Plotselinge uitval gigaset, totale reset..
Geplaatst: 21 maa 2009, 15:21
Hoi,
Ik wou dus eventjes een probleem melden. Deze morgen omstreeks 5 uur wil ik even onze lijnwaarden checken. Ik probeer verbinding te maken met het ip van de gigaset. de verbinding lukt niet. Een minuut later valt de gigaset uit, de 2 rode lampjes blijven branden.
Ik trek de gigaset uit en steek hem terug in. Hij herstart.. en alle gegevens zijn weg! De verbindingsgegevens, naam van access point, codering.. alles is verdwenen. Terwijl ik gewoon wou kijken naar de lijnwaarden!
Momenteel hebben wij nog steeds geen verbinding, aangezien er geen gegevens in de gigaset zitten.. Dommel stuurt deze gegevens toch automatisch naar de router, dacht ik? Waarom gebeurt dit nu dan niet?
Ik snap niet hoe dit is kunnen gebeuren.
Ik wil dan ook vragen: is er iemand die hetzelfde probleem heeft ervaard? Is er een remedie om de gegevens er (evt. handmatig) weer in te krijgen? Of moeten we wachten tot wanneer Dommel weer opengaat maandag? Dit is erg irritant..
En ja, ik had een configfile opgeslagen maar die is verloren gegaan door pc-reset naar fabriekstoestand. stommerik dat ik ben.
Dank bij voorbaat voor mogelijke hulp. Wanneer er reeds een issue als deze bestaat op het forum, mijn excuses, maar ik heb weinig tijd aangezien ik bij familie op internet zit. Bij de buren is er geen draadloos netwerk aanwezig.
N.B.: De gigaset had al wel eens meer dat ie zomaar uitviel bij het proberen verbinding te maken met het ip ervan, maar nog nooit met deze gevolgen.
N.B. 2: De gigaset kan dus wel verbinding maken met ADSL, maar niet online.
EDIT: Komaan zeg, is er hier echt niemand die kan helpen? Het is nogal dringend hoor..
Ik wou dus eventjes een probleem melden. Deze morgen omstreeks 5 uur wil ik even onze lijnwaarden checken. Ik probeer verbinding te maken met het ip van de gigaset. de verbinding lukt niet. Een minuut later valt de gigaset uit, de 2 rode lampjes blijven branden.
Ik trek de gigaset uit en steek hem terug in. Hij herstart.. en alle gegevens zijn weg! De verbindingsgegevens, naam van access point, codering.. alles is verdwenen. Terwijl ik gewoon wou kijken naar de lijnwaarden!
Momenteel hebben wij nog steeds geen verbinding, aangezien er geen gegevens in de gigaset zitten.. Dommel stuurt deze gegevens toch automatisch naar de router, dacht ik? Waarom gebeurt dit nu dan niet?
Ik snap niet hoe dit is kunnen gebeuren.
Ik wil dan ook vragen: is er iemand die hetzelfde probleem heeft ervaard? Is er een remedie om de gegevens er (evt. handmatig) weer in te krijgen? Of moeten we wachten tot wanneer Dommel weer opengaat maandag? Dit is erg irritant..
En ja, ik had een configfile opgeslagen maar die is verloren gegaan door pc-reset naar fabriekstoestand. stommerik dat ik ben.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Dank bij voorbaat voor mogelijke hulp. Wanneer er reeds een issue als deze bestaat op het forum, mijn excuses, maar ik heb weinig tijd aangezien ik bij familie op internet zit. Bij de buren is er geen draadloos netwerk aanwezig.
N.B.: De gigaset had al wel eens meer dat ie zomaar uitviel bij het proberen verbinding te maken met het ip ervan, maar nog nooit met deze gevolgen.
N.B. 2: De gigaset kan dus wel verbinding maken met ADSL, maar niet online.
EDIT: Komaan zeg, is er hier echt niemand die kan helpen? Het is nogal dringend hoor..