Pagina 1 van 1

Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 12 maa 2009, 20:18
door Marlboro
Ik stel mij nu al een aantal dagen de vraag van;hoeveel klanten gaan mobistar en proximus wel niet verliezen aan moblievikings/base??

Daarmee voor de mensen die hier zitten en terecht komen is mijn vraag;van welke provider komen jullie?

Ik zie in mijn kring en van mijn broer velen mobistar hebben,bijna allemaal schakelen ze nu ook over naar mobilevikings.

Ik denk dat ze denk ik toch wel bij mobistar allesins ferm gaan slikken als ze op xxx tijd zoveel klanten gaan verliezen,proximus zal daar wel een stuk beter tegen kunnen denk ik maar klantenverlies is natuurlijk nooit leuk.

Ik ben echt eens benieuwd wat proximus en mobistar nu gaan doen.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 12 maa 2009, 20:25
door selder
Waarom zou jij denken dat je vriendenkring representatief is voor een heel klantenbestand van één van de 2 grootste GSM operators in het land? Dat heeft nagenoeg helemaal niets met elkaar te maken, vergis je daar maar niet in. Hetzelfde met de problemen die hier aangekaart worden, het lijkt alsof er niets anders zijn dan problemen, terwijl in werkelijkheid hier 50 man zit op een klantenbestand van meerdere honderdduizenden :)

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 12 maa 2009, 20:57
door Marlboro
selder schreef:Waarom zou jij denken dat je vriendenkring representatief is voor een heel klantenbestand van één van de 2 grootste GSM operators in het land? Dat heeft nagenoeg helemaal niets met elkaar te maken, vergis je daar maar niet in. Hetzelfde met de problemen die hier aangekaart worden, het lijkt alsof er niets anders zijn dan problemen, terwijl in werkelijkheid hier 50 man zit op een klantenbestand van meerdere honderdduizenden :)
Sorry,geen antwoord op hetgeen ik he gevraagd,ik vraag wie er van welke provider komt en is overgestapt naar mobilevikings.
Er zijn heel veel mensen die dus overschakelen,mobilevikings word bekender en bekender ook dus zowel mobistar en proximus zullen dat zelfs op korte tijd wel gevoelen ze clienteel aan het verliezen zijn.

Ik ga niet alleen af op mijn en mijn andere maat en broer z'n vriendenkring maar op op de meerdere fora waar ik zit.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 13 maa 2009, 12:01
door darkzero
ik van mobistar abonnement naar mobile vikings
mijn vriendin van proximus betaalkaart naar mobile vikings

allebei nog geen seconde spijt van gehad! 8)

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 13 maa 2009, 12:09
door schumike
darkzero schreef:ik van mobistar abonnement naar mobile vikings
mijn vriendin van proximus betaalkaart naar mobile vikings

allebei nog geen seconde spijt van gehad! 8)
Kan je echt gewoon je abbo laten vallen dan?Zonder extra kosten voor te betalen enz.....???

Voorbeeldje;ik zit nog voor 1jaar vast aan base(abbo postpaid 10euro);Maar ik zou dat liever niet meer hebben en dat nummer gewoon behouden dan,bij u hebben ze dat aanvaard ofzo dan bij mobilevikings???
Want ik ben bij proximus en mobistar weeste vragen of ik niet naar hen kon veranderen en ze zegden mij de eerste week nog eventueel kan, maar ik was te laat.Dus ik vind het raar mobilevikings dat wel doet en kan???

Als ik base nu wil afzeggen dan moet ik 12maand maal 10 euro dus betalen=120 euro + een kleine extra kost erbovenop.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 13 maa 2009, 18:52
door Marlboro
darkzero schreef:ik van mobistar abonnement naar mobile vikings
mijn vriendin van proximus betaalkaart naar mobile vikings

allebei nog geen seconde spijt van gehad! 8)
Hoelang liep je abbo nog?
Normaal gezien moet je toch vergoeding betalen dan als je je abbo verbreekt en overschakelt naar een ander provider?

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 14 maa 2009, 11:49
door darkzero
ik moet idd een vergoeding betalen aan mobistar voor de resterende maanden van m'n contract.
maar dit kost me minder dan bij mobistar te blijven gezien m'n huidig sms- en internet-gedrag :wink:

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 14 maa 2009, 12:27
door Marlboro
darkzero schreef:ik moet idd een vergoeding betalen aan mobistar voor de resterende maanden van m'n contract.
maar dit kost me minder dan bij mobistar te blijven gezien m'n huidig sms- en internet-gedrag :wink:
Mja,ben het weesten vragen en ik moet als ik proximus afzeg 150 euro betalen dus ik kom een pak duurder uit en heb nog abbo op base voor 1jaar en dan moet ik de volledige 12maanden nog betalen aan 10 euro dusja,dan is het beter dat ik gewoon houd en dan afzeg.

Ik moet allesins nooit geen abbo meer hebben,das kloterij en tis duurder vind ik.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 14 maa 2009, 13:56
door a3ke
Marlboro schreef:Ik moet allesins nooit geen abbo meer hebben,das kloterij en tis duurder vind ik.

Ik was base zero en dit al voor al meerdere jaren (sinds launch abbo) , ik verwacht dus ook geen fee etc

Als ze me bellen waarom is het gewoon voor de data van mobile vikings daar ik anders steeds tevreden ben geweest over hun diensten en eventueel alter , als ze me een beter aanbod kunnen doen , zou terugkomen

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 14 maa 2009, 23:23
door Marlboro
a3ke schreef:
Marlboro schreef:Ik moet allesins nooit geen abbo meer hebben,das kloterij en tis duurder vind ik.

Ik was base zero en dit al voor al meerdere jaren (sinds launch abbo) , ik verwacht dus ook geen fee etc

Als ze me bellen waarom is het gewoon voor de data van mobile vikings daar ik anders steeds tevreden ben geweest over hun diensten en eventueel alter , als ze me een beter aanbod kunnen doen , zou terugkomen
Ik heb gister nog zero bekeken en er staat op de site je kan afhaken wanneer je wil???Tenzij ik het zo verkeerd voorheb?

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 16 maa 2009, 15:59
door Edward Valckx
Zijn die dan zo populair? Heeft iemand cijfers?

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 16 maa 2009, 17:05
door stephan
Velen vergeten blijkbaar het feit dat Proximus, Mobistar en zelfs Belgacom echt sterke spelers zijn.
Het grootste deel van gebruikers gaat nog steeds voor de "zekere" keuze gaan.

Ikzelf ben van Proximus naar Base overgeschakeld (ik was toen 19 en het "aanbod" of "promotie" was interessant) maar ben 2 jaar geleden weer naar Proximus overgeschakeld.
Ze hebben nog steeds een grotere coverage, goede service, minder bla-bla, en duidelijkheid imho...

Ga je kijken naar eigen vriendenkring, kan het enorm vertekende beelden opleveren...
Mijn broer heeft bijna enkel vrienden met JimMobile (studenten, veel sms, en de Joeri is cool)
Professioneel gebruik --> hoofdzakelijk Mobistar en Proximus (kijk bovenstaande redenen)´
etc...

Doelgroepen zijn HEEEEL uiteenlopend, maar het gros van "twijfeldende - onzekere" klanten durven meestal de stap niet zetten. Ik ook niet meer :)

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 16 maa 2009, 17:36
door Steven7
Ik verkoop zelf Euphony (eigen gelijkaardige tarieven aan de van mobistar over het netwerk van mobistar). Ik merk vooral dat er nog heel veel mensen in een verkeerde formule zitten. 90 procent van alle klanten moet ik twee maal bezoeken, een eerste maal voor de uitleg en een tweede keer als het contract bijna verlopen is.
Bijna iedereen hangt tegenwoordig vast aan contracten van enkele maanden tot jaren. Zelf ben ik in 2002 overgestapt van Proximus naar Mobistar via Euphony.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 11:34
door theduvelking
Hoe zit het met hun 3G bereikbaarheid?

Bij proximus heb ik bijna overal waar ik kom 3G
Bij mobistar is dat al een heel pak minder.

En bij mobile vikings?
Want hun "gratis internet voor iedereen" manier van denken moet ook wel deftig werken.
Internet via gprs is niet wat ik van zo een dienst verwacht.

EDIT:
ik zie op hun site enkel gprs/edge.
Laat al maar ...

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 12:00
door decat
Ik ben vroeger van Proximus naar een 2 jaar Abo van Base overgeschakeld -> waarom?
Voor die gratis digitale Sony :lol:
Uiteindelijk heeft dat abo me redelijk geld gekost (2 jaar x 25 a 30 euro).
Na die twee jaar ben ik overgestapt naar 15 euro / maand post paid.

zelf nog nooit problemen gehad bij Base, en daarvoor bij Proximus ook niet.

80% van mijn vriendenkring is base, sms en belverkeer naar Base is gratis dus een reden om over te stappen is er niet.
Mijn maandelijkse factuur schommelt rond de 15 euro, soms eens 20.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 13:37
door gunny
Ik overweeg met heel mijn gezin naar TMF Mobile (=via Proximus) over te stappen.
Hun aanbod "gratis sms en bellen van tmf naar tmf. Voor altijd" is heel aantrekkelijk.
Tenminste als de kleine lettertjes geen roet in het eten gooien, zie mijn post:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=22593

Als het doorgaat dan moeten de kinderen alleen nog wat vriendjes/klasgenoten overtuigen en dan krijg je meteen een sneeuwbal-effect met een hele community die gratis met elkaar kan bellen en sms-sen.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 14:08
door Marlboro
theduvelking schreef:Hoe zit het met hun 3G bereikbaarheid?

Bij proximus heb ik bijna overal waar ik kom 3G
Bij mobistar is dat al een heel pak minder.

En bij mobile vikings?
Want hun "gratis internet voor iedereen" manier van denken moet ook wel deftig werken.
Internet via gprs is niet wat ik van zo een dienst verwacht.

EDIT:
ik zie op hun site enkel gprs/edge.
Laat al maar ...
Kom eens bij mij thuis,geen 3g van geen enkele provider,op mijn werk vanhetzelfde dus ik ben er nog niet veel mee mee 3g.

Ik heb een iphone en via de iphone surfen via EDGE is meer dan voldoende en ik kijk ook naar de portemonee dus dat wil zeggen,gratis internet voor mij en dit aan 1gb per maand terwijl je bij de anderen bv 10 euro moet betalen voor slechts 200mb dus mijn keuze was zeer snel gemaakt,mobilevikings dus.
Mobilevikings werkt via het netwerk van base en is dus overal EDGE en geen gprs want base heeft een dekking van 99% wat edge betreft.
Daar zit je met het probleem bij proximus dus dat als je geen 3g hebt je terug valt op het o zo trage gprs,das echt een ramp datte,edge is een heel stukske beter zenne dan gprs.
Mobistar heeft voorlopig een mindere 3g dekking dan proximus dat klopt maar ze vallen dan ook op edge bij mobistar net zoals bij base.

Via een netbook/mini laptop zit je natuurlijk wel het beste met 3g,das al wat anders maar een gsm is meer voor kleinigheden te bekijken,echt op een normale manier surfen kan ik er niet mee,zoals nu bv zo op mijn gemak typen en doen gaat niet met een gsm en is ook niet nodig maar dat moet ieder voor zijn eigen uitmaken.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 14:22
door theduvelking
Marlboro schreef: op een normale manier surfen kan ik er niet mee,zoals nu bv zo op mijn gemak typen en doen gaat niet met een gsm en is ook niet nodig maar dat moet ieder voor zijn eigen uitmaken.
Mij lukt het op mijn iphone heel vlot. En ik zou die 3G verbinding voor geen geld meer willen missen.
Voor anderen is mobilevikings een heel goede provider, maar mij kunnen ze (nog) niet overtuigen.

Ook de appstore/cydia updates niet vergeten, net zoals mails met bijlage versturen, foto's uploaden naar flickr, ..., youtube filmkes kijken, enz ...

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 14:31
door Marlboro
theduvelking schreef:
Marlboro schreef: op een normale manier surfen kan ik er niet mee,zoals nu bv zo op mijn gemak typen en doen gaat niet met een gsm en is ook niet nodig maar dat moet ieder voor zijn eigen uitmaken.
Mij lukt het op mijn iphone heel vlot. En ik zou die 3G verbinding voor geen geld meer willen missen.
Voor anderen is mobilevikings een heel goede provider, maar mij kunnen ze (nog) niet overtuigen.

Ook de appstore/cydia updates niet vergeten, net zoals mails met bijlage versturen, foto's uploaden naar flickr, ..., youtube filmkes kijken, enz ...

Neen neen,het surfen gaat idd zere goed en vlot natuurlijk maar om echt rustig en zoals nu te typen op een website vind ik het minder leuk en iets moeilijker toch.

Youtube filmpjes bekijken doe ik al niet ;).Hangt dus ervan af van persoon tot persoon.

Ik heb met EDGE surfen genoeg,dat gaat snel genoeg voor mij en tis nog goedkoop ook dankzij mobilevikings.
Ik ben uiteraard pro 3g maar 10 euro per maand extra gaan betalen voor 50mb-200mb is niet goedkoop vind ik.Dus das één van de redenen waarom ik content ben met EDGE en MV.
Niet iedereen wil er zoveel geld aanhangen e of is zo rijk ;).

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 15:13
door Coop
Ik ben pas paar dagen geleden overgestapt.
Ik kom van mobistar waar ik zo een paar jaar oude formule had waar ik 15€ per maand betaalde en deze mocht opbellen, wat ik nbiet opbelde nam ik mee naar volgende maand.
Maar het laatste jaar bemerkte ik dat ik elke maand rekeningen had van rond de 35€ terwijl ik helemaal niet veel belde vond ik.

Ik wou al een tijdje overstappen maar heb het pas gedaan omdat ik het aanbod van MV wel interessant vond.

Tot nog toe heel tevreden, en het gratis internet is een mooi extra !

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 17 maa 2009, 15:25
door Marlboro
Coop schreef:Ik ben pas paar dagen geleden overgestapt.
Ik kom van mobistar waar ik zo een paar jaar oude formule had waar ik 15€ per maand betaalde en deze mocht opbellen, wat ik nbiet opbelde nam ik mee naar volgende maand.
Maar het laatste jaar bemerkte ik dat ik elke maand rekeningen had van rond de 35€ terwijl ik helemaal niet veel belde vond ik.

Ik wou al een tijdje overstappen maar heb het pas gedaan omdat ik het aanbod van MV wel interessant vond.

Tot nog toe heel tevreden, en het gratis internet is een mooi extra !
Je kan als ik goed kan rekenen ong 62 minuten bellen bij MV voor je 15 euro.Ik bel mss per maand tussen de 10-40minuten,das alles dus ik het nog altijd over zelfs ;).
Ik sms en surf vooral en met 1gb en 1000 smsen kom ik toe ;).
Dus voor ideaal MV.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 19 maa 2009, 19:29
door ubremoved_539
Marlboro schreef:Ik stel mij nu al een aantal dagen de vraag van;hoeveel klanten gaan mobistar en proximus wel niet verliezen aan moblievikings/base??
Hoeveel GSM abonnees waren er in Belgie... was het zelfs niet bijna 10 miljoen ?

Ik denk niet dat ze meteen wakker zullen liggen dan van 10.000 MV klanten.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 19 maa 2009, 20:14
door Marlboro
r2504 schreef:
Marlboro schreef:Ik stel mij nu al een aantal dagen de vraag van;hoeveel klanten gaan mobistar en proximus wel niet verliezen aan moblievikings/base??
Hoeveel GSM abonnees waren er in Belgie... was het zelfs niet bijna 10 miljoen ?

Ik denk niet dat ze meteen wakker zullen liggen dan van 10.000 MV klanten.
Ik denk nu net van wel;mobistar zou de 3de operator worden en dus worden voorbijgestoken door base.
Als je bv op 1 jaar tijd 5000 klanten kwijtraakt ofzo die gemiddeld per maand 15 euro op doen of zelfs meer,reken dat eens uit aan 12 maanden?

Ik zou er allesins niet happy mee zijn ik op een jaar tijd meer dan 5000 klanten kwijt raak zenne,slecht voor de portemonee.
Die 10000 is nog maar een begin.

Als de andere niets doen dan gaan ze wel nog klanten verliezen,vergeet niet MV nog maar net is begonnen ook,vele mensen kennen het nog steeds niet maar dat komt nog.

Oudere mensen gaan niet overschakelen omdat ze nog niet eens nen sms kunnen sturen mee hun gsm, :lol:

In mijn geval was dat ideaal natuurlijk om over te schakelen.
Ik spaar mij geld uit nu voor meer smsen en meer surfen enz....

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 23 maa 2009, 15:03
door pcklungel
Zoals een collega van mij bevestigde, promoties van Euphony op het netwerk van Mobistar, steeds goedkoper, momenteel tot en met 31 maart, ik geef een voorbeeld, 4 € voor 32 minuten bellen atan (anytime, anyminute), 12 € voor 120 minuten atan en zo kan ik nog een bundel meer promoties aanbieden, stuur me gerust een mailtje, ik stuur U eentje terug met in bijlage alle promoties ! Base en co > ook veel te duur !!

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 24 maa 2009, 11:44
door LPS
pcklungel schreef:Zoals een collega van mij bevestigde, promoties van Euphony op het netwerk van Mobistar, steeds goedkoper, momenteel tot en met 31 maart, ik geef een voorbeeld, 4 € voor 32 minuten bellen atan (anytime, anyminute), 12 € voor 120 minuten atan en zo kan ik nog een bundel meer promoties aanbieden, stuur me gerust een mailtje, ik stuur U eentje terug met in bijlage alle promoties ! Base en co > ook veel te duur !!
Allez, weer ne Euphoneer die denk het groot geld te verdienen op een telecomforum...

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 24 maa 2009, 11:55
door ubremoved_539
Marlboro schreef:Ik zou er allesins niet happy mee zijn ik op een jaar tijd meer dan 5000 klanten kwijt raak zenne,slecht voor de portemonee.
5 of 10.000 op zich zegt niets... het gaat erom hoeveel percent dit is van BGC of Mobistar zijn huidig aantal klanten... en dat blijft peanuts.
Marlboro schreef:Die 10000 is nog maar een begin.
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen... het is helemaal nog niet zeker dat het businessmodel van MV levensvatbaar is en blijft !

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 24 maa 2009, 13:36
door malinwa001
Als ze er te veel gaan verliezen, lees minder instroom dan uitstroom, zal er wel snel een wijziging komen in de abonnementen.
Zo is dat bij alles dat groot is en wordt aangevallen.
Zie maar even naar te andere sectoren en je weet voldoende.

Re: Mobistar & proximus veel klantenverlies?

Geplaatst: 24 maa 2009, 14:12
door ubremoved_539
malinwa001 schreef:Als ze er te veel gaan verliezen, lees minder instroom dan uitstroom, zal er wel snel een wijziging komen in de abonnementen. Zo is dat bij alles dat groot is en wordt aangevallen.
Zie maar even naar te andere sectoren en je weet voldoende.
Rekeninghoudend dat de grote bedrijven een buffer hebben, kunnen ze het zich even permiteren om het niet te doen (per slot van rekening verdienen ze nog genoeg aan de massa die wel klant blijft) en te wachten tot het businessmodel barst van de andere partij.

We hebben in internet land al genoeg providers gezien die zich stuk beten met te goedkope formules !