gebrekkige service
Geplaatst: 30 maa 2009, 18:14
Een ongelooflijk verhaal? Maken anderen dit ook mee?
Ik ben een jaar klant bij EDPnet, een MAX24 abo, ging prima de eerste 4 maanden, dan is er een ware lijdensweg begonnen waarbij het resultaat altijd was dat EDPnet niet wilde helpen; altijd de sschuld van zich afschuiven: binneninstallatie was eerst het probleem, daarna was het de schuld van belgacom.
Op mijn klacht dat mijn max24 abo nog maar 1,5mbit effectief geeft (nadat ik al 9 maand opgescheept zit met slechts 3mbit effetief) krijg ik weer het antwoord dat mijn binneninstallatie niet deugd, ik weerleg dat omdat de binneninstallatie de eerste 4 maand wel ruim 8mbit trok, er is niets veranderd, bovendien is er nog een splitter weggehaald en heb ik toch andere modem en kabels geprobeerd. EDPnet wil me niet kosteloos helpen. Heel erg om je klanten in de kou te laten staan.
Meer detail hieronder, het support ticket.
Gr,
Michael Torfs
25/03/2009 10:23:48
De snelheid van mijn adsl lijn (Max24 abo) is sinds gisteren teruggevallen op 1,5mbit (oftwel 194KB). Tot voor gisteren was de snelheid consistent 3,2mbit (400KB).
Kan dit uitgetest worden aub.
25/03/2009 10:36:01
er is niets veranderd aan de binneninstallatie.
upload is stabiel traag gebleven. Was tot voor gisterenmiddag 40KB, is nu nog steeds 40KB.
25/03/2009 10:42:46
heel bizar: ik check mijn modem en merk dat het adsl profiel gehalveerd is:
onderaan zie je DSL Downstream Rate nu op 3mbit staat, als ik in ticket 148064 kijk was die DSL downstream rate 6mbit. Waarom en wanneer is dit teruggezet? Is dit gerelateerd aan de tergend trage snelheid nu?
Het valt me op dat ticket 148064 niet meer online staat, wat is hier de reden van?
--- System Information ---
Vendor: Linksys
ModelName: WAG325N
Firmware Version: A1.00.12 , 2008-01-25
Boot Version: 1.0.37-5.4
Hardware Version: 0.01
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 8000
DSL Mode: G.DMT
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 640 Kbps
DSL Downstream Rate: 3104 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 6.4 dB 11.0 dB
DSL Attenuation: 30.0 dB 19.5 dB
DSL Transmit Power: 19.8 dBm 12.1 dBm
25/03/2009 11:14:15
Geachte heer Torfs,
We danken u voor het bezorgen van statistieken van uw modem. Volgens de onderstaande synchronisatiewaarden (vooral de waarden in het vetjes) is er een sterk signaalverlies op de lijn. Dat heeft te maken met het feit dat uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) niet van goede kwaliteit is. We raden u aan deze link te gebruiken:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... m_knippert
om de binneninstallatie na te kijken, zo mogelijk alle filters en kabels te vervangen en met een andere modem te testen.
DSL Upstream Rate: 640 Kbps
DSL Downstream Rate: 3104 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 6.4 dB 11.0 dB
DSL Attenuation: 30.0 dB 19.5 dB
25/03/2009 11:21:21
die 6db die u in het vet zet, was in september 22db, dus veel hoger toen, toen was de lijn 3,2mbit (effectief)
Dit is geen nieuwe installatie, dit is een bestaande installatie. ER IS NIETS AAN DE BINNENINSTALLATIE VERANDERD en de snelheid is sinds gisteren gehalveerd in download.
25/03/2009 11:33:39
Ik stel vast dat jullie niet antwoorden op onze vragen:
1/ waarom staat ticket 148064 niet meer online?
2/ wanneer en met welke reden hebben jullie het ADSL profiel van 6mbit naar 3mbit teruggezet? (september was nog 6mbit wat je in ticket 148064 kan bekijken, nu stel ik vast dat die nog 3mbit is)
27/03/2009 10:30:25
Geachte heer Torfs,
Met dit schrijven willen wij u een antwoord geven op de vragen die u ons heeft gesteld.
> 1/ waarom staat ticket 148064 niet meer online?
U heeft uw abonnement opgezegd bij EDPnet. Hiervan heeft u per mail al een bevestiging gekregen. Daarom staat dit ticket niet meer online.
> 2/ wanneer en met welke reden hebben jullie het ADSL profiel van 6mbit naar 3mbit teruggezet? (september was nog 6mbit wat je in ticket 148064 kan bekijken, nu stel ik vast dat die nog 3mbit is)
Wij hebben uw profiel niet teruggezet van 6Mbit naar 3 Mbit. U staat nog steeds op een 6 Mbit profiel (6Mbps down/640Kbps up), maar omwille van het signaalverlies op uw lijn synchroniseert de modem slechts aan 3 Mbit. Wij raden u dan ook aan uw eindinfrastructuur te optimaliseren om ten volle gebruik te kunnen maken van het huidge profiel.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,
27/03/2009 12:37:32
ticket 148064: eigenaardig dat jullie alle andere tickets niet verbergen. Die staan zichtbaar met status closed. Ik stel voor om 148064 ook zichtbaar te houden, deze ticket is verwant, problemen zijn gestart in die ticket
optimalisatie binneninstallatie:
de binneninstallatie is alvolgt (in volgorde van buiten naar binnen):
1/ kastje Belgacom
2/ 10m UTP cat 5 kabel (app is 6 jaar oud, alles is recent, niks oud materiaal)
3/ aansluiting in stekkerdoos met 2 rj11 connctoren en een 5-polige connector
4/ 1 RJ11 kabel naar ADSL modem
geen verdere aftakking, geen splitter (het is een raw copper lijn). Kan niet optimaler.
Bovendien, en dat heb ik herhaalde malen herhaald, historisch werkte de lijn perfect, historisch overzicht:
- feb/08 - jun/08: installatie + normaal gebruik lijn: lijn haalt vlotjes 8mbit, geen enkel probleem mee, ik ben heel tevreden
- jun/08 - jul/08: adsl lijn is opeens dood, na 3 weken met telkens adsl profiel naar beneden halen krijgen jullie de lijn terug stabiel met een profiel op 6mbit (effectief haal ik er dan maar 3,2 mbit meer uit.
jullie 2de lijn support geeft zelf aan dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door een nieuwe adsl abonnement in mijn buurt die de lijn storing geeft (= BUITENINSTALLATIE), maar 3mbit valt nog binnen de specs van de lijn dus jullie kunnen/willen niet doen. Tijdens deze periode werd de splitter weggehaald (= OPTIMALISATIE) en werd de lijn getest met een andere modem en een andere RJ11 kabel, haalt allemaal niets uit, lijn blijft slecht
- vorige week: adsl lijn is ineens terug gehalveerd in snelheid, ik stel vast dat mijn modem ook de helft aangeeft (van 6 naar 3 mbit). Effectieve snelheid die ik nog haal is 1,5mbit, erg droevig. Ik betaal voor een max24 abonnement.
CONCLUSIE:
Enkel de UTP5 kabel die het kastje van Belgacom verbint met de stekkerdoos in mijn appartement is niet vervangen en kan ik niet testen (omdat jullie geen technieker willen sturen die het kastje van Belgacom opent zonder dat ik akkoord ga kosten te betalen). Voor alle duidelijkheid, ik wil die test wel doen, kan alleen zelf het kastje niet openen.
Maar, de kans dat de reden de UTP-5 kabel is zo goed als onbestaande, omdat:
- dit een recent gebouw is met moderne bekabeling (max 6 jaar oud)
- geen verbouwingen of iets geweest zijn waarbij er iets aan de interne bekabling is gebeurd in het gebouw
- de kabel in de perioder feb/08-jun/08 perfect in staat was 8mbit te trekken.
Wat is de reden dat wel? Geen idee, weer een nieuwe abonnee in mijn buurt?
Ik stel voor dat jullie dit ticket terug escaleren naar 2de lijns support. Mijn lijn mag dan in opzeg zijn, tot 18/5 betaal ik voor een max24 lijn en verwacht dan ook normale support. 1,5mbit vind ik niet kunnen, ik neem aan dat dit ook buiten de specs van jullie/Belgacom valt.
Graag dringend hulp, ik ben bereikbaar op 0475/xxxxxx
Ik ben een jaar klant bij EDPnet, een MAX24 abo, ging prima de eerste 4 maanden, dan is er een ware lijdensweg begonnen waarbij het resultaat altijd was dat EDPnet niet wilde helpen; altijd de sschuld van zich afschuiven: binneninstallatie was eerst het probleem, daarna was het de schuld van belgacom.
Op mijn klacht dat mijn max24 abo nog maar 1,5mbit effectief geeft (nadat ik al 9 maand opgescheept zit met slechts 3mbit effetief) krijg ik weer het antwoord dat mijn binneninstallatie niet deugd, ik weerleg dat omdat de binneninstallatie de eerste 4 maand wel ruim 8mbit trok, er is niets veranderd, bovendien is er nog een splitter weggehaald en heb ik toch andere modem en kabels geprobeerd. EDPnet wil me niet kosteloos helpen. Heel erg om je klanten in de kou te laten staan.
Meer detail hieronder, het support ticket.
Gr,
Michael Torfs
25/03/2009 10:23:48
De snelheid van mijn adsl lijn (Max24 abo) is sinds gisteren teruggevallen op 1,5mbit (oftwel 194KB). Tot voor gisteren was de snelheid consistent 3,2mbit (400KB).
Kan dit uitgetest worden aub.
25/03/2009 10:36:01
er is niets veranderd aan de binneninstallatie.
upload is stabiel traag gebleven. Was tot voor gisterenmiddag 40KB, is nu nog steeds 40KB.
25/03/2009 10:42:46
heel bizar: ik check mijn modem en merk dat het adsl profiel gehalveerd is:
onderaan zie je DSL Downstream Rate nu op 3mbit staat, als ik in ticket 148064 kijk was die DSL downstream rate 6mbit. Waarom en wanneer is dit teruggezet? Is dit gerelateerd aan de tergend trage snelheid nu?
Het valt me op dat ticket 148064 niet meer online staat, wat is hier de reden van?
--- System Information ---
Vendor: Linksys
ModelName: WAG325N
Firmware Version: A1.00.12 , 2008-01-25
Boot Version: 1.0.37-5.4
Hardware Version: 0.01
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 8000
DSL Mode: G.DMT
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 640 Kbps
DSL Downstream Rate: 3104 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 6.4 dB 11.0 dB
DSL Attenuation: 30.0 dB 19.5 dB
DSL Transmit Power: 19.8 dBm 12.1 dBm
25/03/2009 11:14:15
Geachte heer Torfs,
We danken u voor het bezorgen van statistieken van uw modem. Volgens de onderstaande synchronisatiewaarden (vooral de waarden in het vetjes) is er een sterk signaalverlies op de lijn. Dat heeft te maken met het feit dat uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) niet van goede kwaliteit is. We raden u aan deze link te gebruiken:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... m_knippert
om de binneninstallatie na te kijken, zo mogelijk alle filters en kabels te vervangen en met een andere modem te testen.
DSL Upstream Rate: 640 Kbps
DSL Downstream Rate: 3104 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 6.4 dB 11.0 dB
DSL Attenuation: 30.0 dB 19.5 dB
25/03/2009 11:21:21
die 6db die u in het vet zet, was in september 22db, dus veel hoger toen, toen was de lijn 3,2mbit (effectief)
Dit is geen nieuwe installatie, dit is een bestaande installatie. ER IS NIETS AAN DE BINNENINSTALLATIE VERANDERD en de snelheid is sinds gisteren gehalveerd in download.
25/03/2009 11:33:39
Ik stel vast dat jullie niet antwoorden op onze vragen:
1/ waarom staat ticket 148064 niet meer online?
2/ wanneer en met welke reden hebben jullie het ADSL profiel van 6mbit naar 3mbit teruggezet? (september was nog 6mbit wat je in ticket 148064 kan bekijken, nu stel ik vast dat die nog 3mbit is)
27/03/2009 10:30:25
Geachte heer Torfs,
Met dit schrijven willen wij u een antwoord geven op de vragen die u ons heeft gesteld.
> 1/ waarom staat ticket 148064 niet meer online?
U heeft uw abonnement opgezegd bij EDPnet. Hiervan heeft u per mail al een bevestiging gekregen. Daarom staat dit ticket niet meer online.
> 2/ wanneer en met welke reden hebben jullie het ADSL profiel van 6mbit naar 3mbit teruggezet? (september was nog 6mbit wat je in ticket 148064 kan bekijken, nu stel ik vast dat die nog 3mbit is)
Wij hebben uw profiel niet teruggezet van 6Mbit naar 3 Mbit. U staat nog steeds op een 6 Mbit profiel (6Mbps down/640Kbps up), maar omwille van het signaalverlies op uw lijn synchroniseert de modem slechts aan 3 Mbit. Wij raden u dan ook aan uw eindinfrastructuur te optimaliseren om ten volle gebruik te kunnen maken van het huidge profiel.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,
27/03/2009 12:37:32
ticket 148064: eigenaardig dat jullie alle andere tickets niet verbergen. Die staan zichtbaar met status closed. Ik stel voor om 148064 ook zichtbaar te houden, deze ticket is verwant, problemen zijn gestart in die ticket
optimalisatie binneninstallatie:
de binneninstallatie is alvolgt (in volgorde van buiten naar binnen):
1/ kastje Belgacom
2/ 10m UTP cat 5 kabel (app is 6 jaar oud, alles is recent, niks oud materiaal)
3/ aansluiting in stekkerdoos met 2 rj11 connctoren en een 5-polige connector
4/ 1 RJ11 kabel naar ADSL modem
geen verdere aftakking, geen splitter (het is een raw copper lijn). Kan niet optimaler.
Bovendien, en dat heb ik herhaalde malen herhaald, historisch werkte de lijn perfect, historisch overzicht:
- feb/08 - jun/08: installatie + normaal gebruik lijn: lijn haalt vlotjes 8mbit, geen enkel probleem mee, ik ben heel tevreden
- jun/08 - jul/08: adsl lijn is opeens dood, na 3 weken met telkens adsl profiel naar beneden halen krijgen jullie de lijn terug stabiel met een profiel op 6mbit (effectief haal ik er dan maar 3,2 mbit meer uit.
jullie 2de lijn support geeft zelf aan dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door een nieuwe adsl abonnement in mijn buurt die de lijn storing geeft (= BUITENINSTALLATIE), maar 3mbit valt nog binnen de specs van de lijn dus jullie kunnen/willen niet doen. Tijdens deze periode werd de splitter weggehaald (= OPTIMALISATIE) en werd de lijn getest met een andere modem en een andere RJ11 kabel, haalt allemaal niets uit, lijn blijft slecht
- vorige week: adsl lijn is ineens terug gehalveerd in snelheid, ik stel vast dat mijn modem ook de helft aangeeft (van 6 naar 3 mbit). Effectieve snelheid die ik nog haal is 1,5mbit, erg droevig. Ik betaal voor een max24 abonnement.
CONCLUSIE:
Enkel de UTP5 kabel die het kastje van Belgacom verbint met de stekkerdoos in mijn appartement is niet vervangen en kan ik niet testen (omdat jullie geen technieker willen sturen die het kastje van Belgacom opent zonder dat ik akkoord ga kosten te betalen). Voor alle duidelijkheid, ik wil die test wel doen, kan alleen zelf het kastje niet openen.
Maar, de kans dat de reden de UTP-5 kabel is zo goed als onbestaande, omdat:
- dit een recent gebouw is met moderne bekabeling (max 6 jaar oud)
- geen verbouwingen of iets geweest zijn waarbij er iets aan de interne bekabling is gebeurd in het gebouw
- de kabel in de perioder feb/08-jun/08 perfect in staat was 8mbit te trekken.
Wat is de reden dat wel? Geen idee, weer een nieuwe abonnee in mijn buurt?
Ik stel voor dat jullie dit ticket terug escaleren naar 2de lijns support. Mijn lijn mag dan in opzeg zijn, tot 18/5 betaal ik voor een max24 lijn en verwacht dan ook normale support. 1,5mbit vind ik niet kunnen, ik neem aan dat dit ook buiten de specs van jullie/Belgacom valt.
Graag dringend hulp, ik ben bereikbaar op 0475/xxxxxx