zeker weg, reden: datalimieten.

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 09:11
door rpr
Beter netconnect nemen.

Homeconnect zijn telefonie is niet te vertrouwen.

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 09:14
door Goztow
Tja, je hebt nu natuurlijk al die doos betaalt terwijl je waarschijnlijk voor netconnect even goed je oude Belgacom router kon blijven gebruiken... In ieder geval: de meningen over homeconnect lopen uiteen: de ene vindt het perfect, de andere heeft niet anders dan technische problemen en we weten hier uit ervaring dat als er problemen zijn, Dommel niet van de snelste zijn om oplossingen uit hun hoed te toveren.

Gebruik je je vaste lijn vaak? Kan je een eindje zonder als er problemen zouden zijn? Is beschikbaarheid voor jou belangrijker dan prijs? Dat zijn vragen die je je moet stellen m.b.t. de telefonie bij Dommel, meen ik.

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 10:08
door peterke007
Goztow schreef:Tja, je hebt nu natuurlijk al die doos betaalt terwijl je waarschijnlijk voor netconnect even goed je oude Belgacom router kon blijven gebruiken... In ieder geval: de meningen over homeconnect lopen uiteen: de ene vindt het perfect, de andere heeft niet anders dan technische problemen en we weten hier uit ervaring dat als er problemen zijn, Dommel niet van de snelste zijn om oplossingen uit hun hoed te toveren.

Gebruik je je vaste lijn vaak? Kan je een eindje zonder als er problemen zouden zijn? Is beschikbaarheid voor jou belangrijker dan prijs? Dat zijn vragen die je je moet stellen m.b.t. de telefonie bij Dommel, meen ik.

ik gebruik geen vaste lijn, en heb net al geinformeerd, ik kan de homeconnect doos terug inleveren, ik lees in diverse forums t eveel begativiteiten over dommel. voor mij is beschikbaarheid voornaam.

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 10:17
door Johnneke
Gewoon Homeconnect nemen. Ik ben nu een half jaartje Homeconnect klant en hebt nog geen enkel probleem ondervonden. Ook niet met de telefonie buiten misschien dat de andere kant soms een beetje ruis hoort maar dat stoort mij niet ;). En de snelheid is meer dan ok. Ik had eerst Netconnect en heb geen enkele spijt van mijn overschakeling naar Homeconnect.

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 10:19
door rpr
Johnneke schreef:Gewoon Homeconnect nemen. Ik ben nu een half jaartje Homeconnect klant en hebt nog geen enkel probleem ondervonden. Ook niet met de telefonie buiten misschien dat de andere kant soms een beetje ruis hoort maar dat stoort mij niet ;). En de snelheid is meer dan ok. Ik had eerst Netconnect en heb geen enkele spijt van mijn overschakeling naar Homeconnect.


Ja ik begrijp al waarom. Homeconnect zal met 10Mb/s inderdaad wel een pak beter werken dan met 4Mb/s.

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 10:55
door Goztow
peterke007 schreef:
Goztow schreef:Tja, je hebt nu natuurlijk al die doos betaalt terwijl je waarschijnlijk voor netconnect even goed je oude Belgacom router kon blijven gebruiken... In ieder geval: de meningen over homeconnect lopen uiteen: de ene vindt het perfect, de andere heeft niet anders dan technische problemen en we weten hier uit ervaring dat als er problemen zijn, Dommel niet van de snelste zijn om oplossingen uit hun hoed te toveren.

Gebruik je je vaste lijn vaak? Kan je een eindje zonder als er problemen zouden zijn? Is beschikbaarheid voor jou belangrijker dan prijs? Dat zijn vragen die je je moet stellen m.b.t. de telefonie bij Dommel, meen ik.

ik gebruik geen vaste lijn, en heb net al geinformeerd, ik kan de homeconnect doos terug inleveren, ik lees in diverse forums t eveel begativiteiten over dommel. voor mij is beschikbaarheid voornaam.

Als je geen vaste lijn gebruikt, waarom dan voor homeconnect (wat adsl + telefonie is) kiezen? ;)

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 11:00
door Gent32m
Goztow schreef:Gebruik je je vaste lijn vaak? Kan je een eindje zonder als er problemen zouden zijn? Is beschikbaarheid voor jou belangrijker dan prijs? Dat zijn vragen die je je moet stellen m.b.t. de telefonie bij Dommel, meen ik.


Zoals Goztow reeds schreef, moet je je deze vragen inderdaad stellen. T.t.z. wat is voor jou het belangrijkste ?
Met HomeConnect heb je unlimited (met netconnect kun je dit ook hebben, mits activering van de boost pack)
Met HomeConnect heb je (kans op) 12 Mpbs (met netconnect kun je dit ook hebbeb, mits activering van de speed pack)

Kies alvast niet voor HomeConnect omwille van de 12 Mpbs. De opleverbaarheid hiervan is beperkt. En sterk afhankelijk van Belgacom's zin. Als je geluk hebt (en bv in het centrum van een drukke stad woont), kun je mee aangesloten geraken. Woon je echter iets meer uit het centrum, maar toch dicht bij een ADSL+ (tussen) centrale. Is het mogelijk dat Belgacom geen ADSL2+ aanbiedt (omdat ze dit dan over hun VDSL technologie laten lopen). Waardoor Belgacom klanten wel aan ADSL2+ kunnen geraken en Dommel klanten niet (ook al zijn het dezelfde lijnen, en dezelfde technologie !)

Het grote verschil (behalve de lagere prijs) tussen HomeConnect en NetConnect is het telefonie gedeelte. Als regelmatig eens naar een vaste lijn belt, komt HomeConnect zeker veel goedkoper uit. Want bellen via de Discovery Line van Belgacom is schandalig duur! Gebruik die daarvoor zeker niet.

Het minpuntje aan HomeConnect is dat telefonie via VOIP heel goedkoop is, maar niet het meest schitterend van kwaliteit. Over de bereikbaarheid kan ik zelf niets klagen. Ik kan bellen en gebeld worden. Maar veel mensen horen een echo aan de lijn (wat irritant is). Zelf hoor ik die echo niet.

Die VOIP blijft dus een soort van budget/goedkope oplossing, die werkt. Maar verwacht er verder niet teveel van. Als je echt 24u per dag bereikbaar wilt kunnen zijn, moet je geen HomeConnect nemen. Telefonie via Belgacom (via een vaste lijn) werkt nog altijd veel beter, maar is ook wel schandalig veel duurder.

Voor de rest moet je maar eens rekenen...
* 10 euro discovery line (belgacom) + Dommel Netconnect (35 euro) + Dommel Boostpack (6 euro) = 51 euro in de maand
* Homeconnect = 50 euro in de maand

Met dit verschil dat je met HomeConnect gratis zoveel kunt bellen naar vaste lijnen als je wilt (24u op 24u).
Zonder dat dit je nog een euro meer kost.

De redenen waarom ik voor HomeConnect gekozen heb is:
- Prijs
- Gratis telefoneren erbij
- Unlimited (en kans op 12 Mpbs, al kreeg ik die van Belgacom helaas niet)
- Geen (rechtstreekse) klant meer bij Belgacom

Als je stabiele telefonie wenst, neem je HomeConnect best niet.
Je betaalt dan wel iets meer in de maand.

Als je geen telefonie wenst (of gaat gebruiken) kun je evengoed HomeConnect nemen.
Ipv discovery lijn + netconnect. Want dit komt ongeveer uit op dezelfde prijs.

Goodluck!

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 11:02
door Gent32m
Of om het nog eens in 't kort te zeggen :wink:

Als je geen telefonie (via vaste lijn) gebruikt, maakt de keuze voor Homeconnect of "Discovery line + netconnect" eigenlijk niets uit. Want het is hetzelfde in prijs (zie boven).

Plus ook, internet is even stabiel via netconnect als via HomeConnect.
Daar zit totaal geen verschil op (moest je je dat ergens afvragen)

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 11:48
door Muziekbos
Gent32m schreef:
Plus ook, internet is even stabiel via netconnect als via HomeConnect.
Daar zit totaal geen verschil op (moest je je dat ergens afvragen)


En hoe zit het met het telefonie gedeelte de dag van vandaag?
- Kan je al gebeld worden door anderen? Dommel klanten, Telenet klanten, ...?
- kan je al de hulpdiensten opbellen?
- Krijg je nu al maandelijks je telefonie factuur of moet je nog altijd een jaar wachten? Om dan alles snel snel in 1 keer te ontvangen, waardoor je niets meer kan controleren!
- Krijg je nu al zonder problemen netjes de factuur of worden er nog altijd meer bedragen van de rekening gehaald dan men een product geleverd heeft?
- Zijn de kinderziektes die reeds een jaar duren er nu al uit?

Of wordt alles nog altijd door de Dommel Fan-base netjes onder de mat geveegd?

Re: Homeconnect

Geplaatst: 11 mei 2009, 12:00
door jimghw

En hoe zit het met het telefonie gedeelte de dag van vandaag?
- Kan je al gebeld worden door anderen? Dommel klanten, Telenet klanten, ...?
- kan je al de hulpdiensten opbellen?
- Krijg je nu al maandelijks je telefonie factuur of moet je nog altijd een jaar wachten? Om dan alles snel snel in 1 keer te ontvangen, waardoor je niets meer kan controleren!
- Krijg je nu al zonder problemen netjes de factuur of worden er nog altijd meer bedragen van de rekening gehaald dan men een product geleverd heeft?
- Zijn de kinderziektes die reeds een jaar duren er nu al uit?

Of wordt alles nog altijd door de Dommel Fan-base netjes onder de mat geveegd?


Je kan perfect gebeld worden door andere klanten, ook dommel klanten!! Het factuur krijg ik maandelijks netjes in m'n mailbox, is gedetailleerd, je ziet dus naar wie er allemaal gebeld is...

In mijn ogen zijn de kinderziektes eruit, ben er héél tevreden van, downloaden doe ik aan 1,25 megabyte per seconde, gratis nieuwsgroepen (die ondertussen ook zeer zeker stabiel zijn!)...

Persoonlijk vind ik homeconnect echt een aanrader...

Enkel de hulpdiensten kan je niet contacteren, nuja is bij veel VOIP providers zo, en uiteindelijk heb je nog altijd je GSM hé ;-)

grtz,
Jim