Pagina 1 van 1

modem probleem

Geplaatst: 22 maa 2009, 17:28
door olifant
sinds woensdag 18/03/09 heb ik een probleem met de modem. telkens als ik mijn pc opstart heb ik geen verbinding met het internet. het enige wat helpt is onder verbindingen, mijn LAN-verbindingen herstellen.
blijkbaar vind mijn modem geen IP adres bij het opstarten.
naar de technische helpdesk bellen lukt niet daar ik te laat thuis ben van mijn werk. ik werk tot 18.00 uur, helpdesk is bereikbaar tot 17.30. op mijn mails krijg ik geen reactie.

hoe kan ik dit verhelpen ? liefst niet met een nieuwe modem te kopen

Re: modem probleem

Geplaatst: 22 maa 2009, 17:42
door Mr.T
en welke modem heb je ?
Gekregen van Scarlet ? Gekocht bij Scarlet ? Hoe oud ?

Re: modem probleem

Geplaatst: 23 maa 2009, 11:44
door olifant
modem gekregen bij abonnement, modem is nu 4 jaar oud

Allied Data Copperjet 816-2P PSTN

zojuist gebeld naar scarlet, en die zeggen dat het aan de ethernet kaart ligt, ik zou die moeten verwijderen en opnieuw installeren

Re: modem probleem

Geplaatst: 23 maa 2009, 13:37
door tova
Probeer eens een andere pc of laptop aan te sluiten op je modem. Dan kan je onmiddellijk uitsluiten of het probleem bij je modem of je pc ligt.

Re: modem probleem

Geplaatst: 23 maa 2009, 14:23
door olifant
zal moeilijk gaan, heb geen andere PC om te proberen.

Re: modem probleem

Geplaatst: 24 maa 2009, 23:07
door Funsize
dat is 9/10 een defecte box en word vervangen onder garantie,
gewoon binnenbellen en vragen oor interventie van tech.
bel vanop ja werk? :/

Re: modem probleem

Geplaatst: 25 maa 2009, 19:35
door olifant
heb gebeld en ze zeggen bij Scarlet dat het aan mijn Ethernet kaart ligt, dat ik alles daarvan moet verwijderen en dan de kaart opnieuw installeren en de drivers. heb ik dus gedaan, maar niks opgelost, terug gebeld maar ze willen niet weten van een defecte box, ze blijven beweren dat het aan de ethernet kaart ligt

garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.

gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken

Re: modem probleem

Geplaatst: 25 maa 2009, 22:19
door Monkey
ook ni als get getest hebt me ne andere modem/router ?

Re: modem probleem

Geplaatst: 25 maa 2009, 22:52
door silencer
olifant schreef:heb gebeld en ze zeggen bij Scarlet dat het aan mijn Ethernet kaart ligt, dat ik alles daarvan moet verwijderen en dan de kaart opnieuw installeren en de drivers. heb ik dus gedaan, maar niks opgelost, terug gebeld maar ze willen niet weten van een defecte box, ze blijven beweren dat het aan de ethernet kaart ligt

garantie zal er ook wel niet zijn, heb die box bijna 4 jaar. nu staat er wel op de site van Scarlet dat de box zogezegd gratis is, er staat "gratis gebruikrecht", dus is het voor hun toch eigenlijk niet moeilijk om een andere te plaatsen.

gelukkig raak ik nog op het net door gewoon op "lan-verbindengen herstellen" te klikken
dan zal het toch iets anders zijn.gebruik eens een ubuntu/windows live cd en kijk eens of je dan nog problemen hebt(zo heb je geen andere pc nodig).

Re: modem probleem

Geplaatst: 26 maa 2009, 07:16
door C1nder
Stel eens een vast IP in op uw pc (in de juiste range uiteraard). Ik heb nog maar enkele weken een nieuwe scarletbox (vorige compleet dood) en vorige week begon die soms ook van die kuren te krijgen. De ene keer krijgt een pc wel een ip en de andere keer niet. Ik weet ni hoe dit komt, maar ik heb nu alle pc's een vast IP gegeven en alles werkt terug normaal.

Re: modem probleem

Geplaatst: 26 maa 2009, 07:25
door silencer
dhcp lease time?

Re: modem probleem

Geplaatst: 26 maa 2009, 17:56
door olifant
heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.

komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof

nu zou alles moeten werken zoals het moet

Re: modem probleem

Geplaatst: 26 maa 2009, 19:19
door silencer
olifant schreef:heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.

komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof

nu zou alles moeten werken zoals het moet
dat noemen we een static ip, als je problemen hebt het dhcp.

Re: modem probleem

Geplaatst: 26 maa 2009, 19:26
door olifant
silencer schreef:
olifant schreef:heb zojuist nog eens gebeld, en nu hebben ze via de telefoon, enkele pings laten uitvoeren en dan bij eigenschappen van LAN verbinding op "internet protocol tcp ip" laten klikken, daar heb ik een nieuw ip moeten invoeren, een subnetmasker, een standard gateway en bij DNS servers een nieuwe voorkeurs dns server en een nieuwe alternatieve dns server.

komt volgens hen nu omdat mijn anti-virus strenger is geworden, wat ik nu niet echt geloof

nu zou alles moeten werken zoals het moet
dat noemen we een static ip, als je problemen hebt het dhcp.

dat is voor mij Latijn, begrijp ik niks van