Pagina 1 van 1
Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 12:29
door snakeboots
Ik heb pas dommel en alles werkte perfect. Nu kom ik gisteren op mijn appartement en heb ik geen syncro nietmeer. Even naar de huisbaas gegaan en deze zegt mij dat mijn onderburen adsl hebben aangevraagd en dat de technieker van belgacom heel lomp was.
Dus ik vrees dat hij mijn kabel ofzo geraakt heeft of dat hij niet meer aangesloten is. Nu zou ik denk ik dommel moeten bellen maar moet ik hier nu voor betalen want het is mijn schuld toch niet?
bedankt
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 14:33
door gerree
Hmm die zullen waarschijnlijk toch natuurlijk een belgacom technieker sturen dus ik denk wel dat de kosten voor jou zijn, tenzij je gaat klagen maar daar kom je niet ver mee...
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 16:46
door decat
gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 17:03
door gm123
decat schreef:gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tuurlijk niet. Als de fout bij belgacom ligt gaat hij er zelf niet moeten voor betalen.
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 17:22
door liger
gm123 schreef:decat schreef:gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tuurlijk niet. Als de fout bij belgacom ligt gaat hij er zelf niet moeten voor betalen.
probleem ligt natuurlijk bij interpretatie.
Wie is verantwoordelijk voor de contactdoos NA de installatie?
Is belgacom verantwoordelijk tot aan of met de conctactdoos?
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 17:43
door decat
tot aan de contactdoos is dacht ik voor de rekening van belgacom
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 17:56
door Ofloo
gerree schreef:Hmm die zullen waarschijnlijk toch natuurlijk een belgacom technieker sturen dus ik denk wel dat de kosten voor jou zijn, tenzij je gaat klagen maar daar kom je niet ver mee...
Mankeerde gij nu iets ? Als dit zo is sluit BGC u morgen dagelijks af !
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 17:59
door Ofloo
liger schreef:gm123 schreef:decat schreef:gezien het probleem niet tussen de contactdoos en zijn pc ligt zijn de kosten toch niet voor hem?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tuurlijk niet. Als de fout bij belgacom ligt gaat hij er zelf niet moeten voor betalen.
probleem ligt natuurlijk bij interpretatie.
Wie is verantwoordelijk voor de contactdoos NA de installatie?
Is belgacom verantwoordelijk tot aan of met de conctactdoos?
Toen ik service deed in NL was alles tot aan de contactdoos voor de provider alles erna is voor de end gebruiker, ik ga er vanuit dat het hier in Belgiƫ niet anders is, zou nogal mooi zijn, .. BGC komt contactdoos installeren, tiens werkt niet, .. technieker al weg, .. wat nu !? Bellen naar bgc er is nog een probleem het werkt niet, nieuwe technieker komt, .. stelt vast dat het in de contactdoos ligt, nu zou de eindgebruiker nogmaals kosten moeten betalen boven op de aansluitkosten ? voor een job die slecht uitgevoerd was ? Ik denk het niet.. !! Althans het zou toch niet mogen zijn... maar natuurlijk in BE weet je maar nooit
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 11 apr 2009, 19:16
door tbscope
Snakeboots,
Vermits het een probleem is met de fysieke leiding kun je best meteen naar Belgacom bellen.
Zij zullen gratis een technieker sturen. Het probleem ligt misschien niet in jouw appartement.
Tenzij de telefoonlijn fysiek van Dommel is.
Dan moet je Dommel bellen.
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 13 apr 2009, 00:54
door snakeboots
Het is een homeconnect zonder vaste lijn van bgc. Dus dan zal ik waarschijnlijk naar dommel moeten bellen. De modem blijft het ADSL signaal zoeken maar vind totaal niets.
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 13 apr 2009, 06:50
door Superwatje
Hoi,
Ik heb in de jaren dat ik adsl heb, nog niet veel problemen gehad met mijn dommel account. Toen ik hier las dat de service van Dommel flink knudde was kan je je de huivering voorstellen toen ik zag dat ik flink problemen had ... zelfde probleem als jij ... geen sync.
Na alles gechecked en gedubbelchecked te hebben Een half uurtje naar een wachtdeuntje bij de dommel helpdesk geluisterd, waarna een heel vriendelijke kerel opnam en mijn lijn es doorteste (ik hoorde een paar minuten lang bliepjes en klikjes). Toen kwam die kerel terug en vroeg mijn mobiel nummer, zodat ze me konden terugbellen en ik de telefoon kon ophangen. 2 uurtjes daarna waren de problemen opgelost, zomaar ineens. Tijdje daarna kreeg ik een telefoontje van Dommel of het nu ok was. (later bleek dat BGC, iets verkeerd gedaan had in de kast op de straat ofzo ... ik had die snelheidsverhoging van Dommel aangevraagd en op de aangekondigde dag had ik plots geen internet meer). Wat ze ook zeggen van Dommel ... ik heb er geen slechte ervaringen mee. Dus gewoon bellen naar ginder en luisteren. Zet wel een bordje boterhammen klaar .... kan een tijdje duren
Zelfs al heb je geen vaste bgc telefoonabo ... het is wel hun lijn ..punt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 15 apr 2009, 11:17
door rtl
bij mij heeft de lijn er ook al 2 keer uitgelegen, geen synchro meer
dommel bellen, die bellen bgc en die sturen een technieker die het op straat oplost
ik blijf er zelfs niet meer thuis voor
moest ik bij skynet zitten zou het uiteraard wel nooit gebeuren
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 15 apr 2009, 23:53
door Devilzown
De lijn tussen de kvd (verdeelkast op straat) en het intropunt in uw gebouw zal waarschijnlijk slecht gedocumenteerd hebben gestaan.
Mss is die toegewezen aan uw buur of heeft de tech een andere verspreiding gebruikt en deze niet eerst getest of hij wel vrij was.
Homeconnects zijn zobizo raw coppers & daar zit geen kiestoon op. Veel techs horen een keer of er kiestoon op zit en denken er dan niet verder bij na
Is zobizo infrastructuurwerk => kosten belgacom.
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 16 apr 2009, 00:18
door Lord Utopia
zobizo, dat is een nieuwe
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 16 apr 2009, 12:14
door Ofloo
Lord Utopia schreef:zobizo, dat is een nieuwe
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Is waarschijnlijk opzettelijk gedaan
Doet me denken aan bij ons iemand op het werk die kabel als kapel schrijft, dun wordt tun, dik wordt tik, ..het is precies een andere taal, eerlijk gezegd ik wist niet dat er nog zo veel mensen moeilijkheden hadden met gewoon schrijven, hij is alleszins niet de enige. 'k Ben er eens gaan op letten, ..
Re: Geen syncro nietmeer door buren.
Geplaatst: 17 mei 2009, 16:37
door gerree
Ofloo schreef:gerree schreef:Hmm die zullen waarschijnlijk toch natuurlijk een belgacom technieker sturen dus ik denk wel dat de kosten voor jou zijn, tenzij je gaat klagen maar daar kom je niet ver mee...
Mankeerde gij nu iets ? Als dit zo is sluit BGC u morgen dagelijks af !
nu lijkt het zo wel ja ! -_-