Pagina 1 van 1

Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 20 apr 2009, 20:10
door tom35
Hallo,

Ik krijg hier van dommel een afrekening van mijn telefoongesprekken (heb nog netconnect) waarvan gesprekken bij zijn die dateren van april 2008.
Kan dit allemaal zo maar ? Hoever mogen zij eigenlijk terug gaan ?
Ik dacht dat een factuur na 1 jaar verviel ?
Hoe lossen zij dit op wanneer ik morgen mijn kontrakt zou opzeggen, als ze dan een jaar nadien zouden komen met rekeningen, dan is dit hun probleem zou ik denken.


Tom

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 20 apr 2009, 22:05
door Maglor
Je zegt het zelf, ze hebben een jaar de tijd om hun facturen te sturen, dus zijn ze eigenlijk nog op tijd. Netjes is het allemaal niet en hoe kan je eigenlijk in godsnaam nog controleren of het allemaal wel correct is? Ik vrees niet dat je er aan kan ontsnappen, ook al moest je een aantal maanden geleden reeds opgezegd hebben.

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 20 apr 2009, 22:41
door Muziekbos
Dommel met zijn Drommelse streken.
Zou voor mij meer dan reden genoeg zijn om een klacht in te dienen en heel dat boelke stante pede op te zeggen. Hoe kan een mens nu in godsnaam vertrouwen hebben in zo'n firma die zijn eigen klanten bijna oplicht.

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 10:24
door Gent32m
Muziekbos schreef:Dommel met zijn Drommelse streken.
Zou voor mij meer dan reden genoeg zijn om een klacht in te dienen en heel dat boelke stante pede op te zeggen. Hoe kan een mens nu in godsnaam vertrouwen hebben in zo'n firma die zijn eigen klanten bijna oplicht.
Muziekbos, wat heb jij eigenlijk tegen Dommel ? Je neemt nogal zware woorden in de mond (klacht, stande pede opzeggen, vertrouwen, oplichters, ...) Op wat baseer jij je eigenlijk om zulke uitspraken in de mond te nemen ?

Je argumentatie is weinig objectief. Dommel heeft een jaar de tijd om te factureren. Dat is de wet. En hun werkwijze is ok. Van oplichting is hier geen sprake.

Dommel levert goede producten aan een scherpe prijs. Wil je een nog betere service, wees dan bereid dieper in je geldbuidel te tasten. Elders is ook niet altijd beter. Overal loopt wel eens iets fout (of trager dan verwacht). Kritiek geven is gemakkelijk. Een constructieve houding aannemen, veel moeilijker...

Vandaar mijn vraag aan jou: Wat heb jij tegen Dommel ?
Dat je zo gemakkelijk en ongefundeerd een anti standpunt inneemt

Om dit even met een voorbeeld te illustreren. Stel dat Jantje een paar weken geleden geld gestolen heeft. Iedereen weet dit. Iets later, blijkt er terug 50 euro verdwenen te zijn. Ik denk, dat ik jouw reactie op dat moment al kan raden. Jij zal zeggen. Jantje, heeft dit geld gestolen, want hij stal het de vorige keer ook. Zo is jantje nu eenmaal. Echter is het evengoed mogelijk (en dit zou een goed filmscenario kunnen zijn ;-), dat iemand anders (en slimmer) van die situatie gebruik maakt. Piet bijvoorbeeld, die weet dat Jantje al eens geld gestolen had, en dit feit kan gebruiken, om het deze keer zelf te stelen. Misschien zelfs kan proberen Jantje erin te luizen. En wat moet jantje dan zeggen ? Misschien had jantje zijn les geleerd (uit die eerste keer). Hij was gestraft, kwam tot inzicht en doet dit nu niet meer. Echter rust er wel een stigma op hem. Mensen zoals jij zouden hem op voorhand al niet meer vertrouwen. Zouden zelf bv naar die Piet luisteren, die misschien Jantje erin tracht te luizen. En hoe meer mensen Piet geloven, hoe minder kans Jantje maakt om nog fair berecht te worden.

Daarom dat onderzoek altijd objectief (vrij van emoties), onafhankelijk (zonder druk van buitenaf) en gebaseerd op feitenmateriaal (geen loze beweringen) moet verlopen. Het is gemakkelijk om iedereen (jan en alleman dus :wink:) zomaar te gaan beschuldigen, zoals jij bv met Dommel doet.

Als je een 'piek' hebt op iemand (om wat voor reden ook), is de kans vrij groot, dat je vanuit dat misprijzen, die persoon sneller gaat veroordelen, nog voor je goed en wel weet, of hij daar ook wel schuldig aan is. Zo zijn mensen helaas vaak. En soms is dit echt triestig...

Denk hierbij bv ook aan het Salomonsoordeel.

Muziekbos, als ik jou was en je even de tijd hebt, zou ik dat Salomonsoordeel eens goed doorlezen. Voor je weer ongefundeerde uitspraken (over Dommel of iets anders) begint te lanceren...

Wat ik me ook afvraag, is dit. Hoe zou jij je daar bij voelen ? Moest ik (of iemand anders) gemakkelijk zulke uitspraken over jou maken ? Uitspraken die op weinig (tot niets) gebaseerd zijn. Er zomaar uitflappend... Recht uit het hart... Volgens mij ben jij een emotie-mens (of type), Muziekbos. :wink: Zelf ben ik meer nen Spock, vrij nuchter. Allé, dat tracht ik toch te zijn. Tot het misschien zo saai en langdradig wordt, dat ze me wegzappen.. hé, wat gebeurt er... *** ZAP *** :-D

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 11:33
door Uzzi
@Gent32m

Na alle perikelen van de afgelopen maanden, kan ik goed begrijpen dat mensen voor het minste beginnen schieten op Dommel, gefundeerd of niet gefundeerd. Je oogst wat je zaait hé.

Trouwens, Als ik jouw postings van de afgelopen maanden terug zou lezen, dan staan daar ook een hele hoop niet gefundeerde uitspraken en beschuldigingen in, in de richting van Belgacom. Ik denk dat we allemaal het spreekwoord 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' kennen.

Om met nog een spreekwoord te eindigen : 'hij die vrij is van zonden, werpe de eerste steen'

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 11:41
door Sasuke
@Gent32m ...
Ik denk dat jij je ook wel schuldig maakt aan hetgene wat je Muziekbos verwijt. Jouw "mening" van hem is in mijn ogen ook ongefundeerd, vergezocht en lijkt een poging om een persoon te discrediteren.

"Geen enkel deftig bedrijf dat ik ken, faktureert een klant pas na 1 jaar, wanneer de contractvoorwaarden een maandelijkse betaling EISEN En als Dommel dan toch zo braaf is, dan hadden ze dat ook tegen hun klanten kunnen zeggen dat ze "achterstaan" met fakturatie en deze afsluiten op een jaar. Ik denk trouwens dat de fakturatiedienst overtoeren draait nu om al die fakturen nog voor de vervaldatum van een jaar probeert uit te sturen.

Langs de andere kant, hebben de klanten nu ook het recht om 1 jaar te wachten met de betaling ??? Denk het niet ... 3 weken te laat en dommel sluit je af ... dat gaat wel snel én zonder fouten hé :)

Grtz,
Sasuke

PS: Ik zeg niks over hun product, maar puur op de firma af is en blijft dommel een no-no voor mij !

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 12:26
door Gent32m
Sasuke schreef:@Gent32m ...
Ik denk dat jij je ook wel schuldig maakt aan hetgene wat je Muziekbos verwijt. Jouw "mening" van hem is in mijn ogen ook ongefundeerd, vergezocht en lijkt een poging om een persoon te discrediteren.
Akkoord. Mijn mening over Muziekbos is speculatief van aard. Het is meer bedoeld als "vraag" (van mij aan hem) dan als "antwoord" (van mij over hem). Muziekbos gebruikt harde woorden over Dommel. Daarom dat ik me afvroeg, hoe hij zich zelf zou voelen, moest iemand zulke harde woorden snel en ongefundeerd tegen hem gebruiken ?

Het is alvast niet mijn bedoeling iemand in diskrediet te brengen. Wel iemand op zijn gedrag te wijzen. Net zoals jij me op mijn gedrag gewezen hebt. Waarvan akte :wink:
Sasuke schreef:Geen enkel deftig bedrijf dat ik ken, faktureert een klant pas na 1 jaar, wanneer de contractvoorwaarden een maandelijkse betaling EISEN. En als Dommel dan toch zo braaf is, dan hadden ze dat ook tegen hun klanten kunnen zeggen dat ze "achterstaan" met fakturatie en deze afsluiten op een jaar. Ik denk trouwens dat de fakturatiedienst overtoeren draait nu om al die fakturen nog voor de vervaldatum van een jaar probeert uit te sturen.

Langs de andere kant, hebben de klanten nu ook het recht om 1 jaar te wachten met de betaling ??? Denk het niet ... 3 weken te laat en dommel sluit je af ... dat gaat wel snel én zonder fouten hé :)

PS: Ik zeg niks over hun product, maar puur op de firma af is en blijft dommel een no-no voor mij !
Ik heb een jaar geleden een pakket via UPS verzonden. Toch een deftig bedrijf lijkt me :wink:
Verleden week hebben ze me een aanmaning gestuurd, met de vraag een openstaand saldo van 35 euro te betalen. Deze schuld dateert van mei verleden jaar. Dus ook zo goed als een jaar geleden.

Echter, heb ik die schuld al lang betaald. Waarom komen ze daar nu plots nog mee af ? Dit is een fout in hun administratie. Ik heb hun dit laten weten. En daarbij vermeld, dat zoiets de professionaliteit van hun bedrijf schaadt. Mijn VISA kaart is ondertussen afgesloten (ik ben van bank veranderd, na de verhuis). Voor hetzelfde geld, hadden ze misschien dat geld anders alsnog van mijn rekening afgehaald ? Zodat ik dubbel had betaald. Dat weet ik niet (is speculatie van mijn kant). Feit is, dat fouten overal gebeuren en dit een bedrijf daarom niet minder "goed" maakt. Zolang alles binnen bepaalde proporties blijft, en we ons zelf niet schuldig maken het teveel buiten proportie te blazen, is het ok...

Overigens, ik heb zelf ook lang moeten wachten op mijn eerste telefoonfactuur van Dommel. Nu krijg ik wel netjes iedere maand een factuur van hen gepresenteerd. Heel goed toch ? Of niet ?

Enfin, waarover zeuren we (of ik :-D) eigenlijk ? Ik denk dat 95% van de mensen heel tevreden zijn over Dommel. Alleen moet Dommel de juiste klanten aantrekken. Mensen die niets van pc's kennen, die gebaat zijn bij heel persoonlijke, snelle service. En niet openstaan voor een bedrijf in groei (voor de soms opgelopen vertragingen). Die kloppen beter bij Dommel niet aan. Hoe beter je weet waarvoor je kiest, hoe minder de ergernis achteraf.

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 13:09
door Jan_B
Gent32m schreef:Ik heb een jaar geleden een pakket via UPS verzonden. Toch een deftig bedrijf lijkt me :wink:
Verleden week hebben ze me een aanmaning gestuurd, met de vraag een openstaand saldo van 35 euro te betalen. Deze schuld dateert van mei verleden jaar. Dus ook zo goed als een jaar geleden.

Echter, heb ik die schuld al lang betaald. Waarom komen ze daar nu plots nog mee af ? Dit is een fout in hun administratie.
Een systematische fout van 1 bedrijf vergelijken met een occasionele fout van een ander bedrijf: lijkt me niet echt correct ...

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 13:32
door Gent32m
Jan_B schreef:Een systematische fout van 1 bedrijf vergelijken met een occasionele fout van een ander bedrijf: lijkt me niet echt correct ...
Of dit een occasionele fout is van UPS, weet ik niet. Misschien komt die wel meer voor ? (dat weten we niet)
En de systematische fout van Dommel (als dit is waar je op doelt ?), dat de telefoon facturen veel later toekwamen, is ondertussen bij de meesten rechtgezet. Ze is alvast rechtgezet bij mij. Ik heb een week terug, een nieuwe telefoonfactuur gekregen, deze keer enkel voor de gesprekskosten van de laatste maand. Dus die systematische fout is er ondertussen al uit.

Feit is dat de "administratie" niet de sterkste (en snelste) kant van Dommel is. Maar ik ken nog ergere bedrijven. Lampiris bijvoorbeeld (waar ik mijn gas + electriciteit afneem). Ik heb hun verleden maand een brief gestuurd, nog steeds zonder reactie. Verleden jaar heeft het maanden geduurd, eer we een contract hadden. Dat contract was zoek, verloren geraakt, opnieuw opgesteld, etc. 5 maanden geleden stuurde ik hen een simpele mail met de vraag wat het verschil was tussen nacht en dagtarief (inzake uurzones). Geen antwoord op gekregen. 2 maand later kreeg ik plots wel een antwoord in de bus. Ik had de hoop al lang opgegeven...

Dit jaar gaan we bij Ecopower voor onze electriciteit. Die zijn een stuk goedkoper (voor kleine verbruikers, wegens geen vaste kosten die ze aanrekenen). Plus hebben een heel goede administratie. Als je van Lampiris komt, lijkt me dat een zegen. Goh ja, je neemt waarvoor je kiest hé. EDPNet heeft een betere service dan Dommel, maar minder sterke producten/prijs verhouding.

Wat ik alvast niet correct vind, is de opmerking van Muziekbos, Dommel van "oplichting" te beschuldigen. Wat heeft oplichting te maken met facturen die later aangerekend worden. Ok, leuk is anders. Alle begrip daarvoor. Maar met oplichting heeft dit in mijn ogen niets te maken. Net zoals de suggestie om dan maar meteen je abonnement op te zeggen, precies alsof de goede producten / prijs kwaliteit er dan niet meer toe doen ?

De kritiek dat Dommel die telefoonfacturen sneller had kunnen versturen, is zeker terecht.
Er rekening mee houden, dat het een nieuw product betrof en de administratie van Dommel bij momenten enorm achterliep (wegens het succes), zijn dan weer verzachtende omstandigheden.

M.a.w. fair is fair, maar laten we daarin verder ook niet overdrijven...

Aan de topicstarter tom35,
heb jij nog vragen voor ons ?

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 14:17
door Uzzi
Gent32m schreef: Enfin, waarover zeuren we (of ik :-D) eigenlijk ? Ik denk dat 95% van de mensen heel tevreden zijn over Dommel. Alleen moet Dommel de juiste klanten aantrekken.
Jij mist precies toch wel elke voeling met de realiteit. Dat het de laatste weken/maanden de situatie aan het verbeteren is bij Dommel, zullen maar weinigen ontkennen ... maar dat 95% van de mensen zeer tevreden zijn over Dommel, das wel helemaal van de pot gerukt (om het op z'n Hollands te zeggen). Ik denk dat je ver moet gaan zoeken naar een bedrijf waar 95% van de klanten zeer tevreden is.

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 21 apr 2009, 14:59
door Gent32m
Uzzi schreef:Jij mist precies toch wel elke voeling met de realiteit. Dat het de laatste weken/maanden de situatie aan het verbeteren is bij Dommel, zullen maar weinigen ontkennen ... maar dat 95% van de mensen zeer tevreden zijn over Dommel, das wel helemaal van de pot gerukt (om het op z'n Hollands te zeggen). Ik denk dat je ver moet gaan zoeken naar een bedrijf waar 95% van de klanten zeer tevreden is.
Dit is inderdaad van de pot gerukt. Die 95% ben ik :wink:
Als je heel tevreden over Dommel bent zoals ik, sluipen er gemakkelijker zulke foutjes in je antwoorden.

Maar 95% is teveel. Klopt. Neem dan een iets lager percentage. En laten we "heel tevreden" veranderen in "tevreden"
Want hoeveel mensen voelen er zich heel tevreden ? Dat kun je ook gemakkelijk op één hand tellen, denk ik ? :wink:
En zwijg me van de pot. Deze morgen had ik last van mijn maag bij het opstaan. Ik bespaar je de details.
En die voeling met de realiteit :wink:

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 22 apr 2009, 09:49
door Gent32m
Uzzi schreef:Trouwens, Als ik jouw postings van de afgelopen maanden terug zou lezen, dan staan daar ook een hele hoop niet gefundeerde uitspraken en beschuldigingen in, in de richting van Belgacom. Ik denk dat we allemaal het spreekwoord 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' kennen.
Hier had ik overgelezen. Ik ben akkoord dat ik net als Muziekbos kan zondigen tegen "ongefundeerde uitspraken". Maar dat doe jij ook en eigenlijk (bijna) iedereen hier. Waarom ? Omdat we allemaal schijven vanuit onze eigen ervaringen. En die zijn altijd gekleurd (nooit 100% objectief, wat ook niet kan, want wij kennen heel de werkelijkheid niet, al schrijven en redeneren we er allemaal wel zo uit). Hierbij verwijzend naar Immanuel Kant en zijn Kritik der reinen Vernunft

Dit is eigen aan de mens. En dus ook eigen aan userbase hier (waar zich een verzameling van mensen bevindt). De één vindt Telenet de hemel hier, de ander de hel. Idem met Dommel. Ik heb daar op zich geen problemen mee. Ieder heeft recht op zijn mening en recht om die mening hier te komen verdedigen. Zoals ik nu doe.

Wel heb je daar nuances in. Muziekbos spreekt hier van Dommel = oplichting, onmiddellijk je abbo opzeggen en klacht indienen (en dit voor een simpele, perfect wettelijke gebeurtenis, dat de facturen wat later zijn toegekomen ?) Sorry, maar dat vind ik erover. En eerder van "bashing" dan van "enige voeling met de werkelijkheid" getuigend. Daarom reageer ik ook. Maar dit is maar mijn mening.

Het idee, op basis van de uitspraken van Muziekbos, zijn karakter proberen te analyseren. Is misschien een brug (van mij) te ver. Het probleem met e-debatten, zoals dit hier, is dat je de mensen niet ziet. Je mist lichaamstaal en andere "non verbale informatie". Waardoor je je minder empathisch kunt inleven (in het karakter van de ander). Enfin, je kent dit zelf best ook wel. Als je de mensen een beetje leert kennen, leer je hun reacties soms lezen. Dan weet je van, die zal zo reageren, want zit zo ineen. Of (beter verwoord) dit is een meer "gematigd denker", die reageert extremer, die is impulsiever, die doordachtzamer, etc. Idem met de "emo-types" versus "ratio-types" (nen Spock versus McCoy, om het in Star Trek termen te omschrijven). Of zoals ik gisteren in de Flair nog las. De alfaman en de wachoman :wink: By the way: De alfaman zijn rijk schijnt uit te zijn, toch als je de flair mag geloven. Alle vrouwen willen nu wachomannen. Toch ten tijde van de crisis. Er is geen geld (en zorgen) meer voor de alfaman. Goh ja, als de boekskes maar verkopen zeker :-D

Wat mijn uitspraken over Belgacom betreft. Die zijn gebaseerd op eigen ervaringen (en ook veronderstellingen). In welke mate die niet gefundeerd zijn, kunnen we in debat met elkaar over gaan. Ik kan je enkel maar meegeven, dat mijn ervaringen met Belgacom slecht zijn. Sorry hiervoor. Misschien vind jij dat niet leuk om horen, maar ik kan daar verder niet veel aan doen.

Overigens, Uzzi, ik nodig je bij deze van harte uit, dit werk (via Wikipedia bv) van Immanuel Kant eens te lezen. Ik vind het nog altijd een schitterend (en baanbrekend) stukje filosofie. Het zorgde ook meteen voor een keerpunt in onze westerse filosofie. Verplichte kost voor iedereen, die geinteresseerd is in voeling met de werkelijkheid. Of anders gesteld de vraag: "Wat is de werkelijkheid en hoe nemen we die waar" ?

P.S. Ik moet opletten dat ik er hier geen eigen blog begin van te maken. Ik zou dan ook graag de stem van tom35, nog eens horen. Of hij nog met vragen ofzo zit ? Zoniet, is deze topic-vraag waarschijnlijk 'end-of-life' ondertussen...

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 22 apr 2009, 10:56
door Maglor
*Zucht*, zou een random-sentence-delete-tool niets voor jou zijn? Of misschien, zoals je zei, een blog? Kun je daar al je frustraties en overpeinzingen en what not van je afschrijven en je hier dan beperken tot de essentie?

Re: Afrekening telefoongesprekken, 1 jaar na datum

Geplaatst: 22 apr 2009, 11:38
door Gent32m
Maglor schreef:*Zucht*, zou een random-sentence-delete-tool niets voor jou zijn? Of misschien, zoals je zei, een blog? Kun je daar al je frustraties en overpeinzingen en what not van je afschrijven en je hier dan beperken tot de essentie?
Klopt. Dit is geen filosofie forum. Wat niet wil zeggen, dat zo een beetje filosoferen niet eens interessant kan zijn :wink:
Maar het klopt wat je zegt. Het onderwerp (in zijn brede zin) is hier "Internet Providers". Dus terug naar de essentie...