Pure adsl 4mbs wanneer activatie?
Geplaatst: 24 apr 2009, 10:28
Ik bestelde in februari bij T2 4mbs pure adsl (dus zonder telefoonlijn). Ik woon in een appartement, had een disoverytelefoonlijn van Belgacom en een adsl abonnement bij een andere provider. De discoveryline zegde ik op met ingang van 1 april, het internetabonnement met ingang van 1 maart jongstleden.
T2 heeft wat tijd nodig om de zaken op orde te krijgen, dat had ik hier al gelezen. Dat kon we eigenlijk ook weinig schelen, want mijn vorige internetprovider vergat zowaar de account af te sluiten (ik kon dus steeds nog op internet maar de facturatiedienst is blijkbaar wel op de hoogte van mijn aangetekende opzegging want er staat niets bij verschuldigde bedragen in mijn e-admin).
Een paar weken geleden was het dan zover: een paar verwarrende telefoontjes (eerst iemand die amper nederlands kan praten, later wat duidelijker gesprekken) met de mededeling dat op vrijdagvoormiddag (dat was 'goede vrijdag' !
) een belgacomtechnieker zou langs komen. Ik dus een dag extra verlof nemen (de week erop ging ik al met verlof). De hele vrijdagvm zitten wachten, geen BGC man gezien.
Vrijdagnamiddag rond 16u belt men naar mijn gsm: een Belgacomtech. laat weten dat hij beneden in het flatgebouw bij de telefooncentrale staat maar dat het niet erg is dat ik niet meer thuis ben omdat ze maandag (paasmaandag) toch moeten terugkomen 'omdat het hier een boeltje is' (zoiets in die aard, groot flatgebouw ...). Ik zeg ok, maar werken jullie op paasmaandag? Daarop laat hij weten dat zij inderdaad ook niet werken op paasmaandag en dat het dus dinsdagvoormiddag zal worden. Ik laat weten nog eens thuis te blijven, had toch al verlof genomen ...
In het weekend kon ik nog steeds op internet via mijn oude provider.
Dinsdagmorgen de Belgacomtechnieker aan de deur, hoera
Ik verstuur nog net een mail voor ik de deur open doe. Vriendelijke man maar hij liet me geloof ik verstaan dat het zijn 1e opdracht was
Was in elk geval niet op de hoogte dat ze vrijdagnamiddag in de kelder ook al geweest waren ...
Plaatst iets op mijn telefoonlijn (om beneden mijn lijn te kunnen herkennen denk ik) en zegt, nu ga ik naar beneden ...
Ik had gelukkig veel lectuur in huis, een uur of 2 later was hij weer boven bij me. Controleert nog even de doortrekking van de lijn (ik ga in een andere kamer op internet) en wijst op mijn modem welke inderdaad al aangaf dat er synchronisatie op de lijn zat (maar voorheen was dat natuurlijk ook zo want ik kon toen nog op internet).
BGC technieker vertrekt en zegt dat max. 48u na zijn vertrek mijn T2 account moet werken maar 'dat dat dikwijls vanavond ook al zal werken'.
Na zijn vertrek probeer ik nog even, voor ik mijn oude account wis, op internet te gaan via mijn vorige provider. Dat lukt niet meer. Ik merk op in mijn modem instelling (fritzbox 7140) dat hij nu verbonden is met een alcateltelefooncentrale (vroeger stond daar iets anders, ben vergeten wat).
Ik geef mijn tele2 gegevens in, zonder resultaat. 's avonds probeer ik nog eens. Nog steeds zonder resultaat. Plots gaat mijn telefoon over (niet de gsm, maar het gewone toestel). Een telefoon die niet voor mij bestemd was .... maar ik heb al meer dan 1 maand geen vaste lijn telefoon meer .... De volgende morgen (woensdag) vertrek ik op reis. Voor vertrek probeer ik nog eens internet via T2, geen resultaat. Modem geeft wel nog steeds synchronisatie.
Na mijn terugkomst, op maandagmorgen, merk ik onmiddellijk dat er weer 'iets' gewijzigd is. Lampje van synchro op de modem staat nu te pinken, wat zoveel wil zeggen als totaal geen verbindingsmogelijkheden meer. Ik liet tele2 dit weten per email, merkte ondertussen ook op (via internet op werk) dat ze bij T2 vorige week donderdag (dus 2 dagen na bezoek BGC) mijn status wijzigden naar actief ???
T2 reageerde nog steeds niet ook niet na een 2e mail. Iemand een suggestie wat me nu te doen staat ?
T2 heeft wat tijd nodig om de zaken op orde te krijgen, dat had ik hier al gelezen. Dat kon we eigenlijk ook weinig schelen, want mijn vorige internetprovider vergat zowaar de account af te sluiten (ik kon dus steeds nog op internet maar de facturatiedienst is blijkbaar wel op de hoogte van mijn aangetekende opzegging want er staat niets bij verschuldigde bedragen in mijn e-admin).
Een paar weken geleden was het dan zover: een paar verwarrende telefoontjes (eerst iemand die amper nederlands kan praten, later wat duidelijker gesprekken) met de mededeling dat op vrijdagvoormiddag (dat was 'goede vrijdag' !

Vrijdagnamiddag rond 16u belt men naar mijn gsm: een Belgacomtech. laat weten dat hij beneden in het flatgebouw bij de telefooncentrale staat maar dat het niet erg is dat ik niet meer thuis ben omdat ze maandag (paasmaandag) toch moeten terugkomen 'omdat het hier een boeltje is' (zoiets in die aard, groot flatgebouw ...). Ik zeg ok, maar werken jullie op paasmaandag? Daarop laat hij weten dat zij inderdaad ook niet werken op paasmaandag en dat het dus dinsdagvoormiddag zal worden. Ik laat weten nog eens thuis te blijven, had toch al verlof genomen ...
In het weekend kon ik nog steeds op internet via mijn oude provider.
Dinsdagmorgen de Belgacomtechnieker aan de deur, hoera


Plaatst iets op mijn telefoonlijn (om beneden mijn lijn te kunnen herkennen denk ik) en zegt, nu ga ik naar beneden ...
Ik had gelukkig veel lectuur in huis, een uur of 2 later was hij weer boven bij me. Controleert nog even de doortrekking van de lijn (ik ga in een andere kamer op internet) en wijst op mijn modem welke inderdaad al aangaf dat er synchronisatie op de lijn zat (maar voorheen was dat natuurlijk ook zo want ik kon toen nog op internet).
BGC technieker vertrekt en zegt dat max. 48u na zijn vertrek mijn T2 account moet werken maar 'dat dat dikwijls vanavond ook al zal werken'.
Na zijn vertrek probeer ik nog even, voor ik mijn oude account wis, op internet te gaan via mijn vorige provider. Dat lukt niet meer. Ik merk op in mijn modem instelling (fritzbox 7140) dat hij nu verbonden is met een alcateltelefooncentrale (vroeger stond daar iets anders, ben vergeten wat).
Ik geef mijn tele2 gegevens in, zonder resultaat. 's avonds probeer ik nog eens. Nog steeds zonder resultaat. Plots gaat mijn telefoon over (niet de gsm, maar het gewone toestel). Een telefoon die niet voor mij bestemd was .... maar ik heb al meer dan 1 maand geen vaste lijn telefoon meer .... De volgende morgen (woensdag) vertrek ik op reis. Voor vertrek probeer ik nog eens internet via T2, geen resultaat. Modem geeft wel nog steeds synchronisatie.
Na mijn terugkomst, op maandagmorgen, merk ik onmiddellijk dat er weer 'iets' gewijzigd is. Lampje van synchro op de modem staat nu te pinken, wat zoveel wil zeggen als totaal geen verbindingsmogelijkheden meer. Ik liet tele2 dit weten per email, merkte ondertussen ook op (via internet op werk) dat ze bij T2 vorige week donderdag (dus 2 dagen na bezoek BGC) mijn status wijzigden naar actief ???
T2 reageerde nog steeds niet ook niet na een 2e mail. Iemand een suggestie wat me nu te doen staat ?